Terug

onprofessionele afhandeling van bestelling en weigering correcte levering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Bestelling

Klacht

G. V.

Naar: Juntoo (Overstock Home)

13/05/2025

Via deze weg wens ik een klacht in te dienen over de meubelwinkel Juntoo, met betrekking tot een bestelling die ik bij hen plaatste in november 2024 in de showroom van Sint-Martens-Latem. Ik bestelde toen een specifieke eettafel, bestaande uit de tafel "Ricco XL" in natuurkleurige eik. Dit model was destijds op voorraad, en één van de twee beschikbare exemplaren werd expliciet voor mij gereserveerd. De bestelling werd volledig betaald op voorhand voor een bedrag van €1.204,45. Op mijn verzoek werd de levering pas voorzien voor april 2025, wat Juntoo ruim de tijd gaf om alles in orde te brengen. Begin april 2025 werd ik echter telefonisch verwittigd dat de levering niet kon doorgaan wegens een stockprobleem: het onderstel bleek niet langer beschikbaar. Ik ontving geen voorafgaande melding van dit probleem, noch werd mij een gelijkwaardig alternatief aangeboden zonder bijkomende kosten. In plaats daarvan: - Werd mij een alternatief voorgesteld met een meerprijs van €450, hoewel ik duidelijk heb gecommuniceerd dat ik niet bereid ben om extra te betalen. - Stelden ze alsnog enkel een bijkomende korting voor op de meerprijs, wat ik heb geweigerd. - Voel ik mij als klant in het zak gezet door de tijdverspilling en onnodige stress die ik heb moeten ervaren. - Moet ik nu alsnog een nieuwe tafel zoeken terwijl ik al meer dan anderhalve maand geen tafel meer heb. Ik heb uiteindelijk de annulering van de bestelling geëist, met verzoek tot volledige terugbetaling binnen 14 dagen, én het opmaken van een correcte creditnota. Tenzij ze alsnog beslissen om de originele tafel of een gelijkwaardig alternatief aan dezelfde prijs aan te bieden. Deze hele situatie is tijdrovend, klantonvriendelijk en getuigt van een gebrek aan verantwoordelijkheid bij Juntoo. Ze hebben ruimschoots de tijd gehad om hun fout recht te zetten, maar blijven de verantwoordelijkheid afschuiven op de klant. Ik verwacht via deze klacht: - Een officiële tussenkomst of waarschuwing aan Juntoo voor deze wanpraktijken. - Een aanmoediging tot meer transparante en klantgerichte serviceverlening bij toekomstige voorvallen.

Berichten (1)

Juntoo (Overstock Home)

Naar: G. V.

28/05/2025

Jonathan (Juntoo) 28 mei 2025 16:59 CEST Beste Gerben, Bedankt voor je beoordeling. Het spijt ons oprecht te vernemen dat er een miscommunicatie is gebeurd bij het bestellen later bij de levering van jouw order. Het is inderdaad wel degelijk de bedoeling dat je te allen tijde op de hoogte bent en blijft over de status van jouw order, alsook over de voorraad. Indien er effectief geen voorraad meer aanwezig is, ben je zeker in het recht om een alternatieve keuze te maken. Mocht het om een duurder alternatief gaan, ontvang je sowieso een extra korting van ons. Bij een goedkoper alternatief wordt het verschil vanzelfsprekend terug vergoed. We begrijpen dat je er niet meteen voor open stond om bij te betalen, maar bieden jou sowieso een extra korting aan. In tussentijd hebben we persoonlijk contact met jou opgenomen om tot een definitieve oplossing te komen, zodat dit voor jou zo correct mogelijk kan worden afgerond. Tot slot wensen we ons te excuseren voor het ongemak dat je hierdoor hebt ondervonden. We doen er alles aan om dit soort zaken te vermijden in de toekomst. Met vriendelijke groeten, Jonathan Customer Care Juntoo Klachten 13 mei 2025 10:01 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ Met vriendelijke groeten, Customer care Juntoo 09/298 10 50 www.juntoo.be Dit e-mailbericht is een service van Juntoo. Mogelijk gemaakt door Zendesk [GLYR4E-ZDZDW]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform