Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. V.
29/05/2025

Herhaaldelijk klacht

Geachte heer/mevrouw, Ik neem contact met u op in verband met mijn bestellingen met referenties 228488091 (geplaatst op 14/02/25) en 230239070 (geplaatst op 26/02/25). Ondanks herhaalde pogingen om via jullie klantenservice duidelijkheid te krijgen over de status van deze bestellingen, ben ik tot op heden niet verder geholpen. Intussen zijn we 16 weken verder, en ik heb geen enkele communicatie ontvangen met betrekking tot een concrete leverdatum. Bij mijn vorige klacht werd aangegeven dat de levertijd 16 weken bedraagt, omdat jullie niet met stockproducten zouden werken. Dit was nooit aangegeven en wanneer ik de producten vandaag opnieuw bekijk op jullie website, wordt daar een levertijd van slechts 1 tot 8 weken vermeld. Dit schept verwarring en ondermijnt mijn vertrouwen in de verstrekte informatie. Aangezien ik nog steeds op de levering wacht, verblijf ik in een half leeg appartement. Bovendien zal ik de ladderlift die ik eerder reeds heb ingepland, opnieuw moeten inschakelen, met extra kosten die volledig voor mijn rekening zijn – kosten die ik anders had kunnen vermijden indien de levering correct was verlopen. Ik verzoek u dan ook met aandrang om met spoed duidelijkheid te verschaffen over de status van mijn bestelling en mij een realistische en definitieve leverdatum te bezorgen. Daarnaast verwacht ik dat jullie een passende compensatie overwegen voor de geleden hinder en bijkomende kosten. Ik kijk uit naar uw snelle en serieuze reactie. Met vriendelijke groet, Jeroen

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
G. V.
13/05/2025

onprofessionele afhandeling van bestelling en weigering correcte levering

Via deze weg wens ik een klacht in te dienen over de meubelwinkel Juntoo, met betrekking tot een bestelling die ik bij hen plaatste in november 2024 in de showroom van Sint-Martens-Latem. Ik bestelde toen een specifieke eettafel, bestaande uit de tafel "Ricco XL" in natuurkleurige eik. Dit model was destijds op voorraad, en één van de twee beschikbare exemplaren werd expliciet voor mij gereserveerd. De bestelling werd volledig betaald op voorhand voor een bedrag van €1.204,45. Op mijn verzoek werd de levering pas voorzien voor april 2025, wat Juntoo ruim de tijd gaf om alles in orde te brengen. Begin april 2025 werd ik echter telefonisch verwittigd dat de levering niet kon doorgaan wegens een stockprobleem: het onderstel bleek niet langer beschikbaar. Ik ontving geen voorafgaande melding van dit probleem, noch werd mij een gelijkwaardig alternatief aangeboden zonder bijkomende kosten. In plaats daarvan: - Werd mij een alternatief voorgesteld met een meerprijs van €450, hoewel ik duidelijk heb gecommuniceerd dat ik niet bereid ben om extra te betalen. - Stelden ze alsnog enkel een bijkomende korting voor op de meerprijs, wat ik heb geweigerd. - Voel ik mij als klant in het zak gezet door de tijdverspilling en onnodige stress die ik heb moeten ervaren. - Moet ik nu alsnog een nieuwe tafel zoeken terwijl ik al meer dan anderhalve maand geen tafel meer heb. Ik heb uiteindelijk de annulering van de bestelling geëist, met verzoek tot volledige terugbetaling binnen 14 dagen, én het opmaken van een correcte creditnota. Tenzij ze alsnog beslissen om de originele tafel of een gelijkwaardig alternatief aan dezelfde prijs aan te bieden. Deze hele situatie is tijdrovend, klantonvriendelijk en getuigt van een gebrek aan verantwoordelijkheid bij Juntoo. Ze hebben ruimschoots de tijd gehad om hun fout recht te zetten, maar blijven de verantwoordelijkheid afschuiven op de klant. Ik verwacht via deze klacht: - Een officiële tussenkomst of waarschuwing aan Juntoo voor deze wanpraktijken. - Een aanmoediging tot meer transparante en klantgerichte serviceverlening bij toekomstige voorvallen.

Opgelost
S. N.
31/03/2025

Geen gehoor voor herstelling

Korte beschrijving van uw probleem In Augustus 2024 kochten we bij Juntoo, de laatste dag van de solden, onze zetel. Deze werd een aantal weken later geleverd, buiten voor het schuifraam. Na het in elkaar zetten een aantal dagen later, merkte we precies op dat we op het brede lounge stuk lager zaten. Hier niet echt verder attentie op gedaan tot een bezoeker dit ook opmerkte. Hierbij zijn we dan onderaan de zetel gaan kijken en zagen we dat de zetel gebroken was. Hiervoor heb ik dan meteen een mailtje gestuurd met foto op 16/2. Tot op heden hebben we nog geen antwoord mogen ontvangen na 2 mailtjes & zeker 3 telefoontjes naar Juntoo Hasselt later.

Opgelost
P. B.
20/02/2025

GEBREKKIGE LEVERING BANK

Geachte mevrouw/mijnheer, Op 28/9/2024 kocht ik een zitbank met bijhorende zetel en voetbank in uw winkel te Schoten en betaalde ik 1262,00 euro als voorschot. De levering is later doorgegaan dan oorspronkelijk aangegeven (december) en ging uiteindelijk door eind januari 2025. Ik ontving de uiteindelijke levering op dinsdag 28 januari 2025 na het voldoen van het saldo van 1011,00 euro op 16 januari 2025 refererende factuur 11695, De saldo factuur heb ik niet bekomen omdat bij het regelen van het saldo ook fouten waren gebeurd in de saldofactuur. Bij de levering die jullie dan weer vroeger op de dag hebben gepland, dan oorspronkelijk door jullie bevestigd, waardoor last minute iemand diende gevonden te worden om de goederen in ontvangst te nemen, stelde we vast bij het verwijderen van het onbeschadigde schutkarton, dat de voering stuk is geleverd. Bovendien een set in te schroeven poten ontbraken aan de zitbank. Ik heb u daags nadien, met name woensdag 29 januari, foto's gestuurd van het probleem, en mocht tot op vandaag donderdag 20 februari geen enkele reactie bekomen uwentwege, uitgezonderd een geautomatiseerde antwoord met een volgnummer 1306526. Door het uitblijven van enige opvolging, ben ik op woensdag 5 februari naar uw winkel te Schoten gegaan, om op zijn minst al de poten te bekomen, zodat we de zetel kunnen gebruiken. Daar kon niemand me verder helpen, maar de dame zou de regiomanager berichten om contact met ons op te nemen. Ook dat werd nagelaten te doen. Ik nodig u derhalve uit mij het beschadigd geleverde product te vervangen of een voorstel tot schadevergoeding te maken, alsook de ontbrekende stukken binnen de 7 dagen toe te zenden. We overwegen zelfs, ondanks deze zeer slechte service, nog een aparte zetel bij te bestellen, maar aangezien de radiostilte bij Juntoo wel enige bezorgdheid geeft om bij uw winkel nog iets aan te kopen. Indien ik binnen 7 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen. Met vriendelijke groet, Ph. BOGAERTS Bijlagen: • Voorschotfactuur • Betalingsbewijs voorschot en saldo

Opgelost
R. V.
10/05/2024

Nachtmerrie

Beste,Op 8/12/2023 heb ik een zetel besteld en betaald.De levering ging 3 maand duren wegens drukte.Na lang wachten wordt hij eindelijk geleverd. Na het uitpakken bleek hij echter 2 verschillende kleuren te hebben. Het ligstuk had ook al doorlig sporen alsook versleten stof. In de winkel te Lochristi hebben ze dit aan de hand van foto's en kussens die ik mee had Mee genomen vast gesteld. Goed. Er werd mij beloofd dit snel op te lossen. 2 maand verder...De nieuwe zetel word geleverd. De leverancier komt te vroeg en weet mij niet te vinden. De eerste keer nochtans wel. Eindeloos gebeld met costumer service, waar je elke keer iemand anders aan de lijn krijgt en elke keer heel je verhaal moet doen. Je komt er gek van.Vervolgens beloven ze het te bekijken en je direct terug te bellen wat ze nooit doen. Paar dagen afwachten en opnieuw bellen... Je komt er moedeloos van.. Tot op vandaag. 5 maand later. Geen zetel en geen vooruit zichten. Wat een zooitje!!!

Afgesloten
W. R.
9/05/2024

Slechte kwaliteit hout

Beste Test Aankoop, beste Juntoo, Op 08/03/2023 bestelden wij 2 kasten bij Juntoo Wilrijk (Grivolo tv-meubel en Grivolo dressoir, beide in gerookte eik, bestelnummerbon: 131482108). Deze twee kasten kostte ons samen €3547,00, de levering van deze kasten (ook 149,00 euro) werd geschat op 16 weken, wat wil zeggen dat wij deze kasten nog géén jaar in ons bezit hebben. In de winkel van Juntoo werd door de verkoper geclaimd dat hun meubelen uit 'eik, walnoot, teak of eender welke houtsoort zij verkopen, bestaat (zie printscreen in bijlage). Voor de prijs die wij betaalden, leek dit logisch...Tot gisteren, waarop wij op één van de twee kasten zagen dat zich een vochtblaas heeft gevormd van ongeveer 15 cm diameter (zie foto in bijlage). Dit omdat er welgeteld één dag een bloempotje heeft opgestaan. Met in ons achterhoofd dat dit een vol eiken kast was, nooit een probleem was geweest. Wij konden niet begrijpen dat een eiken kast een vochtblaas kon vormen na nog geen 24 uur. Daarom belden wij naar Juntoo om een verklaring. De verkoper aan de lijn wist ons te zeggen dat deze kasten gemaakt zijn uit MDF: middelhard hout, geperste houtvezel met wat lijm. Met daar over een heel dun laagje van hun 'gerookte eik' en dus fineer. Wij konden onze oren niet geloven. Wij betaalden €3547,00 voor kasten uit MDF/fineer, die in de winkel door de verkopers verkocht worden als een kast uit 'gerookte eik'. Wij hebben de bestelbon doorspit, nergens, kunnen wij terugvinden dat deze kasten bestaan uit MDF, want dan hadden wij deze lage / slechte kwaliteitskasten voor meer dan 3500 euro, nooit aangeschaft. Wij (en nog vele andere mensen) zijn opgelicht. Juntoo verkoopt kasten tegen gigantische prijzen en 'verzwijgt' in het winkel het materiaal. Als wij MDF-kasten hadden gewild, waren bij naar IKEA gestapt, waar wij slechts 1/10 van dit bedrag hadden betaald.

Afgesloten
K. D.
24/04/2024

Kapotte stoelen

Beste, ik kocht 2 1/2 jaar geleden 8 dure (en dageleijke dan ook wel) stoelen bij Juntoo. Na 2 1/2 (nét uit garantie) zijn er in 6 van de 8 stoelen OP PRECIES DEZELFDE PLAATS gaten. Ik heb reeds 3x contact gehad met JUNTOO maar refereren naar de garantie en nemen mijn klacht niet ernstig. Volgens ons gaat het hier om een herhalingsfout én constructiefout OF Juntoo heeft ons deze stoelen sowieso veeeeeeeeeeeeeeellll te duur verkocht.

Opgelost
E. R.
17/04/2024

Waar zijn mijn stoelen?

Beste, Op 23/09/2023 bestelden we een tafel en 6 bijhorende stoelen. Op 05/02/2024 werd reeds een klacht ingediend, waarop een eindelijke levering ingepland stond. Op de dag van onze levering, kregen we enkel onze tafel. Zonder enige communicatie van de Juntoo werden de stoelen niet geleverd en moeten we nog wachten tegen eind april?! Dit wegens productiefout in de stoelen? Zoals gevraagd van Juntoo, betaalden wij VOOR levering het volledige restbedrag. Wij respecteerden de verwachtte timing, dit in tegenstelling tot de winkelketen. Vandaag worden we op de hoogte gebracht van een OPNIEUW uitgestelde levering tot eind mei. 9 maanden voor het verkrijgen van een tafel en 6 stoelen, terwijl deze beloofd werden midden december. Wanneer je de stoelen nu zou bestellen 'Abano', krijg je een levertermijn van 4 tot 5 weken te zien. Valse hoop dus. Deze termijnen worden al maanden aan een stuk beloofd, maar niet nagekomen. Naast een productiefout in de stoelen, was er ook een productiefout te zien in het geleverde tafelblad! Zwarte pluisjes zaten onder de beschermlaag. Na contact met de Juntoo kon deze tafel al snel vervangen worden. Gelukkig! Door de onvoorzichtigheid van de leveranciers viel als kers op de taart ook nog eens de poot van de tafel op de grond waardoor hier ook lichte schade optrad. Deze schade laten we aan ons voorbij gaan, opnieuw wachten op de levering met potentiële schade willen we vermijden. In conclusie, grote teleurstelling in het bedrijf!

Opgelost
M. D.
10/04/2024

Zetel en tv kast

Beste , 5 maanden geleden bestelde ik hier een zetel en tv kast echter zijn deze nooit aangekomen .Na meermaals gemaild en gebeld te hebben werd ik elke keer doogestuurd van de klantendienst naar de winkel en vice versa .Tot op heden heb ik nog geen zete hierdoor mvg

Afgesloten
R. C.
4/04/2024

Probleem terugbetaling

Beste,op 12 /01/2024 hadden wij een eettafel besteld bij Juntoo,geleverd op 23/01/24.Er werden fouten vastgesteld aan de tafel ,na overleg werd een nieuwe tafel geleverd.Ook deze was bij aflevering ernstig beschadigd,wat ook vastgesteld is door de firma die geleverd heeft.Na terug contakt opgenomen te hebben met Juntoo Brugge hebben we geweigerd om nog een derde tafel te laten brengen .In overleg hadden ze beloofd binnen de 7 dagen na terugname van de tafel onze aankoopsom terug te storten.De terugname is gebeurd op 05/03/2024,maar tot op heden niets terug gekregen.We hebben meerdere keer contakt opgenomen zowel met Juntoo Brugge als met het hoofdbureau,maar we worden van het kastje naar de muur gestuurd.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform