Terug

Weigering vervanging van defecte koelkast

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

C. V.

Naar: Elektro Loeters N.V.

15/01/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 11/05/2024kocht ik een Frilec BONN 375-V-HE-040DDI in uw winkel en betaalde ik er 554€ voor. Na 7 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, sinds 14/01/2025 koelt de koelkast niets meer. Op 14/01/2024 e-mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen of een heel snel herstel gezien het een toestel is dat men dagelijks gebruikt. Noch een snel herstel, noch een vervanging werd aangeboden, zelfs na een herhaalde telefonische vraag op 15/01/2024. Voor het herstel moest ik volgens de medewerker van Elektro Loeters wachten tot de fabrikant mij contacteerde en hij kon mij geen enkele info geven wanneer dit zou zijn. Aangezien er geen snel herstel werd aangeboden, koos ik voor vervanging van het toestel. Dit werd geweigerd door de medewerker, ik moest volgens hem wachten op herstel van het toestel ongeacht hoe lang dit zou duren. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Cathy Van Sweevelt Bijlagen: • Betalingsbewijs

Berichten (3)

Elektro Loeters N.V.

Naar: C. V.

15/01/2025

Beste, Wat mevrouw Cathy hier schrijft is niet volledig juist. De klant heeft ons gisteren rond 19u30 gecontacteerd via mail dat haar toestel niet meer koelde, waarop wij vandaag rond 11u15 een service aanvraag ingediend hebben om een technieker aan huis te laten komen om het toestel te controleren en te herstellen (binnen garantie uiteraard) De servicepartner zal deze klant spoedig contacteren om een afspraak met haar te maken. We hebben zeker niet gezegd dat dit niet snel kan gebeuren, of dat het sowieso moet hersteld worden ongeacht hoe lang ze ook zou moeten wachten Er werd wel gezegd dat het de servicepartner is die haar zal contacteren om een afspraak te maken, wij kunnen momenteel nog niet zeggen wanneer dit zal zijn aangezien wij de planning van de servicepartner niet weten. We zijn ook nog maar een paar uur later sinds de aanvraag. Dit wil niet zeggen dat de herstelling maanden op zich zal laten wachten. Hoogstwaarschijnlijk zal de herstelling binnen een redelijke periode kunnen gebeuren. Enkel indien deze redelijke periode zou overschreden zijn, of het toestel onherstelbaar zou worden verklaard, kunnen we overgaan tot een omruiling of terugname. Meteen een vervanging eisen is buiten proportie voor een toestel dat hoogstwaarschijnlijk gewoon hersteld kan worden. Hier zullen we dan ook niet op ingaan. Met vriendelijke groeten Francis Elektro Loeters 059/33 16 25

C. V.

Naar: Elektro Loeters N.V.

15/01/2025

Beste, Er werd geen hulp aangeboden om de fabrikant sneller te contacteren, er werd geen termijn op gezet. "snel" en "redelijke termijn" zijn redelijk holle begrippen als men geen enkele hulp wil aanbieden ondanks de expliciet gestelde vraag en het over een toestel gaat dat elke dag constant wordt gebruikt. Ik wacht nog altijd op een oplossing. Hoogachtend, Cathy Van Sweevelt

Elektro Loeters N.V.

Naar: C. V.

15/01/2025

Beste, Zoals al eerder doorgeven zal u spoedig gecontacteerd worden door de fabrikant om een afspraak te maken. Dit gebeurt meestal binnen de 24 uur. Die mensen al bellen nog geen paar uur sinds de aanvraag ingediend is om achter hun veren te zitten doen wij niet. U moet ook begrijpen dat u niet de enige klant bent met problemen, iedereen doet zijn best om dit zo snel mogelijk te laten lopen. Met vriendelijke groeten Francis Elektro Loeters 059/33 16 25 Op wo 15 jan 2025 om 16:45 schreef klachten@test-aankoop.be: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform