Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Betaling aan Sodexo via Klarna
Korte beschrijving van uw probleem Beste, Op 17 augustus 2020 deed ik een betaling van 180€ op het rekeningnummer van Sodexo's betalingspartner Klarna. Dit rekeningnummer was aan mij gecommuniceerd als mogelijk nummer om dienstencheques te bestellen, en was al eerder door mij gebruikt. Dit keer ging het blijkbaar mis en ontving ik nooit de bestelde cheques. Op 21 augustus nam ik telefonisch contact op met de klantendienst van Sodexo. Achteraf bevestigde de medewerker per email dat mijn betaling niet correct was verwerkt en men het nodige zou doen voor de terugbetaling. Ik kreeg case nummer 104153947-06 toegewezen. Ik hoorde niets meer en op 11 september stuurde ik een reminder over het dossier. Daarop kreeg ik antwoord dat men er nog mee bezig was en ik op de hoogte zou worden gehouden bij meer nieuws. Ik contacteerde op 4/11 de klantendienst opnieuw telefonisch, waarbij Mevr Sabrina mij te woord stond. Zij informeerde me dat het dossier nog steeds bij Klarna in behandeling is maar dat er door Sodexho verder niets aan gedaan kan worden. De interne diensten hebben het doorgegeven en er moet afgewacht worden. Ik vroeg om de contactgegevens van Klarna aangezien er door hun diensten niets aan gedaan kan worden, maar dit was niet mogelijk. De status is compleet onduidelijk en het is voor mij ook niet duidelijk geworden of dit rekening nummer wel of niet een valabel nummer is. Ik ben bovendien niet tevreden over het gesprek van Mevr Sabrina, zij zei weliswaar om de 3 woorden 'mevrouw' maar liet mij als klant niet uitpraten. Het gesprek werd niet als professioneel ervaren, een ontevreden klant moet gerustgesteld worden en niet in het ongewisse gelaten worden. Wegens zware gezondheidsproblemen in de afgelopen 2 jaar was dit dossier geen prioriteit meer maar ondertussen besef ik dat nooit meer terug ben gecontacteerd door Sodexo. Hoe kan dit nog opgelost worden en hoe krijg ik eindelijk mijn geld terug? Met vriendelijke groet, Diane Buggenhout
dienstencheques betaald maar geen ontvangen
Ik bestelde op 20 februari, vandaag dus meer dan 7 weken geleden, voor 360€ dienstencheques bij Pluxee maar heb die tot op vandaag nog steeds niet op mijn account staan.In mijn mailbox zitten ondertussen 8 mails naar hen, en op mijn telefoon staan 5 gesprekken met hen.Telkens opnieuw word ik afgescheept met we geven het door, of een belofte dat ze het in orde zullen brengen.Ze erkennen (nadat ze het weken ontkende) dat ze het geld hebben ontvangen, maar slagen er nu maar niet in het terug te storten.Ondertussen blijf ik mails ontvangen om te zeggen dat de prestaties niet kunnen uitbetaald worden omdat ik geen cheques meer heb, met het verzoek cheques te bestellen?!Ik weet niet meer wat te doen om met dat bedrijf een deftige communicatie te kunnen doen als er maar één telefoonnummer beschikbaar is waar ze niet in staat zijn een deftig antwoord te geven, en ook niet kunnen/willen/mogen doorverbinden met iemand die wél iets zinnigs kan zeggen.
Probleem met terugbetaling
Beste, ik bestelde regelmatig dienstencheques bij Sodexo. op 28/07/2023 had ik een bedrag van 360 € gestort op rekening van Sodexo. de referte welke ik gebruikte was ...016016 in plaats van 018018. Wanneer ik navraag deed bleek het bedrag te zijn toegewezen aan een andere klant met als klantnummer ..016016. Er werd mij medegedeeld dat deze persoon niet meer actief was bij hen en deze terugbetaling van dat bedrag had gevraagd, hetgeen ook gebeurde. Men zou dit terugvragen en wanneer ik de gegevens van deze persoon vroeg, kon men dit niet bezorgen wegens privacy!In bijlage bezorg ik alle correspondentie al gevoerd en spijts de argumentatie dat een materiele vergissing gebeurde en dit een onverschuldigde betaling uitmaakt, blijven jullie weigeren dit te regelen. Ik hoop vooralsnog dat dit nu eindelijk wordt geregeld in der minne.Ik bezorg de gevoerde correspondentie in bijlage.
Ongeldige betaling uitgevoerd met mijn Lunch Pass rekening
Beste,Op 30 oktober 2023 om 17u26 is er 100,51 euro foutief/frauduleus van mijn Lunch Pass rekening genomen door het Sodexo/Pluxee systeem.De transactiegegevens zijn:ID 541733591Naar CARREFOUR MARKET LUBBEEKBedrag -100,51 euroTransactienummer 475867710Deze transactie is niet uitgevoerd door mezelf en de kaart is nooit ontvreemd geweest.Die dag is er ook geen enkele uitgave uitgevoerd met mijn kaart voor het ontvreemde bedrag.Na vele e-mails met de zogezegde ontvanger/handelaar van de transactie, Carrefour Market Lubbeek, heeft Carrefour Market Lubbeek mij op e-mail bevestigd dat zij deze transactie niet hebben ontvangen. Zij kunnen bijgevolg de transactie niet koppelen aan een betalingsbewijs in hun systeem.De transactie heeft dus ook aan de kant van de ontvanger/handelaar niet plaatsgevonden.Na vele e-mails met Sodexo/Pluxee waarin ik deze situatie uitleg, krijg ik altijd het antwoord dat de transactie volledig correct is uitgevoerd langs hun kant en dat ik dit moet opnemen met de handelaar (Carrefour Market Lubbeek). Waarna de handelaar me terug doorverwijst naar Sodexo/Pluxee.Zo zijn meerdere e-mails heen en weer gegaan zonder bewijs van diepgaand onderzoek naar de foutieve/frauduleuze transactie.Ik heb u hierbij alle informatie bezorgd via voorafgaande e-mails met uw klantendienst en via deze aanklacht via testaankoop. Gelieve een diepgaand onderzoek uit te voeren, het bedrag onmiddellijk terug te betalen en me op de hoogte te houden van het verder verloop van mijn klacht.Alvast bedankt
Consumption Pass niet bruikbaar in opgelijste handelszaken zoals vermeld op de website
Beste, Afgelopen dinsdag 02/01/24 konden noch mijn vriendin noch ik bij IKEA Wilrijk betalen met de Consumption Pass (CP) van Sodexo/Pluxee. Wij hadden genoeg saldo ter beschikking en hadden op voorhand opgezocht of het mogelijk was om met CP te betalen obv de informatie op de website van Sodexo. Echter na een foutmelding op de kassa wanneer we met CP wouden betalen, liet een medewerker ons weten dat dit niet mogelijk is. Dan maar de spaarrekening, waar we niet op gerekend hadden.Gezien wij ook een tuin-set wouden bestellen bij Leen Bakker, hebben wij na het IKEA-verhaal op voorhand de CP-vraag gesteld aan de algemene klantenservice van Leen Bakker. De repliek luidde dat het niet mogelijk is om met CP te betalen. Er wordt echter wel een Leen Bakker-filiaal in Schoten vermeld op de Sodexo Website. Is dit dan een uitzondering op de regel of hoe moeten we dit interpreteren?Een kleine side-note: mijn moeder werkt reeds enkele jaren aan de kassa in de Delhaize en krijgt dagelijks het relaas van de klant mee. De laatste tijd is een hot-topic dat de CP nergens werkt, tenzij als maaltijdcheque. Ik kan helaas niet meer vertellen dan dit, gezien ik de verhalen nooit zelf gehoord heb, maar dit sterkt ergens wel dat niet enkel wij hier last van ondervinden, lijkt me.Ik snap dat de CP wordt toegekend om de koopkracht binnen België te sterken, maar dan moet het systeem ook wel naar behoren werken. Dit maakt dat mensen bedrogen uitkomen aan de kassa, zeker als het gaat om een bedrag van 750,00 EUR.Indien u meer informatie wenst, mag u mij altijd contacteren op jeroen.martens19@gmail.com (of bellen op 0471 36 91 51)Alvast bedankt
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten