Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Sinds 2 maanden en 6 afspraken later nog steeds niet geleverd
Begin Juli een nieuwe koelkast besteld, op 9 juli is die geleverd op gelijkvloers en geweigerd die te leveren in de keuken, wat de afspraak was. De reden volgens hen was dat het te zwaar was en een lift nodig hadden. De keuken bevind zich op de eerste verdieping. Nieuwe afspraak gemaakt, de lift is gekomen en zei dat ze de lift niet mocht zetten voor mijn deur wegens dat er een halte is. Ze hadden geen oplossing en zeiden dat het absoluut niet mogelijk was om de lift te mogen gebruiken. Na deze antwoord heb hen gevraagd om de koelkast terug te nemen, dat was nu weer ook niet mogelijk dus een nieuwe afspraak gedaan. De dag van afspraak zijn ze met de lift gekomen, terwijl de koelkast op gelijkvloers stond. Ik vertelde hen het verhaal, de chauffeur van de lift zei dat er wel een mogelijkheid was, namelijk geda lift. Oké, weer een nieuwe afspraak. De dag van de afspraak zijn ze met een foute (normale) lift gekomen, hop terug een nieuwe afspraak. Uiteindelijk vandaag de hele dag aan het wachten, vandenborre is aangekomen maar de lift niet. Chauffeur heeft gebeld en hun antwoord was dat de chauffeur van geda lift het heeft geannuleerd. Mijn enige vraag, is dit normaal? Wat voor bedrijf zijn jullie, hoe kunnen jullie mij twee maanden een leven zonder koelkast gunnen? Tot vandaag had ik altijd begrip, maar vandaag is het over. DIT IS DE LAATSTE KEER DAT IK IETS BESTEL VIA VANDENBORRE EN IK ZAL IEDEREEN AFRADEN OM HET TE DOEN. Ze nemen u niet serieus en lachen u gewoon uit. Ik zal mijn rechten tot op uiterste gebruiken en alles behalve schadevergoeding zal mij hieraan niet stoppen.
Vanden Borre life abonnement
Geachte, op 28/5/21 kochten we een LG Oled TV. Diezelfde dag sloten we een Vanden Borre Life abonnement af. Op de factuur van 01/6/21 stond: "Heb je een Vanden Borre life abonnement dan herstellen we je toestellen gratis: je LG Oled TV gedurende 5 jaar". Bij de herstelling (08/25) van de tv wordt er gemeld dat de dekking vervallen is. Via mijn account stel ik inderdaad vast dat de dekking beëindigd is op 01/6/23. Zijn toen de voorwaarden aangepast? Hoe kon ik weten dat ik mijn abonnement moest updraden om aan de voorwaarden te blijven voldoen? Ik ben ontgoocheld en wens een volledige financiële tegemoetkoming aangezien er op de aankoopfactuur stond dat er een volledige gratis herstelling was gedurende 5 jaar.
Herstelling laptop - defect blijft aanhouden
Geachte mevrouw/heer, Op 15 april 2025 kocht ik een HP laptop 17-CP3004NB in uw winkel te Waregem en betaalde ik er €889 voor. Na 3 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product nog steeds hetzelfde gebrek, m.n. een wifi-probleem waardoor het internet constant onderbroken wordt en moet her-connecteren. Meer specifiek; op 15 april heb ik dus een nieuwe laptop aangekocht (factuurnr. 504150662). Bij thuiskomst wilden we de laptop installeren voor gebruik in onze horecazaak, maar het internet viel constant weg. We hebben de laptop terug ingegeven in Waregem ter herstelling op 6 mei – dossiernr. 64625070. Nadat de laptop terug was, zogezegd hersteld was, en we opnieuw wilden installeren, ging het dus nog steeds niet. Bijgevolg terug de laptop binnen gedaan in Waregem op 3 juni – dossiernr. 64636633. Nu, na deze herstelling (midden juni) gingen we dan voor een 3e keer proberen te installeren, maar het probleem was/is nog steeds niet opgelost, m.n. de wifi valt constant weg! Dus op 1 juli 2025 hebben we deze laptop voor een derde keer opgestuurd via Waregem – dossiernr. 64649042. Teruggekregen en weeral hetzelfde probleem! Dus uiteindelijk een 4e keer, op 16 juli 2025, naar Waregem om de laptop binnen te steken – dossiernr. 64655958 - en tot op heden nog steeds niet hersteld, noch vervangen en geen enkele compensatie, noch excuses ontvangen! In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Ook een degelijke compensatie voor de tijd en het transport naar/van Waregem is zeker aan de orde in deze. Indien ik binnen 7 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Steven Van de Woestyne Bijlage: • Factuur
Tijdens solden wordt Beko 50% duurder !!!
Beste, Waarom wordt Beko duurder tijdens de solden? Het betreft een Beko MC144313BG ( inbouw microgolfover). Voor de solden: 299€, de 1e week vd solden 360€ en sinds 21/07 kost deze al 479€ ..... ? Voel mij wel bedrogen dat ik deze in solden heb gekocht en dat deze voor de solden Goedkoper stond!
Afwasmachine kapot na 2 jaar en 2 dagen
Geachte , op 10/07/2023 hebben wij een vaatwas gekocht in Vanden Borre van Miele G 5050 SCVI edst . Op 12/07/2025 loopt het water plots uit de vaatwas. Wat blijkt geen garantie meer ? 2 dagen na de garantie. Het is een dure vaatwas dat we kochten. Ik heb nu al 89 euro betaald aan Vandenborre. En er komen nog kosten 81 euro herstellingsmateriaal en werkuren van 50 euro . Alles samen lig ik aan 200 euro. Dit kan toch niet dat de rubber van de deur plots kapot is. Die meneer zei ook dat dit niet zou mogen. Wij zijn zwaar teleurgesteld in Miele en hopen op een compensatie .
Vaatwasser alweer stuk/lek
Beste, Op 23/06/23 kochten we een vaatwasser van AEG bij vanden borre. In januari 2025 was deze lek en hadden we een foutcode. Dit is hersteld in garantie. We kregen ook van de hersteller enkele tips en trics om dit te voorkomen of te herstellen in geval dit opnieuw gebeurde., Nu eind juni 2025 was het weer prijs. Dus we hebben de tips en trics toegepast en uiteindelijk toch dienst willen doen op onze garantie. Aangezien het nu weer om een lek gaat op dezelfde plek als de volige keer in januari. Vandenborre ziet dit als een nieuw geval en wil dit niet als garantie herstellen. Wij hebben dit toestel bijna 1000Euro betaald en is voor de 2de keer stuk in 2 jaar tijd.. Moet toch een productie fout of iets dergelijks zijn.... En het kan niet zijn dat wij als consument hiervoor moeten opdraaien? Mvg Ian
Beschadiging laptop door Vandenborre
Geachte, Op 25/03/2025 Heb ik bij Vandenborre een nieuwe laptop (Apple, Macbook) aangekocht. Begin juni 2025 vertoonde de laptop een vlek in het scherm. Ik heb tientallen foto's gemaakt van de laptop, zodat ik achteraf exact de staat van de laptop en doos kan aantonen. Op 4 juni heb ik de 2 maand oude laptop terug gebracht voor herstelling. Meteen bleek duidelijk dat Vandenborre zich terug trok en de schuld op stoot- en valschade trachtte te verhalen. Na verduidelijking van de staat van de laptop, werd de schuld op vochtschade gestoken. Ik weigerde de herstelling. Op vrijdag 20 juni, ben ik langs geweest bij Vandenborre om mijn niet herstelde laptop terug op te halen. De medewerker kwam met een compleet beschadigde (originele) doos aanzetten. De doos waar mijn laptop in werd vervoerd was op iedere hoek zwaar beschadigd. In de bijlagen kan u de schade terugvinden. Dit is zeer duidelijk buiten proportionele stoot- en valschade. De doos vertoond aan de binnenkant schade tot tegen de laptop. De laptop zelf is ook door de hersteldienst beschadigd, verkeerd gemonteerd/gedemonteerd waardoor componenten binnen in de behuizing schade kunnen bevatten. De laptop werd niet in ontvangst genomen, en Vandenborre heeft de laptop opnieuw opgestuurd naar hun dienst na verkoop. Daar Vandenborre of zijn hersteldienst/transportdienst de 2 maand oude laptop zelf hebben beschadigd tot een punt die alle normen overschreid, heb ik een kosteloze vervanging of ontbinding van het contract aangevraagd. Vandenborre heeft mij op 7 juli laten weten, de laptop slechts "terug in mekaar geklikt" te hebben. Schade of onmacht kan steeds voorvallen, maar alles heeft zijn limieten. Met de opgelopen schade door transport, en de foutieve herstelling, kan Vandenborre niet garanderen dat de laptop geen schade heeft opgelopen, en in de nabije toekomst (vb. binnen 3 maand) nog correct zal werken. Op papier heb ik van de werknemer in het filiaal zwart op wit dat de laptop geen schade bevat. Van een medewerker online, heb ik zwart op wit dat in dergelijke schadegevallen een vervanging van toepassing is. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Beschadigd toestel geleverd
Geachte mevrouw/heer, Op 1 juli 2025 kocht ik een inbouwkoelkast met vriezer van AEG model TS5S161ES in uw online winkel en betaalde ik €749. Ik ontving het pakket op 3 juli 2025 en toen ik het opende de dag erna (de chauffeur zei dat het toestel zeker 1 uur moest stilstaan, maar ik wachtte voor de zekerheid tot de volgende dag) zag ik dat het niet het product was dat ik had besteld: ik kreeg een beschadigd toestel, dus het equivalent van een tweedekanstoestel, terwijl ik hier bij de aankoop bewust niet had voor gekozen. Foto's en een beschrijving van de schade werden u via consumer@vandenborre.be bezorgd op 4 juli 2025 en als antwoord kreeg ik dat ik 70 euro kon terugkrijgen, wat ik weiger omdat de oorzaak van de schade en de eventuele onzichtbare gebreken niet gekend zijn en ik zoals eerder aangegeven een perfect toestel heb besteld, geen tweedekansmodel. Ik nodig u derhalve uit mij het door mij gekochte product zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 30 dagen na de datum van de bestelling toe te zenden en tegelijkertijd de bij vergissing geleverde inbouwkoelkast af te halen. Doet u dit niet, dan behoud ik mij het recht voor om ontbinding van het contract en schadevergoeding te eisen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, C.M. Bijlagen: • Factuur 507/06221
Probleem met Stoomgenerator
Beste, Wij hadden graag bemiddeling gehad, die normaal niet noodzakelijk zou zijn. Bij Vandenborre Waregem hebben wij op 22/05/2025 een Stoomgenerator gekocht. Als lid van testaankoop had ik mijn keuze gemaakt op een Braun Carestyle 7 Pro IS7286BK. type 12870021 serienummer 43532. Voor 399 euro. Cashback 60 euro, reeds ontvangen. - de eerste week werkte het toestel prima. Al vond ik wel dat de items die gestreken waren soms wel nog vochtig waren. - tijdens de strijkbeurt de tweede week durfde het toestel wel al wat water te spuwen. Niet in het begin van de strijkbeurt, na een 20 tal minuten. het strijkijzer ontkalkt volgens de voorschriften, boekje. - bij het strijken daarna, na enkele dagen. Weeral spuwen. Op witte t shirts. maar je zag al wat lichte vlekkenvorming. Met het zowat nieuwe strijkijzer naar Vandenborre Waregem gereden. En hulp gevraagd. deskundige hulp. maar die konden ze mij niet geven. De verschillende verkopers hadden niet of niet veel informatie over wat rechtsgeldig was of niet. Wij vroegen een nieuw toestel. maar dat kon niet. Had het in de eerste week teruggebracht kon dat misschien wel. Zei de verkoper, enz. op 26/ 06 een telefoontje gehad. Ivm het Braun toestel. Wij mochten het afhalen. toen ik informatie vroeg konden ze mij dat toen niet geven. ik belde terug naar dezelfde telefoonnr. het was een heel gedoe om informatie te krijgen over ons toestel. uiteindelijk was het hersteld en niet. Ze hadden er naar gekeken, maar niets gevonden. maar ik mocht het afhalen. wat ik niet gedaan heb. Na 12 jaar probleemloos, gebruik van een stoomgenerator, merk Rowenta, mag ik wel zeggen, denk ik, toch enige ervaring heb met een stoomgenerator. dat ik wel kan stellen of dit apparaat goed of niet goed werkt. Met deze, een vraag om tussenkomst van uw Firma, testaankoop, waar ik een gelukkig en tevreden lid van ben. met vriendelijke dankbare groeten Uitkijkend op een goede oplossing Annick Houssin
Terugbetaling
Vanden Borre weigert zonder opgaaf van reden de mobiele telefoon terug te nemen: Op 17 juni ben ik om 15.20 uur naar deze winkel gegaan om het artikel te retourneren en mijn geld terug te krijgen. De winkelbediende heeft ervoor gezorgd dat de verpakking niet geopend was. Maar hij weigerde, in strijd met de wet op de consumentenbescherming, mijn geld terug te geven. Hij probeerde me ervan te overtuigen dat volgens de Belgische wet een terugbetaling van goederen alleen mogelijk is bij online aankopen. Dit is niet waar en dergelijke acties van de verkoper zijn schandalig. Het retourbeleid van de winkel moet ter beoordeling beschikbaar zijn voor klanten voordat de aankoop wordt gedaan, en niet daarna. Ik heb contact opgenomen met de winkel over het tijdig retourneren van de goederen. Op 17 juni heb ik de klachtendienst van Vanden Borre per e-mail op de hoogte gesteld van het probleem. Ik kreeg als antwoord dat het absoluut onmogelijk was om zo'n product te retourneren, aangezien ik het in een winkel had gekocht en niet online. Dit is schandalig! Ik sta erop dat de winkel de goederen terugneemt en het geld aan mij terugbetaalt, aangezien er in de winkel geen geschikt product voor mij is.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten