Beste, Ik stuur u deze mail ivm de cruise die wij gedaan hebben vertrekkende normaal op maandag 12/09/2022 uit Piraeus Athene.Aangekomen aan de cruis terminal kregen wij te horen bij inscheping dat wij niet over de juiste documenten beschikten om in te schepen voor die cruise(internationale paspoorten).Na even bekomen te zijn van de ontgoocheling hebben wij beginnen contact opnemen met jullie en ook met Sunweb waar we geboekt hadden omdat ik zeker was dat ik zeker geïnformeerd had naar de benodigde documenten. Na heel lang wachten kregen we iemand van jullie aan de telefoon(een man),ik weet dat jullie alles opnemen van gesprekken zodat jullie nu ook de gesprekken kunnen herbeluisteren,de service van die persoon was allesbehalve positief tot er zelf een dame die daar werkte in Athene van Msc zelf aan de telefoon gekomen is om het probleem uit te leggen wat het probleem was, na lang wachten op iets van antwoord heeft die mannelijke persoon gewoon de telefoon neergelegd .Dit telefoon gesprek had plaats op maandagnamiddag 12-09-2022 ,is gedaan met mijn partner zijn gsm en moet zijn om 14.04u of 15.24u van het nummer 0475816191.Wij hebben constant de ganse middag met jullie proberen contact te krijgen met 3 gsm nummers. In het totaal hebben wij 5 uur aan de telefoon proberen en geweest met jullie. Dat vind ik echt niet kunnen. We hebben alle gesprekken geregistreerd die we gedaan hebben als bewijs.Tot er plots nog 10 mensen daar waren met hetzelfde probleem, verkeerde informatie gekregen van Msc Belgie.8 personen van de familie Reners Guy en Hoeven Monique en 2 personen Wolfgang-Seidl.Dan beseften wij dat jullie een grote fout hadden gemaakt en dat we allemaal met hetzelfde probleem zatten,geen internationaal paspoort.Ik heb via sunweb geboekt en was 100% zeker dat ik contact had opgenomen met sunweb of jullie Msc over dat paspoort.Sunweb heeft ook alle gesprekken beluisterd en zei dat ik er niet over gesproeken had met hun, dan wist ik zeker en ook door die andere personen via MSC Brussel hadden geboekt dat de fout bij jullie is gemaakt.Jullie hebben een oplossing gezocht voor ons probleem maar niet alles is daarmee opgelost. Wij wilden eigenlijk gewoon naar huis komen want onze reis was eigenlijk al mislukt.Wij konden de donderdag 15-09-2022 inschepen op een andere boot die daar in Piraeus Athene kwam. Allemaal wel fijn maar wij stonden daar wel zonder slaapplaats en in een vreemd land niet wetende waar we terecht konden, MSc trokt hun daar niets van aan.Ik vindt dat niet normaal om als zo een bedrijf hun klanten zo in de steek te laten. Ik was een beetje verantwoordelijk voor de mensen die bij me waren, ik had al ervaring met op cruise gaan, al 1 maal in het verleden met Msc en 5 maal met een andere firma. Mijn medereizigers gingen voor de eerste maal op reis en moeten dit dan tegenkomen ,geen andere taal spreken en niet weten wat er hun te wachten stond. Ik kan je verzekeren dat het voor mij maar ook voor mijn medereizigers enorm stresserende uren en dagen zijn geweest. Er werd vanuit sunweb en Msc Brussel gezegd van ’mevrouw ,alles komt goed, neem plaats op een terras en geniet van het mooie weer’ maar er was niets te genieten.De boot waar we normaal op moesten zitten vertrok zonder ons en wij stonden eenzaam in de haven te kijken. Met al onze bagage dan maar terug de stad Athene in getrokken(Dhr Van der Heijden(boekingnummer 41835881) is ook nog eens diabetes patiënt en niet goed te been)op zoek naar een plaats waar we even alles konden laten bezinken en zoeken via internet naar een beschikbare slaapplaats. Om 23 uur die avond hebben we een appartement gevonden die nog beschikbaar was. Dinsdag morgen 13 september ben ik begonnen met zoeken naar een terugvlucht om ons terug naar België te kunnen brengen na de omgeboekte cruise. Niet gemakkelijk kan ik u zeggen vanuit het buitenland en na lang zoeken iets gevonden maar niemand van ons had een bakje van de bank bij om met Visa te kunnen betalen. Mijn familie in België moeten inschakelen om dit te kunnen oplossen.1 probleem was opgelost. Mijn partner en ik zijn beiden zelfstandig, ik heb een kledingzaak en moest nu ook nog personeel vinden die extra dagen de winkel wilde openhouden de tijd die ik langer weg was en is niet gemakkelijk de dag van vandaag. Toch iemand gevonden voor 2 dagen en de winkel ook 2 dagen extra moeten sluiten door dat er iemand bij jullie op bureau een fout maakt. Na ontscheping op donderdag 22 september was er geen vlucht te vinden die dag en moest ik ook nog op zoek naar een slaapplaats voor die nacht want de vlucht was maar op vrijdag 23 september naar Brussel Zaventem en niet naar Charleroi waar mijn auto geparkeerd stond. Dus met de trein van Zaventem naar huis om me dan de zondag 25 september naar Charleroi te laten voeren om mijn auto op te halen. Als die problemen opgelost waren was het al woensdagnamiddag en moesten we dan ook nog opnieuw een covidtest laten uitvoeren om aan boord te mogen ook al hadden we de zondag voordien ene laten doen. We hebben niets genoten van die 3 dagen extra in Athene, de sfeer was totaal weg. Dan de cruise: was een totaal andere vaarroute of wat we gekozen hadden , veel minder mooi weer daar we terug naar het noorden vaarten en waren daar niet op voorzien van kleding , de steden waar we aan wal gingen waren ook niet zo goed buiten Venetië en mykonos maar in Venetië hadden we heel weinig tijd en is dhr Van der Heijden en zijn vrouw ook niet meegegaan daar er in zijn toestand van wandelen te weinig tijd was ,erg jammer , ik had nu al een 5 tal keren in Venetië geweest en kon er mijn weg maar voor mensen die er nog nooit geweest zijn vond ik dit heel jammer.Mykonos was mooi. Split en Brindisi vond ik de moeite niet waard , zeker Brindisi niet, was zo dood en geen volk en niets te zien. In onze kajuit werkte de mini bar ook niet , doorgegeven maar op het einde van was die nog niet hersteld.Ik hoop van jullie kant uit dat jullie onze extra kosten gaan vergoeden