Terug

Glasplaat microgolf barst en stukken bij gebruik

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herroeping

Klacht

J. D.

Naar: Elektro Loeters N.V.

04/11/2025

Beste, Op 29 september 2025 kochten wij een nieuw toestel bij Electro Loeters N.V.. Helaas is bij het bereiden van een gerecht de glasplaat van het toestel spontaan gebarsten in duizenden stukken. Het toestel was op dat moment nog geen maand oud. Wij zijn onmiddellijk terug naar de winkel gegaan om dit te melden. Tot onze grote teleurstelling werd ons echter meegedeeld dat het onze eigen schuld zou zijn, met als uitleg dat dit zou komen door “gestold vet”. Hierdoor werd de schade niet onder garantie aanvaard, en werd enkel vervanging op eigen kosten voorgesteld. Tijdens het hele gesprek hadden wij de indruk dat de medewerker niet bereid was te luisteren naar onze uitleg, en enkel zijn standpunt bleef herhalen zonder enig begrip of inspanning om tot een oplossing te komen. Tot overmaat van ramp werden wij bij het buitengaan ook nog uitgescholden, wat wij als bijzonder respectloos en onprofessioneel ervaren hebben. Wij vinden dit een onaanvaardbare manier van omgaan met klanten. Een toestel dat na minder dan een maand defect raakt, hoort naar ons gevoel onderzocht te worden op fabricagefouten, in plaats van de verantwoordelijkheid zomaar bij de klant te leggen. Wij vragen dan ook om deze situatie opnieuw te bekijken, en alsnog een gepaste oplossing te voorzien – bij voorkeur kosteloze vervanging of herstelling van het toestel. Wij hopen dat u deze klacht ernstig neemt en ons spoedig een antwoord bezorgt

Berichten (2)

Elektro Loeters N.V.

Naar: J. D.

05/11/2025

beste Klant is gisteren bij ons geweest met zijn gebroken glasplaat. Deze was volledig vuil en vettig, we hebben de klant uitgelegd dat deze gebarsten is door gestold vet aan de onderkant die door de warmte uitzet en daardoor het glas doet breken. SAMSUNG heeft daar ook een artikel over: s:www.samsung.com/nl/support/home-appliances/waarom-kan-de-glasplaat-van-mijn-magnetron-springen-of-barsten/ Dit valt niet onder garantie en de klacht van de klant is dus volledig onterecht. Met vriendelijke groeten Elektro Loeters 059/33 16 25

J. D.

Naar: Elektro Loeters N.V.

05/11/2025

Geachte, Zoals reeds eerder vermeld, gaat mijn klacht intussen niet eens meer over de glasplaat zelf, maar over de onprofessionele manier waarop ik in uw winkel werd behandeld. Het feit dat een van uw medewerkers mij bij vertrek nog uitmaakte voor “sukkelaar” en zoveel meer is ronduit onaanvaardbaar. Zo behandelt en spreekt men geen enkele klant, zeker niet in een professionele omgeving. Indien dit soort gedrag binnen uw bedrijf wordt toegestaan, zegt dat helaas veel over de werkwijze en bedrijfscultuur bij Electro Loeters. Een klant verdient op zijn minst respect en een correcte behandeling, ongeacht de situatie. Daarnaast wil ik nog het volgende vermelden: volgens Samsung zelf kan een glasplaat niet zomaar spontaan breken, zelfs niet wanneer deze licht bevuild is. Zij hebben bovendien hun verantwoordelijkheid genomen en het incident verder onderzocht om na te gaan of het eventueel om een fabricagefout gaat. Dat contrast met uw aanpak is opvallend. Samsung toont zich klantgericht en bereid om mee te denken, terwijl Electro Loeters hier duidelijk tekortschiet in commercieel inzicht en klantvriendelijkheid. Ik hoop dat u deze klacht ernstig neemt en de nodige stappen onderneemt om te vermijden dat andere klanten op een gelijkaardige manier worden behandeld. Met beleefde groet,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform