Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Weigering terugbetaling verzekering
Mbt garantiefonds DRSF ten gevolge van het faillissement van FTI Touristik Feiten: Reis geboekt via Neckermann voor een totale waarde van 11.667,04€ en betaald op 27/11/2023 via factuur 08.2430. (Dit bedrag was incl. cancellation en compensation insurance ter waarde van 689.09€) Terugbetaling ontvangen voor 10.938€ op 25/04/2025 via Neckermann. Verschil niet terugbetaald = 689.09€ verzekeringspolis + 39.95€ dossierkosten Vraag: Dient Neckermann via het garantiefonds niet in te staan voor een 100% terugbetaling, incl de 689.09€ en 39.95€ verzekeringspolis en dossierkosten? Reeds zelf ondernomen: Vraag gesteld aan Neckermann waarom de verzekeringspolis en dossierkosten niet zijn terugbetaald. Feedback 25/04 à Blijkbaar is AXA, aangestelde verzekeringsmakelaar voor deze polis via Neckermann, hiertoe niet bereid? Alvast bedankt voor de feedback. Mvgn, Chris en Kelly
Nog steeds geen terugbetaling
Op 28/12/2024 hebben we een pakketreis geboekt via Neckermann (Wijnegem) en heb ik een voorschot betaald. Op 04/06/2024 kregen we bericht dat de Touroperator FTI insolventie had aangevraagd. Neckermann meldde ons dat we de procedure via DRSF moesten afwachten. Uiteindelijk in JANUARI 2025 hebben we een brief van DRSF gehad waarin ik alle informatie heb vermeld en de nodige bewijsstukken heb toegevoegd en deze aangetekend en voldoende gefrankeerd heb opgestuurd. Twee weken later dezelfde brief van DRSF met de vermelding dat ik nog steeds niet gereageerd had dus terug alles aangetekend opgestuurd. In Mei kreeg ik dan bericht van DRSF per post dat er nog een volmacht ontbrak van mijn medereizigers (Wat niet nodig was volgens hun procedure want de boeking stond op mijn naam en ik had dit voorschot ook betaald maar soit ik heb dat dan ook opgestuurd. Na Neckermann gecontacteerd te hebben omdat er van DRSF niets meer gehoord werd heeft Neckermann me dan gecontacteerd en een formulier toegestuurd waar ik enige gegevens moest op invullen want zij zouden het bedrag voorschieten in afwachting van DRSF. Op 6 Mei heb ik van Neckermann bericht gekregen dat ze me in de loop van de volgende week zouden berichten over het verdere verloop van de terugbetaling. Ondertussen zijn we 19 JUNI en nog steeds geen beeld of klank van Neckermann. Het is ondertussen meer dan 1,5 jaar geleden dat ik dit voorschot betaald heb dus mijn geduld is echt op. Dit gaat niet over een paar honderd euro.
Anulering reis
Op 14/11/2024 heb ik een pakketreis geboekt met het boekingsnummer 14755657 met een gepland vertrek van Brussel op 10/05/2025 naar Marmaris/Turkije . Op 22/04/2025 heeft u mij laten weten dat de reis is geannuleerd en geeft u aan dat de reden van annulering van de reis “ aanpassing vluchtschema is “ . Er werd een voorstel gedaan om naar de vlieghaven van Düsseldorf te gaan? Een ander land en minimum +/-3u rijden en ook bij terugkomst. Uit de wetgeving over Pakketreizen volgt dat ik, bij gebreke aan overmacht, niet alleen het recht heb op de volledige terugbetaling van de door mij betaalde reissom, of alternatief voorstel maar ook op een bijkomende schadevergoeding. Normaal moet men uiterlijk 20 dagen voor vertrek verwittigen en deze termijn is niet gerespecteerd daar op 22/04 de eerste mail is gekomen voor vertrek 10/05.
Terugbetaling voorschot
Beste, Op 27/05 boekten wij via Neckermann een reis naar Egypte. Het voorschot hebben wij ook onmiddellijk online betaald aan Neckermann Waterloo BE. Dit werd ook bevestigd door onze bank dat dit wel degelijk het rekeningnummer is van Neckermann. Op dinsdag 4/06 krijgen wij de mail dat onze reis niet kan doorgaan doordat deze geboekt was bij hun touroperator FTI die inmiddels falliet verklaard werd. Nu beweren zij dat wij ons voorschot dienen op te vragen bij DRSF (de insolventieverzekeraar). Vrij vreemd want wij hebben nooit aan FTI betaald maar aan Neckermann zelf. Op de koop toe lees ik in de voorwaarden van FTI het volgende: (1) Als u een pakketreis boekt ontvangt u een bewijs van een insolventieverzekering (een onderpand van de depositoverzekeraar Swiss Re International SE, Niederlassung Deutschland, Arabellastraße 30, D - 81925 München) voor alle betalingen die u moet doen voor de pakketreis die bij de boekingsbevestiging / factuur zijn geboekt. Wij hebben NOOIT een bewijs ontvangen. Dit komt waarschijnlijk doordat het voorschot nooit door FTI ontvangen is maar door Neckermann. Ik eis mijn voorschot terug van Neckermann.
Faillissement FTI
Beste, in november boekte ik een reis naar Turkije op de website van Neckermann, ter waarde van 3251 euro. Op mijn bestelbon staat dat de reisorganisator van deze reis FTI is. Sinds 3 juni is FTI failliet. Op woensdag 5 juni vertelde Neckermann mij dat ze het geld van mijn boeking nog niet hadden doorgestort naar FTI en dat ik dus voor hetzelfde bedrag een andere reis kan kiezen bij hen, of dezelfde reis (maar dan door Alltours uitgevoerd) mits opleg van 600 euro. Na enkele dagen nadenken liet ik aan Neckermann weten dat ik de opleg van 600 euro voor dezelfde reis wou betalen. Hun antwoord was dat dit niet meer kon, en dat ze van het Duitse garantiefonds DRSF geen geld van FTI boekingen meer mogen overzetten. Dit begrijp ik niet, want mijn geld was nog niet doorgestort naar FTI. Sindsdien hebben we niets meer vernomen van Neckermann. Ik heb een aantal keer proberen te bellen naar het kantoor in Ieper en naar het hoofdkantoor, maar de telefoon wordt niet meer opgenomen. Ik wil graag het geld van mijn boeking terug aangezien Neckermann dit niet meer zal kunnen uitvoeren. Mvg, Julie
Verzekering na annulatie
Beste Onze reis werd helaas geannuleerd door het faillissement van FTI. Wij hadden de duurste verzekering genomen ter dekking van deze reis. Ondat de reis niet doorgaat, en onze "overeenkomst" met Neckermann dus eigenlijk onbestaande is, verwachtte ik de terugbetaling van de verzekering. Echter hoor ik nu van de medewerkers dat dit niet voorzien wordt. Dit lijkt me de omgekeerde wereld: een verzekering betalen voor een product dat je niet hebt gekregen?
hoge extra kosten voor naamswijziging
Beste, we boekten een reis via Neckermann naar Mallorca. dit zou de eerste keer zijn met onze tweeling van 2 jaar dat we met het vliegtuig op reis zouden gaan. Bij het aanvragen, online, krijgen we nadien een bevestigingsmail van er 4 personen zijn ingeschreven. Enkele weken later, wanneer we bijna gaan vertrekken krijgen we de nodige documenten. Hier merken we echter dat mijn achternaam foutief is. Er staat Jolien Debr. ipv Jolien V. . Debr. is de naam van de kinderen en mijn partner. We geven dit meteen na het ontvangen van de documenten aan bij het bureau. Ze geven aan dit te kunnen wijzigen mits misschien extra kosten. Gezien de reis al lang gepland was gaan we hier op in. Echter stellen we ons wel de vraag wie de fout gemaakt heeft. We vragen telefonisch een bewijs dat wij wel degelijk de fout zouden gemaakt hebben en niet zij, bij het overtyppen of overschrijven van de gegevens. Ze geven aan dit niet te kunnen bewijzen. Nadien krijgen we een factuur van 480 euro voor de naamswijziging, dat we voor 17 u de dag zelf moeten betalen. Nog steeds zonder bewijs dat wij wel degelijk de fout zouden hebben gemaakt. Om een week weg te zijn, een reis van 2600 euro (vliegticket en all in hotel) nog eens 480 euro er bij, kan dat wel tellen. We vertrekken dinsdag met een heel wrang gevoel. Vooral omdat blijft hangen dat wij deze fout niet zouden maken. Wij weten maar al te goed dat de naam Jolien V. is en niet Jolien Debr. . We hebben telefoontjes gepleegd met het bureau in Waterloo, maar deze horen ons niet. Alvast bedankt.
Terugbetaling geannuleerde reis niet in orde
Op 31 mei 2023 boekten wij via de website van Neckermann een reis naar Kreta. Deze reis gaat in de praktijk echter door via Corendon.Gezien ik van werk ben veranderd kan ik helaas geen vakantie nemen in deze periode en hebben wij op 8 juli de reis geannuleerd. Via e-mail hebben wij een bedrag doorgekregen welke niet terugbetaald ging worden maw een annulatiekost.Op de website van Corendon staat dat een terugbetaling automatisch gebeurd binnen de 14 dagen. Na veel contact heen en weer hebben we uiteindelijk na 33 WERKdagen een deeltje van ons geld teruggekregen. Dit hebben we ook meteen gemeld. Helaas ondertussen 44 werkdagen later nog steeds de rest van onze centjes niet gekregen.
Probleem transfer
Beste, Ik boekte op woensdag 25-01 een reis (hotel + vlucht) via de website. Er stond bij geen transfer beschikbaar, als je die wenst kan je die bijboeken. Donderdag 26-01 contact opgenomen in verband met de transfer om die bij te boeken. Vrijdag 27-01 mail terug gekregen dat de verplaatsing van de luchthaven naar het hotel +200 kilometer is, dit terwijl er op 37 km van het hotel ook een luchthaven ligt. Contact opgenomen met Neckermann Waregem -> telefonisch en via mail Oplossing 1 - 480€ betalen voor een externe partner die de transfer kan doen Oplossing 2 - een auto huren, 2u onderweg zijn naar het hotel om dan nog extra kosten parking te betalen. Oplossing 3 - mogelijkheid tot reis annuleren, dit zou tot 1 april kunnen voor de prijs van 267€ Oplossing 4 - omboeken -> 30€ extra betalen + iets van 200€ extra betalen om een omboeking te doen van de huidige 4 ser naar een 3 sterren dichter gelegen bij de luchthaven, gelukkig al met transfer in.. Geen van deze oplossing lijkt me echt voordeling en ik had graag eens geluisterd wat jullie extra kunnen doen. Ik heb telefonisch reeds contact gehad en kan wel aangeven een positief contact te hebben gehad met één van de medewerkers, ze gaf me wel door dat ze het ook betreurde dat de afstand van de luchthaven tot aan het hotel nergens staat vermeld in de info.
Niet zoals beloofd
Beste, wij boekten een reis naar Turkije in het hotel ladonia in kusadasi. Dit werd aan ons verkocht als bestseller en aanrader eenmaal toegekomen was dit 5sterrenhotel een ramp! Het hotel was gedateerd, vocht en schimmel in elke ruimte, gele matrassen en vuile handdoeken, ultra all in hield enkel buffet in dat niet te eten was (lees: hele nacht ziek van geweest) en drank dat niet drinkbaar was (lees: lauw water, goedkope poedercola & pure vodka waren de enige opties). Niemand in het hotel was vriendelijk, enkel tegen Turkse toeristen. Alles was vervallen, zowel binnen als buiten. Zo stond er zelfs een bord aan het balkon dat je er niet mocht op steunen wegens instortgevaar. In de kamer vielen de plinten van de muur, niet werkende airco, en ga zo maar door... De 5 sterren kregen ze jaren geleden en werd nooit meer gecontroleerd, in België wordt zo'n hotel per direct gesloten qua hygiëne en veiligheid!! Mijn partner heeft hiervoor een hele dag gebeld naar Neckermann, want het hotel zelf weigerde iets te doen. Hierdoor heeft hij een telefoonrekening van €108,15 puur om onze reis te redden. Er werd ons verteld dat wij eigenlijk de eerste klanten waren die via Neckermann naar dat hotel gingen... tot daar het verhaal van bestseller. De optie werd aangeboden om te veranderen van hotel. Natuurlijk hebben we wie genomen, want in dit hotel blijven was geen optie aangezien we ondertussen al anderhalve dag amper iets gegeten hadden en ziek waren van hetgeen we dan toch gegeten hadden. Om te veranderen van hotel moesten we nóg eens €130 opleggen en de taxi (€8) zelf betalen!! Zo betaalden we eigenlijk €216 éxtra bovenop een dure reis die zijn geld helemaal niet waard was en waarbij we ondertussen al 2,5 van de 8 dagen kwijt waren aan regelingen treffen om te kunnen verhuizen. Wij verwachten op zijn minst een terugbetaling van deze kosten en een compensatie van de 2,5 dagen die we kwijt waren door de slechte advertering. Mijn partner is bewust naar een reisbureau gegaan om te boeken ipv online zodat alles zeker in orde zou zijn en dan komen we zoiets tegen... Een duidelijk teken dat Neckermann zijn hotels niet natrekt vooraleer aan te bieden. Onze reisbestemming ging tussen turkije of mallorca, het was op sterk aanraden van Neckermann dat we uiteindelijk dat hotel in turkije kozen. Wij reizen alvast nóóit meer met Neckermann.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten