Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. V.
22/09/2025

Geen garantie bij schermprobleem nieuwe laptop

Geachte mevrouw/heer, Op 24 juli 2025 kocht ik twee laptops in uw webwinkel en betaalde ik er € 549 per stuk voor. Dit zogezegd in "solden", terwijl 2 weken later, in augustus, de prijs plots €479 bedroeg... Niet helemaal correct, maar dat is een andere discussie. Na 2 weken vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, verschenen er een witte lijn en vlekjes in het scherm, die sindsdiens steeds nadrukkelijker zichtbaar worden. Op 20 september 2025 ging ik naar uw winkel in Gent om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat dit volgens de medewerkster onze eigen fout zou zijn door onzorgvuldig gebruik, wat wij betwisten. Zij beweert de laptop te kunnen opsturen naar HP voor een bestek, maar daarbij moeten we zelf voor de bestekkosten opdraaien van 40 euro (exclusief herstellingskosten). Wij gaan daar niet mee akkoord, de laptop werd helemaal niet onzorgvuldig gebruikt en zit van bij het begin van het schooljaar in een beschermhoes. Wij vinden het niet normaal dat er zo snel vlekken verschijnen op het scherm en dat er dan maar vanuit gegaan wordt dat dit onze eigen schuld zou zijn, zonder dat dit bewezen kan worden... Ik blijf er bij dat wij de laptop normaal hebben gebruikt in de paar weken dat we hem hebben. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 30 dagen om de kosteloze herstelling van het product, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: Orderbevestiging

In behandeling
C. V.
17/09/2025

Terugbetaling in geld

Beste, Ik heb een bestelling geplaatst en betaald met een door mij aangekochte voucher (geen van Fnac, dus volledig betaald). Het was ook geen korting of promotiekaart. Het bedrag van de aankoop is volledig betaald aan FNAC. De bestelling is nooit geleverd. (Is niet de eerste keer). Aangezien het doel van mijn aankoop van de voucher hierdoor is weggevallen, heb ik intussen elders (met eigen middelen) een alternatief moeten voorzien. Fnac weigert terugbetaling in geld en biedt enkel een cadeau kaart aan, wat ik niet aanvaard, aangezien mijn voucher gelijkstaat aan geld. Volgens de Europese consumentenrichtlijn 2011/83/EU en de Belgische wetgeving heb ik bij niet-levering immers recht op een terugbetaling, en niet louter op een tegoedbon. Ik ga niet akkoord om in hun systeem vast te blijven zitten. Daarom eis ik het betaald bedrag van 53,10 euro terug op mijn rekening.

In behandeling
B. T.
17/09/2025

Geen terugbetaling

Geachte, Ondanks herhaald verzoek wacht ik nog steeds op de terugbetaling waarop ik recht heb. De klantenservice heeft mij hierbij niet op een correcte manier verder geholpen. Aankoop van de boeken was op 28/08 en annulering op 29/08 omdat de levering van de boeken opgeschoven was naar 2 maand later. Ik heb dan ook alles correct ingevuld en mijn rekeningnummer doorgegeven. Het antwoord was dat ik binnen de 5/7 dagen mijn geld mocht ontvangen. Nu houden ze mij aan het lijntje met de mededeling dat er een storing is ontstaan in hun boekhoudingsysteem. Als ik naar Trustpilot ging gaan kijken naar de recensies bleek dat ze andere klanten al meer dan 2 maand en langer aan het lijntje houden met dezelfde mededeling!? Op de vele malen mails reageren ze ook niet naar de klachtendienst, op messenger schrijven ze ook steeds hetzelfde. Jullie zijn mijn laatste hoop op het terug krijgen van mijn € 🙏🏼. Hoogachtend, Barbara

In behandeling
S. S.
12/09/2025

Geen terugbetaling

Beste, Op 12 juni 2025 bestelde ik bij Fnac een nieuwe IPhone. Na lang geduld te hebben en meerdere keren bericht gestuurd waar de levering bleef , ontvang ik op 2 augustus 2025 een mail dat het bedrag was terugbetaald. Ik dacht oké dan heb ik tenminste toch mijn geld terug. De daaropvolgende dagen , weken kwam het bedrag maar niet op mijn rekening. Ik nam opnieuw contact op en er werd mij verteld dat ik in mijn klanten account mijn IBAN & BIC moest invullen en dat ik erop mocht rekenen dat het bedrag binnen de 7 dagen werd teruggestort. 7 dagen later nog steeds niks… Inmiddels zijn we al meer dan 14 dagen na deze belofte en helaas geen terugbetaling. Hopend op een spoedige rechtzetting van FNAC.

In behandeling
A. M.
21/08/2025

pakket geleverd maar niets in

Beste, Wij hadden eerder deze week een laptop besteld via fnac. Een Dell, maar toen wij vandaag ons pakket kregen merkt ik op dat dit heel licht aanvoelde. Ik heb dan ook het pakket onmiddellijk opgemaakt en merkte dus inderdaad op, zoals ik al vermoedde, dat er niets in het pakket zat. Ik kon de persoon die het geleverd had nog aanspreken en vroeg zijn naam. Zei dat er niets in het pakketje zat, maar zei dat hij via Bpost werkt en hij van niets wist. En dat ik moest contact opnemen met Bpost of Fnac zelf. Heb ik dan ook gedaan. Maar ze gingen het behandelen. Heb ook gemeld dat ik sowieso een klacht zou opstarten bij jullie. Ik bezorg hier ook de factuur, de foto's die ik genomen heb en de gegevens van diegene die het pakket heeft geleverd. Hopelijk kunnen jullie ook iets doen zodat wij toch onze laptop hebben. Alvast bedankt voor de gedane moeite. Met vriendelijke groeten Pauwels Veer;e

In behandeling
J. D.
5/05/2025

Geen BTW-factuur

Beste Voorafgaand aan een bestelling werd via de chat op Fnac.be bevestigd dat er na de aankoop een factuur kon opgevraagd worden via 'webshop@be.fnac.com' . Toen na de bestelling een factuur werd opgevraagd, werd het volgende meegedeeld: Beste ..., Hartelijk dank voor uw e-mail. Helaas kunnen wij u geen factuur bezorgen met het BTW-nummer van uw bedrijf. De website Fnac.be is voorbehouden voor particulieren. Wij kunnen u geen factuur met btw-nummer bezorgen voor uw online aankopen. In een Fnac-winkel kun je wel een factuur met je btw-nummer krijgen voor aankopen die je in de winkel hebt gedaan. Wij zijn een site voor particulieren en bij een aankoop op onze site accepteer je de algemene verkoopvoorwaarden. Artikel 1.4 - FNAC Direct verkoopt niet aan professionals. Voor deze bestelling kunnen we je daarom geen nieuwe factuur met je bedrijfsgegevens sturen. In een Fnac-winkel kun je wel een factuur met je btw-nummer krijgen voor aankopen die je in de winkel hebt gedaan. Onze excuses voor dit ongemak. Vanessa, Met vriendelijke groeten, Fnac.be Daar er via Testaankoop in het verleden al een gelijkaardige klacht werd ingediend (https://www.test-aankoop.be/klagen/publieke-klachten/geen-btw-factuur/CPTBE01281610-46), heb ik naar die klacht verwezen. De klachtindienner heeft toen immers wel een btw-factuur gekregen. Daarop werd als volgt gereageerd: Beste ..., Bedankt voor uw mail. Uw bestelling DPBDM6QZH2SE2 werd gefactureerd en verzonden vanuit Frankrijk. Ook al moesten we u btw nummer toevoegen op uw factuur (wat we helaas niet kunnen doen) zou uw factuur ook niet in aanmerking komen omdat het gefactureerd is met een Franse btw nummer. De vorige keer hebben we uitzonderlijk een btw factuur kunnen aanmaken omdat de bestelling geplaatst werd op onze belgische voorraad. ... Met vriendelijke groeten, Aurélie Ik verzoek Fnac om alsnog een BTW-factuur te bezorgen

Afgesloten
B. B.
18/01/2025

Online bestellen Fnac.be

Korte beschrijving van uw probleem Twee aparte online aankopen gedaan op Fnac.be op 3 januari en 5 januari. Bij het bestellen wordt nergens een belofte gedaan in kader van levering op binnen x aantal dagen, noch wordt aangegeven dat het 5 dagen kan duren, voor de bestelling wordt geaccepteerd. Voor de bestelling van 3 januari contacteerde ik de klantendienst op 10 januari, omdat mijn bestelling nog steeds niet is geaccepteerd. Telefonisch deelde de vrouw mee dat dit eigenlijk 10(!) werkdagen kan duren. Bestelling werd zonder probleem geannuleerd. Daarnaast beloofde ze mij dat mijn tweede bestelling van 5 januari zeker zou geleverd zijn op 20 januari. Vandaag, 18 januari , neem ik opnieuw contact op met de klantendienst. De eerste vrouw legde de telefoon gewoon neer. De tweede vrouw die ik aan de lijn kreeg, excuseerde zich, maar legde de verantwoordelijkheid buiten Fnac, bij leveranciers. Ze vertelde dat Fnac een groot bedrijf is en voortdurend inzet op zich te verbeteren. Nou, hier heb ik eigenlijk geen boodschap aan. Met wat tegenzin annuleerde ze de bestelling. Beide bestellingen staan nog steeds als 'gereserveerd' in mijn PayPal. De boekhouding loopt blijkbaar ook een beetje achter. Dit is geen eerlijke communicatie naar consumenten, en daarbij komend lijkt het er op dat Fnac producten verkoopt, die ze eigenlijk niet hebben. Het nakijken van een voorraad duurt écht geen 2 weken anno 2025.

Opgelost
M. V.
14/01/2025

Retour probleem

Betreft bestelling: FJBJRJ72OUC6Y Factuur: Andy Verpaelst, Simoenstraat 9, 9506 Smeerebbe Vloerzegem 25/12/2024: bestelling geplaatst 27/12/2024: pakket ontvangen 06/01/2025: retour aangemeld via telefonische klantendienst. Ik werd gevraagd te mailen naar webshop@be.fnac.com om retour daar aan te melden. 10/01/2025: pas dan krijg ik een mail met het antwoord dat ik het pakket moet terugsturen naar: "Fnac Online Retour Slesbroekstraat 101-B Sint-Pieters-Leeuw 1600 Sint-Pieters-Leeuw" 6/01/2025: ik had ondertussen de algemene voorwaarden er op nagelezen rond retourvoorwaarden en het zelfde adres ook gevonden. Het pakket werd op 6/01/2025 verzekerd via postnl verstuurd naar exact het zelfde opgegegeven adres (zie bovenstaand). 13/01/2025: ik krijg de melding van Postnl dat het pakket terug gestuurd wordt naar de afzender wegens "foutief adres". Ik wens dit door uw diensten te laten behandelen om een correcte terugbetaling te verkrijgen.

Afgesloten
A. B.
28/11/2024

Bestelling wordt telkens geweigerd

Op 17 november plaats ik een bestelling met 2 bongo-bonnen en een duopack sodastream. Op 26 november neem ik contact op met de klantendienst aangezien de bestelling nog steeds niet geaccepteerd is. Op 27 november krijg ik melding dat de flessen geleverd zullen worden. Over de bonnen wordt niets vermeld. Bij aanmelden bij Fnac zie ik 'Geweigerd door verkoper'. Ik neem daarom telefonisch contact op met de klantendienst. Ik krijg hier te horen dat het waarschijnlijk komt om toch een deel van de bestelling verstuurd te krijgen. Ik moet de bonnen maar opnieuw bestellen. Als tip gaven ze: bestel de bon 1 per 1 en dan komt alles snel in orde. Dit heb ik dan ook gedaan en opnieuw zijn de bestelling nog niet geaccepteerd. Telefonisch is me vanmorgen bevestigd dat dit vandaag in orde zal zijn en dat ik ze ten laatste morgen heb. Aangezien de status dus nog altijd niet geaccepteerd is, heb ik opnieuw contact opgenomen met de klanten dienst en nu krijg ik de melding: de leverancier moet nog bevestigen dus morgen zal je ze niet hebben. Dit vind ik persoonlijk echt geen service. Alles staat op de website gewoon in voorraad, morgen geleverd. Na bijna twee weken nog geen levering.

Afgesloten
M. O.
14/09/2024

Weigeren om het defect product te repareren binnen de garantieperiode

Geachte mevrouw/heer Op 15/02/2023 kocht ik een smartphone via uw webshop en betaalde ik er 340,69 EUR voor. Ongeveer 1 jaar na de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, de smartphone geeft geen meldingen van oproepen, berichten en andere apps (dit ligt niet aan de instellingen). De laatste maand, krijg ik een zwart scherm bij binnenkomende en uitgaande oproepen. De smartphone reageert ook heel traag. Op 21/08/2024 ben ik naar uw winkel gegaan met het verzoek het product onder garantie te laten repareren maar de winkelmedewerker verwees mij naar de webshop. Ik heb op dezelfde dag een bericht via de webshop verzonden om het probleem te melden. Op 27/08/2024 had ik nog altijd geen reactie gekregen. Ik heb dus een klacht ingediend. Maar daar is ook geen reactie op gekomen. Ik heb tweemaal contact gehad met de webshopmedewerkers. De eerste keer vroegen ze mij om geduld te hebben. Nadien wees men mij erop dat ik zelf de smartphone moet laten repareren. De smartphone valt nog onder garantie dus de herstelling moet door de verkoper worden uitgevoerd. Ik ben nogmaals naar een Fnac-winkel gegaan om een oplossing te zoeken. Daar hebben ze ontkend dat ik eerder contact heb gehad met de webshop (chats worden niet opgeslagen op de account). Daarbij weigerde men om mijn klacht te behandelen. De vraag zal aan de verantwoordelijke worden gesteld en ik zou gecontacteerd worden. Meer dan 1 week later, nog altijd geen reactie. Ondanks talrijke aanmaningen is het defect tot op heden niet hersteld. Ik heb dus bijna 1 maand mijn smartphone niet kunnen gebruiken. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet Bijlagen: • Factuur • Berichten webshop

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform