Beste,We zijn op 27/07/2022 op cruise gegaan met MSC Cruises naar IJsland. De cruise zelf was prachtig en de service en het personeel aan boord subliem. Echter kort voor aankomst in de haven van Hamburg, bleek mijn kajuitgenote (kajuit 9073) covid positief. Dit is om 05u00 bevestigt door controletesten van het personeel van MSC Cruises. Ikzelf werd toen ook positief getest na een negatieve zelftest. Echter de testen zijn nooit voor onze ogen gebeurt en de controlestaafjes zijn droog meegenomen voor het testen zonder zelfs enige markering van wie ons beide welk teststaafje was.MSC cruises heeft ons steeds waar voor ons geld gegeven, maar het bedrijf die voor de afhandeling van covid positieve klanten zorgde is volgens mij enkel uit op snelle winst. Aan boord van het schip waren 2200 passagiers die verplicht 25 Eur aan corona verzekering hebben betaald = 55000 Eur.Bij aankomst bleken slechts een 20-tal passagiers covid positief (dit betrof max 6 gezinnen) waarvan er 14 in de nabije omgeving konden thuisgebracht worden of zijn zelf naar huis kunnen geraken.De andere 6 personen kwamen van Potsdam, Duitsland (2 personen = moeder en dochter) en België (4 personen) waaronder wijzelf en 2 andere personen van onze reisgroep werden meerdere uren vastgehouden op de tarmac en moesten constant onderhandelen om toch maar naar huis te kunnen geraken.Niemand van onze contactpersonen van MSC bleek op de hoogte van de covid verzekeringsvoorwaarden voor de MSC Cruises. De verantwoordelijken op de tarmac waaraan we werden overgeleverd om 06u30 's morgens bleken uiteindelijk geen personeelsleden van MSC Cruises maar agenten (Jöle of Jule en Nicole) die voor MSC Cruises werken en lieten ons duidelijk verstaan dat we dankbaar moesten zijn voor de hulp die zij ons boden. Op 6 uur tijd mochten we zelfs niet naar het toilet gaan gezien het risico voor andere reizigers, maar dat alle nieuwe inschepers (+/- 2000 personen) op nog geen meter van ons langsliepen en zelfs lange tijd in een wachtrij naast ons bleven staan was geen probleem.Na uren onderhandelen en wachten op onze bagage die nog in het cruise schip zat, mochten we eindelijk om 14u14 met een huurauto beginnen aan een reis van 601 km terwijl mijn kajuitgenote van 71 jaar ziek was en hartpatiente is.MSC Cruises en elk personeelslid op het schip heeft ons elke dag gegeven waarvoor we betaald hebben. Maar de logistieke afhandelaars van de covid verzekering zijn echte dieven. zij krijgen per cruise schip minstens 55000 Eur (2200 gasten x 25 Eur verplichte covid verzekering ook al heb je deze verzekering al lopen bij je eigen verzekering). Bij aankomst is het dan nog teveel om 20 personen waarvan 14 in de nabije omgeving veilig thuis te laten afleveren zoals beloofd in de covid verzekering. Niemand van onze contactpersonen was op de hoogte van de voorwaarden van deze verzekering. Na uren vragen kregen we eindelijk een offerte van 2250 Eur om mezelf en mijn kajuitgenote die hartpatiente is na 7 uur wachten op de tarmac thuis te krijgen. Dit bedrag van 2250 Eur diende we zelf te betalen zonder te weten of we dit ooit zouden terugkrijgen. PS ik had dit niet op mijjn rekening staan noch op mijn krediekaart gezien ik met deze kaart de excursies ter waarde van 806 eur net had betaald voor de MSC Cruise. Hierbij wens ik een morele vergoeding te eisen in de waarde van 600 Eur/persoon voor mij en mijn kajuitgenote van de logistieke afhandelaars van de covid verzekering van MSC cruises. Dit is in lijn met de vergoeding die gegeven word bij de luchtvaartmaatschappijen.De controletesten die gebeuren op de cruises zijn op geen enkele manier gebeurd op een correcte en wettelijke werkwijze en dus twijfelachtig en de behandeling van positief covid geteste gasten volgens deze onbetrouwbare behandeling is dus onethisch en wettelijk incorrect. De agenten op de tarmac wisten zelfs te zeggen dat het voor alle Cruises bedrijven dezelfde logistieke afhandelaar betrof en dezelfde problemen. Ik wens enkel teruggave van onze logistieke kosten 922 Eur voor de huurauto + 75 Eur voor de taxi van het autoverhuurbedrijf naar huis + 600 Eur/persoon morele vergoeding voor de 4 personen van onze reisgroep die apart via huurauto naar huis zijn gereisd.