Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
M. B.
11/09/2023

Valies gescheurd bij een wiel

Beste, ons valies is gescheurd onderaan bij het wiel! Deze was nochtans nog intact toen we die op de gang moesten plaatsen.

Afgesloten
P. P.
5/01/2023

verkeerde informatie doorgekregen van msc cruise brussel

Beste, Ik stuur u deze mail ivm de cruise die wij gedaan hebben vertrekkende normaal op maandag 12/09/2022 uit Piraeus Athene.Aangekomen aan de cruis terminal kregen wij te horen bij inscheping dat wij niet over de juiste documenten beschikten om in te schepen voor die cruise(internationale paspoorten).Na even bekomen te zijn van de ontgoocheling hebben wij beginnen contact opnemen met jullie en ook met Sunweb waar we geboekt hadden omdat ik zeker was dat ik zeker geïnformeerd had naar de benodigde documenten. Na heel lang wachten kregen we iemand van jullie aan de telefoon(een man),ik weet dat jullie alles opnemen van gesprekken zodat jullie nu ook de gesprekken kunnen herbeluisteren,de service van die persoon was allesbehalve positief tot er zelf een dame die daar werkte in Athene van Msc zelf aan de telefoon gekomen is om het probleem uit te leggen wat het probleem was, na lang wachten op iets van antwoord heeft die mannelijke persoon gewoon de telefoon neergelegd .Dit telefoon gesprek had plaats op maandagnamiddag 12-09-2022 ,is gedaan met mijn partner zijn gsm en moet zijn om 14.04u of 15.24u van het nummer 0475816191.Wij hebben constant de ganse middag met jullie proberen contact te krijgen met 3 gsm nummers. In het totaal hebben wij 5 uur aan de telefoon proberen en geweest met jullie. Dat vind ik echt niet kunnen. We hebben alle gesprekken geregistreerd die we gedaan hebben als bewijs.Tot er plots nog 10 mensen daar waren met hetzelfde probleem, verkeerde informatie gekregen van Msc Belgie.8 personen van de familie Reners Guy en Hoeven Monique en 2 personen Wolfgang-Seidl.Dan beseften wij dat jullie een grote fout hadden gemaakt en dat we allemaal met hetzelfde probleem zatten,geen internationaal paspoort.Ik heb via sunweb geboekt en was 100% zeker dat ik contact had opgenomen met sunweb of jullie Msc over dat paspoort.Sunweb heeft ook alle gesprekken beluisterd en zei dat ik er niet over gesproeken had met hun, dan wist ik zeker en ook door die andere personen via MSC Brussel hadden geboekt dat de fout bij jullie is gemaakt.Jullie hebben een oplossing gezocht voor ons probleem maar niet alles is daarmee opgelost. Wij wilden eigenlijk gewoon naar huis komen want onze reis was eigenlijk al mislukt.Wij konden de donderdag 15-09-2022 inschepen op een andere boot die daar in Piraeus Athene kwam. Allemaal wel fijn maar wij stonden daar wel zonder slaapplaats en in een vreemd land niet wetende waar we terecht konden, MSc trokt hun daar niets van aan.Ik vindt dat niet normaal om als zo een bedrijf hun klanten zo in de steek te laten. Ik was een beetje verantwoordelijk voor de mensen die bij me waren, ik had al ervaring met op cruise gaan, al 1 maal in het verleden met Msc en 5 maal met een andere firma. Mijn medereizigers gingen voor de eerste maal op reis en moeten dit dan tegenkomen ,geen andere taal spreken en niet weten wat er hun te wachten stond. Ik kan je verzekeren dat het voor mij maar ook voor mijn medereizigers enorm stresserende uren en dagen zijn geweest. Er werd vanuit sunweb en Msc Brussel gezegd van ’mevrouw ,alles komt goed, neem plaats op een terras en geniet van het mooie weer’ maar er was niets te genieten.De boot waar we normaal op moesten zitten vertrok zonder ons en wij stonden eenzaam in de haven te kijken. Met al onze bagage dan maar terug de stad Athene in getrokken(Dhr Van der Heijden(boekingnummer 41835881) is ook nog eens diabetes patiënt en niet goed te been)op zoek naar een plaats waar we even alles konden laten bezinken en zoeken via internet naar een beschikbare slaapplaats. Om 23 uur die avond hebben we een appartement gevonden die nog beschikbaar was. Dinsdag morgen 13 september ben ik begonnen met zoeken naar een terugvlucht om ons terug naar België te kunnen brengen na de omgeboekte cruise. Niet gemakkelijk kan ik u zeggen vanuit het buitenland en na lang zoeken iets gevonden maar niemand van ons had een bakje van de bank bij om met Visa te kunnen betalen. Mijn familie in België moeten inschakelen om dit te kunnen oplossen.1 probleem was opgelost. Mijn partner en ik zijn beiden zelfstandig, ik heb een kledingzaak en moest nu ook nog personeel vinden die extra dagen de winkel wilde openhouden de tijd die ik langer weg was en is niet gemakkelijk de dag van vandaag. Toch iemand gevonden voor 2 dagen en de winkel ook 2 dagen extra moeten sluiten door dat er iemand bij jullie op bureau een fout maakt. Na ontscheping op donderdag 22 september was er geen vlucht te vinden die dag en moest ik ook nog op zoek naar een slaapplaats voor die nacht want de vlucht was maar op vrijdag 23 september naar Brussel Zaventem en niet naar Charleroi waar mijn auto geparkeerd stond. Dus met de trein van Zaventem naar huis om me dan de zondag 25 september naar Charleroi te laten voeren om mijn auto op te halen. Als die problemen opgelost waren was het al woensdagnamiddag en moesten we dan ook nog opnieuw een covidtest laten uitvoeren om aan boord te mogen ook al hadden we de zondag voordien ene laten doen. We hebben niets genoten van die 3 dagen extra in Athene, de sfeer was totaal weg. Dan de cruise: was een totaal andere vaarroute of wat we gekozen hadden , veel minder mooi weer daar we terug naar het noorden vaarten en waren daar niet op voorzien van kleding , de steden waar we aan wal gingen waren ook niet zo goed buiten Venetië en mykonos maar in Venetië hadden we heel weinig tijd en is dhr Van der Heijden en zijn vrouw ook niet meegegaan daar er in zijn toestand van wandelen te weinig tijd was ,erg jammer , ik had nu al een 5 tal keren in Venetië geweest en kon er mijn weg maar voor mensen die er nog nooit geweest zijn vond ik dit heel jammer.Mykonos was mooi. Split en Brindisi vond ik de moeite niet waard , zeker Brindisi niet, was zo dood en geen volk en niets te zien. In onze kajuit werkte de mini bar ook niet , doorgegeven maar op het einde van was die nog niet hersteld.Ik hoop van jullie kant uit dat jullie onze extra kosten gaan vergoeden

Afgesloten
A. D.
25/09/2022

problemen met terugbetaling kosten

Geachte Mevrouw, Mijnheer,Bij deze willen wij U laten weten dat wij geen genoegen kunnen nemen met de verwerping van onze vraag tot vergoeding door MSC.Wij boekten een cruise met de MSC Seaside (via Reizen De Cauwer St.-Niklaas) van 20/05 t/m 27/05/2022. Vertrekhaven en terugkomst Marseille. Wij regelden ook zelf de verplaatsing vanuit Brussel Zuid met de TGV heen en terug naar Marseille.De avond voor ons vertrek (donderdag 19 mei 2022 om 19:01) ontvingen wij volgende SMS:due to a technical issue, MSC Seaside will not dock Marseille. We kindly ask you to be at the terminal between 1:00PM to 3:00PM where you will be assisted for transportation and hotel in order to embark from Genua.Thank you.In Marseille aangekomen werden we voor de keuze geplaatst: 1. De cruise annuleren. Kregen we ons geld terug maar geen vergoeding voor de verplaatsing h/t Marseille.2. Een nieuwe cruise kiezen voor het reeds geboekte bedrag. Bij 1 en 2: telkens geen vergoeding voor de reeds gemaakte verplaatsingskosten.3. Naar Genua(It) afreizen waar op zaterdag de Seaside aangemeerd zou liggen. De reis moesten we wel op eigen kosten maken. Mits voorlegging van een onkostennota kreeg men dan 50,00€ pp en een boordcredit van 100,00€ per cabine. Hier dekken de vergoedingen de te maken kosten niet. 4. Inschepen op 21/05/2022 in Marseille op een zusterschip MSC Seaview, wel een andere reisroute. Compensatie : 100,00€ boordcredit per cabine. MSC zorgde ook voor een hotelovernachting met diner en ontbijt. Later in het hotel werd on medegedeeld dat er geen diner werd voorzien: wel een boardcredit van 30,00€. Wij namen dan maar genoegen met de laatste regeling : een ander schip, een anderen route en een reis die startte op zaterdag 21/05/2022. Het probleem met de terugreis bleef: wij hadden terugreistickets voor vrijdag 27/05/2022. Aan boord van MSC Seaview kon niemand ons helpen: wij hadden de tickets niet via MSC geboekt dus moesten we het maar zelf oplossen. Mijn dochter in België en Reizen De Cauwer uit Sint-Niklaas hebben hemel en aarde bewogen om ons op zaterdag thuis te krijgen.Onze oorspronkelijke terugreis met TGV op 27/05/2022 : Traject Marseille - Brussel Zuid: rechtstreekse verbinding: vertrek 15:10 - aankomst : 20:42 - totale reistijd : 5h33.Terugreis op 28/05/2022: traject Marseille - Lille: 3 x overstappen : vertrek 12:18 - aankomst: 21:59 - totale reistijd: ongeveer 10h. In Lille werden we door onze dochter opgehaald want anders moesten we nog eens doorreizen naar Brussel Zuid...De oorspronkelijke tickets kostten 81,00€ pp = 162,00 voor de terugreis.De tickets van 28/05/2022 kostten ons 224,40€ pp = 488,8€ voor de terugreis.Wij vragen het verschil tussen die twee bedragen terug aan MSC, maar dit werd geweigerd.met vriendelijke groeten,

Afgesloten
J. G.
16/08/2022

Probleem met uitvoering reisverzekering Covid

Beste, ik heb samen een vriend met MSC een cruise gedaan naar Schotland - Ijsland van 27-07-2022 tot 07-08-2022. Deze reis was geboekt via de Blauwe vogel. Een extra verzekering tegen covid was verplicht. De laatste avond testte ik positief op Covid. Meteen in quarantaine op het schip. De volgende dag kreeg ik de optie naar een quarantaine hotel of de terugreis maken met een huurwagen. Het bedrag moeten we voorschieten, maar zouden we later kunnen terug claimen van de afgesloten verzekering. Trugreizen met de bus van de Blauwe vogel was geen optie. Een taxi zou ons naar het autoverhuurbedrijf brengen. We werden in Hamburg gedropt in de buurt van een kantoor dat gesloten was. Op de deur hing een noodnummer, daar raade men ons aan naar het hoofdstation van Hamburg te gaan om een auto te heren. Dat kantoor was wel open maar beschikte niet over een geschikte wagen. Men gaf ons de raad om met de trein terug te reizen wat gezien onze besmetting eigenlijk niet mocht. We kwamen ook te weten dat we niet over de documenten beschikten om het bedrag van de verzekering terug te claimen. Ten einde raad hebben we dan toch maar 2 treintickets richting Brussel genomen voor een bedrag van €512,60. Wij denken dat MSC hier in de fout is gegaan de afhandeling van de terugreis met een Covid besmetting, maar we weten niet hoe we dit met hen en de verzekering die we verplicht moesten afsluiten moeten regelen. Voor bijkomende documenten of inlichtingen blijf ik ter beschikking.

Opgelost
M. K.
8/08/2022

onmenselijke behandeling

Beste,We zijn op 27/07/2022 op cruise gegaan met MSC Cruises naar IJsland. De cruise zelf was prachtig en de service en het personeel aan boord subliem. Echter kort voor aankomst in de haven van Hamburg, bleek mijn kajuitgenote (kajuit 9073) covid positief. Dit is om 05u00 bevestigt door controletesten van het personeel van MSC Cruises. Ikzelf werd toen ook positief getest na een negatieve zelftest. Echter de testen zijn nooit voor onze ogen gebeurt en de controlestaafjes zijn droog meegenomen voor het testen zonder zelfs enige markering van wie ons beide welk teststaafje was.MSC cruises heeft ons steeds waar voor ons geld gegeven, maar het bedrijf die voor de afhandeling van covid positieve klanten zorgde is volgens mij enkel uit op snelle winst. Aan boord van het schip waren 2200 passagiers die verplicht 25 Eur aan corona verzekering hebben betaald = 55000 Eur.Bij aankomst bleken slechts een 20-tal passagiers covid positief (dit betrof max 6 gezinnen) waarvan er 14 in de nabije omgeving konden thuisgebracht worden of zijn zelf naar huis kunnen geraken.De andere 6 personen kwamen van Potsdam, Duitsland (2 personen = moeder en dochter) en België (4 personen) waaronder wijzelf en 2 andere personen van onze reisgroep werden meerdere uren vastgehouden op de tarmac en moesten constant onderhandelen om toch maar naar huis te kunnen geraken.Niemand van onze contactpersonen van MSC bleek op de hoogte van de covid verzekeringsvoorwaarden voor de MSC Cruises. De verantwoordelijken op de tarmac waaraan we werden overgeleverd om 06u30 's morgens bleken uiteindelijk geen personeelsleden van MSC Cruises maar agenten (Jöle of Jule en Nicole) die voor MSC Cruises werken en lieten ons duidelijk verstaan dat we dankbaar moesten zijn voor de hulp die zij ons boden. Op 6 uur tijd mochten we zelfs niet naar het toilet gaan gezien het risico voor andere reizigers, maar dat alle nieuwe inschepers (+/- 2000 personen) op nog geen meter van ons langsliepen en zelfs lange tijd in een wachtrij naast ons bleven staan was geen probleem.Na uren onderhandelen en wachten op onze bagage die nog in het cruise schip zat, mochten we eindelijk om 14u14 met een huurauto beginnen aan een reis van 601 km terwijl mijn kajuitgenote van 71 jaar ziek was en hartpatiente is.MSC Cruises en elk personeelslid op het schip heeft ons elke dag gegeven waarvoor we betaald hebben. Maar de logistieke afhandelaars van de covid verzekering zijn echte dieven. zij krijgen per cruise schip minstens 55000 Eur (2200 gasten x 25 Eur verplichte covid verzekering ook al heb je deze verzekering al lopen bij je eigen verzekering). Bij aankomst is het dan nog teveel om 20 personen waarvan 14 in de nabije omgeving veilig thuis te laten afleveren zoals beloofd in de covid verzekering. Niemand van onze contactpersonen was op de hoogte van de voorwaarden van deze verzekering. Na uren vragen kregen we eindelijk een offerte van 2250 Eur om mezelf en mijn kajuitgenote die hartpatiente is na 7 uur wachten op de tarmac thuis te krijgen. Dit bedrag van 2250 Eur diende we zelf te betalen zonder te weten of we dit ooit zouden terugkrijgen. PS ik had dit niet op mijjn rekening staan noch op mijn krediekaart gezien ik met deze kaart de excursies ter waarde van 806 eur net had betaald voor de MSC Cruise. Hierbij wens ik een morele vergoeding te eisen in de waarde van 600 Eur/persoon voor mij en mijn kajuitgenote van de logistieke afhandelaars van de covid verzekering van MSC cruises. Dit is in lijn met de vergoeding die gegeven word bij de luchtvaartmaatschappijen.De controletesten die gebeuren op de cruises zijn op geen enkele manier gebeurd op een correcte en wettelijke werkwijze en dus twijfelachtig en de behandeling van positief covid geteste gasten volgens deze onbetrouwbare behandeling is dus onethisch en wettelijk incorrect. De agenten op de tarmac wisten zelfs te zeggen dat het voor alle Cruises bedrijven dezelfde logistieke afhandelaar betrof en dezelfde problemen. Ik wens enkel teruggave van onze logistieke kosten 922 Eur voor de huurauto + 75 Eur voor de taxi van het autoverhuurbedrijf naar huis + 600 Eur/persoon morele vergoeding voor de 4 personen van onze reisgroep die apart via huurauto naar huis zijn gereisd.

Afgesloten
R. M.
20/04/2022

Terugbetaling drankenpakket MSC Cruise

Beste,Van 12/03/2022 tot 19/03/2022 hebben wij een cruise gedaan met de MSC Virtuosa in de Verenigde Arabische Emiraten. Wij boekte op 14/06/2021 een Aurea pakket (belevingspakket) voor een cruise die zou doorgaan op 8/1/2022. Door omstandigheden hebben wij er voor gekozen om onze cruise om te boeken naar een latere datum in maart (dit werd aangeboden door MSC omdat er door corona aanpassingen waren in de vaarroute). De omboeking werd telefonisch gedaan bij de collega’s van het callcenter van MSC Cruises. Daar werd duidelijk vermeld dat het Aurea pakket van toepassing bleef. Wat er echter niet vermeld werd, is dat het Aurea pakket vanaf november 2021 aangepast werd en dat de massage en het drankenpakket niet meer inbegrepen waren. Bij aankomst op de cruise (na een pittige en vermoeiende reis) waren we erg blij dat onze vakantie kon starten op de prachtige boot. Echter, werd ons snel duidelijk dat ons drankenpakket en onze massage plots niet meer inbegrepen waren in ons Aurea pakket. We gingen er vanuit (zoals duidelijk in onze initiële boekingsbevestiging staat) dat deze voorzien waren en dat er geen meerkosten meer gingen zijn. We hebben dan meteen opnieuw meer dan 500 euro moeten opleggen voor ons drankenpakket. U begrijpt ook dat dit absoluut geen fijne start is van de reis. De persoon waar we de omboeking bij hebben geregeld per telefoon heeft ons nooit verteld dat al deze zaken niet meer inbegrepen zijn. MSC kan al deze telefoongesprekken terugluisteren vermits ik steeds heb toegestaan dat de telefoongesprekken mochten behouden worden voor trainingsdoeleinden. Ik wil dan ook graag een terugbetaling vragen van ons easy dranken pakket dat we zowel voor mezelf als mijn reisgezel hebben betaald. Als wij voldoende geïnformeerd waren geweest dan hadden wij uiteraard dit op voorhand het drankenpakket bijgeboekt want op de boot bleek ook dat we dan nog eens 15% hadden gekregen op ons drankenpakket als we dit al op voorhand hadden gedaan. We houden een wrang gevoel over aan deze reis door de extra meerkosten die we hebben gehad, en dat is erg jammer. Daarom hoop ik dat u het nodige kan betekenen voor ons.Wij hebben reeds meermaals contact gehad met het callcenter maar de wachttijd op een reactie duurt erg lang. Tot op heden hebben we nog geen goedkeuring van onze terugbetaling ontvangen.Uitkijkend naar een positief antwoord!Vriendelijke groeten,Wim

Afgesloten
L. J.
11/02/2022

Weigering terugbetaling reis en gemaakte onkosten

Beste, wij(mijn vrouw en ikzelf) hadden een cruise geboekt op 15 oktober met reservatie 39378718 met vertrek vanuit Zeebrugge op 10 februari 2022. Uit de documenten ons toegestuurd en het E-ticket ons toegestuurd op 20januari 2022 bleek in niets dat we ons van een internationaal paspoort moesten voorzien. De maatschappij MSC gaf dit ook niet aan want we konden ons nummer van onze identiteitskaart invullen. Nergens stond aangeduid noch in dit document noch in de reservatiebevestiging wat de geldende vereisten waren. Het zou met de huidige informatietechnologie een kleine moeite moeten zijn dit te specifiek per klant en land te doen.Het e-ticket vermeld dat de laatste update gebeurd is op 16 mei 2018 en is dus sindsdien niet meer bijgewerkt ook één van de redenen dat dit is kunnen voorvallen.Wij waren niet de enigen die dag die dit voorhadden twee andere personen die ook on-line geboekt hadden hadden hetzelfde probleem.We zijn dus geweigerd aan boord te gaan.gevolg: rechtsomkeer, taxi besteld om ons naar het station van Blankenberge en de trein naar huis te nemen actie naar het bedrijf toe: e-mail Mevrouw, mijnheervandaag werden we, mijn vrouw en ik op vertoon van onze identiteitskaart geweigerd om te boarden op de bevestigde cruise.Spijts alles naar behoren was ingevuld zoals gevraagd via de website, was nergens van uw kant vermeld op de travel documents (zie bijlage) dat een paspoort nodig was. Uw firma stel ik hierbij in gebreke en vraag-De complete terugstorting van de betaalde som- De andere gemaakte reisonkosten te vergoeden - treinticketten Sint Niklaas Blankenberge en terug - taxirit van station Blankenberge naar de Cruise terminal en terug.Het spijtige is dat we deze reis planden omdat wij beiden jarig zijn en we er een echt plezierreisje van wilden maken tijdens mijn verjaardag met vervroegd verjaardagsgeschenk voor mijn vrouw. Dat dit is een regelrechte afknapper is zal je wel begrijpen. Een bijkomende waardevolle tegemoetkoming van uw kant verwacht ik dan ook. Het zal u ook niet ontgaan dat dit onze vierde cruise met MSC zou geworden zijn binnen een tijdspanne van 10 jaar. Hopende spoedig uw passend antwoord te kunnen lezen Vriendelijke groeten Luc Jansegers & Lieve Van Houdenhoveantwoord van MSCBeste Heer Segers,We betreuren het ten zeerste dat u niet heeft kunnen inschepen en daardoor niet heeft kunnen genieten van uw reis. We trachten onze klanten steeds zo goed mogelijk te informeren over de nodige documenten die ze nodig hebben voor de landen waar wordt aangemeerd.Daarnaast is het ook zo dat MSC de regels moet volgen van de lokale autoriteiten en hier geen uitzondering kan maken. Daarom raden wij de klanten ook steeds aan om voor vertrek contact op te nemen met de reisagent alsook het nakijken van de nodige documenten op de officiële website van de desbetreffende landen.Om die reden kunnen we dan ook niet overgaan tot de terugbetaling van uw cruise.Wel hopen we u alsnog te mogen verwelkomen op één van onze volgende cruises en dat u dan volop kan genieten van een welverdiende vakantie.Met vriendelijke groeten,CélinaMSC Customer Care TeamDit antwoord voldeed geenzins en had voor ons een sarcastische ondertoon.Omdat nergens vermeld werd dat een reispas nodig was en wij ook niet van plan waren in UK van boord te gaan vragen wij dan ook - terugbetaling van cruise 2086,10 Euro -vergoeding van de betaalde treinreizen totaal 100.4 Euro- vergoeding van de twee taxiritten 41.1 Euro

Afgesloten
R. V.
3/10/2021

Excursies

Beste, gezien het niet toegelaten was om van boord te gaan omwille van COVID waren wij genoodzaakt om excursies te bestellen. Het was onmogelijk om te weten te komen wanneer deze excursies zouden vertrekken. Er werd ons verzekerd dat zeker niet vroeg zouden vertrekken. Wij bestelden voor alle dagen een excursie voor een totaal van 400 euro. Groot was onze verbazing dat de eerste excursie in genua al om 08.15 u vertrok. Hadden wij dit op voorhand geweten hadden wij deze excursie niet geboekt. We hebben dan ook niet deelgenomen. Ook aan boord kan men ons niet zeggen wanneer de excursies vertrekken. Dit is voor ons een ernstige tekortkoming. Wat is uw reactie hierop ? Het ging omDe excursie GOAAH

Afgesloten
H. G.
19/10/2020

problemen met terugbetaling

Geachte, wij boekten een cruise op 13/03/2020 met reservatienr 036311070. Aangezien de cruise wegens corona geannuleerd werd, vroegen wij het gestorte bedrag terug. Wij kregen een creditnota nr 20-SE-0006415/#20-SE-0002510 van 459,00€. Wij hebben hieromtrent al meerdere telefonische oproepen gedaan maar nog steeds niets ontvangen.Graag DRINGEND terugbetaling van dit bedrag.

Afgesloten
K. G.
6/08/2020

Annulatie cruise

Cruise gecancelled door rederij op 16/6/2020. Per email wordt een corona voucher aangeboden voor betaalde voorschot (710 EUR), maar deze kan alleen gebruikt worden voor een nieuwe boeking. Ik heb nog een tweede boeking lopen bij MSC, waarvoor alleen een voorschot werd betaald en wil het tegoed gebruiken als deelbetaling hiervoor. Kan niet volgens rederij. Ik vraag dan ook gewoon om mij voucher te bezorgen, zoals Ministerieel Besluit voorschrijft. Geen reactie van rederij tot op heden. Nochtans moet terugbetaling (ook onder vorm van voucher) gebeuren uiterlijk binnen 14 dagen na annulatie. Ik boekte ook drankpakketten en excursies voor de gecancelde cruise, totaal voor EUR 1464). Deze zouden worden terugbetaald via oorspronkelijke creditcard, maar ook nog niets ontvangen. Navragen bij rederij per email worden niet beantwoord.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform