Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Valies gescheurd bij een wiel
Beste, ons valies is gescheurd onderaan bij het wiel! Deze was nochtans nog intact toen we die op de gang moesten plaatsen.
verkeerde informatie doorgekregen van msc cruise brussel
Beste, Ik stuur u deze mail ivm de cruise die wij gedaan hebben vertrekkende normaal op maandag 12/09/2022 uit Piraeus Athene.Aangekomen aan de cruis terminal kregen wij te horen bij inscheping dat wij niet over de juiste documenten beschikten om in te schepen voor die cruise(internationale paspoorten).Na even bekomen te zijn van de ontgoocheling hebben wij beginnen contact opnemen met jullie en ook met Sunweb waar we geboekt hadden omdat ik zeker was dat ik zeker geïnformeerd had naar de benodigde documenten. Na heel lang wachten kregen we iemand van jullie aan de telefoon(een man),ik weet dat jullie alles opnemen van gesprekken zodat jullie nu ook de gesprekken kunnen herbeluisteren,de service van die persoon was allesbehalve positief tot er zelf een dame die daar werkte in Athene van Msc zelf aan de telefoon gekomen is om het probleem uit te leggen wat het probleem was, na lang wachten op iets van antwoord heeft die mannelijke persoon gewoon de telefoon neergelegd .Dit telefoon gesprek had plaats op maandagnamiddag 12-09-2022 ,is gedaan met mijn partner zijn gsm en moet zijn om 14.04u of 15.24u van het nummer 0475816191.Wij hebben constant de ganse middag met jullie proberen contact te krijgen met 3 gsm nummers. In het totaal hebben wij 5 uur aan de telefoon proberen en geweest met jullie. Dat vind ik echt niet kunnen. We hebben alle gesprekken geregistreerd die we gedaan hebben als bewijs.Tot er plots nog 10 mensen daar waren met hetzelfde probleem, verkeerde informatie gekregen van Msc Belgie.8 personen van de familie Reners Guy en Hoeven Monique en 2 personen Wolfgang-Seidl.Dan beseften wij dat jullie een grote fout hadden gemaakt en dat we allemaal met hetzelfde probleem zatten,geen internationaal paspoort.Ik heb via sunweb geboekt en was 100% zeker dat ik contact had opgenomen met sunweb of jullie Msc over dat paspoort.Sunweb heeft ook alle gesprekken beluisterd en zei dat ik er niet over gesproeken had met hun, dan wist ik zeker en ook door die andere personen via MSC Brussel hadden geboekt dat de fout bij jullie is gemaakt.Jullie hebben een oplossing gezocht voor ons probleem maar niet alles is daarmee opgelost. Wij wilden eigenlijk gewoon naar huis komen want onze reis was eigenlijk al mislukt.Wij konden de donderdag 15-09-2022 inschepen op een andere boot die daar in Piraeus Athene kwam. Allemaal wel fijn maar wij stonden daar wel zonder slaapplaats en in een vreemd land niet wetende waar we terecht konden, MSc trokt hun daar niets van aan.Ik vindt dat niet normaal om als zo een bedrijf hun klanten zo in de steek te laten. Ik was een beetje verantwoordelijk voor de mensen die bij me waren, ik had al ervaring met op cruise gaan, al 1 maal in het verleden met Msc en 5 maal met een andere firma. Mijn medereizigers gingen voor de eerste maal op reis en moeten dit dan tegenkomen ,geen andere taal spreken en niet weten wat er hun te wachten stond. Ik kan je verzekeren dat het voor mij maar ook voor mijn medereizigers enorm stresserende uren en dagen zijn geweest. Er werd vanuit sunweb en Msc Brussel gezegd van ’mevrouw ,alles komt goed, neem plaats op een terras en geniet van het mooie weer’ maar er was niets te genieten.De boot waar we normaal op moesten zitten vertrok zonder ons en wij stonden eenzaam in de haven te kijken. Met al onze bagage dan maar terug de stad Athene in getrokken(Dhr Van der Heijden(boekingnummer 41835881) is ook nog eens diabetes patiënt en niet goed te been)op zoek naar een plaats waar we even alles konden laten bezinken en zoeken via internet naar een beschikbare slaapplaats. Om 23 uur die avond hebben we een appartement gevonden die nog beschikbaar was. Dinsdag morgen 13 september ben ik begonnen met zoeken naar een terugvlucht om ons terug naar België te kunnen brengen na de omgeboekte cruise. Niet gemakkelijk kan ik u zeggen vanuit het buitenland en na lang zoeken iets gevonden maar niemand van ons had een bakje van de bank bij om met Visa te kunnen betalen. Mijn familie in België moeten inschakelen om dit te kunnen oplossen.1 probleem was opgelost. Mijn partner en ik zijn beiden zelfstandig, ik heb een kledingzaak en moest nu ook nog personeel vinden die extra dagen de winkel wilde openhouden de tijd die ik langer weg was en is niet gemakkelijk de dag van vandaag. Toch iemand gevonden voor 2 dagen en de winkel ook 2 dagen extra moeten sluiten door dat er iemand bij jullie op bureau een fout maakt. Na ontscheping op donderdag 22 september was er geen vlucht te vinden die dag en moest ik ook nog op zoek naar een slaapplaats voor die nacht want de vlucht was maar op vrijdag 23 september naar Brussel Zaventem en niet naar Charleroi waar mijn auto geparkeerd stond. Dus met de trein van Zaventem naar huis om me dan de zondag 25 september naar Charleroi te laten voeren om mijn auto op te halen. Als die problemen opgelost waren was het al woensdagnamiddag en moesten we dan ook nog opnieuw een covidtest laten uitvoeren om aan boord te mogen ook al hadden we de zondag voordien ene laten doen. We hebben niets genoten van die 3 dagen extra in Athene, de sfeer was totaal weg. Dan de cruise: was een totaal andere vaarroute of wat we gekozen hadden , veel minder mooi weer daar we terug naar het noorden vaarten en waren daar niet op voorzien van kleding , de steden waar we aan wal gingen waren ook niet zo goed buiten Venetië en mykonos maar in Venetië hadden we heel weinig tijd en is dhr Van der Heijden en zijn vrouw ook niet meegegaan daar er in zijn toestand van wandelen te weinig tijd was ,erg jammer , ik had nu al een 5 tal keren in Venetië geweest en kon er mijn weg maar voor mensen die er nog nooit geweest zijn vond ik dit heel jammer.Mykonos was mooi. Split en Brindisi vond ik de moeite niet waard , zeker Brindisi niet, was zo dood en geen volk en niets te zien. In onze kajuit werkte de mini bar ook niet , doorgegeven maar op het einde van was die nog niet hersteld.Ik hoop van jullie kant uit dat jullie onze extra kosten gaan vergoeden
problemen met terugbetaling kosten
Geachte Mevrouw, Mijnheer,Bij deze willen wij U laten weten dat wij geen genoegen kunnen nemen met de verwerping van onze vraag tot vergoeding door MSC.Wij boekten een cruise met de MSC Seaside (via Reizen De Cauwer St.-Niklaas) van 20/05 t/m 27/05/2022. Vertrekhaven en terugkomst Marseille. Wij regelden ook zelf de verplaatsing vanuit Brussel Zuid met de TGV heen en terug naar Marseille.De avond voor ons vertrek (donderdag 19 mei 2022 om 19:01) ontvingen wij volgende SMS:due to a technical issue, MSC Seaside will not dock Marseille. We kindly ask you to be at the terminal between 1:00PM to 3:00PM where you will be assisted for transportation and hotel in order to embark from Genua.Thank you.In Marseille aangekomen werden we voor de keuze geplaatst: 1. De cruise annuleren. Kregen we ons geld terug maar geen vergoeding voor de verplaatsing h/t Marseille.2. Een nieuwe cruise kiezen voor het reeds geboekte bedrag. Bij 1 en 2: telkens geen vergoeding voor de reeds gemaakte verplaatsingskosten.3. Naar Genua(It) afreizen waar op zaterdag de Seaside aangemeerd zou liggen. De reis moesten we wel op eigen kosten maken. Mits voorlegging van een onkostennota kreeg men dan 50,00€ pp en een boordcredit van 100,00€ per cabine. Hier dekken de vergoedingen de te maken kosten niet. 4. Inschepen op 21/05/2022 in Marseille op een zusterschip MSC Seaview, wel een andere reisroute. Compensatie : 100,00€ boordcredit per cabine. MSC zorgde ook voor een hotelovernachting met diner en ontbijt. Later in het hotel werd on medegedeeld dat er geen diner werd voorzien: wel een boardcredit van 30,00€. Wij namen dan maar genoegen met de laatste regeling : een ander schip, een anderen route en een reis die startte op zaterdag 21/05/2022. Het probleem met de terugreis bleef: wij hadden terugreistickets voor vrijdag 27/05/2022. Aan boord van MSC Seaview kon niemand ons helpen: wij hadden de tickets niet via MSC geboekt dus moesten we het maar zelf oplossen. Mijn dochter in België en Reizen De Cauwer uit Sint-Niklaas hebben hemel en aarde bewogen om ons op zaterdag thuis te krijgen.Onze oorspronkelijke terugreis met TGV op 27/05/2022 : Traject Marseille - Brussel Zuid: rechtstreekse verbinding: vertrek 15:10 - aankomst : 20:42 - totale reistijd : 5h33.Terugreis op 28/05/2022: traject Marseille - Lille: 3 x overstappen : vertrek 12:18 - aankomst: 21:59 - totale reistijd: ongeveer 10h. In Lille werden we door onze dochter opgehaald want anders moesten we nog eens doorreizen naar Brussel Zuid...De oorspronkelijke tickets kostten 81,00€ pp = 162,00 voor de terugreis.De tickets van 28/05/2022 kostten ons 224,40€ pp = 488,8€ voor de terugreis.Wij vragen het verschil tussen die twee bedragen terug aan MSC, maar dit werd geweigerd.met vriendelijke groeten,
Probleem met uitvoering reisverzekering Covid
Beste, ik heb samen een vriend met MSC een cruise gedaan naar Schotland - Ijsland van 27-07-2022 tot 07-08-2022. Deze reis was geboekt via de Blauwe vogel. Een extra verzekering tegen covid was verplicht. De laatste avond testte ik positief op Covid. Meteen in quarantaine op het schip. De volgende dag kreeg ik de optie naar een quarantaine hotel of de terugreis maken met een huurwagen. Het bedrag moeten we voorschieten, maar zouden we later kunnen terug claimen van de afgesloten verzekering. Trugreizen met de bus van de Blauwe vogel was geen optie. Een taxi zou ons naar het autoverhuurbedrijf brengen. We werden in Hamburg gedropt in de buurt van een kantoor dat gesloten was. Op de deur hing een noodnummer, daar raade men ons aan naar het hoofdstation van Hamburg te gaan om een auto te heren. Dat kantoor was wel open maar beschikte niet over een geschikte wagen. Men gaf ons de raad om met de trein terug te reizen wat gezien onze besmetting eigenlijk niet mocht. We kwamen ook te weten dat we niet over de documenten beschikten om het bedrag van de verzekering terug te claimen. Ten einde raad hebben we dan toch maar 2 treintickets richting Brussel genomen voor een bedrag van €512,60. Wij denken dat MSC hier in de fout is gegaan de afhandeling van de terugreis met een Covid besmetting, maar we weten niet hoe we dit met hen en de verzekering die we verplicht moesten afsluiten moeten regelen. Voor bijkomende documenten of inlichtingen blijf ik ter beschikking.
onmenselijke behandeling
Beste,We zijn op 27/07/2022 op cruise gegaan met MSC Cruises naar IJsland. De cruise zelf was prachtig en de service en het personeel aan boord subliem. Echter kort voor aankomst in de haven van Hamburg, bleek mijn kajuitgenote (kajuit 9073) covid positief. Dit is om 05u00 bevestigt door controletesten van het personeel van MSC Cruises. Ikzelf werd toen ook positief getest na een negatieve zelftest. Echter de testen zijn nooit voor onze ogen gebeurt en de controlestaafjes zijn droog meegenomen voor het testen zonder zelfs enige markering van wie ons beide welk teststaafje was.MSC cruises heeft ons steeds waar voor ons geld gegeven, maar het bedrijf die voor de afhandeling van covid positieve klanten zorgde is volgens mij enkel uit op snelle winst. Aan boord van het schip waren 2200 passagiers die verplicht 25 Eur aan corona verzekering hebben betaald = 55000 Eur.Bij aankomst bleken slechts een 20-tal passagiers covid positief (dit betrof max 6 gezinnen) waarvan er 14 in de nabije omgeving konden thuisgebracht worden of zijn zelf naar huis kunnen geraken.De andere 6 personen kwamen van Potsdam, Duitsland (2 personen = moeder en dochter) en België (4 personen) waaronder wijzelf en 2 andere personen van onze reisgroep werden meerdere uren vastgehouden op de tarmac en moesten constant onderhandelen om toch maar naar huis te kunnen geraken.Niemand van onze contactpersonen van MSC bleek op de hoogte van de covid verzekeringsvoorwaarden voor de MSC Cruises. De verantwoordelijken op de tarmac waaraan we werden overgeleverd om 06u30 's morgens bleken uiteindelijk geen personeelsleden van MSC Cruises maar agenten (Jöle of Jule en Nicole) die voor MSC Cruises werken en lieten ons duidelijk verstaan dat we dankbaar moesten zijn voor de hulp die zij ons boden. Op 6 uur tijd mochten we zelfs niet naar het toilet gaan gezien het risico voor andere reizigers, maar dat alle nieuwe inschepers (+/- 2000 personen) op nog geen meter van ons langsliepen en zelfs lange tijd in een wachtrij naast ons bleven staan was geen probleem.Na uren onderhandelen en wachten op onze bagage die nog in het cruise schip zat, mochten we eindelijk om 14u14 met een huurauto beginnen aan een reis van 601 km terwijl mijn kajuitgenote van 71 jaar ziek was en hartpatiente is.MSC Cruises en elk personeelslid op het schip heeft ons elke dag gegeven waarvoor we betaald hebben. Maar de logistieke afhandelaars van de covid verzekering zijn echte dieven. zij krijgen per cruise schip minstens 55000 Eur (2200 gasten x 25 Eur verplichte covid verzekering ook al heb je deze verzekering al lopen bij je eigen verzekering). Bij aankomst is het dan nog teveel om 20 personen waarvan 14 in de nabije omgeving veilig thuis te laten afleveren zoals beloofd in de covid verzekering. Niemand van onze contactpersonen was op de hoogte van de voorwaarden van deze verzekering. Na uren vragen kregen we eindelijk een offerte van 2250 Eur om mezelf en mijn kajuitgenote die hartpatiente is na 7 uur wachten op de tarmac thuis te krijgen. Dit bedrag van 2250 Eur diende we zelf te betalen zonder te weten of we dit ooit zouden terugkrijgen. PS ik had dit niet op mijjn rekening staan noch op mijn krediekaart gezien ik met deze kaart de excursies ter waarde van 806 eur net had betaald voor de MSC Cruise. Hierbij wens ik een morele vergoeding te eisen in de waarde van 600 Eur/persoon voor mij en mijn kajuitgenote van de logistieke afhandelaars van de covid verzekering van MSC cruises. Dit is in lijn met de vergoeding die gegeven word bij de luchtvaartmaatschappijen.De controletesten die gebeuren op de cruises zijn op geen enkele manier gebeurd op een correcte en wettelijke werkwijze en dus twijfelachtig en de behandeling van positief covid geteste gasten volgens deze onbetrouwbare behandeling is dus onethisch en wettelijk incorrect. De agenten op de tarmac wisten zelfs te zeggen dat het voor alle Cruises bedrijven dezelfde logistieke afhandelaar betrof en dezelfde problemen. Ik wens enkel teruggave van onze logistieke kosten 922 Eur voor de huurauto + 75 Eur voor de taxi van het autoverhuurbedrijf naar huis + 600 Eur/persoon morele vergoeding voor de 4 personen van onze reisgroep die apart via huurauto naar huis zijn gereisd.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten