Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Herhaaldelijk klacht
Geachte heer/mevrouw, Ik neem contact met u op in verband met mijn bestellingen met referenties 228488091 (geplaatst op 14/02/25) en 230239070 (geplaatst op 26/02/25). Ondanks herhaalde pogingen om via jullie klantenservice duidelijkheid te krijgen over de status van deze bestellingen, ben ik tot op heden niet verder geholpen. Intussen zijn we 16 weken verder, en ik heb geen enkele communicatie ontvangen met betrekking tot een concrete leverdatum. Bij mijn vorige klacht werd aangegeven dat de levertijd 16 weken bedraagt, omdat jullie niet met stockproducten zouden werken. Dit was nooit aangegeven en wanneer ik de producten vandaag opnieuw bekijk op jullie website, wordt daar een levertijd van slechts 1 tot 8 weken vermeld. Dit schept verwarring en ondermijnt mijn vertrouwen in de verstrekte informatie. Aangezien ik nog steeds op de levering wacht, verblijf ik in een half leeg appartement. Bovendien zal ik de ladderlift die ik eerder reeds heb ingepland, opnieuw moeten inschakelen, met extra kosten die volledig voor mijn rekening zijn – kosten die ik anders had kunnen vermijden indien de levering correct was verlopen. Ik verzoek u dan ook met aandrang om met spoed duidelijkheid te verschaffen over de status van mijn bestelling en mij een realistische en definitieve leverdatum te bezorgen. Daarnaast verwacht ik dat jullie een passende compensatie overwegen voor de geleden hinder en bijkomende kosten. Ik kijk uit naar uw snelle en serieuze reactie. Met vriendelijke groet, Jeroen
onprofessionele afhandeling van bestelling en weigering correcte levering
Via deze weg wens ik een klacht in te dienen over de meubelwinkel Juntoo, met betrekking tot een bestelling die ik bij hen plaatste in november 2024 in de showroom van Sint-Martens-Latem. Ik bestelde toen een specifieke eettafel, bestaande uit de tafel "Ricco XL" in natuurkleurige eik. Dit model was destijds op voorraad, en één van de twee beschikbare exemplaren werd expliciet voor mij gereserveerd. De bestelling werd volledig betaald op voorhand voor een bedrag van €1.204,45. Op mijn verzoek werd de levering pas voorzien voor april 2025, wat Juntoo ruim de tijd gaf om alles in orde te brengen. Begin april 2025 werd ik echter telefonisch verwittigd dat de levering niet kon doorgaan wegens een stockprobleem: het onderstel bleek niet langer beschikbaar. Ik ontving geen voorafgaande melding van dit probleem, noch werd mij een gelijkwaardig alternatief aangeboden zonder bijkomende kosten. In plaats daarvan: - Werd mij een alternatief voorgesteld met een meerprijs van €450, hoewel ik duidelijk heb gecommuniceerd dat ik niet bereid ben om extra te betalen. - Stelden ze alsnog enkel een bijkomende korting voor op de meerprijs, wat ik heb geweigerd. - Voel ik mij als klant in het zak gezet door de tijdverspilling en onnodige stress die ik heb moeten ervaren. - Moet ik nu alsnog een nieuwe tafel zoeken terwijl ik al meer dan anderhalve maand geen tafel meer heb. Ik heb uiteindelijk de annulering van de bestelling geëist, met verzoek tot volledige terugbetaling binnen 14 dagen, én het opmaken van een correcte creditnota. Tenzij ze alsnog beslissen om de originele tafel of een gelijkwaardig alternatief aan dezelfde prijs aan te bieden. Deze hele situatie is tijdrovend, klantonvriendelijk en getuigt van een gebrek aan verantwoordelijkheid bij Juntoo. Ze hebben ruimschoots de tijd gehad om hun fout recht te zetten, maar blijven de verantwoordelijkheid afschuiven op de klant. Ik verwacht via deze klacht: - Een officiële tussenkomst of waarschuwing aan Juntoo voor deze wanpraktijken. - Een aanmoediging tot meer transparante en klantgerichte serviceverlening bij toekomstige voorvallen.
Geen gehoor voor herstelling
Korte beschrijving van uw probleem In Augustus 2024 kochten we bij Juntoo, de laatste dag van de solden, onze zetel. Deze werd een aantal weken later geleverd, buiten voor het schuifraam. Na het in elkaar zetten een aantal dagen later, merkte we precies op dat we op het brede lounge stuk lager zaten. Hier niet echt verder attentie op gedaan tot een bezoeker dit ook opmerkte. Hierbij zijn we dan onderaan de zetel gaan kijken en zagen we dat de zetel gebroken was. Hiervoor heb ik dan meteen een mailtje gestuurd met foto op 16/2. Tot op heden hebben we nog geen antwoord mogen ontvangen na 2 mailtjes & zeker 3 telefoontjes naar Juntoo Hasselt later.
GEBREKKIGE LEVERING BANK
Geachte mevrouw/mijnheer, Op 28/9/2024 kocht ik een zitbank met bijhorende zetel en voetbank in uw winkel te Schoten en betaalde ik 1262,00 euro als voorschot. De levering is later doorgegaan dan oorspronkelijk aangegeven (december) en ging uiteindelijk door eind januari 2025. Ik ontving de uiteindelijke levering op dinsdag 28 januari 2025 na het voldoen van het saldo van 1011,00 euro op 16 januari 2025 refererende factuur 11695, De saldo factuur heb ik niet bekomen omdat bij het regelen van het saldo ook fouten waren gebeurd in de saldofactuur. Bij de levering die jullie dan weer vroeger op de dag hebben gepland, dan oorspronkelijk door jullie bevestigd, waardoor last minute iemand diende gevonden te worden om de goederen in ontvangst te nemen, stelde we vast bij het verwijderen van het onbeschadigde schutkarton, dat de voering stuk is geleverd. Bovendien een set in te schroeven poten ontbraken aan de zitbank. Ik heb u daags nadien, met name woensdag 29 januari, foto's gestuurd van het probleem, en mocht tot op vandaag donderdag 20 februari geen enkele reactie bekomen uwentwege, uitgezonderd een geautomatiseerde antwoord met een volgnummer 1306526. Door het uitblijven van enige opvolging, ben ik op woensdag 5 februari naar uw winkel te Schoten gegaan, om op zijn minst al de poten te bekomen, zodat we de zetel kunnen gebruiken. Daar kon niemand me verder helpen, maar de dame zou de regiomanager berichten om contact met ons op te nemen. Ook dat werd nagelaten te doen. Ik nodig u derhalve uit mij het beschadigd geleverde product te vervangen of een voorstel tot schadevergoeding te maken, alsook de ontbrekende stukken binnen de 7 dagen toe te zenden. We overwegen zelfs, ondanks deze zeer slechte service, nog een aparte zetel bij te bestellen, maar aangezien de radiostilte bij Juntoo wel enige bezorgdheid geeft om bij uw winkel nog iets aan te kopen. Indien ik binnen 7 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen. Met vriendelijke groet, Ph. BOGAERTS Bijlagen: • Voorschotfactuur • Betalingsbewijs voorschot en saldo
Nachtmerrie
Beste,Op 8/12/2023 heb ik een zetel besteld en betaald.De levering ging 3 maand duren wegens drukte.Na lang wachten wordt hij eindelijk geleverd. Na het uitpakken bleek hij echter 2 verschillende kleuren te hebben. Het ligstuk had ook al doorlig sporen alsook versleten stof. In de winkel te Lochristi hebben ze dit aan de hand van foto's en kussens die ik mee had Mee genomen vast gesteld. Goed. Er werd mij beloofd dit snel op te lossen. 2 maand verder...De nieuwe zetel word geleverd. De leverancier komt te vroeg en weet mij niet te vinden. De eerste keer nochtans wel. Eindeloos gebeld met costumer service, waar je elke keer iemand anders aan de lijn krijgt en elke keer heel je verhaal moet doen. Je komt er gek van.Vervolgens beloven ze het te bekijken en je direct terug te bellen wat ze nooit doen. Paar dagen afwachten en opnieuw bellen... Je komt er moedeloos van.. Tot op vandaag. 5 maand later. Geen zetel en geen vooruit zichten. Wat een zooitje!!!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten