Terug

Weigering tot omruiling door leverancier

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. D.

Naar: Elektro Loeters N.V.

24/07/2023

Beste, mijn moeder bestelde op 17-07-2023 een diepvriezer van het merk Bosch in de winkel van Loeters te Sint-Niklaas. Deze werd op 19-07-2023 geleverd. Bij levering kwam men tot de vaststelling dat de breedte van de diepvriezer (70cm) te breed was voor de doorgang van de berging waar de diepvriezer moet worden geplaatst. Er is bovendien geen enkele andere plaats of manier om de diepvriezer te plaatsen.De medewerker die de levering uitvoerde, weigerde de diepvriezer terug mee te nemen. Mijn moeder is daags na de levering (dd. 20-07-2023) teruggegaan naar de winkel van Loeters te Sint-Niklaas waar ze prompt het antwoord kreeg dat de diepvriezer niet kon worden geruild omdat mijn moeder met aankoopcheques van Fluvius heeft betaald. Ze kreeg het advies om de vraag voor omruiling via mail te versturen naar Loeters. Ze heeft dit dezelfde dag nog gedaan en kreeg via mail opnieuw het antwoord dat omruiling niet kon omwille van betaling met aankoopcheques van Fluvius.Op de website van Loeters is echter geen enkele voorwaarde of vermelding dat omruiling niet mogelijks is bij aankoop met cheques van Fluvius.Intussen heeft mijn moeder een ander toestel (dat wel de juiste breedte heeft) op de website van Loeters gevonden dat dezelfde prijs heeft als het reeds geleverde toestel. Zij had graag het toestel omgeruild gezien.Alvast van harte dank om deze klacht te behartigen.Met vriendelijke groeten.

Berichten (2)

Elektro Loeters N.V.

Naar: D. D.

27/07/2023

Goedemiddag Davy,Dit betreft een winkel aankoop gedeeltelijk betaald met een fluviusbon, ditis een gunstmaatregel voor mensen die genieten van een sociaal tarief.Het toestel werd per uitzondering thuis geleverd, doorgaans is dit nietmogelijk aangezien de verpakking dient te worden geopend om het origineleenergielabel eruit te halen.Deze dient steeds samen met uw fluviusbon opgestuurd te worden naar demaatschappij, dit werd reeds gedaan.Wij hebben reeds contact gehad en meermaals proberen uit te leggen dat wijom reeds gecommuniceerde redenen uw toestel niet als retour aanvaarden.Dit blijft een winkelaankoop waardoor u als klant weet wat u koopt.Alvast bedankt voor uw begrip.Met vriendelijke groeten,Justin.*Elektro Loeters*059/33 16 25 ---------- Forwarded message ---------

D. D.

Naar: Elektro Loeters N.V.

28/07/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform