Ik wil graag een klacht indienen tegen X²O Badkamers wegens de weigering om schade aan een wc te vergoeden die al bij levering aanwezig was.
Situatieschets:
• Op 14/02/2025 heb ik een wc besteld en laten leveren door X²O.
• Vanwege een verhuis heb ik de doos pas recent kunnen openen en we moesten de toiletruimte nog verbouwen.
• Bij het uitpakken ontdekte ik dat de wc beschadigd was (zie bijgevoegde foto’s).
• Ik heb X²O onmiddellijk gecontacteerd en foto’s doorgestuurd.
• Zij weigeren de schade te vergoeden omdat ik de klacht niet binnen hun 5-dagen termijn heb gemeld. Ik weet totaal niets van de 5-dagen regeling want dit staat niet op mijn bestelbon vermeld! Daarvoor moet ik naar de site gaan, zei de medewerker of je krijgt een bundel mee maar wij hadden een heel onervaren medewerker die hulp moest gaan vragen aan een collega en wij hebben geen bundel meegekregen.
Vorige week hebben wij een badkamer van 2 000 euro besteld en ook toen kregen we geen informatie bundel mee met daarin het 5-dagen stelsel uitgelegd.
• Ze bestempelen de schade onterecht als gebruiksschade, terwijl de wc nog niet geïnstalleerd was en nog in de originele verpakking zat.
Waarom is dit niet correct?
• Volgens het Belgische consumentenrecht heb ik recht op 2 jaar wettelijke garantie op verborgen gebreken.
• De schade was niet door mij veroorzaakt, maar al aanwezig bij levering.
• De interne 5-dagen meldingsregel van X²O mag niet in strijd zijn met de wettelijke rechten van consumenten.
Ik verzoek Test Aankoop om mij te helpen bij het afdwingen van mijn rechten en X²O aan te spreken op hun onterecht afwijzen van mijn klacht.
Bijgevoegd vindt u:
• Foto’s van de schade
• E-mailgesprekken met X²O
• Factuur/aankoopbewijs
Ik hoop op uw hulp en hoor graag welke verdere stappen ik kan ondernemen!