Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Schade aan parket
Geachte mevrouw/heer, Op 5 december installeerde Vanden Borre een inbouwkoelkast. De installateur was echter zeer onvoorzichtig en hij liet de deur van de oude inbouwkoelkast op ons parket vallen. Er zitten nu twee diepe gaten in het parket, dat we net drie weken voor de installatie helemaal hadden laten renoveren. De installateur nam foto's, verzond die naar Vanden Borre en verzekerde mij ervan dat iemand van Vanden Borre contact met me zou opnemen om de schade te vergoeden. Ondertussen zijn we 10 dagen verder, en ik heb nog steeds niets gehoord. Gelieve te willen reageren binnen de 7 dagen om een afspraak te maken om deze vergoeding te regelen. Bij gebreke hieraan, zal ik verdere juridische stappen ondernemen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Fotos van schade aan parket
apple air m2 model
Geachte heer/mevrouw, Op 8 november kocht ik bij uw zaak een nieuwe MacBook. Reeds kort na ontvangst stelde ik vast dat bij het sluiten van het toestel een kortstondig paars scherm verschijnt. Dit betreft een duidelijk gebrek, dat de normale werking en de gerechtvaardigde kwaliteitsverwachtingen van een nieuw product aantast. Bij mijn eerste bezoek aan uw winkel werd het toestel vervangen door een zogenaamd splinternieuw exemplaar. Helaas vertoonde ook dit vervangtoestel hetzelfde gebrek, waardoor mijn vertrouwen in dit specifieke model ernstig is geschaad. Hoewel ik er uiteindelijk mee heb ingestemd dat het tweede toestel werd opgestuurd naar de hersteldienst van Apple en het toestel nadien als “hersteld” werd terugbezorgd, stelde ik bij controle in de winkel vast dat het gebrek nog steeds aanwezig was. Het probleem werd dus niet verholpen. Gelet op het feit dat: het toestel nauwelijks drie weken oud is, er reeds meerdere interventies zijn geweest, en het gebrek blijvend aanwezig blijkt, acht ik het niet redelijk dat ik genoegen zou moeten nemen met verdere herstellingen of bijkomende onzekerheid omtrent de betrouwbaarheid van dit toestel. Als consument heb ik recht op een nieuw en conform product, niet op een hersteld toestel. Ik benadruk dat ik uitdrukkelijk geen verdere vervanging of herstelling van ditzelfde model wens. Ik heb betaald voor een nieuw product dat volledig conform is, en het herhaaldelijk optreden van hetzelfde gebrek leidt tot een gerechtvaardigd verlies aan vertrouwen in de conformiteit en duurzaamheid van dit model. Overeenkomstig de bepalingen inzake de wettelijke garantie en de conformiteit van consumptiegoederen, stel ik u hierbij formeel in gebreke en beroep ik mij op mijn recht op een conforme levering. Aangezien dit niet werd gerealiseerd, verzoek ik om de ontbinding van de koopovereenkomst en de integrale terugbetaling van het aankoopbedrag. Ik verzoek u dan ook om binnen een redelijke termijn over te gaan tot terugbetaling, zodat ik vrij ben om een nieuwer en betrouwbaarder model naar eigen keuze aan te kopen. Deze vraag vloeit voort uit objectieve en herhaald vastgestelde gebreken, en niet uit louter subjectieve ontevredenheid. In afwachting van uw spoedige en correcte afhandeling, verblijf ik, Hoogachtend,
Weigering omruil, tegoedbon of terugname
Geachte mevrouw/heer, Op zondag 30 november 2025 heb ik in uw winkel te Lier een televisie LG QNED87A 65" gekocht, waarbij ik het bedrag van €799 heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op woensdag 3 december 2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op zaterdag 6 december 2025 een mededeling in die zin laten weten in de winkel te Lier. Op dat moment antwoordde u dat mijn verzoek niet kon worden ingewilligd omdat de televisie is aangekocht in de winkel. Ik betwist het bovenstaande omdat: - In de winkel de beelden zo gekozen zijn dat de vlekken aan de randen niet zichtbaar zijn. - Op vraag om andere beelden te tonen werd gezegd dat dit niet mogelijk is. - Op jullie website staat het volgende bij retour beleid: Heb je je toestel in een van onze winkels gekocht? Onze medewerkers ter plaatse helpen je graag verder. Dit is misleidend. Ik verzoek u dan ook gevolg te geven aan mijn rechtmatig verzoek om de overeenkomst te herroepen, waarbij ik u bevestig dat het product, onbeschadigd en in al zijn onderdelen compleet, beschikbaar is voor teruggave en ik verzoek u bijgevolg om terugbetaling van de betaalde prijs van €799. Ik verwacht een antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling.
Aanhoudende problemen met installatie
Geachte Heer, Mevrouw, Op 2 november kocht ik een: - Wasmachine MIELE WWA 120 WCS - Condensdroogkast met warmtepomp MIELE TWC 640 WP - Inbouw koelkast (koel/vries) BOSCH KIN86VFE0 - Tussenstuk wasmachine & droogkast WPRO 2-IN-1 KIT SUPERPOSITION - Waterverwachter WPRO MAGN.WATER COND. in de Vanden Borre online winkel en betaalde ik € 3.191,94. Bij de bevestiging van de bestelling werd mij meegedeeld dat de levering en installatie op 17 november zou plaatsvinden. De goederen zullen blijkbaar pas geinstalleerd worden op 5 december, een volle 19 dagen later dan overeengekomen. Deze vertraging heeft mij ernstige schade berokkend. We zijn net verhuisd naar een nieuw appartement en door de incompetentie van Vanden Borre zitten we 19 dagen zonder koelkast, diepvries, wasmachine en droogkas. Ik verzoek derhalve om vergoeding van alle hierboven beschreven schade, die op een totaalbedrag van € 3.191,94 wordt geraamd. Indien ik binnen 7 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Betalingsbewijs
Reparatie Laptop
Beste, In 20 november 2023 heeft mijn vrouw een laptop gekocht bij jullie via attentia cafeteria plan via haar werk. Toen het toestel voor de eerste keer werd opgestart nadat die uit de doos kwam wou hij niet opstarten. Hij bleef in het bootscherm loopen. We hebben uiteindelijk de laptop binnen moeten doen voor reparatie. Later zeiden ze ons dat ze wat aan de software gewerkt hebben en dat de laptop in orde zou moeten zijn. Hij werkte ook effectief, maar naar onze mening niet optimaal. Enkele maanden later kreeg hij wwer hetzelfde probleem. Ze hebben er weer hetzelfde aan gedaan en weer werkte hij even, maar het probleem kwam weer terug. We hebben hem dan voor een 3e keer binnen gebracht voor reparatie. Ik heb in de winkel gevraagd om het toestel te vervangen want hetzelfde probleem bleef maar terug komen. Maar de man aan de balie zei dat dit probleem er was omdat we naast windows defender geen betalende antivirus hadden. Ik leg hem uit dat dit probleem zich voordeet van zodra hij huit de doos kwam, maar de man bleef zeggen dat het aan onze antivirus lag. Hij heeft een poging gedaan om ons een antivirus te verkopen. Ik vind dit niet kunnen. Binnenkort vervalt de garantie, en als de laptop dan terug hetzelfde probleem heeft zijn we de pineut. We hebben daarom ook contact opgenomen met testaankoop. Ze hebben ons het advies gegeven om deze klacht via hun website te sturen, wat ik nu ook aan het doen ben. Dus mijn vraag isnu, kan dit toestel vervangen, of terugbetaald worden aub? Mvg Zoe en Stijn
Herroepingsrecht
Geachte Testaankoop, Omtrent de bij Vandenborre te Kuurne aangekochte: Referentie nummer -en lotnummer: PC LAPTOP VDB 061 SAV - DNV HQ.; 64640323 3/3, Sarah Kiani; 7853858 1/1: HP , 14S -FQ2004NB PC LAPTOP Dossiernummer; 64686631 Abonnement nummer; VB0330002528 Vraag ik hierdoor onmiddellijk mijn wettelijke herroepingsrecht met eventuele schadevergoedingen, wettelijke interesten en al het nodige verwacht op. Want ik krijg hierover nog steeds geen oplossing, terwijl ik ook wel volledig correct betaald heb, ook voor een juiste installatie -en instellingen, inclusief het maken van een back-up. Er is echter geen tijdige back-up gemaakt en bovendien bleek mijn laptop, zonder dat ik daarvan op de hoogte was, niet geschikt te zijn voor upgrades. Sinds een Microsoft-upgrade krijg ik na ongeveer 10 minuten ermee werken herhaaldelijk een blauw scherm met constante uitval. Hierdoor zijn ook veel van mijn belangrijke applicaties, snelkoppelingen en gegevens onherroepelijk verloren gegaan ondanks de geen gemaakte betaalde back-up. Mijn laptop is inmiddels driemaal gedurende ongeveer zeker maanden nog altijd in zogenaamde herstelling. Tijdens deze herstellingen zijn bijna alle onderdelen vervangen zonder mijn mede-weten of toestemming met gewoon een uur het scherm te hebben laten aan liggen zonder ermee te hebben gewerkt. Desondanks blijven de problemen identiek aanhouden en krijg ik onjuiste en tegenstrijdige verklaringen. Ik vraag simpelweg dat mijn wettelijke garanties worden gerespecteerd en dat er een correcte oplossing komt in plaats van uitvluchten. Wat kunt u hieraan doen? Ik volg volwassenonderwijs ICT en zonder laptop kan ik mijn verplichte huiswerk hiervoor ook niet maken. Als rolstoel gebruiker kan ik niet zelf naar het open leercentrum om daar een computer te gebruiken. Juist daarom heb ik deze laptop en installatie aangekocht, nooit denkend dat ik met zulke problemen geconfronteerd zou worden. Zie bijlagen hierover aub. Ik vraag u dringend om tussenkomst en een de wettelijk juiste oplossingen hierop. Hoogachtend, Sarah Kiani Minister de Taeyelaan 26 8560 Wevelgem 0494641425
Levering
Geachte heer/mevrouw, Op 25/09 zou mijn bestelde televisie geleverd worden. Voor deze levering heb ik mij de volledige dag beschikbaar gehouden. De chauffeur heeft mij telefonisch gemeld dat hij rond 14.30 uur zou langskomen. Ik heb gewacht, maar niemand heeft aangebeld. Om 15.30 uur en om 16.30 uur heb ik telefonisch contact opgenomen met uw klantendienst. Mij werd telkens meegedeeld dat de chauffeur onderweg was en dat ik gewoon moest afwachten. Uiteindelijk heb ik nogmaals gebeld en werd mij aangeraden om mijn brievenbus te controleren. Daarin vond ik een briefje met de vermelding dat de chauffeur om 13.50 uur aanwezig zou zijn geweest. Ik was echter de volledige dag thuis en kan met zekerheid bevestigen dat er niemand heeft aangebeld. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat een chauffeur minstens één keer aanbelt bij een levering. Tot mijn verbazing wordt er nu van mij verwacht dat ik €39 extra betaal voor een nieuwe levering, terwijl dit niet mijn fout is. Bovendien moet ik hierdoor nog eens vijf dagen langer wachten op de levering van mijn televisie. Ik verzoek u met aandrang om deze bijkomende kosten te laten vervallen en de levering zo snel mogelijk opnieuw in te plannen. Ik vertrouw erop dat Vanden Borre deze situatie correct en klantvriendelijk zal oplossen. Met vriendelijke groet, Sare Bayar
Nieuw toestel stuk
We kopen een nieuw wasmachine, deze is geleverd en geplaatst. Bij de eerste ingebruikname merken we dat deze niet werkt. Dus de trommel draait niet. Dit direct gemeld bij de klantenservice. Ze meldden dan dat de technieker gaat bellen om langs tekomen. Deze belt maar kan pas 5 dagen later nakomen. Er moet helemaal geen technieker komen, ze moeten niet sleutelen aan een nieuw toestel. We hebben gevraagd om dit om te ruilen naar nieuw toestel. Maar dan worden we gewoon afgescheept.
Installatie
Geachte, Ik heb bij vanden borre een elektrisch kookvuur gekocht, deze zou worden geleverd en geïnstalleerd op 11/09/25. De installateur kon het niet installeren omdat hij de oven niet uit de keukenkast kreeg en hij zei dat ik het zelf maar moest doen en een nieuwe afspraak maken. Op een halve minuut was de oven uit de kast ik ben nog achter meneer gelopen maar hij reed juist weg. Dan heb ik tot 20/09/25 moeten wachten voor er iemand terug kon komen, deze installateur wist niet waar voor hij moest komen en zei, 'hier voor heb ik geen materiaal bij'. Nu moet ik nog eens wachten tot 27/09/25 voor ze terug komen. Dit wil zeggen dat wij al bijna 3 weken niet kunnen koken, en hier door onze verhuis al die tijd uitstellen, vandaag 22/09/25 moeten we uit het appartement (met een dochter van 6). Ik heb contact opgenomen met de consumentendienst maar die trekken hun er weinig van aan. Ik heb ook de ombudsdienst hierover gecontacteerd. Ik had graag een tegemoetkoming voor dit ongemak en voor de slechte service waar wij slachtoffer van zijn. Mischien kunnen ze onze maaltijden die we via take away gaan bestellen ook vergoeden. (De nummer die ik heb opgegeven is de bestelbon nummer) Alvast bedankt. Met vriendelijke groet. Rik Schelkens
Sinds 2 maanden en 6 afspraken later nog steeds niet geleverd
Begin Juli een nieuwe koelkast besteld, op 9 juli is die geleverd op gelijkvloers en geweigerd die te leveren in de keuken, wat de afspraak was. De reden volgens hen was dat het te zwaar was en een lift nodig hadden. De keuken bevind zich op de eerste verdieping. Nieuwe afspraak gemaakt, de lift is gekomen en zei dat ze de lift niet mocht zetten voor mijn deur wegens dat er een halte is. Ze hadden geen oplossing en zeiden dat het absoluut niet mogelijk was om de lift te mogen gebruiken. Na deze antwoord heb hen gevraagd om de koelkast terug te nemen, dat was nu weer ook niet mogelijk dus een nieuwe afspraak gedaan. De dag van afspraak zijn ze met de lift gekomen, terwijl de koelkast op gelijkvloers stond. Ik vertelde hen het verhaal, de chauffeur van de lift zei dat er wel een mogelijkheid was, namelijk geda lift. Oké, weer een nieuwe afspraak. De dag van de afspraak zijn ze met een foute (normale) lift gekomen, hop terug een nieuwe afspraak. Uiteindelijk vandaag de hele dag aan het wachten, vandenborre is aangekomen maar de lift niet. Chauffeur heeft gebeld en hun antwoord was dat de chauffeur van geda lift het heeft geannuleerd. Mijn enige vraag, is dit normaal? Wat voor bedrijf zijn jullie, hoe kunnen jullie mij twee maanden een leven zonder koelkast gunnen? Tot vandaag had ik altijd begrip, maar vandaag is het over. DIT IS DE LAATSTE KEER DAT IK IETS BESTEL VIA VANDENBORRE EN IK ZAL IEDEREEN AFRADEN OM HET TE DOEN. Ze nemen u niet serieus en lachen u gewoon uit. Ik zal mijn rechten tot op uiterste gebruiken en alles behalve schadevergoeding zal mij hieraan niet stoppen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
