Terug

Weigering terugbetaling reis en gemaakte onkosten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. J.

Naar: MSC Cruises Belgium

11/02/2022

Beste, wij(mijn vrouw en ikzelf) hadden een cruise geboekt op 15 oktober met reservatie 39378718 met vertrek vanuit Zeebrugge op 10 februari 2022. Uit de documenten ons toegestuurd en het E-ticket ons toegestuurd op 20januari 2022 bleek in niets dat we ons van een internationaal paspoort moesten voorzien. De maatschappij MSC gaf dit ook niet aan want we konden ons nummer van onze identiteitskaart invullen. Nergens stond aangeduid noch in dit document noch in de reservatiebevestiging wat de geldende vereisten waren. Het zou met de huidige informatietechnologie een kleine moeite moeten zijn dit te specifiek per klant en land te doen.Het e-ticket vermeld dat de laatste update gebeurd is op 16 mei 2018 en is dus sindsdien niet meer bijgewerkt ook één van de redenen dat dit is kunnen voorvallen.Wij waren niet de enigen die dag die dit voorhadden twee andere personen die ook on-line geboekt hadden hadden hetzelfde probleem.We zijn dus geweigerd aan boord te gaan.gevolg: rechtsomkeer, taxi besteld om ons naar het station van Blankenberge en de trein naar huis te nemen actie naar het bedrijf toe: e-mail Mevrouw, mijnheervandaag werden we, mijn vrouw en ik op vertoon van onze identiteitskaart geweigerd om te boarden op de bevestigde cruise.Spijts alles naar behoren was ingevuld zoals gevraagd via de website, was nergens van uw kant vermeld op de travel documents (zie bijlage) dat een paspoort nodig was. Uw firma stel ik hierbij in gebreke en vraag-De complete terugstorting van de betaalde som- De andere gemaakte reisonkosten te vergoeden - treinticketten Sint Niklaas Blankenberge en terug - taxirit van station Blankenberge naar de Cruise terminal en terug.Het spijtige is dat we deze reis planden omdat wij beiden jarig zijn en we er een echt plezierreisje van wilden maken tijdens mijn verjaardag met vervroegd verjaardagsgeschenk voor mijn vrouw. Dat dit is een regelrechte afknapper is zal je wel begrijpen. Een bijkomende waardevolle tegemoetkoming van uw kant verwacht ik dan ook. Het zal u ook niet ontgaan dat dit onze vierde cruise met MSC zou geworden zijn binnen een tijdspanne van 10 jaar. Hopende spoedig uw passend antwoord te kunnen lezen Vriendelijke groeten Luc Jansegers & Lieve Van Houdenhoveantwoord van MSCBeste Heer Segers,We betreuren het ten zeerste dat u niet heeft kunnen inschepen en daardoor niet heeft kunnen genieten van uw reis. We trachten onze klanten steeds zo goed mogelijk te informeren over de nodige documenten die ze nodig hebben voor de landen waar wordt aangemeerd.Daarnaast is het ook zo dat MSC de regels moet volgen van de lokale autoriteiten en hier geen uitzondering kan maken. Daarom raden wij de klanten ook steeds aan om voor vertrek contact op te nemen met de reisagent alsook het nakijken van de nodige documenten op de officiële website van de desbetreffende landen.Om die reden kunnen we dan ook niet overgaan tot de terugbetaling van uw cruise.Wel hopen we u alsnog te mogen verwelkomen op één van onze volgende cruises en dat u dan volop kan genieten van een welverdiende vakantie.Met vriendelijke groeten,CélinaMSC Customer Care TeamDit antwoord voldeed geenzins en had voor ons een sarcastische ondertoon.Omdat nergens vermeld werd dat een reispas nodig was en wij ook niet van plan waren in UK van boord te gaan vragen wij dan ook - terugbetaling van cruise 2086,10 Euro -vergoeding van de betaalde treinreizen totaal 100.4 Euro- vergoeding van de twee taxiritten 41.1 Euro

Berichten (2)

MSC Cruises Belgium

Naar: L. J.

14/02/2022

Beste,We betreuren het ten zeerste dat de Heer Jansegers niet heeft kunnen inschepen.Wij willen jullie informeren dat wij reed contact hebben gehad met hem en hem hebben uitgelegd dat op onze website duidelijk staat aangegeven dat een paspoort voor het verenigd Koninkrijk. Dit is verplicht sinds het Verenigd Koninkrijk geen deel meer uitmaakt van de Europese Unie.Hier kan u de link vinden waarin duidelijk staat aangegeven dat de klant een paspport nodig heeft voor het Verenigd Koninkrijk s:www.msccruises.be/beheer-uw-boeking/vooraleer-u-vertrektavel-documents-visasOok raden we de klanten steeds aan om zich te informeren op de website van de lokale autoriteiten voor meer informatie.Met vriendelijke groeten,MSC Customer Care Team

L. J.

Naar: MSC Cruises Belgium

12/03/2022

Het dossier wordt klaargemaakt voor de geschillencommissie


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform