Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Beschadigd toestel bij levering – weigering tot terugname
Geachte heer/mevrouw, Zoals vandaag besproken in uw winkel te Wevelgem en telefonisch meegedeeld, wens ik hierbij mijn klacht over de aangeschafte kookplaat officieel te bevestigen. Op 30 juli 2025 om 17:52 heb ik bij Elektro Loeters Wevelgem een kookplaat aangekocht. Bij aankomst thuis en het openen van de verpakking stelde ik vast dat het toestel ernstig beschadigd was. Ik heb het toestel de volgende ochtend, op 31 juli 2025 om 10:30, onmiddellijk teruggebracht naar de winkel. Daar werd mij echter meegedeeld dat u het toestel niet wenst terug te nemen, omdat u niet kunt vaststellen of de schade al aanwezig was bij aankoop. Ik wens er ook op te wijzen dat de verkoper de verpakking bij aankoop niet heeft geopend of gecontroleerd in de winkel. De inhoud van de doos werd dus niet samen met mij als klant nagekeken. Hierdoor was het voor mij onmogelijk om bij aankoop vast te stellen dat het toestel beschadigd was. Ik wens u er vriendelijk aan te herinneren dat, volgens de Belgische wetgeving inzake consumentenkoop, gebreken die zich voordoen binnen zes maanden na levering vermoed worden reeds aanwezig te zijn geweest bij levering, tenzij het tegendeel bewezen wordt (art. 1649quater §4 BW). In dit geval werd het probleem binnen 24 uur gemeld, wat deze wettelijke bescherming des te relevanter maakt. Ik verzoek u dan ook vriendelijk om een terugbetaling te voorzien voor het beschadigde toestel. Gelieve deze e-mail te beschouwen als officiële melding van mijn klacht. Indien er geen passende oplossing wordt geboden, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen via Test-Aankoop of andere officiële instanties. In bijlage vindt u: • Een kopie van het aankoopbewijs • Foto’s van het beschadigde toestel Ik hoor graag binnen 7 kalenderdagen uw reactie. Met vriendelijke groeten, Sylvain Coutreel
Weigering vervanging van defecte koelkast
Geachte mevrouw/heer, Op 11/05/2024kocht ik een Frilec BONN 375-V-HE-040DDI in uw winkel en betaalde ik er 554€ voor. Na 7 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, sinds 14/01/2025 koelt de koelkast niets meer. Op 14/01/2024 e-mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen of een heel snel herstel gezien het een toestel is dat men dagelijks gebruikt. Noch een snel herstel, noch een vervanging werd aangeboden, zelfs na een herhaalde telefonische vraag op 15/01/2024. Voor het herstel moest ik volgens de medewerker van Elektro Loeters wachten tot de fabrikant mij contacteerde en hij kon mij geen enkele info geven wanneer dit zou zijn. Aangezien er geen snel herstel werd aangeboden, koos ik voor vervanging van het toestel. Dit werd geweigerd door de medewerker, ik moest volgens hem wachten op herstel van het toestel ongeacht hoe lang dit zou duren. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Cathy Van Sweevelt Bijlagen: • Betalingsbewijs
weigering herroepingsrecht
Geachte mevrouw/heer, Op 16 november 2024 heb ik in uw online winkel, koolstoffilters T1CHF01 / CF110 verpakt met 2-EXQ gekocht, waarbij ik het bedrag van 58 euro incl. verzendkosten heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 23 november 2024, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 23 november 2024 - een mededeling in die zin gestuurd per e-mail. Op 25 november 2024 antwoordde u dat mijn verzoek niet kon worden ingewilligd omdat "de fabrikant geen artikelen terug neemt". Ik betwist het bovenstaande omdat artikel 12 in u algemene voorwaarden online anders beschrijven + het gaat om een omruiling vanwege fout in serienummer. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van 58 euro . Er zijn geen retourkosten aangezien het artikel fysiek in een winkel zou binnen gebracht worden. Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.
Glasplaat oven ontploft
Beste,Ik bestelde voor mijn dochter en schoonzoon een oven als vroeg kerstkado rond 27/11 bij elektro loeters. Deze werd vrij snel geleverd. Echter bij het 2/3de gebruik van de oven, is de binnenste glasplaat gewoon ontploft. Ze waren een taart aan het bakken, en plotseling barste de glasplaat in duizend stukjes.Volgens Elektro Loeters valt glasschade niet onder de garantie, en moeten we zelf een nieuwe glasplaat aankopen & plaatsen.De oven is amper 2 weken oud.
Weigering om de gekochte goederen te ruilen of te retourneren
Beste,Op 30/08 kocht ik een wasmachine, maar toen ik hem thuisbracht, realiseerde ik dat ik het onmogelijk kan installeren omdat de wasmachine te diep is.Op 02/09 ging ik terug naar de winkel om te vragen of ik het kan retourneren of omwisselen voor het andere model. Ze zeiden dat ik foto's van de wasmachine naar hun e-mail moet sturen, zodat ze kunnen zien in welke staat deze toestel is.Op 04/09 kreeg ik antwoord dat ik de gekochte wasmachine niet kan retourneren. En dat gaat niet over de toestel. Ik citeer:“Winkelaankopen worden niet retour aanvaard. U heeft het toestel fysiek gekocht, u wist wat u kocht.”Dit is een heel raar antwoord en het is in strijd met de wet en regels, als ik denk.Op 04/09 kwam ik naar de winkel om persoonlijk te praten. Daar kreeg ik hetzelfde antwoord, dat ze nemen het artikel niet terug. Waarom? Daarom.Op mijn woorden dat er wetten en regels zijn dat er standaard een termijn van 14 dagen geldt voor het retourneren van goederen die niet zijn gebruikt, zeiden ze dat deze regels niet van toepassing zijn winkel.Winkel “Elektro Loeters” - Blankenbergsesteenweg 43A, 8000 BRUGGE.De wasmachine is in dezelfde staat als waarin ik heb het gekocht.Ik kan de toestel niet gebruiken omdat hij niet in mijn badkamer past.Ik bood ze niet alleen de retourzending van de wasmachine aan, maar ook een ruil voor een ander model uit hun winkel. Ze weigerden. Op een ruwe manier.Ik heb hulp nodig bij het oplossen van deze situatie.Alvast bedankt.Groeten,Mykhailo Kondratenko.
Weigering tot omruiling door leverancier
Beste, mijn moeder bestelde op 17-07-2023 een diepvriezer van het merk Bosch in de winkel van Loeters te Sint-Niklaas. Deze werd op 19-07-2023 geleverd. Bij levering kwam men tot de vaststelling dat de breedte van de diepvriezer (70cm) te breed was voor de doorgang van de berging waar de diepvriezer moet worden geplaatst. Er is bovendien geen enkele andere plaats of manier om de diepvriezer te plaatsen.De medewerker die de levering uitvoerde, weigerde de diepvriezer terug mee te nemen. Mijn moeder is daags na de levering (dd. 20-07-2023) teruggegaan naar de winkel van Loeters te Sint-Niklaas waar ze prompt het antwoord kreeg dat de diepvriezer niet kon worden geruild omdat mijn moeder met aankoopcheques van Fluvius heeft betaald. Ze kreeg het advies om de vraag voor omruiling via mail te versturen naar Loeters. Ze heeft dit dezelfde dag nog gedaan en kreeg via mail opnieuw het antwoord dat omruiling niet kon omwille van betaling met aankoopcheques van Fluvius.Op de website van Loeters is echter geen enkele voorwaarde of vermelding dat omruiling niet mogelijks is bij aankoop met cheques van Fluvius.Intussen heeft mijn moeder een ander toestel (dat wel de juiste breedte heeft) op de website van Loeters gevonden dat dezelfde prijs heeft als het reeds geleverde toestel. Zij had graag het toestel omgeruild gezien.Alvast van harte dank om deze klacht te behartigen.Met vriendelijke groeten.
Terugname (retour)
Terugname (retour)Er werd door mijn echtgenoot een aankoop gedaan van een stofzuiger (zonder parketborstel) in de zaak. Hier zijn we uiteraard niets mee aangezien er bij ons overal parket op de vloer ligt. Terug naar de winkel met vraag om te mogen omruilen. We werden doorverwezen naar het algemeen telefoonnummer, en vervolgens naar een mailadres (dat je ook op de website kan terugvinden). Het werd nog eens uitgelegd, en ook de opties meegedeeld welke toestellen onze voorkeur wel geniet (€ 30 duurder dan het aangekocht toestel). De nadruk ook dat het aangekocht toestel niet werd geopend en zich nog in oorspronkelijke staat is. Mijn mail werd afgesloten met: hopelijk komen we samen tot een oplossing. Het antwoord exact 4min later als mijn mail: Winkelaankopen worden niet geretourneerd noch omgewisseld. U kan nog steeds een parketborstel aankopen voor dit model. (BIJ DE FABRIKANT)Op de website kan je de volgende info terugvinden: https://loeters.be/nl/retourNa goedkeuring kan je dus goederen retouren en eventueel na controle een terugbetaling ontvangen.Werkelijkheid komt dus niet overeen met de communicatie op de website.Foutieve info wordt meegedeeld op de website en niet de meest klantvriendelijke dienst. Er wordt niet samen naar oplossing gezocht! Heel teleurstellend en in mijn ogen dus ook totaal niet vertrouwelijk!
Geen reactie op klacht
Beste,Op 29/11 hebben wij bij U een aankoop gedaan van een Smeg inbouwfriteuse.Ik heb onmiddellijk opgemerkt dat de gevraagde temperatuur niet overeenstemt met de bekomen temperatuur.De friteuse wordt ong.12gr.warmer dan de ingegeven temperatuur.Volgens uw verkoopbon moesten we rechtstreeks contact opnemen met Smeg, hetgeen we dan ook gedaan hebben.Er is 3X een technieker langsgeweest doch het probleem geraakte niet opgelost.Ik heb dan uiteindelijk uw firma gecontacteerd op 2 maart gezien wij bij U de aankoop hebben .Vermits U niet reageerde heb ik U op 8 maart terug gecontacteerd. U heeft dan een mailtje gestuurd om te zeggen dat U wachtte op een antwoord van Smeg.Intussen heb ik van U niets meer vernomen.Dit is dan de goede service waar U in de media zo over opschept?Ik vind het niet kunnen, dat na bijna 3 maanden na datum van de aankoop, ik met een toestel opgescheept zit dat niet op een normale manier functioneert.U zult begrijpen dat het geduld nu op is en ik een oplossing verwachtMet beleefde groeten ,
Problemen met terug betaling prijsgeschil in winkel
Beste, Op zaterdag 25 februari 2023 gingen wij naar Loeters te Sint Niklaas achter een nieuwe droogkast kijken. Wij zagen daar een Bosch droogkast self cleaning condenser met zwarte details aan €644 geprijsd staan. Voor deze droogkast zijn we dan ook gegaan. Deze is betaald en konden we direct meenemen naar huis.Eens thuis aangekomen zagen we dat deze droogkast geen self cleaning heeft en witte details ipv zwarte. Direct daarna contact opgenomen met Loeters Sint Niklaas. Hebben dit nagekeken, en was een fout gebeurd in de winkel.We mochten het toestel direct komen omruilen en voor diezelfde prijs. Eens aangekomen na 15min terug in de winkel, was er geen spraken meer van omruilingen.We zouden volgens hun ook nooit iemand aan de lijn gehad hebben.. blijkbaar is het een verkeerde prijs van een ander model droogkast dat op dit artikel kleefde.Ze zouden naar de baas gebeld hebben en konden enkel 4% korting geven op het prijs geschil. Ipv dat we €644 hebben betaald (de prijs die aangegeven stond op de droogkast in de winkel. Hebben wij nu €743 moeten betalen. Diezelfde dag heb ik een mail gestuurd naar het hoofd kantoor om mijn verhaal te doen. (Tot op heden geen antwoord) Graag hadden wij een terug betaling van het prijs geschil. Zodat we de prijs betalen die aan gegeven stond op het artikel
Toestel niet geleverd - actie misgelopen - geen compensatie
Beste, wij bestelden een droogkast en wasmachine bij Electro Loeters tijdens de Black Friday actie. De AEG T8DEC95S & de AEG L8FEE104S. We kozen specifiek toestellen die op voorraad waren omdat we ze meteen nodig hadden. Daarbij hoorde er bij de droogkast en wasmachine respectievelijk een bon van 50€ & 75€ voor ici Paris xl. De toestellen dienden wel voor 15 januari geregistreerd te worden. De dag van Levering, 14 december, werd enkel onze droogkast geleverd zonder enige verdere uitleg... We belden zelf naar Loeters en kregen te horen dat het toestel toch niet op voorraad was. We zouden moeten wachten tot 5 januari. Op 5 januari nam ik contact op en kreeg te horen dat het niet duidelijk was wanneer AEG het toestel zou leveren. Daarop konden we eventueel ons geld terug krijgen of kiezen voor het toestel L8FEC96SV maar tegen een meerprijs van 100€ (dwz €779 ipv 679€). We gingen niet akkoord met de meerprijs en vroegen om het toestel aan de prijs te leveren die we betaalden voor het andere toestel alsook een compensatie voor de promo met bon van 75€ die we nu mislopen. Na meermaals contact op te nemen werden door Loeters 2 andere toestellen voorgesteld van andere merken (Siemens, Bosch) maar we willen uiteraard graag in dezelfde reeks van de AEG 8000 serie blijven omdat we hier ook onze droogkast van kochten. Daarnaast kochten we bij Loeters enkele weken eerder ook reeds onze dampkap, koelkast & vaatwasser... We hadden dus wel een tegemoetkoming verwacht maar deze blijft uit.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten