Geachte heer/mevrouw,
Zoals vandaag besproken in uw winkel te Wevelgem en telefonisch meegedeeld, wens ik hierbij mijn klacht over de aangeschafte kookplaat officieel te bevestigen.
Op 30 juli 2025 om 17:52 heb ik bij Elektro Loeters Wevelgem een kookplaat aangekocht. Bij aankomst thuis en het openen van de verpakking stelde ik vast dat het toestel ernstig beschadigd was. Ik heb het toestel de volgende ochtend, op 31 juli 2025 om 10:30, onmiddellijk teruggebracht naar de winkel. Daar werd mij echter meegedeeld dat u het toestel niet wenst terug te nemen, omdat u niet kunt vaststellen of de schade al aanwezig was bij aankoop.
Ik wens er ook op te wijzen dat de verkoper de verpakking bij aankoop niet heeft geopend of gecontroleerd in de winkel. De inhoud van de doos werd dus niet samen met mij als klant nagekeken. Hierdoor was het voor mij onmogelijk om bij aankoop vast te stellen dat het toestel beschadigd was.
Ik wens u er vriendelijk aan te herinneren dat, volgens de Belgische wetgeving inzake consumentenkoop, gebreken die zich voordoen binnen zes maanden na levering vermoed worden reeds aanwezig te zijn geweest bij levering, tenzij het tegendeel bewezen wordt (art. 1649quater §4 BW). In dit geval werd het probleem binnen 24 uur gemeld, wat deze wettelijke bescherming des te relevanter maakt.
Ik verzoek u dan ook vriendelijk om een terugbetaling te voorzien voor het beschadigde toestel.
Gelieve deze e-mail te beschouwen als officiële melding van mijn klacht.
Indien er geen passende oplossing wordt geboden, zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen via Test-Aankoop of andere officiële instanties.
In bijlage vindt u:
• Een kopie van het aankoopbewijs
• Foto’s van het beschadigde toestel
Ik hoor graag binnen 7 kalenderdagen uw reactie.
Met vriendelijke groeten,
Sylvain Coutreel