Beste, Afgelopen dinsdag 02/01/24 konden noch mijn vriendin noch ik bij IKEA Wilrijk betalen met de Consumption Pass (CP) van Sodexo/Pluxee. Wij hadden genoeg saldo ter beschikking en hadden op voorhand opgezocht of het mogelijk was om met CP te betalen obv de informatie op de website van Sodexo. Echter na een foutmelding op de kassa wanneer we met CP wouden betalen, liet een medewerker ons weten dat dit niet mogelijk is. Dan maar de spaarrekening, waar we niet op gerekend hadden.Gezien wij ook een tuin-set wouden bestellen bij Leen Bakker, hebben wij na het IKEA-verhaal op voorhand de CP-vraag gesteld aan de algemene klantenservice van Leen Bakker. De repliek luidde dat het niet mogelijk is om met CP te betalen. Er wordt echter wel een Leen Bakker-filiaal in Schoten vermeld op de Sodexo Website. Is dit dan een uitzondering op de regel of hoe moeten we dit interpreteren?Een kleine side-note: mijn moeder werkt reeds enkele jaren aan de kassa in de Delhaize en krijgt dagelijks het relaas van de klant mee. De laatste tijd is een hot-topic dat de CP nergens werkt, tenzij als maaltijdcheque. Ik kan helaas niet meer vertellen dan dit, gezien ik de verhalen nooit zelf gehoord heb, maar dit sterkt ergens wel dat niet enkel wij hier last van ondervinden, lijkt me.Ik snap dat de CP wordt toegekend om de koopkracht binnen België te sterken, maar dan moet het systeem ook wel naar behoren werken. Dit maakt dat mensen bedrogen uitkomen aan de kassa, zeker als het gaat om een bedrag van 750,00 EUR.Indien u meer informatie wenst, mag u mij altijd contacteren op jeroen.martens19@gmail.com (of bellen op 0471 36 91 51)Alvast bedankt