Terug

Onterechte facturen Sodexo

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. C.

Naar: SODEXO

05/06/2023

Beste, ik bestelde op 31/12/21 telefonisch sport-en cultuurcheques voor 100 €. Er werd verzekerd dat die nog gedateerd zouden zijn voor 2021, hetgeen noodzakelijk was.Na een week heb ik nog niets gehoord, waarna ik telefonisch contact heb opgenomen. Er werd gezegd dat er niets kon worden teruggevonden over de aanvraag.Ik heb dan op 14/01/22 een mail gestuurd naar Sodexo om mijn ongenoegen te uiten. Op 18/01/22 kreeg ik een antwoord met excuses en de vraag om per kerende het bestelformulier in te vullen indien ik de cheques nog wilde bestellen. Ik heb op 19/01/23 per kerende laten weten dat ik GEEN cheques meer wilde omdat deze moesten afgeleverd zijn met datum 2021.Op 25/01/22 ontvang ik dan ineens een mail dat de aangevraagde cheques beschikbaar zijn. Ik heb meteen geantwoord dat ik deze niet meer wilde hebben, zoals ik eerder al had te kennen gegeven. Ook heb ik dezelfde dag eveneens een mail gestuurd naar de klantendienst hierover.Vervolgens heb ik meer dan een jaar (!) niets meer gehoord van Sodexo tot ik opeens op 14/03/23 een eerste aanmaning kreeg om een bedrag van 112,10 € te betalen. Niet wetende waarover het ging heb ik telefonisch contact opgenomen met jullie, waarna het om de cultuurcheques bleek te gaan. Ik heb zowel telefonisch als via mail laten weten dat ik deze allang had laten annuleren. In de mail heb ik zelfs de correspondentie van 18 en 19 januari 2022 terug bijgevoegd.Opnieuw bleef een reactie van Sodexo uit waardoor ik opnieuw van mening was dat het probleem was opgelost.Tot mijn grote verbazing ontving ik op 19/05/23 een tweede aanmaning waarin tevens gedreigd werd om alle toekomstige bestellingen van maaltijdcheques te blokkeren als ik het openstaand bedrag voor de cultuurcheques niet zou betalen.Ik heb meteen een reply gedaan om mijn ongenoegen te uiten én een aparte mail naar de klantendienst om het probleem nogmaals uit te leggen.Op 22/05/23 kreeg ik van de klantendienst een mail met daarin de excuses en de belofte dat de bestelling zou geannuleerd worden.Dezelfde dag kreeg ik van Sodexo een mail met een casenummer 00159413 die het dossier zou opvolgen.Op 25/05/23 kreeg ik ineens een nieuwe mail met dezelfde inhoud maar met casenummer 00158848.Ik heb ook opnieuw telefonisch contact opgenomen met Sodexo waar men het raar vond dat er 2 casenummers waren. De dienstdoende operator zei dat hij meteen een mail zou sturen naar de betrokken dienst om dit in orde te maken.Intussen zijn we weer meer dan een week verder en heb ik nog altijd niets gehoord over de annulering van de bestelling.Ik vind het ongehoord dat er aanvankelijk niets wordt teruggevonden over een bestelling, dat ik na mijn mail over annulering ineens een mail krijg dat de bestelling werd gevonden en doorgegeven, dat ik vervolgens nogmaals aangeef dat deze geannuleerd dienden te worden en uiteindelijk herinneringen blijf ontvangen hierover.Bovendien is de klantenservice zeer slecht te noemen op sommige mails krijg ik gewoon geen antwoord, op andere mails wordt geantwoord door te zeggen dat de annulering zal gedaan worden maar laat men dit na.Tenslotte wens ik nog aan te halen dat er wordt gevraagd om cheques te betalen die ik zelfs nooit ontvangen heb de cheques zouden pas op de kaart van de werknemer geplaatst worden na betaling van de cheques. Ik heb dus op geen enkele manier voordeel genoten of misbruik gemaakt.Om deze redenen vraag ik met aandrang om deze betaling te annuleren én mij dit via briefwisseling of mail te bevestigen.In afwachting van een antwoord groet ik U en verblijf.

Berichten (2)

SODEXO

Naar: J. C.

05/06/2023

Beste Klant,Wij hebben uw e-mail goed ontvangen en wij danken u hiervoor.Onze commerciele dienst doet al het mogelijke om uw aanvraag zo snel mogelijk te behandelen.Indien uw aanvraag niet van commerciele aard is, verwijzen wij U graag door naar onze Klantendienst:client@sodexo.be02/547.54.45Op onze website vindt U ook de gegevens van onze verschillende diensten.Dit bericht is een automatische ontvangstbevestiging die niet zal doorgestuurd worden.Gelieve er niet op te antwoorden en uw vraag indien nodig naar het juiste departement te richten.De Commerciele dienst van Sodexo

SODEXO

Naar: J. C.

15/06/2023

Beste Klant,Wij hebben uw e-mail goed ontvangen en wij danken u hiervoor.Onze commerciele dienst doet al het mogelijke om uw aanvraag zo snel mogelijk te behandelen.Indien uw aanvraag niet van commerciele aard is, verwijzen wij U graag door naar onze Klantendienst:client@sodexo.be02/547.54.45Op onze website vindt U ook de gegevens van onze verschillende diensten.Dit bericht is een automatische ontvangstbevestiging die niet zal doorgestuurd worden.Gelieve er niet op te antwoorden en uw vraag indien nodig naar het juiste departement te richten.De Commerciele dienst van Sodexo


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform