Slecht

33 punten Info

Meest recente klachten

L. D.
23/11/2025

Terugbetalingsprobleem

Beste, Ik heb op 07/11 sushi besteld via uber eats. Deze bestelling is toen nooit geleverd. Hierdoor heb ik contact opgenomen met uber om na te vragen wat ik kon doen in dit geval. Uber bevestigde mij dat ze de bestelling konden annuleren of afwachten met een korting van €7. Hence de bestelling was veel duurder dan dat. Dus ik verkoos om de bestelling te annuleren waarbij ik het volledige bedrag terug kon krijgen. Tot op vandaag heb ik niks terug mogen ontvangen. Ik heb meerdere keren contact opgenomen met uber eats en zij blijven me bevestigen dat de terug storting werd uitgevoerd. Dit is zeker niet het geval, na de bewijzen hiervan te hebben aangeleverd, wimpelen ze me af met de melding dat dit onderzocht wordt. Ik ben het beu en wil mijn geld terug!

In behandeling
I. D.
15/11/2025

foutieve levering

Geachte, Op 14/11/2025 plaatsten wij een bestelling via Uber Eats bij het restaurant R.T.S. Volgens de applicatie werd onze bestelling geleverd, maar wij hebben de bestelling nooit ontvangen. De koerier is wel aan de deur geweest, maar heeft niet aangebeld. Mijn partner was op dat moment onze dochter in bed aan het leggen, waardoor haar telefoon niet op luid stond. De lichten waren aan en het was duidelijk dat er iemand thuis was. Toen wij de bezorger nadien aanspraken, gaf hij letterlijk aan dat "aanbellen niet zijn job is". Hierdoor heeft er geen correcte poging tot levering plaatsgevonden. Nadien hebben wij het restaurant gecontacteerd. Zij bevestigden dat de situatie niet correct verliep en dat zij contact zouden opnemen met Uber Eats. Op basis van hun feedback hebben wij uiteindelijk dezelfde bestelling opnieuw geplaatst, omdat ons verzekerd werd dat Uber Eats dit dossier correct zou afhandelen. Tot onze verbazing kregen wij later bericht van Uber Eats dat de bestelling volgens hun policy op een "veilige plaats" zou zijn achtergelaten. Wij willen benadrukken dat: er geen veilige plaats werd afgesproken, er geen foto werd bezorgd van de zogenaamde afleverlocatie, er geen poging werd gedaan om aan te bellen, en er niets is achtergelaten op ons adres. De bestelling is dus feitelijk nooit geleverd, maar wordt wel als zodanig geregistreerd. Wij vinden het onaanvaardbaar dat wij verantwoordelijk worden gehouden voor een fout die duidelijk door de koerier is gemaakt, en dat Uber Eats geen correcte klantenservice biedt in dit dossier. Het is voor ons bovendien niet logisch dat we een bestelling opnieuw moesten plaatsen (en dus opnieuw betalen), terwijl de fout niet bij ons lag. Wij verzoeken daarom: Een volledige terugbetaling van de niet-geleverde bestelling. Een onderzoek naar het gedrag van de betrokken koerier. Een evaluatie van de interne procedure, aangezien dit niet het eerste incident is dat gelinkt wordt aan het niet aanbellen door koeriers. Wij voegen hierbij alle beschikbare informatie toe: – Bestelnummer(s): 16754 – Tijdstip van levering volgens app: 18u24 Alvast bedankt voor uw tijd en aandacht. Met vriendelijke groeten,

In behandeling
D. D.
14/11/2025

Terugbetaling slechte kwaliteit

Beste Ik heb de voorbije 3 weken twee bestellingen geplaatst bij Uber Eats. Deze bestelling waren telkens onderweg met de rider voor langer dan een half uur en hij had steeds verschillende tussenstops. Hierdoor kwam ons eten telkens ijskoud aan, niet hetgeen waar we voor betaald hebben. Volgens Uber hun regels heb ik meteen contact opgenomen met hun klantenservice en dit meteen gemeld. Hier krijg je uiteraard enkel een chatbot die je verder 'helpt'. De chatbot heeft bij beide bestellingen aangegeven dat ze dit zouden refunden, dat dit binnen enkele werkdagen op mijn rekening zou staan. Vandaag meer dan drie weken verder heb ik nog steeds geen refund ontvangen van hen, noch heb ik degelijk advies ontvangen van hun klantenservice. Na eindelijk een effectief persoon gesproken te hebben kon deze na twee minuten al concluderen dat ze er alles aan hadden gedaan volgens hun policy, maar dat ze helaas mij geen terugbetaling konden geven. Dit is pure afzetterij, je betaald hen voor de service van je eten op een kwalitatieve manier te ontvangen, veel geld voor de levering. Ik vind dit niet kunnen en vraag jullie bijgevolg om hulp.

In behandeling
B. N.
3/10/2025

Bestelling 1/10 niet ontvangen

Beste, Op 1/10 deed ik bestelling een bestelling 79D37 via jullie bij Humm Streetfood. Ik heb de bestelling nooit ontvangen. De koerier, Mamadou heeft me een aantal keren opgebeld. De eerste keer met de vraag om de code door te geven . Hij stond in het restaurant en moest de code hebben. Normaal gezien geef je de code pas bij ontvangst maar ik was heel moe en gaf hem die door. Na een half uur was de bestelling nog niet tot bij mij en belde hij me om mijn adres te vragen en dit door te sturen via bericht. Dit lukte uiteraard niet want was het nummer van Uber. Hij heeft de bestelling nooit gebracht en ik heb jullie dit via de help app een aantal keren doorgegeven maar tot op heden geen reactie. Ik wil hier dan ook voor vergoed worden. vriendelijke groet Birgit Neeb Koxplein 12 2140 Borgerhout

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
J. B.
19/07/2025

Terugbetaling van niet geleverde order

Beste, Op 12/07/2024 deed ik een bestelling via Uber Eats. Eens geleverd zag ik bij het uitpakken dat dit niet mijn levering was. Ik heb meteen geprobeerd de bezorger te bellen, maar de nummer werkte niet. Daarop heb ik meteen contact opgenomen met de hulpdienst van Uber Eats. Zij gaven later aan dat mijn order terugbetaald zou worden. Met dit in het achterhoofd heb ik mijn order opnieuw besteld (en deze keer wel ontvangen). Zie bijlage. Ondertussen zijn we een week verder en is de terugbetaling niet gebeurd, ondanks de hulpdienst die bleef beweren dat dat wel gebeurd was. Ik heb dan gevraagd om mijn zaak te escaleren en uiteindelijk kreeg ik opeens in het Frans een antwoord: de order zou toch niet terugbetaald worden. Zie bijlage. Ik stel via deze weg Uber Eats in gebreke voor niet geleverde diensten en vraag dan ook de onmiddellijke terugbetaling van €39.50 op mijn zichtrekening. Met vriendelijke groet, Jonathan B.

Afgesloten

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 1 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform