Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
B. J.
18/10/2023

Zwarte lijst

Beste,ik heb in het jaar 2021 een elektrische step en tafel met stoelen op afbetaling bestelt. Dit jaar ben ik maar te weten gekomen dat ik op de zwartelijst sta omdat ik wilde een huis kopen alles is blijkbaar al betaald wist hier niks van af tot dat mijn bank de info gaf vinf dit heel erg dat dit zo moet lopen meerdere keren contact genomen maar zij willen mij niet helpen. Dit ging over een bedrag van 78 € wat ik echt dom vind

Opgelost
D. P.
5/07/2022

verkeerde correnspondentie

beste, ik bestelde bij unigro een bed op afbetaling. contract correct getekend en opgestuurd via de post. Daar blijkbaar nooit toegekomen. 1x via sms een bericht gekregen dat mijn contract niet in orde was. contact opgenomen met unigro en toen als antwoord gekregen dat ik er mij geen zorgen over moest maken, dat het nog onderweg zou zijn. blijkbaar zouden er verschillende aanmaningen en nieuwe contracten naar mijn oud adres verstuurd zijn. nieuw adres 7 maand geleden doorgegeven bij de bestelling. sinds levering wel altijd tijdig en correct betaald. nu eist unigro dat ik het bedrag in 3x maal betaal, terwijl ik alles correct in orde heb gemaakt. kan dit zomaar en wat moet of kan ik nu doen?

Opgelost
M. R.
1/02/2022

Herstelling onder garantie

Beste,Wij gaan niet akkoord met deze beslissing en zijn hoegenaamd niet tevreden over de naverkoop diensten bij UNIGRO!Maandenlang was onze TV na ophaling door de u aangestelde hersteldienst spoorloos en kregen we ondanks herhaald mailen en telefoneren geen nieuws. Uw klantendienst kon ons nooit vertellen waar en in welke staat onze TV zich bevond en dit tot we plots deze brief van u kregen. En daar moeten wij dan snel ('binnen zeven dagen') op reageren. Wij laten ons niet voor voldongen feiten zetten en zullen de zaak overmaken aan Test aankoop waar we lid van zijn. Gelieve tot dan geen verdere acties te ondernemen die voor ons nog meer kosten zullen veroorzaken.Zoals in mijn initiële mail vermeld, vertoonde de TV van in het begin enkele kleinere 'pixelfouten' in het scherm en af en toe krakende geluiden via de audio. Maar doordat de TV voor mijn zestienjarige dochter was, zagen we het niet zitten om voor die aanvankelijk kleine fouten een tijdlang, maandenlang zoals uit onze recente ervaring nu blijkt, zonder TV te zitten. Die kleine fouten van in het begin zijn zeker niet aan ons te wijten, maar eerder door fabricagefouten of eventueel transportschade. De TV was aangebracht op een muurbeugel buiten bereik van eventuele beschadiging van buitenaf.Wij danken u voor uw begrip en verwachten een degelijke compensatie.Met vriendelijk groeten,Michel Rauwoens

Opgelost
C. V.
28/01/2022

Laksheid en foutieve melding NATIONALE BANK

BesteWij vragen al weken om uitleg of reply op onze mails gericht aan SAINT BRICE / UNIGRO aangaande de ongeldige melding bij de nationale bank.helaas is de laksheid zodanig groot dat er na weken geen reactie komt en ze weigeren ons telefonisch te helpen.Mss kunnen jullie via deze wel iets bekomen Wij hebben uit noodzaak ook een raadsman gevraagd om hen in gebreke te stellen Mvg

Opgelost
S. B.
4/01/2022

Zwarte lijst

Wij kochten een loopband via afbetaling en ze hadden gezegd dat dit via domicilie van rekening zou gaan.. maar er was een probleem met de handtekening op contract en dachten we dus dat dit pas ging starten wanneer dit in orde was. Tot we ineens een brief kregen dat mijn man kim lanoizele op zwarte lijst kwam door geen betaling. We hebben contact genomen en ze zeiden ons dat wanneer we onmiddellijk alles betaalde het zou worden gewist op die lijst we stonden op punt om huis aan te kopen. Dit deden we dan ook stuurden een aangetekende brief zoals ze ook zeiden. Maar nog steeds op de lijst wel een regularisatie maar zolang deze er op staat kunnen wij geen lening aan gaan en dit voor 120 euro ook de intresten hebben we nog niet ontvangen. Hebben er een advocaat op gezet maar die krijgt ook geen reactie

Afgesloten
A. C.
15/12/2021

Melding zwarte lijst

Beste,In augustus merkte ik op dat ik gemeld werd op de zwarte lijst.Ik heb hiervan geen rappel, waarschuwing ontvangen. Ondertussen heb ik de openstaande factuur volledig geregeld en sta ik nog steeds gemeld. Is er enige optie om mij van de zwarte lijst te halen? Ik ontving plots een brief dat ik hierop gemeld stond. Blijkbaar had ik één betaling gemist. Ik heb echter geen herinnering ontvangen.Alvast bedankt voor uw antwoord.

Afgesloten
N. R.
24/08/2020

Problemen met betaling

Beste,Ik bestelde een condensatiedroogkast bij Unigro.De rekening van Juli was te laat betaald maar ik kreeg een aanmaning dat ik al herhaaldelijke keren een schriftelijke ingebrekestelling had gehad en daar geen gehoor aangaf.Nu ik dien deze klacht in voor mijn moeder Mevr Rosa Donders.Deze vrouw is 81jaar en is niet de eerste keer dat ze er iets besteld en normaal altijd correct betaald.Nu gaat dit over een bedrag van 31.35 euro die ze nu nog 2x moet betalen telkens voor de tweede van de maand.Dus Juli was wat later betaald dan de aangegeven datum en daar hebben ze Mevrouw voor op de zwarte lijst gezet. Ik vind dat dit niet kan en zeker al niet met een dame van 81j die altijd een goede klant is geweest.Ik heb hierbij mijn moeder ook gezegd van daar niets meer te kopen. En ik vind ook dat dat met de Nationale Bank ook moet geregeld worden. Ik dank u voor respons MvgNancy Ros

Opgelost
Y. C.
15/08/2020

achterstand van betaling

beste,op 17/07/2020 hebben jullie mij een aanmaning gestuurd na dat ik jullie een mail heb gestuurd met de nodige bewijzen dat ik wel degelijk alle maanden het bedrag heb betaald en met de vermelding van jullie wanneer de laatst betaling is gedaan ,hebben jullie mijn dossier doorgestuurd naar Leroy en partners,mijn vragen over het dossier moest ik naar hen richten ,mijn vraag was simpel willen jullie de facturatie vragen om mijn betalingen na te kijken daar er bij mijn weten de laatste 8 maanden van het contract wel degelijk alle maanden is betaald .ik denk niet dat het de bedoeling is om iemand 2 maal hetzelfde te laten betalen ,ik heb al mijn betalingen (overschrijvingen) doorgestuurt naar jullie facturatie dienst,geen antwoord niet van jullie en zeker niet van lLeroy & partners,ik wil dit opgelost zien,

Afgesloten
R. H.
19/03/2019

Annulering van bestelling

Annulering van mijn bestellingen omdat artikels uitgeput zouden zijn. Geen alternatief aangeboden. Artikelen stonden daarna nog wel gewoon op hun site.

Opgelost
N. P.
18/03/2019

aankoop wasmachine geanulleerd door unigro

beste, op vrijdag 15/3 zag ik op de website van unigro een mooie aanbieding voor een wasmachine van siemens type SIEMENS WASMACHINE 9KG WM16W562FG het stond geprijsd voor 234 euro, nu met vergelijkbare sites stond het wel laag geprijsd, maar kon ik wel zonder problemen mijn aankoop afronden, en heb hier ook een bevestigingsmail van ontvangen dat mijn toestel binnen 4 weken zou geleverd worden, helaas heb ik vandaag een mail gekregen dat mijn bestelling geannulleerd zou zijn , ze gaven de volgende reden hier voor op: Wij hebben uw bestelling goed ontvangen, waarvoor onze dank.Er is echter een foutje geslopen in de prijs van het artikel op onze website. Daardoor kwam het aan een veel lagere prijs in uw winkelmandje. Aangezien wij het artikel niet aan deze voorwaarden kunnen leveren, zal uw bestelling geannuleerd worden. We verwijzen hiervoor ook graag naar de bepalingen in onze algemene verkoopvoorwaarden en bieden u onze excuses aan voor het ongemak.Wenst u een nieuwe bestelling te plaatsen? Dit kan! We hebben onze website ondertussen geüpdatet, dus neem snel een kijkje op www.unigro.be.Wij wensen u alvast nog een fijne dag toe en hopen u snel opnieuw te mogen verwelkomen.Groetjes,Contact Center Unigro

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform