Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Betaling aan Sodexo via Klarna
Korte beschrijving van uw probleem Beste, Op 17 augustus 2020 deed ik een betaling van 180€ op het rekeningnummer van Sodexo's betalingspartner Klarna. Dit rekeningnummer was aan mij gecommuniceerd als mogelijk nummer om dienstencheques te bestellen, en was al eerder door mij gebruikt. Dit keer ging het blijkbaar mis en ontving ik nooit de bestelde cheques. Op 21 augustus nam ik telefonisch contact op met de klantendienst van Sodexo. Achteraf bevestigde de medewerker per email dat mijn betaling niet correct was verwerkt en men het nodige zou doen voor de terugbetaling. Ik kreeg case nummer 104153947-06 toegewezen. Ik hoorde niets meer en op 11 september stuurde ik een reminder over het dossier. Daarop kreeg ik antwoord dat men er nog mee bezig was en ik op de hoogte zou worden gehouden bij meer nieuws. Ik contacteerde op 4/11 de klantendienst opnieuw telefonisch, waarbij Mevr Sabrina mij te woord stond. Zij informeerde me dat het dossier nog steeds bij Klarna in behandeling is maar dat er door Sodexho verder niets aan gedaan kan worden. De interne diensten hebben het doorgegeven en er moet afgewacht worden. Ik vroeg om de contactgegevens van Klarna aangezien er door hun diensten niets aan gedaan kan worden, maar dit was niet mogelijk. De status is compleet onduidelijk en het is voor mij ook niet duidelijk geworden of dit rekening nummer wel of niet een valabel nummer is. Ik ben bovendien niet tevreden over het gesprek van Mevr Sabrina, zij zei weliswaar om de 3 woorden 'mevrouw' maar liet mij als klant niet uitpraten. Het gesprek werd niet als professioneel ervaren, een ontevreden klant moet gerustgesteld worden en niet in het ongewisse gelaten worden. Wegens zware gezondheidsproblemen in de afgelopen 2 jaar was dit dossier geen prioriteit meer maar ondertussen besef ik dat nooit meer terug ben gecontacteerd door Sodexo. Hoe kan dit nog opgelost worden en hoe krijg ik eindelijk mijn geld terug? Met vriendelijke groet, Diane Buggenhout
dienstencheques betaald maar geen ontvangen
Ik bestelde op 20 februari, vandaag dus meer dan 7 weken geleden, voor 360€ dienstencheques bij Pluxee maar heb die tot op vandaag nog steeds niet op mijn account staan.In mijn mailbox zitten ondertussen 8 mails naar hen, en op mijn telefoon staan 5 gesprekken met hen.Telkens opnieuw word ik afgescheept met we geven het door, of een belofte dat ze het in orde zullen brengen.Ze erkennen (nadat ze het weken ontkende) dat ze het geld hebben ontvangen, maar slagen er nu maar niet in het terug te storten.Ondertussen blijf ik mails ontvangen om te zeggen dat de prestaties niet kunnen uitbetaald worden omdat ik geen cheques meer heb, met het verzoek cheques te bestellen?!Ik weet niet meer wat te doen om met dat bedrijf een deftige communicatie te kunnen doen als er maar één telefoonnummer beschikbaar is waar ze niet in staat zijn een deftig antwoord te geven, en ook niet kunnen/willen/mogen doorverbinden met iemand die wél iets zinnigs kan zeggen.
Probleem met terugbetaling
Beste, ik bestelde regelmatig dienstencheques bij Sodexo. op 28/07/2023 had ik een bedrag van 360 € gestort op rekening van Sodexo. de referte welke ik gebruikte was ...016016 in plaats van 018018. Wanneer ik navraag deed bleek het bedrag te zijn toegewezen aan een andere klant met als klantnummer ..016016. Er werd mij medegedeeld dat deze persoon niet meer actief was bij hen en deze terugbetaling van dat bedrag had gevraagd, hetgeen ook gebeurde. Men zou dit terugvragen en wanneer ik de gegevens van deze persoon vroeg, kon men dit niet bezorgen wegens privacy!In bijlage bezorg ik alle correspondentie al gevoerd en spijts de argumentatie dat een materiele vergissing gebeurde en dit een onverschuldigde betaling uitmaakt, blijven jullie weigeren dit te regelen. Ik hoop vooralsnog dat dit nu eindelijk wordt geregeld in der minne.Ik bezorg de gevoerde correspondentie in bijlage.
Ongeldige betaling uitgevoerd met mijn Lunch Pass rekening
Beste,Op 30 oktober 2023 om 17u26 is er 100,51 euro foutief/frauduleus van mijn Lunch Pass rekening genomen door het Sodexo/Pluxee systeem.De transactiegegevens zijn:ID 541733591Naar CARREFOUR MARKET LUBBEEKBedrag -100,51 euroTransactienummer 475867710Deze transactie is niet uitgevoerd door mezelf en de kaart is nooit ontvreemd geweest.Die dag is er ook geen enkele uitgave uitgevoerd met mijn kaart voor het ontvreemde bedrag.Na vele e-mails met de zogezegde ontvanger/handelaar van de transactie, Carrefour Market Lubbeek, heeft Carrefour Market Lubbeek mij op e-mail bevestigd dat zij deze transactie niet hebben ontvangen. Zij kunnen bijgevolg de transactie niet koppelen aan een betalingsbewijs in hun systeem.De transactie heeft dus ook aan de kant van de ontvanger/handelaar niet plaatsgevonden.Na vele e-mails met Sodexo/Pluxee waarin ik deze situatie uitleg, krijg ik altijd het antwoord dat de transactie volledig correct is uitgevoerd langs hun kant en dat ik dit moet opnemen met de handelaar (Carrefour Market Lubbeek). Waarna de handelaar me terug doorverwijst naar Sodexo/Pluxee.Zo zijn meerdere e-mails heen en weer gegaan zonder bewijs van diepgaand onderzoek naar de foutieve/frauduleuze transactie.Ik heb u hierbij alle informatie bezorgd via voorafgaande e-mails met uw klantendienst en via deze aanklacht via testaankoop. Gelieve een diepgaand onderzoek uit te voeren, het bedrag onmiddellijk terug te betalen en me op de hoogte te houden van het verder verloop van mijn klacht.Alvast bedankt
Consumption Pass niet bruikbaar in opgelijste handelszaken zoals vermeld op de website
Beste, Afgelopen dinsdag 02/01/24 konden noch mijn vriendin noch ik bij IKEA Wilrijk betalen met de Consumption Pass (CP) van Sodexo/Pluxee. Wij hadden genoeg saldo ter beschikking en hadden op voorhand opgezocht of het mogelijk was om met CP te betalen obv de informatie op de website van Sodexo. Echter na een foutmelding op de kassa wanneer we met CP wouden betalen, liet een medewerker ons weten dat dit niet mogelijk is. Dan maar de spaarrekening, waar we niet op gerekend hadden.Gezien wij ook een tuin-set wouden bestellen bij Leen Bakker, hebben wij na het IKEA-verhaal op voorhand de CP-vraag gesteld aan de algemene klantenservice van Leen Bakker. De repliek luidde dat het niet mogelijk is om met CP te betalen. Er wordt echter wel een Leen Bakker-filiaal in Schoten vermeld op de Sodexo Website. Is dit dan een uitzondering op de regel of hoe moeten we dit interpreteren?Een kleine side-note: mijn moeder werkt reeds enkele jaren aan de kassa in de Delhaize en krijgt dagelijks het relaas van de klant mee. De laatste tijd is een hot-topic dat de CP nergens werkt, tenzij als maaltijdcheque. Ik kan helaas niet meer vertellen dan dit, gezien ik de verhalen nooit zelf gehoord heb, maar dit sterkt ergens wel dat niet enkel wij hier last van ondervinden, lijkt me.Ik snap dat de CP wordt toegekend om de koopkracht binnen België te sterken, maar dan moet het systeem ook wel naar behoren werken. Dit maakt dat mensen bedrogen uitkomen aan de kassa, zeker als het gaat om een bedrag van 750,00 EUR.Indien u meer informatie wenst, mag u mij altijd contacteren op jeroen.martens19@gmail.com (of bellen op 0471 36 91 51)Alvast bedankt
Laat de klant het maar oplossen!
Op 7 december kocht in mijn dienstenchecques aan via het platform, aangeboden door Sodexo, met name KLARNA. Enkele weken later kreeg ik de boodschap dat mijn dienstencheques op waren. Wat raar leek, daar de poetsvrouw 1 keertje was geweest. Bleek de betaling van Klarna naar Sodexo niet te zijn doorgevoerd, mijn geld lag daar dus te wachten. Bij klacht aan Sodexo was de oplossing: 'koop nieuwe aan, binnen de 10 dagen heb je uw geld terug'. De oplossing echter zou moeten zijn: wij bekijken dit en lossen het binnen de 10 dagen op. Als Sodexo kiest met Klarna in zee te gaan, is het hun verantwoordelijkheid als dit fout loopt. Steeds kiezen ze voor oubollige en goedkope oplossingen voor onlinebetalingen. Moeilijk is het niet om met moderne QR codes te werken, zodanig dat dit rechtsreeks geregeld wordt. Mijn idee is het tijd om met een betrouwbare partner in zee te gaan en Sodexo te laten gaan. Als deze problemen zich blijven voordoen, keer ik terug naar papieren betaalmiddelen, wanneer je dient te betalen via een klassieke overschrijving, moet je de klant niet aanmanen tot digitalisatie.
VERVALLEN DIENSTENCHEQUES
Feiten: - 65+'ers worden geconfronteerd met een bureaucratisch proces waarbij ze van de ene dag op de ander € 1800 verliezen aan de staat.- Puur procesmatig gezien heeft de opdrachtgevende overheid en de onderaannemer SODEXO 100% gelijk om dat geld te pikken. Eigen schuld dikke bult zeggen ze tegen die 65+'ers.- Maar sorry, is dit nog van deze tijd...? Mensen die leven van een pensioen worden hiermee geconfronteerd zonder dat er bvb sprake kan zijn van 'herinnering' of schriftelijke aanmaning (dus geen mail in de spambox)... of wat dan ook... Alles is beter dan kafkaiaanse, niet-empathische 'de wet is de wet' toepassing...
dienstencheques vervallen en worden niet terugbetaald
Beste Test Aankoop, Ik bestelde eind vorig jaar een aantal dienstencheques bij Sodexo in het BHG. Deze cheques vervallen blijkbaar na 6 maanden en zijn plots uit de applicatie verdwenen. Ik heb dit jaar al verschillende keren problemen gehad met de Sodexo applicatie waardoor ik wekelang niet kon inloggen en steeds in een loop werd gestuurd (klikken op inloggen, gegevens invoeren, via itsme passeren en terug naar de inlogpagina gestuurd worden). Ik had er op dat moment niet zoveel aandacht aan besteed, een poos later werkte de app opnieuw en toen waren al mijn cheques plots verdwenen uit mijn app. Initieel dacht ik dat het om een bug ging, ik zag ook nergens iets van informatie of historiek over deze 'verdwenen cheques'. Ik ging er van uit dat dit te maken had met de prijsverhoging van de cheques en dacht dat deze later terug zouden verschijnen of automatisch zouden terugbetaald worden. Ondertussen zijn we bijna 2 maand verder en zag ik ze nog steeds niet in de app noch zag ik geld terug verschijnen op mijn bankrekening. Ik nam eerst telefonisch contact op met Sodexo en daar wisten ze mij doodleuk te vertellen dat het geld niet meer te recupereren is. Ik diende nadien klacht in via hun website om dan per mail nog eens hetzelfde standaard antwoord te krijgen.
Onterechte facturen Sodexo
Beste, ik bestelde op 31/12/21 telefonisch sport-en cultuurcheques voor 100 €. Er werd verzekerd dat die nog gedateerd zouden zijn voor 2021, hetgeen noodzakelijk was.Na een week heb ik nog niets gehoord, waarna ik telefonisch contact heb opgenomen. Er werd gezegd dat er niets kon worden teruggevonden over de aanvraag.Ik heb dan op 14/01/22 een mail gestuurd naar Sodexo om mijn ongenoegen te uiten. Op 18/01/22 kreeg ik een antwoord met excuses en de vraag om per kerende het bestelformulier in te vullen indien ik de cheques nog wilde bestellen. Ik heb op 19/01/23 per kerende laten weten dat ik GEEN cheques meer wilde omdat deze moesten afgeleverd zijn met datum 2021.Op 25/01/22 ontvang ik dan ineens een mail dat de aangevraagde cheques beschikbaar zijn. Ik heb meteen geantwoord dat ik deze niet meer wilde hebben, zoals ik eerder al had te kennen gegeven. Ook heb ik dezelfde dag eveneens een mail gestuurd naar de klantendienst hierover.Vervolgens heb ik meer dan een jaar (!) niets meer gehoord van Sodexo tot ik opeens op 14/03/23 een eerste aanmaning kreeg om een bedrag van 112,10 € te betalen. Niet wetende waarover het ging heb ik telefonisch contact opgenomen met jullie, waarna het om de cultuurcheques bleek te gaan. Ik heb zowel telefonisch als via mail laten weten dat ik deze allang had laten annuleren. In de mail heb ik zelfs de correspondentie van 18 en 19 januari 2022 terug bijgevoegd.Opnieuw bleef een reactie van Sodexo uit waardoor ik opnieuw van mening was dat het probleem was opgelost.Tot mijn grote verbazing ontving ik op 19/05/23 een tweede aanmaning waarin tevens gedreigd werd om alle toekomstige bestellingen van maaltijdcheques te blokkeren als ik het openstaand bedrag voor de cultuurcheques niet zou betalen.Ik heb meteen een reply gedaan om mijn ongenoegen te uiten én een aparte mail naar de klantendienst om het probleem nogmaals uit te leggen.Op 22/05/23 kreeg ik van de klantendienst een mail met daarin de excuses en de belofte dat de bestelling zou geannuleerd worden.Dezelfde dag kreeg ik van Sodexo een mail met een casenummer 00159413 die het dossier zou opvolgen.Op 25/05/23 kreeg ik ineens een nieuwe mail met dezelfde inhoud maar met casenummer 00158848.Ik heb ook opnieuw telefonisch contact opgenomen met Sodexo waar men het raar vond dat er 2 casenummers waren. De dienstdoende operator zei dat hij meteen een mail zou sturen naar de betrokken dienst om dit in orde te maken.Intussen zijn we weer meer dan een week verder en heb ik nog altijd niets gehoord over de annulering van de bestelling.Ik vind het ongehoord dat er aanvankelijk niets wordt teruggevonden over een bestelling, dat ik na mijn mail over annulering ineens een mail krijg dat de bestelling werd gevonden en doorgegeven, dat ik vervolgens nogmaals aangeef dat deze geannuleerd dienden te worden en uiteindelijk herinneringen blijf ontvangen hierover.Bovendien is de klantenservice zeer slecht te noemen op sommige mails krijg ik gewoon geen antwoord, op andere mails wordt geantwoord door te zeggen dat de annulering zal gedaan worden maar laat men dit na.Tenslotte wens ik nog aan te halen dat er wordt gevraagd om cheques te betalen die ik zelfs nooit ontvangen heb de cheques zouden pas op de kaart van de werknemer geplaatst worden na betaling van de cheques. Ik heb dus op geen enkele manier voordeel genoten of misbruik gemaakt.Om deze redenen vraag ik met aandrang om deze betaling te annuleren én mij dit via briefwisseling of mail te bevestigen.In afwachting van een antwoord groet ik U en verblijf.
Misleidende info in app
BesteIk ontving in 2022 een elektronische sodexo pass twv 40€ van mijn werkgever. Deze was geldig tot 9/1/23. Op de app staat dat je de consumptie pass vanaf nu eenmalige kan verlengen voor 3mnd. Omdat ik ook dit jaar 40€ kreeg van mijn werkgever,geldig tot 12/23 dacht ik deze samen te voegen zodat ik het bedrag van 80€ kon spenderen. Op 9/1/23 en op 10/1/23 wilde ik de pass verlengen maar dat ging niet omdat er stond geen vervallen passen. Saldo:80€.Op 11/1/23 tracht ik het opnieuw en is mijn saldo gedaald naar 40€ en er staat geen vervallen passen . Ik stuur een mail naar sodexo met de vraag hoe dit verholpen kan worden en wat ik moet doen? Antwoord: mail: het is een cadeaupass. De enige die niet verlengd kan worden.In de app staat nochtans cadeau/consumptiepass. Ik heb het 10x gecheckt om zeker te zijn!. Ik bel sodexo. Operator zegt: ja het is misleidend ik heb nog telefoontjes gehad. Het staat vermeld als cadeau/consumptiepass!!!Ik heb foto' genomen van de app.Mail sodexo: Dag Veronique, Ik heb je e-mail over het verlengen van je e-Cadeau Pass® goed ontvangen.De overheid heeft de mogelijkheid gegeven om enkel de e-Lunch Pass®, e-Eco Pass® en de e-Consumption Pass® te kunnen verlengen. De e-Cadeau Pass® valt hier dus niet onder en kan je dus niet verlengen.Na het bekijken van je dossier stel ik vast dat je saldo van je e-Cadeau Pass® momenteel 40 euro bedraagt. Ik antwoord:Dag NihadWaarom staat er dan in mijn app op mijn profiel CADEAU/CONSUMPTIEPASS!!!!Ben ik nu die 40€ gewoon kwijt???Da's pas misleidend!!!Dan bel ik. Nihad wil het voorleggen bij zijn meerdere daarna mail van sodexo:Dag Veronique, Ik heb uw e-mail over het verlengen van uw e-Cadeau Pass® goed ontvangen. Wij begrijpen uw frustraties maar, Zoals mijn collega al vermeldde kunnen de e-Cadeau Pass® niet verlengd worden als ze vervallen zijn. Bij nazicht van uw dossier stel ik vast dat u van ons mails hebt ontvangen omtrent het vervallen van de cheques.Deze mails werden verstuurd op:12/10/202211/12/202220/12/202226/12/2022Wij hebben u toch meerdere keren hierover gecontacteerd. Wij excuseren dus ook voor het verlies en word dit in de toekomst vermeden. Je kan steeds onze diensten contacteren indien je verdere vragen hebt.?Ik wens je alvast een prettige dag verder, Elias Hofman Consumer AdvisorConsumentendienst – Service Consommateur Sodexo Benefits & Rewards ServicesBoulevard de la Plaine 15 Pleinlaan – Bruxelles 1050 BrusselBELGIUMTel: +32 2 547 55 02E-mail: helpdesk@sodexo.be
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten