Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Wc stuk bij levering
Ik wil graag een klacht indienen tegen X²O Badkamers wegens de weigering om schade aan een wc te vergoeden die al bij levering aanwezig was. Situatieschets: • Op 14/02/2025 heb ik een wc besteld en laten leveren door X²O. • Vanwege een verhuis heb ik de doos pas recent kunnen openen en we moesten de toiletruimte nog verbouwen. • Bij het uitpakken ontdekte ik dat de wc beschadigd was (zie bijgevoegde foto’s). • Ik heb X²O onmiddellijk gecontacteerd en foto’s doorgestuurd. • Zij weigeren de schade te vergoeden omdat ik de klacht niet binnen hun 5-dagen termijn heb gemeld. Ik weet totaal niets van de 5-dagen regeling want dit staat niet op mijn bestelbon vermeld! Daarvoor moet ik naar de site gaan, zei de medewerker of je krijgt een bundel mee maar wij hadden een heel onervaren medewerker die hulp moest gaan vragen aan een collega en wij hebben geen bundel meegekregen. Vorige week hebben wij een badkamer van 2 000 euro besteld en ook toen kregen we geen informatie bundel mee met daarin het 5-dagen stelsel uitgelegd. • Ze bestempelen de schade onterecht als gebruiksschade, terwijl de wc nog niet geïnstalleerd was en nog in de originele verpakking zat. Waarom is dit niet correct? • Volgens het Belgische consumentenrecht heb ik recht op 2 jaar wettelijke garantie op verborgen gebreken. • De schade was niet door mij veroorzaakt, maar al aanwezig bij levering. • De interne 5-dagen meldingsregel van X²O mag niet in strijd zijn met de wettelijke rechten van consumenten. Ik verzoek Test Aankoop om mij te helpen bij het afdwingen van mijn rechten en X²O aan te spreken op hun onterecht afwijzen van mijn klacht. Bijgevoegd vindt u: • Foto’s van de schade • E-mailgesprekken met X²O • Factuur/aankoopbewijs Ik hoop op uw hulp en hoor graag welke verdere stappen ik kan ondernemen!
Weigeren om het terug te nemen of vervangen
Beste Test Aankoop, Ik wil graag een klacht indienen tegen X²O Badkamers wegens de weigering om schade aan een kraan te vergoeden die al bij levering aanwezig was. Situatieschets: • Op 27 december 2024 heb ik een kraan besteld en laten leveren door X²O. • Vanwege een verhuis heb ik de doos pas recent kunnen openen. • Bij het uitpakken ontdekte ik dat de kraan beschadigd was (zie bijgevoegde foto’s). • Ik heb X²O onmiddellijk gecontacteerd en foto’s doorgestuurd. • Zij weigeren de schade te vergoeden omdat ik de klacht niet binnen hun 5-dagen termijn heb gemeld. • Ze bestempelen de schade onterecht als gebruiksschade, terwijl de kraan nog niet geïnstalleerd was en nog in de originele verpakking zat. Waarom is dit niet correct? • Volgens het Belgische consumentenrecht heb ik recht op 2 jaar wettelijke garantie op verborgen gebreken. • De schade was niet door mij veroorzaakt, maar al aanwezig bij levering. • De interne 5-dagen meldingsregel van X²O mag niet in strijd zijn met de wettelijke rechten van consumenten. Ik verzoek Test Aankoop om mij te helpen bij het afdwingen van mijn rechten en X²O aan te spreken op hun onterecht afwijzen van mijn klacht. Bijgevoegd vindt u: • Foto’s van de schade • E-mailgesprekken met X²O • Factuur/aankoopbewijs Ik hoop op uw hulp en hoor graag welke verdere stappen ik kan ondernemen!
Kwaliteit tablet wastafel
Geachte mevrouw/heer, Op 29/01/2024 bestelden wij, onder andere, een tablet voor waskommen in uw winkel te Oostakker en betaalden hiervoor het aankoopbedrag van €356,77. Bij de plaatsing hiervan in juni, vertoonde het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek zijn de draaibewegingen van het polieren van de tablet duidelijk zichtbaar, net als dat er enkele krassen aanwezig zijn. Op 5 juni hebben wij u een e-mail gestuurd met het verzoek het product onder garantie te laten herstellen of vervangen. U stelde toen voor om een nieuwe tablet op te sturen. Deze nieuwe tablet werd met dezelfde gebreken bij ons geleverd. Evenals de derde en de vierde tablet. Ondanks heel wat mailverkeer (laatste ticketnummer #1994501) is het probleem tot op heden niet opgelost. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoeken wij om vervanging van het product zonder kosten voor ons of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Zoals u wellicht begrijpt, hoort de tablet onlosmakelijk bij de wastafelonderkast. Dit mede door de specifieke vorm van de wastafelonderkast. Als u blijft volharden in het feit dat de enige optie de tablet retour nemen is, dan eisen wij terugbetaling van de aankoopprijs van zowel de kast als de tablet. Indien wij binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord hebben ontvangen, zullen wij niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om onze rechten te beschermen. Met vriendelijke groeten, Jonas Cornelis & Femke De Schryver Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Foto's van de verschillende tabletten zoals bij ons geleverd
defect product
Geachte mevrouw/heer, Onze spiegelkast van het badkamermeubel is vorige week naar beneden gedonderd. Een zijkant van de kast is doormidden gebroken. Wij hebben de kast gekost in 2019 en de kast is opgehangen in april 2020. Ik heb intussen meerdere keren contact gehad met iemand van de technische dienst. Hij beweert dat twee van de drie haken in de kast niet correct geïnstalleerd zijn en de kast daardoor gelost is, waardoor het paneel dat met de derde haak ophing doormidden gescheurd is. Ik kan hier niet mee akkoord gaan. Het is heel duidelijk dat alle drie de haken op dezelfde manier geïnstalleerd zijn. Het is technisch ook niet mogelijk om maar één van de drie haken correct op te hangen. De kast zou al vier jaar heel onstabiel moeten geweest zijn en wordt dagelijks geopend en gesloten. Dit zou niet na vier jaar pas, als er (gelukkig) niemand in de buurt was, naar beneden kunnen gedonderd zijn. Ik vind het jammer dat X2O zijn verantwoordelijkheid blijft ontwijken, terwijl het hier duidelijk niet om een installatiefout gaat. Niet alleen is de kast stuk maar ook de lavabo is gebarsten door het gewicht van de kast. Ik wens een concrete oplossing van X2O en zal met de kast naar de winkel in Hasselt rijden, waar ik wens dat iemand mij te woord staat. Met vriendelijke groeten Ruth Crabbé
Kan geen kopie krijgen van originele factuur
Voor het aanvragen van een premie heb ik een factuur nodig. X2O heeft me enkel kassatickets gestuurd via e-mail. Die worden door de overheid geweigerd,omdat ze een factuur nodig hebben. Wanneer ik de factuur opvraag bij x2o krijg ik de factuur, maar de factuurdatum is de datum van de aanvraag, niet de oorspronkelijke factuurdatum. Deze factuur wordt opnieuw geweigerd door de overheid omwille van de datum. Volgens x2o kunnen ze niets meer doen. Wat kan ik doen om een factuur te krijgen met de oorspronkelijke factuurdatum?
Error tijdens online bestelling
Beste,Ik had op de website van X2O een doucheset gezien dat heel erg afgeprijsd staat. Zolang ik het al weet staat deze artikel op al meer dan 4 dagen op hun webshop. De eerste dag probeerde ik dit te bestellen, maar ik kreeg foutmelding hierop.Dan heb ik een dag afgewacht en de volgende dag nog eens geprobeerd (zelfde melding). Dan ben ik naar de winkel gegaan om dit daar te gaan kopen. Verkoper zegt hierop: artikel is niet op voorraad, je kan deze niet bestellen. De volgende dag ben ik terug gaan zien of het verwijderd was, maar het stond er nog steeds en in voorraad, dan maar terug geprobeerd en dezelfde melding gekregen. Ik heb van alle dagen een screenshot genomen van mijn scherm. Hierna heb ik dit naar X2O gestuurd om dit te melden en te vragen of ik dezelfde model met een andere artikelnummer voor dezelfde prijs dan kan krijgen. Hierop kreeg ik de antwoord. Dit artikel is helaas niet meer beschikbaar aangezien de 'laatste stuks' al verkocht zijn. U kan dit dus niet meer bestellen. Het zelfde product is niet meer beschikbaar. Dit heeft een compleet ander binnenwerk en handsproeier. Onze excuses voor het ongemak. Het zal van de website worden verwijderd. Vandaag staat deze artikel nog steeds op de website. Barcode 5414599838978Artikelnummer web 79626FOD Economie Meldpunt geeft volgende aan:Hoofdrubriek: Reclame & klantenwerving (verkooptechnieken)Subrubriek: Onvoldoende voorraad:Verkopers die uitvoerig reclame maken voor de verkoop van producten aan een uitzonderlijk lage prijs, maar over een onvoldoende voorraad beschikken, kunnen zich schuldig maken aan een erg specifieke vorm van misleidende reclame, met name lokvogelpraktijken.
Gele vlekken op douchebak
Beste,WIj hebben op 26/08/2020 bij X2o een douchebak besteld. Na een tijdje zijn hier echter gele vlekken op gekomen. Hebben meermaals contact opgenomen met de klantendienst, maar zij beweren dat dit onze schuld is omdat we deze zogezegd zouden gekuist hebben met een bijtend product (wat uiteraard niet is). Zij vinden het ook niet nodig om iemand langs te sturen om dit te komen bekijken. Echter hebben wij wel een speciaal sponsje en een soort zeep ontvangen, maar ook dit helpt niet.Graag hadden wij geweten of hier iets aan kan gedaan worden? Het is niet de bedoeling dat iets duur na een korte termijn beschadigd is terwijl we er zelfs niets aan kunnen doen.Met vriendelijke groeten,Frans Keno
Na paar weken al bruine vlekjes in bad en matte plekken
Wij bestelde een vrijstaand bad en na enkele weken het bad gebruiken komen er al bruine vlekjes in ons bad en op dezelfde plaats komt alles ook mat. Je voelt het mooi als je over de vlekken wrijft.Volgens X2O ligt het aan onze leidingen, maar die werden volledig vernieuwd. Alles van onze badkamer werd volledig vernieuwd. Het was dan ons water. Daar zit enkel wat kalk in wat bij iedereen zo is. Ze gingen soort wondergom opsturen, maar tot op heden nog niet ontvangen.Wij gaan daar totaal niet mee akkoord. Dit zou niet mogen zijn met een nieuw bad.Jullie proberen alles in onze schoenen te steken, maar bij ons zal dit niet lukken.Wij hebben gevraagd om iemand langs te sturen om het probleem te komen bezichtigen, maar dit kon niet. Antwoord was. Is dan goedkoper voor ons om een nieuw bad te geven.Vorige week doucheslang afgebroken, wat ook niet zou mogen zijn, maar daar hebben jullie wel direct een nieuwe van opgestuurd.Denk niet dat het de bedoeling is dat we ons bad brengen om te tonen. Via foto's alleen kunnen jullie niet vaststellen wat het probleem is.
nét buiten garantie?
Ik bestelde de SanyOne regendoucheset, waarop 2 jaar garantie zou zijn. Vanaf de factuurdatum gezien (29/04/21) is het item buiten garantie. Maar na de installatie van de regendouche heeft het nog een jaar geduurd voor het item in gebruik was. De douche is dus in feite na een jaar beginnen roesten. Dit vind ik met name ernstig, gezien het gaat om een doucheset, die inherent tegen water moet kunnen. Dat de doucheset buiten garantie zou vallen vind ik gezien de ernst van het gebrek dan ook absoluut geen verklaring. (Ik heb hierover reeds een klacht gestuurd via de site van X2O zelf, maar daar bleef een antwoord op mijn klacht uit)
klachtenbehandeling, dienst garanties
Beste, Wij kochten enkele jaren geleden al ons badkamer meubilair, benodigdheden bij x2o. Onze regendouche set van Blaufoss, wastafelmengkranen van Blaufoss voor een van de badkamers het water druppelt er continu uit. (Bij deze producten staat op de factuur duidelijk vermeld 10jaar garantie)Wij vroegen hier een oplossing voor. Telefonisch werd ons een soortgelijk product beloofd! We ontvingen via de post een mini pakketje met 3 stukjes in.Zonder verdere uitleg. (geen handleiding hoe het gerepareerd moest worden of andere)deze werd dan na enkele dagen naar ons toe gestuurd. uiteindelijk staat er op de factuur onder deze producten 10jaar garantie. Aangezien we geen antwoord meer kregen op deze mails. Ging mijn man naar x2o Kontich. Daar kreeg hij te horen dat een soort gelijk product krijgen geen optie was. Wel konden we 60% korting krijgen bij aankoop van een nieuwe regendouche set en mengkranen. Waarom is ons dan in het begin beloofd dat we een soort gelijk product gingen ontvangen? Waarom krijgen we dan geen antwoord meer? Waarom wordt er 10 jaar garantie op een product gegeven als dit uiteindelijk na 7 à 8 jaar maar 60% meer is van het totale bedrag?
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten