Terug

Uber One werkt niet!

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

J. L.

Naar: UBER Eats

20/05/2025

BELANGRIJKE INFO: aangezien Uber Eats niet met een klantennummer werkt en het niet over een specifieke bestelling gaat, heb ik mijn e-mailadres ingevoerd bij klantnummer. Dit zou voldoende moeten zijn om mij te identificeren. Beste, Ik heb sinds 9 januari 2025 een Uber One-abonnement waarvoor je volgende twee voordelen ontvangt: 1) 15% korting bij bestellingen boven 16 EUR voor restaurants en 40 EUR voor supermarkten 2) "premium" klantendienst Ik heb hier tot op heden nog niets van gezien. De korting werkt niet en de premium-klantendienst? Tja... Ik heb hier op 4 maart 2025 een eerste melding van gemaakt. Twee en half maanden later heb ik hier nog geen oplossing voor ontvangen. De "premium" klantendienst is dus onbestaande en niet te bereiken. De enige contactvorm met Uber Eats is een chatbot waarvan je meestal geautomatiseerde antwoorden ontvangen die irrelevant zijn met het probleem. Zo leg ik mijn probleem uit in de chat, en krijg ik als antwoord: "wat is het bestelnummer?" Ik leg dan vriendelijk uit dat er nog geen bestelling is gemaakt aangezien de kortingscode niet werkt. Een dag later krijg je dan antwoord dat het probleem wordt doorgestuurd naar de juiste dienst. Als ik na een week radiostilte om een update vraag, krijg ik het volgende antwoord: "wat is het bestelnummer"? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Uber Eats weigert mij noch een e-mailadres, noch een postadres te geven waar ik met mijn klacht terechtkan, dus ik probeer het via deze weg. Het bedrijf voldoet dus niet aan de verplichtingen zoals vastgelegd in artikel VI.2, §1 en artikel VI.45, §1, 2° van het Wetboek van Economisch Recht, aangezien het enkel een niet-functionerende chatfunctie aanbiedt als contactmogelijkheid, zonder een bruikbaar e-mailadres, telefoonnummer of postadres voor klachten of communicatie. Deze praktijk is ook strijdig met Richtlijn 2011/83/EU betreffende consumentenrechten, die vereist dat ondernemingen consumenten op een snelle en bruikbare manier moeten kunnen contacteren. Een niet-werkende chatfunctie voldoet hier naar mijn inziens dus niet aan. Ik vraag twee zaken aan Uber Eats: 1) Een e-mailadres of nummer waar ik hen op kan bereiken. 2) Een oplossing voor het probleem met de kortingscode die aan mij beloofd werd bij het aangaan van het Uber One-abonnement.

Bemiddeling door Testaankoop 26 mei 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform