Terug

Probleem met uitvoering reisverzekering Covid

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. G.

Naar: MSC Cruises Belgium

16/08/2022

Beste, ik heb samen een vriend met MSC een cruise gedaan naar Schotland - Ijsland van 27-07-2022 tot 07-08-2022. Deze reis was geboekt via de Blauwe vogel. Een extra verzekering tegen covid was verplicht. De laatste avond testte ik positief op Covid. Meteen in quarantaine op het schip. De volgende dag kreeg ik de optie naar een quarantaine hotel of de terugreis maken met een huurwagen. Het bedrag moeten we voorschieten, maar zouden we later kunnen terug claimen van de afgesloten verzekering. Trugreizen met de bus van de Blauwe vogel was geen optie. Een taxi zou ons naar het autoverhuurbedrijf brengen. We werden in Hamburg gedropt in de buurt van een kantoor dat gesloten was. Op de deur hing een noodnummer, daar raade men ons aan naar het hoofdstation van Hamburg te gaan om een auto te heren. Dat kantoor was wel open maar beschikte niet over een geschikte wagen. Men gaf ons de raad om met de trein terug te reizen wat gezien onze besmetting eigenlijk niet mocht. We kwamen ook te weten dat we niet over de documenten beschikten om het bedrag van de verzekering terug te claimen. Ten einde raad hebben we dan toch maar 2 treintickets richting Brussel genomen voor een bedrag van €512,60. Wij denken dat MSC hier in de fout is gegaan de afhandeling van de terugreis met een Covid besmetting, maar we weten niet hoe we dit met hen en de verzekering die we verplicht moesten afsluiten moeten regelen. Voor bijkomende documenten of inlichtingen blijf ik ter beschikking.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform