Terug

Weigeren om het terug te nemen of vervangen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

M. D.

Naar: X²O

12/02/2025

Beste Test Aankoop, Ik wil graag een klacht indienen tegen X²O Badkamers wegens de weigering om schade aan een kraan te vergoeden die al bij levering aanwezig was. Situatieschets: • Op 27 december 2024 heb ik een kraan besteld en laten leveren door X²O. • Vanwege een verhuis heb ik de doos pas recent kunnen openen. • Bij het uitpakken ontdekte ik dat de kraan beschadigd was (zie bijgevoegde foto’s). • Ik heb X²O onmiddellijk gecontacteerd en foto’s doorgestuurd. • Zij weigeren de schade te vergoeden omdat ik de klacht niet binnen hun 5-dagen termijn heb gemeld. • Ze bestempelen de schade onterecht als gebruiksschade, terwijl de kraan nog niet geïnstalleerd was en nog in de originele verpakking zat. Waarom is dit niet correct? • Volgens het Belgische consumentenrecht heb ik recht op 2 jaar wettelijke garantie op verborgen gebreken. • De schade was niet door mij veroorzaakt, maar al aanwezig bij levering. • De interne 5-dagen meldingsregel van X²O mag niet in strijd zijn met de wettelijke rechten van consumenten. Ik verzoek Test Aankoop om mij te helpen bij het afdwingen van mijn rechten en X²O aan te spreken op hun onterecht afwijzen van mijn klacht. Bijgevoegd vindt u: • Foto’s van de schade • E-mailgesprekken met X²O • Factuur/aankoopbewijs Ik hoop op uw hulp en hoor graag welke verdere stappen ik kan ondernemen!

Berichten (4)

X²O

Naar: M. D.

19/02/2025

- Typ uw reactie boven deze regel - X2O Badkamers Service (X²O) 19 feb 2025 16:04 CET Dag Medna, bedankt voor je melding en de extra info. We vragen de goederen te controleren en ons binnen de 72 uur na de levering op de hoogte te brengen van fouten, schade of tekorten. Tevens bevatten alle goederen volgende info. Montage-instructies (pagina 7 bij de installatiegids) • Vóór de montage moet het product gecontroleerd worden op transportschade. Na de inbouw wordt geen transport- of oppervlakteschade meer aanvaard. • De leidingen en armaturen moeten gemonteerd, gespoeld en gecontroleerd worden volgens de geldige normen. • De in de overeenkomstige landen geldende installatierichtlijnen moeten nageleefd worden. • 72842XXX, 72845XXX: Het artikel kan niet in combinatie met een doorstroomtoestel toegepast worden. Het is voor ons na installatie onmogelijk uit te maken wat de oorzaak van de schade is en of dit reeds aanwezig was of niet. De foto's bijgevoegd zijn duidelijk genomen na de installatie. Met het oog op een klantgerichte houding en commerciële oplossing kan ik je een nieuwe kraan bezorgen. Mag dit gelinkt worden aan de originele aankoop? Kan dit voor jou een oplossing zijn? Alvast bedankt. Heb je verder nog vragen of kunnen we je nog met iets helpen? Laat het ons zeker weten. Met vriendelijke groet, Dimitri. X2O Badkamers Service Het X²O Team Klachten 12 feb 2025 15:30 CET ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Dit e-mailbericht is een service van X²O. Mogelijk gemaakt door Zendesk [LJ2937-YV91Y]

M. D.

Naar: X²O

19/02/2025

Beste Dimitri, Bedankt voor je reactie en de voorgestelde oplossing. Ik waardeer het dat jullie een commerciële oplossing aanbieden en ben akkoord met het ontvangen van een nieuwe kraan. Graag ontvang ik bevestiging dat de nieuwe kraan gekoppeld wordt aan mijn originele aankoop en zo snel mogelijk geleverd wordt. Laat me ook weten of ik nog verdere stappen moet ondernemen. Alvast bedankt voor de snelle afhandeling. Met vriendelijke groet, Medna

X²O

Naar: M. D.

26/02/2025

- Typ uw reactie boven deze regel - X2O Badkamers Service (X²O) 26 feb 2025 15:05 CET Dag Medna, bedankt voor je reactie. Zoals besproken heb ik voor jou een nieuwe kraan aangevraagd. Eenmaal onderweg krijg je een TrackTrace om zo de levering te volgen. Ik hoop je hiermee van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groet, Dimitri. X2O Badkamers Service Het X²O Team X2O Badkamers Service (X²O) 19 feb 2025 16:04 CET Dag Medna, bedankt voor je melding en de extra info. We vragen de goederen te controleren en ons binnen de 72 uur na de levering op de hoogte te brengen van fouten, schade of tekorten. Tevens bevatten alle goederen volgende info. Montage-instructies (pagina 7 bij de installatiegids) • Vóór de montage moet het product gecontroleerd worden op transportschade. Na de inbouw wordt geen transport- of oppervlakteschade meer aanvaard. • De leidingen en armaturen moeten gemonteerd, gespoeld en gecontroleerd worden volgens de geldige normen. • De in de overeenkomstige landen geldende installatierichtlijnen moeten nageleefd worden. • 72842XXX, 72845XXX: Het artikel kan niet in combinatie met een doorstroomtoestel toegepast worden. Het is voor ons na installatie onmogelijk uit te maken wat de oorzaak van de schade is en of dit reeds aanwezig was of niet. De foto's bijgevoegd zijn duidelijk genomen na de installatie. Met het oog op een klantgerichte houding en commerciële oplossing kan ik je een nieuwe kraan bezorgen. Mag dit gelinkt worden aan de originele aankoop? Kan dit voor jou een oplossing zijn? Alvast bedankt. Heb je verder nog vragen of kunnen we je nog met iets helpen? Laat het ons zeker weten. Met vriendelijke groet, Dimitri. X2O Badkamers Service Het X²O Team Klachten 12 feb 2025 15:30 CET ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Dit e-mailbericht is een service van X²O. Mogelijk gemaakt door Zendesk [LJ2937-YV91Y]

M. D.

Naar: X²O

28/02/2025

Beste, Ik heb mijn kraan ontvangen, en is krasloos zoals het moet! Bedankt!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform