Geachte heer/mevrouw,
Op 8 november kocht ik bij uw zaak een nieuwe MacBook. Reeds kort na ontvangst stelde ik vast dat bij het sluiten van het toestel een kortstondig paars scherm verschijnt. Dit betreft een duidelijk gebrek, dat de normale werking en de gerechtvaardigde kwaliteitsverwachtingen van een nieuw product aantast.
Bij mijn eerste bezoek aan uw winkel werd het toestel vervangen door een zogenaamd splinternieuw exemplaar. Helaas vertoonde ook dit vervangtoestel hetzelfde gebrek, waardoor mijn vertrouwen in dit specifieke model ernstig is geschaad.
Hoewel ik er uiteindelijk mee heb ingestemd dat het tweede toestel werd opgestuurd naar de hersteldienst van Apple en het toestel nadien als “hersteld” werd terugbezorgd, stelde ik bij controle in de winkel vast dat het gebrek nog steeds aanwezig was. Het probleem werd dus niet verholpen.
Gelet op het feit dat:
het toestel nauwelijks drie weken oud is,
er reeds meerdere interventies zijn geweest,
en het gebrek blijvend aanwezig blijkt,
acht ik het niet redelijk dat ik genoegen zou moeten nemen met verdere herstellingen of bijkomende onzekerheid omtrent de betrouwbaarheid van dit toestel. Als consument heb ik recht op een nieuw en conform product, niet op een hersteld toestel.
Ik benadruk dat ik uitdrukkelijk geen verdere vervanging of herstelling van ditzelfde model wens. Ik heb betaald voor een nieuw product dat volledig conform is, en het herhaaldelijk optreden van hetzelfde gebrek leidt tot een gerechtvaardigd verlies aan vertrouwen in de conformiteit en duurzaamheid van dit model.
Overeenkomstig de bepalingen inzake de wettelijke garantie en de conformiteit van consumptiegoederen, stel ik u hierbij formeel in gebreke en beroep ik mij op mijn recht op een conforme levering. Aangezien dit niet werd gerealiseerd, verzoek ik om de ontbinding van de koopovereenkomst en de integrale terugbetaling van het aankoopbedrag.
Ik verzoek u dan ook om binnen een redelijke termijn over te gaan tot terugbetaling, zodat ik vrij ben om een nieuwer en betrouwbaarder model naar eigen keuze aan te kopen.
Deze vraag vloeit voort uit objectieve en herhaald vastgestelde gebreken, en niet uit louter subjectieve ontevredenheid.
In afwachting van uw spoedige en correcte afhandeling, verblijf ik,
Hoogachtend,