Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. B.
19/07/2025

Terugbetaling van niet geleverde order

Beste, Op 12/07/2024 deed ik een bestelling via Uber Eats. Eens geleverd zag ik bij het uitpakken dat dit niet mijn levering was. Ik heb meteen geprobeerd de bezorger te bellen, maar de nummer werkte niet. Daarop heb ik meteen contact opgenomen met de hulpdienst van Uber Eats. Zij gaven later aan dat mijn order terugbetaald zou worden. Met dit in het achterhoofd heb ik mijn order opnieuw besteld (en deze keer wel ontvangen). Zie bijlage. Ondertussen zijn we een week verder en is de terugbetaling niet gebeurd, ondanks de hulpdienst die bleef beweren dat dat wel gebeurd was. Ik heb dan gevraagd om mijn zaak te escaleren en uiteindelijk kreeg ik opeens in het Frans een antwoord: de order zou toch niet terugbetaald worden. Zie bijlage. Ik stel via deze weg Uber Eats in gebreke voor niet geleverde diensten en vraag dan ook de onmiddellijke terugbetaling van €39.50 op mijn zichtrekening. Met vriendelijke groet, Jonathan B.

Afgesloten
O. R.
25/06/2025

Terugbetaling bestelling (niet geleverde pizza's)

Geachte mevrouw/heer, Op vrijdag 13 juni heb ik 3 pizza's besteld die tussen 20h en 20h30 zouden geleverd worden. Deze werden nooit geleverd waarvoor ik op dezelfde avond een duidelijke klacht op jullie platform heb ingediend. (zij bijlage) Aangezien ik wel degelijk thuis was en alsook met jullie chauffeur gesproken heb, die geen pizza's bij zich had, verwacht ik dan ook een terugbetaling van 48,69 euro voor de niet geleverde bestelling. Ik stel via deze weg Uber Eats in gebreke voor niet geleverde diensten en vraag dan ook de onmiddellijke terugbetaling van 48,69 euro op mijn kredietkaart rekening. Met vriendelijke groet, Olivier Rohart Bijlagen: • Kopie ingediende klacht • Kopie kredietkaartrekening betaling pizza

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
J. L.
20/05/2025

Uber One werkt niet!

BELANGRIJKE INFO: aangezien Uber Eats niet met een klantennummer werkt en het niet over een specifieke bestelling gaat, heb ik mijn e-mailadres ingevoerd bij klantnummer. Dit zou voldoende moeten zijn om mij te identificeren. Beste, Ik heb sinds 9 januari 2025 een Uber One-abonnement waarvoor je volgende twee voordelen ontvangt: 1) 15% korting bij bestellingen boven 16 EUR voor restaurants en 40 EUR voor supermarkten 2) "premium" klantendienst Ik heb hier tot op heden nog niets van gezien. De korting werkt niet en de premium-klantendienst? Tja... Ik heb hier op 4 maart 2025 een eerste melding van gemaakt. Twee en half maanden later heb ik hier nog geen oplossing voor ontvangen. De "premium" klantendienst is dus onbestaande en niet te bereiken. De enige contactvorm met Uber Eats is een chatbot waarvan je meestal geautomatiseerde antwoorden ontvangen die irrelevant zijn met het probleem. Zo leg ik mijn probleem uit in de chat, en krijg ik als antwoord: "wat is het bestelnummer?" Ik leg dan vriendelijk uit dat er nog geen bestelling is gemaakt aangezien de kortingscode niet werkt. Een dag later krijg je dan antwoord dat het probleem wordt doorgestuurd naar de juiste dienst. Als ik na een week radiostilte om een update vraag, krijg ik het volgende antwoord: "wat is het bestelnummer"? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Uber Eats weigert mij noch een e-mailadres, noch een postadres te geven waar ik met mijn klacht terechtkan, dus ik probeer het via deze weg. Het bedrijf voldoet dus niet aan de verplichtingen zoals vastgelegd in artikel VI.2, §1 en artikel VI.45, §1, 2° van het Wetboek van Economisch Recht, aangezien het enkel een niet-functionerende chatfunctie aanbiedt als contactmogelijkheid, zonder een bruikbaar e-mailadres, telefoonnummer of postadres voor klachten of communicatie. Deze praktijk is ook strijdig met Richtlijn 2011/83/EU betreffende consumentenrechten, die vereist dat ondernemingen consumenten op een snelle en bruikbare manier moeten kunnen contacteren. Een niet-werkende chatfunctie voldoet hier naar mijn inziens dus niet aan. Ik vraag twee zaken aan Uber Eats: 1) Een e-mailadres of nummer waar ik hen op kan bereiken. 2) Een oplossing voor het probleem met de kortingscode die aan mij beloofd werd bij het aangaan van het Uber One-abonnement.

Afgesloten
F. M.
18/04/2025

Uber Eats

Ik heb op 13 april een bestelling gedaan bij Uber Eats, de bestelling is nooit aangekomen. De rider heeft de bestelling opgehaald bij Lucy Chang en volgens de tracking is hij ergens op 5 min van mijn huis geëindigd. Dan kreeg ik plots dat de bestelling geleverd was. Nochtans geen courier gezien. Na klacht werd er gezegd het bedrag van de bestelling terug te storten. De prijs die ik betaald heb is € 74,84- wat ik heb teruggekregen is € 67,35-. Uitleg was dat dit de service fee is die is afgehouden. Ik ga daar niet mee akkoord, ik heb iets besteld en is niet geleverd door hun medewerker. Maw ik wil mijn betaling terug. Het restaurant is ook niet in de fout, want die hebben de bestelling afgeleverd aan de rider. In bijlage de support communicatie met Uber eats en hierbij ook nog eens de link ernaar:

Afgesloten
M. A.
20/10/2024

Onterechte geldafhouding

Geachte mevrouw/heer, Op 18-10-2024 hebben jullie een bedrag van 39,04€ van de rekening gehaald van mijn 16 jarige dochter. Op 18-10-2024 heeft mijn dochter met jullie contact opgenomen om bovenste voorval uit te leggen. Voor de duidelijkheid, mijn dochter heeft geen accound bij jullie en u kan zien dat dit gedaan is geweest door een zekere robby met een master card. Deze persoon kennen wij niet en wij begrijpen niet goed hoe jullie op de rekening van onze dochter terecht komen en hier geld van kunnen halen. Jullie vragen aan onze dochter om contact op te nemen met de onbekende Robby. Nu dit gaat niet lukken als zij de persoon niet kent. Wij kunnen ook zien dat de verrichting in Toronto heeft plaats gevonden. Dus dat is niet achter de hoek en aangezien jullie de nummer van de mastercard hebben, kunnen jullie ook achter de eigenaar aan gaan. En dit niet in de schoenen van een 16 jarig meisje steken. Ik vraag u daarom om binnen de 7 dagen het bedrag van 39.04€ euro te willen terug storten onze dochter haar rekening. Met vriendelijke groet, Met vriendelijke groet, A.M.

Afgesloten
A. V.
3/04/2024

Laattijdige levering eten koud geleverd en bovendien frieten aangebrand

info@burgerboutique.be14:42 (3 uur geleden)aan mijDag Ann, Dat is echt wel schandalig dat je geen vergoeding daarvoor krijgt. Alsof het normaal is dat een rider er 40 minuten over doet!! Indien je er een zaak wil van maken, mijn steun heb je alvast. Met vriendelijke groet, Wim Van: Ann Vancoillie [ann.vancoillie@gmail.com]Verzonden: woensdag 3 april 2024 14:14Aan: info@burgerboutique.beOnderwerp: Re: Alles was koud !!!! Beste Wim, ik krijg het geld niet terug. Als dit werkelijk zo is, dan maak ik ren openbaar dossier aan via Test Aankoop juridische dienst ! Op wo 3 apr 2024 14:09 schreef Ann Vancoillie [ann.vancoillie@gmail.com]:Beste Wim, Wij hebben al zeer veel via Uber besteld maar nog nooit bij jullie. Elders hadden we steeds goede ervaringen. Mvg Ann Op wo 3 apr 2024 13:21 schreef [info@burgerboutique.be]:Dag Ann, Dat is perfect. Dat is ook het advies dat Uber mij gegeven heeft. Ze erkennen dat hun rider er effectief heel lang erover gedaan heeft, met als gevolg dat alles koud was. Houd zeker in de gaten dat ze uw geld terug storten. Normaal gebeurt dit vrij snel. Gewoon uit nieuwsgierigheid, had u al eerder bij ons besteld? En was het dan wél warm toegekomen? Met vriendelijke groet, Wim Sanders Van: Ann Vancoillie [ann.vancoillie@gmail.com]Verzonden: woensdag 3 april 2024 13:18Aan: info@burgerboutique.beOnderwerp: Re: Alles was koud !!!! Oké bedankt, ik meldde het ook al via de über app. De frietjes waren ook verbrand : Op wo 3 apr 2024 13:07 schreef [info@burgerboutique.be]:Dag Ann, Ik heb het onmiddellijk nagevraagd bij de mensen die je order hebben klaar gemaakt. De pick-up tijd was 12:13u. De rider was enkele minuten later en is dan vertrokken. Als u schrijft dat de rider pas rond 12:50 bij u is aangekomen, dan is het normaal dat je eten koud was. Vraag is uiteraard, waarom de rider er zo lang over gedaan heeft.Ik ga daarom meteen contact opnemen met Uber eats, want zij kunnen dat perfect nakijken wat er gebeurd is. Ik houd u op de hoogte.Met vriendelijke groet, Wim Sanders Van: Ann Vancoillie [ann.vancoillie@gmail.com]Verzonden: woensdag 3 april 2024 12:56Aan: info@burgerboutique.beOnderwerp: Alles was koud !!!! Beste, heb besteld via über die 5 minuten geleden toekwam !. De volledige maaltijd is koud !!!Graag geld terug !!!! Ann

Afgesloten
J. D.
15/01/2024

Uber eats weigerde mijn 2 ontbrekend hamburgers terug te betalen

Ik heb voor mijn verjaardag mijn familie getrakteerd.Ik had een bon van 25% korting bij Uber Eats en heb ook hun 'One' abonnement genomen om te proberen. Mijn familie had zin in McDonald's. Met 12 mensen was dat een grote bestelling van 130 euro (met de korting er al af). De bestelling komt aan, we doen open en wat blijkt: een Mc Crispy en een Mc Chicken ontbreken. Vervelend, maar ik dien een klacht in via de app en krijg direct te horen dat ik niet in aanmerking kom voor restitutie op deze bestelling, maar dat ik de helpdesk kan contacteren. Zij geven mij hetzelfde antwoord en op de vraag waarom ik een dag moet wachten, wordt gezegd dat mijn account in het verleden ook al meerdere keren kortingen heeft gehad voor ontbrekende items. Dat is waar, maar ik plaats wel wat bestellingen bij Uber Eats en het is al meerdere bestellingen geleden dat er nog iets ontbrak. Na aandringen krijg ik weer hetzelfde antwoord. Ik vind mezelf een eerlijk persoon en heb nooit het systeem misbruikt, net zoals nu. Het gaat om nog geen 15 euro op een bestelling van 130 euro, maar voor mij draait het om het principe. Ik wil ofwel krijgen waarvoor ik betaald heb, ofwel mijn geld terug.

Opgelost
Z. R.
23/11/2021

Bestellingen zijn geannuleerd, maar mijn geld is 4 x van mijn rekening gegaan

Op 3 oktober heb ik een bestelling op Uber eats proberen doen. Dit lukte niet omdat er iets mis ging in de app. Ik heb 4x geprobeerd om mijn bestelling te doen, het geld is 4x van mijn rekening gegaan, maar ik heb geen eten ontvangen omdat de bestelling geannuleerd is. Ik heb Uber eats als tientallen keren gecontacteerd. Ik krijg veel verschillende antwoorden. Eerst zeiden ze dat het geld bij de bank vast zat. ik heb naar de bank gebeld en zij bevestigden dat het geld is gestuurd naar de rekening van Uber eats, dus dat zij dit wel degelijk hebben ontvangen. Ik heb dit aan Uber Eats laten weten, ik heb al veel het antwoord gekregen dat ze niet kunnen terugbetalen omdat ik niet heb moeten betalen (maar dit klopt dus niet) of dat ik 3-5 dagen moeten na de annulatie, maar het is dus als een bijna 2 maanden geleden. Dit is een ander antwoord dat ik krijg: We’re aware of this problem.A system error is impacting. Dus ze bevestigen dat er een probleem is, maar ze geven mijn geld niet terug. Ik weet echt niet meer wat doen. ik wacht al super lang op mijn geld en het is wel veel omdat het 4x van mijn rekening is gegaan.

Afgesloten
K. S.
16/11/2020

Problemen met terugbetaling

Via uber eats plaatste ik een bestelling.De site sloeg toen vast waardoor het eten dat we bestelde niet toekwam maar dat het bedrag wel van mijn rekening was gegaan.Ik nam contact met hun op via hun facebook pagina.Ik kreeg meteen een antwoord waarin ze zeiden dat er geen bedrag zou worden afgeschreven.Ik maakte duidelijk dat het bedrag er wel al af was.Ze zeiden toen dat ik gelijk had en dat ik 2 a 3 weken moest wachten en dat ik dan het bedrag zou terug krijgen 55.70euro.Ik heb gewacht maar kreeg niets terug!Nu probeer ik al enkele dagen contact met hun op te nemen maar ik krijg geen antwoord meer.Nu ik hun facebook pagina bekijk ben ik blijkbaar niet de enige van wie ze geld stelen

Afgesloten
O. M.
8/07/2020

Geen terugbetaling

Beste,Ik heb 30 juni een bestelling gedaan bij uber eats van ongeveer 70 euro. Ik heb de bestelling nooit aangekregen. Toen ik uber eats contacteerde zeiden zij dat de chauffeur had aangebeld, mij meerdere keren heeft proberen te bellen op mijn gsm nummer en dan uiteindelijk is weg gegaan. Er heeft echter niemand aangebeld en ik heb geen berichten of telefoontjes binnen gekregen. Na dit 5 keer proberen duidelijk te maken aan uber eats willen ze nog altijd geen terugbetaling doen. Ook heb ik verschillende keren gevraagd wat er met mijn bestelling gebeurd was als deze niet was afgeleverd. Deze vraag hebben ze 4 keer ontweken dus weet ik nog altijd niet wat er met mijn bestelling gebeurd is. Ik had naar het restaurant zelf gebeld en daar zeiden ze dat ze de bestelling niet terug hadden ontvangen.Ik heb achteraf naar andere ervaringen opgezocht van andere klanten en daar heb ik bijna ook alleen maar negatieve reacties gelezen over uber eats. (zie link) Ik ben blijkbaar niet de enige die meemaakt. https://nl-be.trustpilot.com/review/ubereats.com

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform