Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
R. V.
5/09/2025

Garantieprobleem

Beste, Op 7 juni 2025 heb ik bij Hubo Beveren een stekkerzonnepanelenset gekocht voor 549 euro. Na een drietal weken was dit al kapot. Ik heb het dan op 24 juli 2025 binnengebracht bij Hubo Beveren ter herstelling. Herstelbonnummer: 61455384. Op 3 september 2025 heb ik hen gebeld en konden ze mij bij de klantendienst niet informeren. Op 5 september 2025 heb ik dan opnieuw gebeld, waarbij ik de melding kreeg dat mijn product simpelweg nog steeds in de winkel in Beveren ligt en nog niet verzonden is naar de hersteller. Ik vind dit absoluut geen manier van omgaan met consumenten en wens hierover bij jullie klacht in te dienen. Ik heb volgens hen geen enkel recht op compensatie, hoewel zij mij duidelijk een gebrekkig product hebben geleverd en vervolgens allesbehalve willen helpen wat betreft garantie. Als bijlage stuur ik nog het rekeningetje van afhaling en de herstelbon mee. Groeten, Rutger

In behandeling
J. V.
28/08/2025

Fiets teruggekregen na herstelling met niet-werkende batterij.

Beste, Daar mijn fiets van minerva, aangekocht bij Hubo, nog in garantie was, heb ik hem op zaterdag 23/8 binnengebracht voor remmen en onderhoud. Bij het binnenbrengen van mijn fiets had mijn batterij nog 2 streepjes. Meer dan voldoende. Ze hadden dit ook gevraagd. Op 27/8 mocht ik mijn fiets komen ophalen. Toen ik wou vertrekken werkte mijn batterij blijkbaar niet meer . Ik sprak er een winkelbediende op aan. Die viel uit de lucht en zij dat die wss plat was. Op mijn aangeven dat ik dan eigenlijk niet met de fiets mocht rijden zei hij van wel zolang er geen contact was. Thuisgekomen heb ik de batterij direct in het stopcontact gestoken. Maar na een paar uur niets. De dag erna ervoor gebeld en mocht ik terug komen. Toen ik aankwam zeiden ze doodleuk dat de hersteller aangaf dat de batterij stuk was, wat niet klopt want ik ben met mijn fiets naar daar gereden en toen werkte die nog perfect. Hij heeft een paar dagen bij hun gestaan. Volgens hun hebben ze er niets mee gedaan. En volgens hun zou ik mss de fiets zo binnengebracht hebben. Allemaal wel toevallig. Wat ik ook raar vind is dat niemand hierover iets gezegd heeft totdat ik met mijn fiets terug kwam. Ze gingen ervan uit omdat ik niets had gezegd voor herstelling batterij en enkel een onderhoud wou en de remblokken vernieuwen dat de batterij van tevoren al stuk was. Tja, als je fiets nog werkt dan is dat ook het enigste wat je nodig hebt. Wie, in godsnaam laat een onderhoud doen en remmen vervangen bij een kapotte elektrische fiets? Hun communicatie was ook niet ok. Ik heb een paar keer telefonisch contact gehad. Van hun en van mij. Raar maar waar, steeds heb ik het verhaal opnieuw moeten doen. Ze wisten allemaal van niets, geen communicatie onderling. Nu, mijn fiets die werkte ging met een goede batterij binnen en ik heb een kapotte fiets, weliswaar met onderhoud en nieuwe remmen die dan nog slecht afgesteld zijn terug gekregen. Ze kunnen het maken maar dit valt niet onder garantie. Kan zijn, maar het is wel na stalling bij hun en onderhoud bij hun dat ik nu geen batterij meer heb! Eerlijk gezegd heb ik me best kwaad gemaakt om hun laksheid en het openen van hun paraplu. Is er een mogelijkheid dat er beelden opgevraagd kunnen worden van de stalling. Blijkbaar zouden er beelden ed. van zijn. Maar eerlijk gezegd, ik vrees dat als ik nog eens binnen ga, ik weeral mijn mond niet ga kunnen houden. En wat kan ik verder nog doen hiertegen? Met vriendelijke groeten Julie Vercamer

In behandeling
A. V.
7/08/2025

Weigeren herroepingsrecht

Beste, Na een partytent bij jullie online gekocht te hebben op 01/08/2025 voor de prijs van 399 euro was ik er thuis niet tevreden van en besloot ik deze terug te brengen naar de winkel op 05/08/2025 onder het herroepingsrecht van 14 dagen voor online aangekochte producten. In de winkel vroeg men een reden die ik eigenlijk helemaal niet moet geven. Toch zei ik dat ik niet tevreden was over deze tent maar wou men geen restitutiebetaling uitvoeren ondanks het goed in de originele verpakking was, alsook onbeschadigd en helemaal volledig. De man aan de balie besloot deze tent dan maar op te sturen voor reparatie terwijl er niks aan te repareren valt omdat ik subjectief er niet tevreden over ben. Aangezien ik aan alle voorwaarden voldaan heb vraag ik toch een restitutiebetaling voor de prijs van 399 euro voor dit goed uit te voeren.

In behandeling
J. P.
11/06/2025

Ontbrekend onderdeel

Geachte mevrouw/heer, Op 25 maart 2025 kocht ik online een stoffen kleerkast bij jullie. Ik stel echter vast dat dat er één onderdeeltje ontbreekt waardoor ik de kast niet kan monteren. Dit heeft geleid tot 2 mails (op 2 en 4 april, met foto's van het type stuk dat ontbreekt) en 8 telefoons (op 9 en 23 april, 6, 9, 16 en 21 mei en tenslotte op 2 juni) waarna ik het ontbrekende stuk nog steeds niet ontvangen heb. Bij de 2 laatste telefoons met uw klantendienst werd mij zelfs beloofd dat men mij onmiddellijk een nieuwe kast zou opsturen en later wel zou zien hoe de onvolledige kast kon gerecupereerd worden. Daarom verzoek ik u mij onverwijld en uiterlijk tegen 20 juni een nieuwe kast te bezorgen op uw kosten wel te verstaan. We zijn dan al 3 maanden na de oorspronkelijke aankoop! Met vriendelijke groeten, Cati Cremer PS : ik schreef een review over de slechte dienst na verkoop en mijn review werd niet gepubliceerd omdat ze "niet aan de richtlijnen van de website voldeed"!!!! Volgens mij is het de dienst na verkoop die niet voldoet! Bijlage: - Kopie factuur - Foto's van de onderdelen van de kast met aanduiding van wat ontbreekt

Opgelost
J. B.
5/06/2025

probleem terugbetaling voorschot en schade veroorzaakt bij levering

Op 16 mei heb ik bij Hubo 231 klinkers besteld en 6 zakken stabilisé. Dit materiaal zou op 2 palletten geleverd worden. Ik heb een voorschot betaald voor 2 palletten maar de bestelling werd geleverd op 1 pallet. Het voorschot kan ik terugkrijgen door het pallet af te leveren aan een plaatselijk hubofiliaal. Daar ik maar 1 pallet gekregen heb kan ik enkel het voorschot voor 1 pallet teruggestort krijgen. de waarborg voor de 2 paletten bedraagt 43,56 euro. Ik verwacht dat het voorschot voor het niet geleverde pallet op mijn rekening wordt gestort. Bij de levering werd ook een hekstijl afgereden. De vrachtwagenchauffeur wou achterwaarts op mijn oprit rijden wat nog niemand anders ooit geprobeerd heeft met een dergelijke wagen. Ik heb op de leveringsbon vermeld dat de hekstijl was afgereden. De chauffeur heeft dit ook bevestigd. Ik wens voor die schade vergoed te worden. 100 euro lijkt mij het minimum voor de vervanging van de hekstijl. Ik heb dit op de dag van de levering nog gemeld aan hubo. Ik heb onmiddellijk een automatisch antwoord gekregen met de melding dat ik binnen de 48 uur een reactie zou krijgen (ticket 00103071). Ik heb 5 dagen gelden nog een herinnering gestuurd ook zonder resultaat. Ik heb de fout gemaakt bij dit laatste bericht door te verwijzen naar mijn bericht van 16 mei wat 22 mei moest zijn. Het tiketnr was wel correct vermeld. Ik heb hierna enkel de factuur kunnen oploaden en niet de foto van het pallet met alle goederen en de foto van de afgereden hekstijl wegens te zwaar. Ik kan de foto's eventueel afzonderlijk opsturen.

Afgesloten
B. D.
28/05/2025

Weigering garantie

Geachte mevrouw/heer, Op [31/05/2023] kocht ik een [PureSparz bubbq nays 4 personen] in uw winkel en betaalde ik er [529€] voor. Na [11/05/2025] - max. 24 maanden] vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, [fout code E90]. Op [11/05/2025] [ging ik naar uw winkel/e-mailde ik u] om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat [geen antwoord en in de winkel zeiden ze geen recht op garantie ook geen reactie op de mail van 11/05/2025 waarschijnlijk met het gedacht dat ik dit zo ging laten, op 28/05/2025] opnieuw een mail gestuurd en deze klacht opgemaakt omdat ik realiseer dat jullie dit willen rekken tot na 31/05/2025 en daar ga ik als consument niet met akkoord want het zijn julie verplichtingen om 2 jaar garantie te bieden ook te lezen op julie website. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de [5] dagen om herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: · Betalingsbewijs Mail 11/05/2025 Mail 28/05/2025

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
L. M.
17/10/2024

Robotmaaier Powerplus doet niet wat het beloofd

Geachte mevrouw/heer, In Mei 2024 kochten wij een Powerplus robotmaaier in uw winkel en betaalden wij er €249 voor. Wij verwachtten iets anders te krijgen op basis van de informatie die u ons gaf. We dachten, zoals op de doos aangegeven, dat deze robotmaaier zelf naar zijn laadstation zou rijden, zou opladen, en automatisch opnieuw zou uitrijden de volgende dag. Maar uiteindelijk kregen wij een robotmaaier die wel naar zijn station rijdt, maar niet oplaadt, en dus ook niet opnieuw gaat maaien. Als u ons dit vooraf had laten weten, dan hadden we de overeenkomst niet gesloten. We hebben de robotmaaier reeds laten opsturen naar de producent om te kijken of er een defect was. Zij hebben bevestigd dat dit toestel perfect werkt. Wij hebben de installatie 3 maal opnieuw uitgevoerd, nauwgezet de instructies van de leverancier gevolgd, en het gevolg is telkens hetzelfde. Hij rijdt één keer rond, gaat naar zijn laadstation, laadt niet op en dan rijdt hij niet meer uit. Na máándenlang weg- en weer mailen, krijgen wij nog steeds geen oplossing aangeboden. Hubo wijst de vinger telkens naar de leverancier, en wil zelf geen verantwoordelijkheid opnemen voor het verkopen van een toestel dat niet doet wat er op de verpakking wordt beloofd. Omdat wij de overeenkomst sloten door foutieve/misleidende informatie, vernietigen we de overeenkomst. Ik vraag u daarom ook om binnen 14 dagen het bedrag van €249 euro aan mij terug te betalen op mijn bankrekening. Met vriendelijke groet, Louise Mommerency Bijlagen: - "Herstelopdracht" - Betalingsbewijs

Opgelost
J. V.
10/10/2024

Promotie niet ontvangen

Geachte mevrouw/heer, Klantenkaart: 2062022613956 Op meerdere data heb ik OSB in uw winkel gekocht. Op 26/08 kreeg ik met mijn kortingsbon 15% korting. Daarna heb ik nog 6 keer OSB gekocht en bij controle van mijn kassatickets blijk ik de korting van 15% niet meer te hebben ontvangen. Ik heb hieromtrent reeds gemailt en kreeg te horen dat dit komt door een blockage bij de leverancier. Echter, dit wordt door de klant op geen enkele manier aangegeven aan de klant. Dus ga ik niet akkoord dat we de 15% niet hebben ontvangen. Met andere woorden, de beloofde promotie/korting werd geweigerd en niet verrekend bij mijn aankoop. Ik verzoek u daarom de beloofde promotie/korting te willen toepassen en om binnen de 7 dagen het bedrag van 72.0945 euro op mijn bankrekening te willen storten. In bijlage tref je samenvatting van aankopen aan. Uiteraard heb ik nog alle tickets in mijn bezit, echter ga ik ervan uit dat u ook alle tickets via mijn klantenkaart kunt opzoeken. Jammer dat ik testaankoop moet inschakelen om mijn rechten te verdedigen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: overzicht aankopen

Opgelost
R. V.
24/08/2024

Powerplus robotmaaier doet niet wat hij moet doen.

Geachte mevrouw/heer, Op 5 augustus 2023 hebben vrienden een robotmaaier van powerplus POWXG6310 (1000m²) aangekocht als cadeau voor mijn verhuis. Deze heb ik eind augustus 2023 mogen ontvangen. Door de drukte heb ik pas eind september 2023 de doos opengedaan om de maaier te installeren. Toen bleek dat de meerderheid van de haringen vuil waren (geweest) en 6 extra mesjes, waarvan sprake, ontbraken eveneens. Op 30 september heb ik een eerste mail naar de hoofdzetel va Hubo gestuurd, maar de respons bleef uit. Na 4 weken van stilte heb ik dezelfde mail op 30 oktober naar Hubo St-Katelijne Waver gestuurd, waar de maaier werd aangekocht. Zij hebben onmiddellijk gereageerd en hebben mijn bezorgdheid , namelijk dat hij reeds in gebruik is geweest voor de aankoop, ernstig genomen. Hoewel er van bovenaf moeilijk gedaan werd, omdat ik pas “2 maand” na aankoop een klacht stuurde, hebben ze het toch verkregen om de maaier te laten uitlezen. Op deze manier wilden ze uitsluiten dat deze al gebruikt was geweest voordat ik hem gekregen heb. 24 november krijg ik een mail dat de maaier terug in de winkel was en dat hij nooit eerder in gebruik is geweest. Door het slechte weer, de drukte en de winter die er zat aan te komen, heb ik april 2024 een poging gedaan om de maaier te installeren. Bij het leggen van de perimeterdraad stelde ik vast dat deze veel te kort was. Deze robotmaaier zou goed zijn voor 1000m², mijn tuin is minder dan 500m². Ik zou dus draad op overschot moeten hebben, want het is gewoon recht op recht. Bovendien bleek ook dat er haringen ontbraken. Even schetsen: Bij deze robotmaaier zou het volgende meegeleverd moeten geweest zijn: - perimeterdraad van 150m - 180x haringen - 6 extra mesjes - 1 kabelbinder - 1 papieren liniaal Wat onbreekt: - 6 mesjes - 1 kabelbinder - papieren liniaal - ongeveer 100m perimeterdraad - 87 haringen Er was slechts 52,80m perimeter meegeleverd in plaats van de beloofde 150m!!! Dit is zelfs te weinig voor een tuin van 500m²!! Ook zaten er maar 93 haringen in, in plaats van de beloofde 180. Installeren ging dus nog steeds niet en weer werd er een mail gestuurd naar Hubo SKW. Ook nu waren ze zeer behulpzaam. Ze boden aan om de maaier terug te nemen. Ik mocht een andere robotmaaier uitzoeken. Echter, bleken de prijzen ondertussen hoger te liggen dus een maaier van hetzelfde kaliber was geen optie. Daarom dat ik besloten had om de maaier van powerplus een kans te geven aangezien ik na 8 maanden nog steeds niet wist of hij al dan niet functioneert. Ik kreeg ter compensatie gratis perimeter, haringen en mesjes mee. Eens alles was geïnstalleerd botste ik op het volgende “probleem”. Het bedieningspaneel werkte meer niet dan wel en zit zodanig ineen dat enkel Einstein er misschien in zou slagen om de maaier op die manier aan de praat te krijgen. Gelukkig kan je deze maaier ook via een app bedienen. Zowel op de site van Hubo als in de handleiding staat vermeld dat er een app is voor zowel android als ios. Niet is minder waar. Enkel de app voor ios bestaat nog en ik heb natuurlijk android. Om dus mijn maaier te kunnen laten werken, heb ik een i-phone op de kop moeten tikken. Dit alleen al is te gek voor woorden en is sowieso nooit de bedoeling geweest. Als ik dit had geweten, had ik deze nooit geopteerd aan mijn vrienden. Dankzij de i-phone heeft hij gedurenden 3 maanden min of meer zijn werk gedaan. Ik zeg min of meer , omdat hij ook dan niet altijd deed wat er gevraagd werd of wat er verwacht wordt dat hij kan doen. Ofwel stopte hij een uur te vroeg, hij reed niet terug binnen als het regende (ondanks de regensenor), hij sloeg stukken gazon gewoon over, hij reed niet in de richting die ingesteld was en ga zo maar door. Maar... ik was al blij dat mijn gazon kort stond. 19 augustus echter was het enige wat nog goed verliep uit het laadplatform rijden en daar stopt het. De draad werd niet meer gerespecteerd, 2m verder stond hij stil en weigerde dienst of hij reed verder maar maaide niet en wou steeds weer buiten de draad rijden. Na 2min weigerde hij dan effectief dienst ondanks dat alle nodige lichtjes aan het branden waren en volgens de app was de batterij ook volledig vol. Alles werd nagkeken, de draad, de aansluitingen, de contacten,.... er werd zelfs één draad aan het laadplatform tijdelijk losgekoppeld zodat alle stroom naar de maaier zou gaan en deze zeker volledig zou opladen. Niets hielp. Dus...opnieuw een mail naar Hubo SKW. Een dag later kreeg ik telefoon van iemand van Powerplus zelf. Hij ging mijn maaier zelf komen halen, zou erbij blijven als ze hem gaan testen en zou hem persoonlijk terugbrengen. Alles is effectief zo verlopen, maar hij beweert dat de maaier bij hen alles perfect deed. Ik heb hem dus diezelfde dag nog getest. Dezelfde problemen blijven zich echter voordoen. Deze heb ik allemaal gefilmd en doorgestuurd naar de persoon die de maaier is komen halen en terugbrengen, maar ik krijg plots geen gehoor meer. Kort samengevat: de powerplus robotmaaier is ondertussen een jaar in mijn bezit, ik heb er 3 maand van kunnen “genieten” (want zijn werk doen zoals er voorspeld werd, deed hij niet) en nu weer miserie zonder gehoor te krijgen. Dat het stilletjes aan het overkoken is, is wel begrijpelijk natuurlijk. Ik heb aan powerplus laten weten dat ik een faire oplossing verwacht. Een oplossing die compenseert wat ik al maanden heb gemist, maar de reactie blijft voorlopig uit. Ik hoop dus dat er op deze manier wel verandering in zal komen. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 28 augustus een voorstel tot een faire, gepaste oplossing. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Opgelost
G. H.
20/08/2024

Betalingsprobleem

Geachte mevrouw/heer, Op 10-6-2024 verzocht ik u per mail om mij de herstellingskosten van mijn Bosch grasmaaier terug te betalen. Als bijlage zond ik u de aankoopfactuur en een uittreksel van Beobank van de betaling hiervan met mijn mastercard, herstelbon en betaalbewijs, en garantiebewijs van Bosch. U opende een dossier met referte 08188414 doch tot op heden kreeg ik geen enkele reactie op mijn vraag ondanks een herinneringsmail van 26-6-24, enkele telefoons naar jullie dienst waarbij ook een van jullie collega's reeds 2 herinneringen naar de dossierbeheerder zond. Blijkbaar was het niet mogelijk om met de dossierbeheerder persoonlijk verbonden te worden. Het probleem: op 24-5-2020 kocht ik een Bosch grasmaaier bij Hubo. Op 15-5-2024 bracht ik deze naar Hubo om te laten herstellen. Bosch bood een 3-jaar garantie die verstreken was. Daar ik deze heb aangekocht met een Beobank mastercard heb ik recht op een extra jaar garantie om de herstelkosten terug te vorderen. Ik bracht de grasmaaier binnen bij Hubo binnen de termijn van dit extra jaar, zie herstelbon. Daar ik reeds meer dan 2 maanden wacht op een reactie, verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 30-8-2024 mijn herstellingskosten terug te betalen. Met vriendelijke groeten, Greta Hendrickx Bijlages: de aankoopfactuur en een uittreksel van Beobank van de betaling hiervan met mijn mastercard, herstelbon en betaalbewijs, en garantiebewijs van Bosch. Kopie van mijn mails.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform