Terug

Weigering terugbetaling verzekering

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

C. D.

Naar: Neckermann

09/07/2025

Mbt garantiefonds DRSF ten gevolge van het faillissement van FTI Touristik Feiten: Reis geboekt via Neckermann voor een totale waarde van 11.667,04€ en betaald op 27/11/2023 via factuur 08.2430. (Dit bedrag was incl. cancellation en compensation insurance ter waarde van 689.09€) Terugbetaling ontvangen voor 10.938€ op 25/04/2025 via Neckermann. Verschil niet terugbetaald = 689.09€ verzekeringspolis + 39.95€ dossierkosten Vraag: Dient Neckermann via het garantiefonds niet in te staan voor een 100% terugbetaling, incl de 689.09€ en 39.95€ verzekeringspolis en dossierkosten? Reeds zelf ondernomen: Vraag gesteld aan Neckermann waarom de verzekeringspolis en dossierkosten niet zijn terugbetaald. Feedback 25/04 à Blijkbaar is AXA, aangestelde verzekeringsmakelaar voor deze polis via Neckermann, hiertoe niet bereid? Alvast bedankt voor de feedback. Mvgn, Chris en Kelly

Berichten (1)

Neckermann

Naar: C. D.

10/07/2025

Van: Refund Neckermann Verzonden: donderdag 10 juli 2025 12:21 Aan: klachten@notify.test-aankoop.be CC: Neckermann Aalst aalst@neckermann.be Onderwerp: FW: Weigering terugbetaling verzekering Beste, Wij ontvingen uw vraag omtrent de terugbetaling van uw service fee en de verzekeringspolis. De reisverzekering is een aparte dienst die werd afgesloten bij het boeken van uw reis, bedoeld om bepaalde risico’s te dekken zoals voorzien in de polisvoorwaarden. Vanaf het moment van afsluiten is het verzekerde risico van kracht, ongeacht of er uiteindelijk een tussenkomst plaatsvindt. Volgens de geldende wetgeving (Wet op de Verzekeringen) blijft de premie dus verschuldigd, ook in situaties waarin de verzekering geen dekking biedt. De verzekeringsmaatschappij AXA kan in dit geval dus niet overgaan tot een terugbetaling van deze premie. Wat betreft de service fee (boekingskosten): deze dekt de dienstverlening die wij als reisbureau hebben geleverd bij het reserveren van uw reis. Ondanks het wegvallen van de reis, hebben wij onze verplichtingen als tussenpersoon nagekomen, inclusief het bieden van ondersteuning na het faillissement van FTI. Wij danken u voor uw begrip in deze uitzonderlijke situatie, Met vriendelijke groet, Neckermann Van: Service service@neckermann.be Verzonden: donderdag 10 juli 2025 10:33 Aan: Refund Neckermann refund@neckermann.be CC: Neckermann Aalst aalst@neckermann.be Onderwerp: Fw: Weigering terugbetaling verzekering Verzonden vanaf Outlook voor Android


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform