Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 75
- Aantal klachten *
- 14
- Afgesloten klachten*
- 92%
- Antwoordratio*
- 2 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Weigering terugbetaling verzekering
Mbt garantiefonds DRSF ten gevolge van het faillissement van FTI Touristik Feiten: Reis geboekt via Neckermann voor een totale waarde van 11.667,04€ en betaald op 27/11/2023 via factuur 08.2430. (Dit bedrag was incl. cancellation en compensation insurance ter waarde van 689.09€) Terugbetaling ontvangen voor 10.938€ op 25/04/2025 via Neckermann. Verschil niet terugbetaald = 689.09€ verzekeringspolis + 39.95€ dossierkosten Vraag: Dient Neckermann via het garantiefonds niet in te staan voor een 100% terugbetaling, incl de 689.09€ en 39.95€ verzekeringspolis en dossierkosten? Reeds zelf ondernomen: Vraag gesteld aan Neckermann waarom de verzekeringspolis en dossierkosten niet zijn terugbetaald. Feedback 25/04 à Blijkbaar is AXA, aangestelde verzekeringsmakelaar voor deze polis via Neckermann, hiertoe niet bereid? Alvast bedankt voor de feedback. Mvgn, Chris en Kelly
Nog steeds geen terugbetaling
Op 28/12/2024 hebben we een pakketreis geboekt via Neckermann (Wijnegem) en heb ik een voorschot betaald. Op 04/06/2024 kregen we bericht dat de Touroperator FTI insolventie had aangevraagd. Neckermann meldde ons dat we de procedure via DRSF moesten afwachten. Uiteindelijk in JANUARI 2025 hebben we een brief van DRSF gehad waarin ik alle informatie heb vermeld en de nodige bewijsstukken heb toegevoegd en deze aangetekend en voldoende gefrankeerd heb opgestuurd. Twee weken later dezelfde brief van DRSF met de vermelding dat ik nog steeds niet gereageerd had dus terug alles aangetekend opgestuurd. In Mei kreeg ik dan bericht van DRSF per post dat er nog een volmacht ontbrak van mijn medereizigers (Wat niet nodig was volgens hun procedure want de boeking stond op mijn naam en ik had dit voorschot ook betaald maar soit ik heb dat dan ook opgestuurd. Na Neckermann gecontacteerd te hebben omdat er van DRSF niets meer gehoord werd heeft Neckermann me dan gecontacteerd en een formulier toegestuurd waar ik enige gegevens moest op invullen want zij zouden het bedrag voorschieten in afwachting van DRSF. Op 6 Mei heb ik van Neckermann bericht gekregen dat ze me in de loop van de volgende week zouden berichten over het verdere verloop van de terugbetaling. Ondertussen zijn we 19 JUNI en nog steeds geen beeld of klank van Neckermann. Het is ondertussen meer dan 1,5 jaar geleden dat ik dit voorschot betaald heb dus mijn geduld is echt op. Dit gaat niet over een paar honderd euro.
Anulering reis
Op 14/11/2024 heb ik een pakketreis geboekt met het boekingsnummer 14755657 met een gepland vertrek van Brussel op 10/05/2025 naar Marmaris/Turkije . Op 22/04/2025 heeft u mij laten weten dat de reis is geannuleerd en geeft u aan dat de reden van annulering van de reis “ aanpassing vluchtschema is “ . Er werd een voorstel gedaan om naar de vlieghaven van Düsseldorf te gaan? Een ander land en minimum +/-3u rijden en ook bij terugkomst. Uit de wetgeving over Pakketreizen volgt dat ik, bij gebreke aan overmacht, niet alleen het recht heb op de volledige terugbetaling van de door mij betaalde reissom, of alternatief voorstel maar ook op een bijkomende schadevergoeding. Normaal moet men uiterlijk 20 dagen voor vertrek verwittigen en deze termijn is niet gerespecteerd daar op 22/04 de eerste mail is gekomen voor vertrek 10/05.
Terugbetaling voorschot
Beste, Op 27/05 boekten wij via Neckermann een reis naar Egypte. Het voorschot hebben wij ook onmiddellijk online betaald aan Neckermann Waterloo BE. Dit werd ook bevestigd door onze bank dat dit wel degelijk het rekeningnummer is van Neckermann. Op dinsdag 4/06 krijgen wij de mail dat onze reis niet kan doorgaan doordat deze geboekt was bij hun touroperator FTI die inmiddels falliet verklaard werd. Nu beweren zij dat wij ons voorschot dienen op te vragen bij DRSF (de insolventieverzekeraar). Vrij vreemd want wij hebben nooit aan FTI betaald maar aan Neckermann zelf. Op de koop toe lees ik in de voorwaarden van FTI het volgende: (1) Als u een pakketreis boekt ontvangt u een bewijs van een insolventieverzekering (een onderpand van de depositoverzekeraar Swiss Re International SE, Niederlassung Deutschland, Arabellastraße 30, D - 81925 München) voor alle betalingen die u moet doen voor de pakketreis die bij de boekingsbevestiging / factuur zijn geboekt. Wij hebben NOOIT een bewijs ontvangen. Dit komt waarschijnlijk doordat het voorschot nooit door FTI ontvangen is maar door Neckermann. Ik eis mijn voorschot terug van Neckermann.
Faillissement FTI
Beste, in november boekte ik een reis naar Turkije op de website van Neckermann, ter waarde van 3251 euro. Op mijn bestelbon staat dat de reisorganisator van deze reis FTI is. Sinds 3 juni is FTI failliet. Op woensdag 5 juni vertelde Neckermann mij dat ze het geld van mijn boeking nog niet hadden doorgestort naar FTI en dat ik dus voor hetzelfde bedrag een andere reis kan kiezen bij hen, of dezelfde reis (maar dan door Alltours uitgevoerd) mits opleg van 600 euro. Na enkele dagen nadenken liet ik aan Neckermann weten dat ik de opleg van 600 euro voor dezelfde reis wou betalen. Hun antwoord was dat dit niet meer kon, en dat ze van het Duitse garantiefonds DRSF geen geld van FTI boekingen meer mogen overzetten. Dit begrijp ik niet, want mijn geld was nog niet doorgestort naar FTI. Sindsdien hebben we niets meer vernomen van Neckermann. Ik heb een aantal keer proberen te bellen naar het kantoor in Ieper en naar het hoofdkantoor, maar de telefoon wordt niet meer opgenomen. Ik wil graag het geld van mijn boeking terug aangezien Neckermann dit niet meer zal kunnen uitvoeren. Mvg, Julie
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 2 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten