Van: Refund Neckermann
Verzonden: donderdag 10 juli 2025 12:21
Aan: klachten@notify.test-aankoop.be
CC: Neckermann Aalst aalst@neckermann.be
Onderwerp: FW: Weigering terugbetaling verzekering
Beste,
Wij ontvingen uw vraag omtrent de terugbetaling van uw service fee en de verzekeringspolis.
De reisverzekering is een aparte dienst die werd afgesloten bij het boeken van uw reis, bedoeld om bepaalde risico’s te dekken zoals voorzien in de polisvoorwaarden. Vanaf het moment van afsluiten is het verzekerde risico van kracht, ongeacht of er uiteindelijk een tussenkomst plaatsvindt.
Volgens de geldende wetgeving (Wet op de Verzekeringen) blijft de premie dus verschuldigd, ook in situaties waarin de verzekering geen dekking biedt. De verzekeringsmaatschappij AXA kan in dit geval dus niet overgaan tot een terugbetaling van deze premie.
Wat betreft de service fee (boekingskosten): deze dekt de dienstverlening die wij als reisbureau hebben geleverd bij het reserveren van uw reis. Ondanks het wegvallen van de reis, hebben wij onze verplichtingen als tussenpersoon nagekomen, inclusief het bieden van ondersteuning na het faillissement van FTI.
Wij danken u voor uw begrip in deze uitzonderlijke situatie,
Met vriendelijke groet,
Neckermann
Van: Service service@neckermann.be
Verzonden: donderdag 10 juli 2025 10:33
Aan: Refund Neckermann refund@neckermann.be
CC: Neckermann Aalst aalst@neckermann.be
Onderwerp: Fw: Weigering terugbetaling verzekering
Verzonden vanaf Outlook voor Android