Terug

Consumption Pass niet bruikbaar in opgelijste handelszaken zoals vermeld op de website

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. M.

Naar: SODEXO

04/01/2024

Beste, Afgelopen dinsdag 02/01/24 konden noch mijn vriendin noch ik bij IKEA Wilrijk betalen met de Consumption Pass (CP) van Sodexo/Pluxee. Wij hadden genoeg saldo ter beschikking en hadden op voorhand opgezocht of het mogelijk was om met CP te betalen obv de informatie op de website van Sodexo. Echter na een foutmelding op de kassa wanneer we met CP wouden betalen, liet een medewerker ons weten dat dit niet mogelijk is. Dan maar de spaarrekening, waar we niet op gerekend hadden.Gezien wij ook een tuin-set wouden bestellen bij Leen Bakker, hebben wij na het IKEA-verhaal op voorhand de CP-vraag gesteld aan de algemene klantenservice van Leen Bakker. De repliek luidde dat het niet mogelijk is om met CP te betalen. Er wordt echter wel een Leen Bakker-filiaal in Schoten vermeld op de Sodexo Website. Is dit dan een uitzondering op de regel of hoe moeten we dit interpreteren?Een kleine side-note: mijn moeder werkt reeds enkele jaren aan de kassa in de Delhaize en krijgt dagelijks het relaas van de klant mee. De laatste tijd is een hot-topic dat de CP nergens werkt, tenzij als maaltijdcheque. Ik kan helaas niet meer vertellen dan dit, gezien ik de verhalen nooit zelf gehoord heb, maar dit sterkt ergens wel dat niet enkel wij hier last van ondervinden, lijkt me.Ik snap dat de CP wordt toegekend om de koopkracht binnen België te sterken, maar dan moet het systeem ook wel naar behoren werken. Dit maakt dat mensen bedrogen uitkomen aan de kassa, zeker als het gaat om een bedrag van 750,00 EUR.Indien u meer informatie wenst, mag u mij altijd contacteren op jeroen.martens19@gmail.com (of bellen op 0471 36 91 51)Alvast bedankt

Berichten (4)

SODEXO

Naar: J. M.

04/01/2024

Beste,Je aanvraag is in behandeling. Weet dat ons commercile team er alles aan doet om u zo snel mogelijk te antwoorden.Indien je aanvraag niet betrekking heeft op onze commercile diensten, gelieve dan contact op te nemen met onze klantenservice op het volgende adres: * client@sodexo.be * 02/547.54.45Je kunt ook onze websiteraadplegen om de contactgegevens van onze verschillende diensten te vinden.Gelieve er rekening mee te houden dat deze mail een automatisch antwoord is. Mogen wij je vragen om er niet op te antwoorden.Fijne dag,De commercile dienst van Pluxee In afwachting van ons antwoord, neem gerust een kijkje op onze website waar je meer informatie en antwoorden vindt die je kunnen helpen!Jouw gegevens zijn in goede handen bij Pluxee en zullen alleen door ons team worden gebruikt om je de beste ondersteuning te bieden. Wil je meer weten, klik hier. Heb je vragen? Wil je toegang tot, wijziging van of verwijdering van je persoonlijke gegevens? Neem dan contact op met privacy.be@pluxeegroup.com.

SODEXO

Naar: J. M.

05/01/2024

Hallo,Wat vervelend om te horen dat u niet tevreden bent met onze diensten. De Koopkrachtpremie is bij Pluxee beschikbaar in de vorm Pluxee Consumption.Opgelet: De koopkrachtpremie kan u enkel gebruiken als Lunch of Pluxee Eco. Om te bepalen in welke volgorde uw verschillende saldos gebruikt worden houdt ons systeem rekening met: - welk saldo groot genoeg is om de volledige aankoop te betalen - welk saldo eerst vervalt Praktisch gezien wil dit zeggen dat als beide saldos voldoende groot zijn, ons systeem het saldo zal gebruiken dat het eerst vervalt. Op die manier vermijden we zo veel mogelijk dat er een deel van uw saldo vervalt.Dit automatisch systeem zorgt ervoor dat u bij zo veel mogelijk handelaars uw Koopkrachtpremie kan gebruiken. Wij kunnen deze manier van werken niet stopzetten of aanpassen, dus als u bepaalde aankopen specifiek met de Koopkrachtpremie wil uitvoeren, dan raad ik u aan om dit zo vroeg mogelijk te doen. Andere vragen ? Neem gerust een kijkje op onze website waar u meer informatie en antwoorden vindt die u kunnen helpen!Prettige dag,NihadCustomer Care Team Pluxee, January 4, 2024 10:46 AMn Pass niet bruikbaar in opgelijste handelszaken zoals vermeld op de website - (CPTBE01946714-21)

J. M.

Naar: SODEXO

05/01/2024

Dag mevrouw,Bedankt voor uw respons. Het blijft echter verwarrend dat de CP enkel voor voedsel- en ecoproducten kunnen gebruikt worden. Want op basis van de beschikbare categoriëen bij 'type handelaar' op jullie website zijn er dan wel enkele onlogische/verwarrende keuzes zoals "mode", "optiek", "meubilair", "decoratie", "pretparken" enzovoort. In welk opzicht zijn deze elementen gerelateerd aan voedsel of eco-producten?Ik neem het voorbeeld IKEA: deze winkel is alom gekend als meubelwinkel en valt terecht onder de categorie "meubel/decoratie". Toch is het niet mogelijk te betalen met CP? Waarom staan zij dan in de lijst?Ik tracht het gewoon beter te begrijpen.MvgJeroen Martens

SODEXO

Naar: J. M.

05/01/2024

Beste,Je aanvraag is in behandeling. Weet dat ons commercile team er alles aan doet om u zo snel mogelijk te antwoorden.Indien je aanvraag niet betrekking heeft op onze commercile diensten, gelieve dan contact op te nemen met onze klantenservice op het volgende adres: * client@sodexo.be * 02/547.54.45Je kunt ook onze websiteraadplegen om de contactgegevens van onze verschillende diensten te vinden.Gelieve er rekening mee te houden dat deze mail een automatisch antwoord is. Mogen wij je vragen om er niet op te antwoorden.Fijne dag,De commercile dienst van Pluxee In afwachting van ons antwoord, neem gerust een kijkje op onze website waar je meer informatie en antwoorden vindt die je kunnen helpen!Jouw gegevens zijn in goede handen bij Pluxee en zullen alleen door ons team worden gebruikt om je de beste ondersteuning te bieden. Wil je meer weten, klik hier. Heb je vragen? Wil je toegang tot, wijziging van of verwijdering van je persoonlijke gegevens? Neem dan contact op met privacy.be@pluxeegroup.com.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform