Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Klacht – slechte ervaring met 2 Social Deal vouchers voor Taquería (18/08/2025 – 19:30u)
Op 18 augustus 2025 om 19u30 hebben wij met twee vouchers gekocht via Social Deal gegeten in de Taquería. Helaas was de ervaring bijzonder slecht en absoluut niet in verhouding tot wat wij gekocht hadden. De problemen: Bij aankomst kregen wij enkel drankjes. Daarna kwam er gedurende lange tijd niemand om onze bestelling op te nemen. Omdat we dachten dat het via QR moest gebeuren, bestelden we via de QR-code op de tafel. Later werden we hier zelfs op aangesproken door het personeel. Tijdens de avond werd onze bestelling meerdere keren opnieuw opgenomen, omdat men niet meer wist wat we besteld hadden. Van de twee voorgerechten kregen we er maar één. Het tweede moesten we opnieuw vragen. De taco’s kwamen na meer dan 30 minuten, koud en smakeloos. Het dessert (churros met chocolade) werd ondanks herhaaldelijke vragen nooit geserveerd. Omstreeks 21u30 hadden we nog steeds niet het volledige menu gehad. Uiteindelijk zijn we zelf opgestaan, hebben de extra drankjes betaald en zijn vertrokken. Het enige wat we kregen was een flauw “sorry”. Kortom: wij hebben betaald voor twee volledige menu’s (totaal €45,90) die nooit geleverd zijn. Dit is misleiding en een zware tekortkoming van de aanbieder. Ik vraag Test Aankoop om mijn dossier te behandelen en te bemiddelen voor een volledige terugbetaling van de twee vouchers en een formele verontschuldiging. Met vriendelijke groeten, Laila
Terugbetaling OP BANKREKENINGNUMMER!
Dag Ik heb mij de eerste x een voucher aangekocht bij social deal , Onbeperkte laserbehandelingen voor 1 jaar bij NoBelle . De eerste afspraak heeft plaatsgevonden, waarbij de voucher verzilverd is, Na de afspraak heb ik gemaild met de vraag of de behandeling niet vroeger kon ingepland worden ipv pas binnen 2 maanden. De reactie van NoBelle was uiterst onbeschoft en werd uitgemaakt voor respectloos vanwege mijn vraag. Ze deelde mee in haar tirannie dat het maar om 6 behandelingen gaat. Mijn reactie daarop was dat de voucher overduidelijk onbeperkt zegt en er geen kleine lettertjes zijn. Tot slot beslist NoBelle dat ik niet welkom ben in haar salon. Ik ben mijn centen kwijt en kreeg ze ook NIET terug. (Heb ook gezwegen over de amper 10minuten dat er gespendeerd zijn aan de XL ZONE van 149€ , VOLLEDIGE BENEN) (Er is ook GEEN resultaat geweest) Ik ben 149€ kwijt. Na heel veel klachten en overenweer gemail heb ik in 2 x met moeite 60€ terug gekregen, Totaal van 130€ staat nu als TEGOED op social deal. Dit is ook NIET het bedrag dat ik terug wil / verdien. Ik wil die centen terug op mijn bankrekeningnummer aangezien ik echt NOOIT nog in deze commerce zal trappen. Social deal weigerd de centen terug te storten. Het is NIET mijn schuld dat de handelaar beslist de voucher te verzilveren en het daar verder bij te laten. Ik hoef daar geen 149€ voor kwijt te zijn. Dit is echt pure oplichterij. Ik wil die centen terug op mijn bankrekeningnummer Ze geven u garanties die niet waar zijn. Ze houd 19€ in omdat er een behandeling heeft plaatsgevonden... 149€ gedeeld door onbeperkt voor 1 jaar is gelijk aan 19€ ??? Waar staat dat geschreven ? Ik laat het hier niet bij de handelaar is hierbij in fout , ik hoef daar niet de dupe van te zijn
Misleidende reclame
We hebben 4 vouchers gekocht om een dagje te gaan kajakken. Deze zijn tot eind juni geldig, op woensdag of in het weekend. Gezien de weersomstandigheden de laatste weken hadden we besloten deze tickets om te ruilen voor een andere deal. Dit wordt dan ook gepromoot op hun site "Kopen zonder zorgen" waar duidelijk vermeld staat dat je gedurende de hele geldigheidsduur van de deal kan omboeken. Dit was ook de reden dat we deze tickets ruim op tijd hadden gekocht. Via WhatsApp krijg ik nu enkel de melding dat mijn 14 dagen herroepingstijd voorbij zijn en dat er enkel kan omgeruild worden in zeer uitzonderlijke gevallen. Dit is niet wat er op de site staat en dit is dus duidelijk misleidende reclame!
Niet geldig voucher
Beste, Op 3/3 kocht ik via Social Deal een voucher voor 6 sessies voor EMS.Ik maakte een afspraak met de schoonheidsspecialiste op 4/3.Het is de eerste keer dat ik via dit platform iets koop. Blijkbaar moet je die voucher ook verzilveren vóór 1/4. Niemand die me daar heeft aan herinnerd of heeft op gewezen. Toen de schoonheidsspecialiste erom vroeg, was die code al verdwenen op de app.Na contact met Social deal zelf kreeg ik de code opnieuw en hangt het af van de goede wil van de schoonheidsspecialiste. De dame in kwestie had er geen probleem mee. Maar ze krijgt van Social deal niet haar centen die ik heb betaald. Dit kan toch niet?199,- euro kwijt, maar social deal steekt dit gewoon “in zijn zakken”NOOIT koop ik nog iets via deze website! Ik heb de nodige screenshots als bewijs, maar van Social deal uit krijgen we niks….Niet oké voor mij! Wat een onvriendelijke klantenservice!
Problemen met terugbetaling voucher - niet mogelijk om verblijf te boeken tijdens geldigheid voucher
Beste, Ik had een voucher voor hotel Bero - Voucher HVPGKN/332 - toen ik heb proberen te boeken op 30/03/2024 waren er echter geen beschikbaarheden om te boeken via Socialdeal. het hotel had beschikbaarheid via booking.com of via eigen website voor kamers, maar niet via socialdeal. Ik heb uiteindelijk deze voucher niet kunnen gebruiken. Ik heb daarna socialdeal bereikt, en ze vertelden mij dat het niet mogelijk is om deze deal terug te betalen, met het argument dat ik tijdens de periode van aankoop genoeg tijd en mogelijkheid heb gehad om een boeking te maken... Ik vind dit schandalig - dit is geen ethische manier van zakendoen.
Foute datum in voucher
Beste, op 22/08/2023 besteld ik bij Social Deal een voucher voor een airco onderhoudsbeurt ter waarde van 69,95 euro bij de firma Profile Car &Tyreservice Nooteboom. De voucher heb ik dan als link ontvangen in mijn mailbox, waarna ik deze afgedrukt heb.Op de voucher staan eveneens de voorwaarden en geldigheid van deze voucher, als rubriek Grote & kleine letters.Hierop staat dat de voucher geldig is van maandag tot vrijdag vanaf datum van aankoop tot en met 29 Jan 2024 en dat na aankoop een afspraak dient gemaakt te worden via de website.Deze week besliste ik dan om een afspraak te plannen en tot mijn verbazing was de voucher verdwenen uit mijn tegoed voucher bij Social Deal.Ik heb hierop Social Deal telefonisch gecontacteerd en deze meldde me dat de voucher verlopen was op 30 Sep 2023, maar dat ik de firma moest contacteren met de vraag of ze de voucher toch nog wilden accepteren.De firma wilde dit niet doen en meldde mij dat Social deal hier niet correct was met hun informatie op de voucher en dat ik dit moest regelen met Social Deal en niet met hun.Hierop heb ik Social deal terug telefonisch gecontacteerd en zij vroegen mij de bewijsstukken te zenden via Whatsapp, wat ik dan gedaan heb, want volgens hun was de datum op de voucher 30 sep 2023.Hierop heb ik de voucher dan gemaild en eveneens een screen shot gezonden via Whatsapp. Hun antwoord hierop was, dat het inderdaad nogal erg verwarrend is, maar dat het hier gaat om een multideal die in een algemene deal zit. Voor mij een nogal onduidelijke uitleg, waar ik geen boodschap aan heb. Ik vroeg dan of ze mij het geld konden terugstorten als een tegoedbon voor later, wat voor hun niet mogelijk is.
Voucher aangekocht via automatische machtiging
Beste Social Deal,Ik wil graag een klacht indienen over een recente aankoop die onbedoeld is gedaan. Ik heb per ongeluk een voucher voor Praag aangeschaft via een automatische machtiging, terwijl ik niet van plan was deze aankoop te doen. Pas onlangs ontdekte ik de voucher in mijn aankoopgeschiedenis en omdat er enige tijd is verstreken, kan ik de aankoop niet meer ongedaan maken via Social Deal.Ik ben het niet eens met deze situatie en vind dat de website te gemakkelijk automatische machtigingen mogelijk maakt. Ik verwacht een terugbetaling of een tegoed van Social Deal, aangezien de voucher voor Praag slechts een maand geldig is en ik deze niet kan gebruiken. Op dit moment zie ik slechts vier mogelijkheden om te boeken, wat het vrijwel onmogelijk maakt om de voucher te verkopen.Met vriendelijke groet,Amanda van Son
Ik mag voucher niet omboeken
Beste, ik heb 8 vouchers gekocht waarbij vermeld werd dat de voucher geldig is van dinsdag tem zaterdag tussen 8 juni en 30 december 2023. De reservatie moet NA de aankoop via de website van de brouwerij. Daar bleek dat de rondleidingen niet zoals vermeld op de website van Social Deal ingepland worden. De rondleidingen zijn namelijk niet van dinsdag tem zaterdag tussen 8 juni en 30 december maar enkel op vaste data. Daarom vroeg ik via Whatsapp aan de klantendienst om om te boeken, maar dat wordt mij geweigerd. Ik krijg enkel standaardantwoorden. Omdat ik de vouchers nav een vrijgezellenaangelegenheid aangekocht heb (die dag ligt vast) en de voorwaarden nml van dinsdag tem zaterdag te gebruiken vermeld was zag ik er geen haast in om dit vast te leggen. Mede door vakantieperiode in het buitenland was het er nog niet van gekomen. Toen ik eergisteren de reservatie wou doorgeven kwam ik tot deze onvoorziene constatatie.Nochtans staat er bij de aankoop Koop zonder zorgen, want jouw aankoop is 100% verzekerd (meer info).Als je daarop doorklikt, staat er: Dit betekent dat je gratis kunt omboeken gedurende de volledige geldigheid van de deal. Indien gewenst kun je ook omboeken naar een deal van een ander bedrijf. Hierbij de deal waarbij onder grote kleine letters niet vermeld wordt dat er specifieke data aan deze deal gekoppeld zijn.https://www.socialdeal.be/deals/aalst/brouwerij-dilewyns---vicaris/rondleiding-van-2-uur-door-brouwerij-dilewyns---vicaris-inclusief-proeverij-met-2-proefglazen-en-bijpassende-hapjes-en-een-proefpakket-om-mee-naar-huis-te-nemen-plus-bierpralines-jun-2023-aalst/?ref=JRJTXZo kreeg ik aanvankelijk volgende melding: Elke deal wordt aangeboden op basis van beschikbaarheid, waarbij een deel van de plekken door de ondernemer apart wordt gehouden voor Social Deal gebruikers. Dit aantal is tussen de ondernemer en Social Deal contractueel vastgelegd. Hierdoor kan het zijn dat de datum die je in gedachten had, vol zit. Door iets naar onderen te scrollen zie je de beschikbaarheidskalender. Met die kalender kun je vóór aankoop zien of de door jou gekozen datum beschikbaar is. We hebben een 14 dagen retourtermijn, wat inhoud dat je binnen 14 dagen na aankoop de voucher kan annuleren. Hier val je helaas buiten waardoor ik je vouchers niet meer mag terugnemen.=> Als je de link opent merk je op dat er voor de aankoop geen mogelijkheid is om de data te selecteren. Dit bewijst dat men de klacht niet nagekeken heeft.=> Alsook wordt er gemeld dat de door mij gevraagde datum reeds volgeboekt is. Wat ook niet waar is na contact met de brouwerij zelf. Op die dag (23/09/2023) zijn er geen rondleidingen. Nochtans een zaterdag binnen de geldigheidsduur van de voucher (zie grote kleine letters)Retourneren lukt eventueel niet meer. Maar dan had ik graag de waarde van de vouchers als saldo verkregen op mijn social deal profiel. Deze oplossing werd immers bij een andere klacht gehanteerd zie dossier: https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/publieke-klacht?referenceid=CPTBE01657428-86De richtlijnen en regels van de deal zijn volgens ons insziens misleidend en op zijn minst incorrect waardoor we in deze situatie terecht gekomen zijn.
Problemen bereikbaarheid zaak
Ik heb een voucher aangekocht. Ik wilde deze gebruiken tijdens de Gentse feesten. Maar de zaak is niet zo toegankelijk voor iemand als ik tijdens de feesten. Je kan er als minder valide momenteel niet zo goed bij: niet met openbaar vervoer en niet met taxi. De overeenkomst 'Grote kleine letters' is erg summier: enkele lijntjes. En is niet zo 'n duidelijke houvast.Gewenste oplossing:Ik zou ermee kunnen leven als het geld van de verlopen coupon, eventueel onder aftrek van reeële kosten terug gezet wordt op je account om voor een andere deal te gebruiken die wel makkelijk toegangelijk is.
geen terugbetaling bij Social Deal
Beste, in september bestelde ik 2 vouchers voor het restaurant Baron II. In de deal stond vermeld dat deze geldig is tot 8 januari. Toen ik begin deze week de reservatie wou doen, bleken mijn vouchers verdwenen in de site van Social Deal. Na contact met hen bleek dat deze moesten gebruikt worden voor 7 oktober. Echter dit staat nergens vermeld. Ik heb dan een terugbetaling gevraagd maar dit was ook niet mogelijk omdat de termijn gepasseerd was. Dus zijn wij ons geld kwijt alhoewel de vouchers NIET gebruikt werden ! Het restaurant ontvangt niks want wij konden niet boeken. Dus het volledige bedrag blijft gewoon plakken bij Social Deal.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten