Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
M. H.
10/09/2025

Handgeschakelde auto geleverd terwijl automaat besteld

Beste, 14 juni hebben mijn collega Christophe en ik samen een Volkswagen Caddy besteld voor mijn firma Deep Black als bedrijfswagen. Deze hebben we in goed vertrouwen besteld bij D'ieteren Mobility center Antwerpen met behulp van de verkoper Izet Jasar. Wij hebben expliciet gevraagd om een automaat en een kortmodel. Dit waren 2 belangrijke voorkeuren voor ons en de rest hebben we het advies van de verkoper gevolgd. Vandaag bij levering bleek echter dat het een handgeschakelde auto is en niet een automaat. Volgens de verkoper hebben we dit zelf bevestigd want de code 6v staat in de bestelling en hieruit zouden wij, als niet autoverkopers, moeten weten dat deze code het verschil geeft tussen handgeschakeld of automaat. Vervolgens zegt de garage dat het woord tegen woord is en eigenlijk niet bereid is iets aan deze situatie te doen. De verkoper bevestigd nog eens dat wij een 4 motion caddy hadden gewenst. Tot vanmorgen had ik nooit van 4motion gehoord en dit staat voor een 4wheeldrive. Hier hebben wij nooit omgevraagd maar volgens de verkoper is het omdat wij om 4motion hebben gevraagd de auto handschakeling is. Dus niet alleen is de verkeerde versnellingsbak besteld, ook heeft hij ons onnodig een duurder model verkocht waar wij nooit om gevraagd hebben. De auto hebben wij vandaag dan ook bij de garage laten staan met de vraag hoe ze dit gaan oplossen. Mijn werknemer Christophe gaat ook komende week afrijden voor een automatisch rijbewijs en niet een handgeschakeld rijbewijs. Op aanraden van mijn boekhouder stuur ik jullie deze mail.

In behandeling
A. B.
4/05/2025

Nieuwe auto met productieproblemen sinds dag 1

Geachte mevrouw/heer, Op 17 januari 2025 kocht ik een Volkswagen Tiguan R line in uw winkel en betaalde ik er 55789,15 euro voor. Na 0 dagen vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, bij afhalen hebben we samen met dealer volgende defecten ondekt: Panodak ging niet open, Cruisecontrol werkte niet Achteruitcamera’s werken niet. Dealer A&M Hasselt beloofde spoedig herstel, maar ondertussen zitten we 5 maanden verder. Ik heb mijn wagen nog niet gezien. Herstellingen waren zo complex dat de dealer dit zelf niet kon herstellen. Wagen moest naar brussel d’ieteren voor onbeperkte tijd. , gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Verschillende keren bij dealer geweest en contact opnemen met d’ieteren voor nieuwe wagen. Ze hebben dit geweigerd en 500 euro bon aangeboden. Tevens willen ze verloren leasebedragen niet vergoeden. Mijn wagen is tot heden niet herstelt. Er is geen reden opgegeven voor afwijzing Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat ik al 5 maanden niet kan rijden met nieuwe wagen en ik mijn geloof heb verloren in deze wagen. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Afgesloten
K. N.
28/04/2025

Geen herstelling

Op 08/04/2025 heb ik contact opgenomen met Waassolar (nu overgenomen door D’Ieteren Energy) wegens een probleem met onze omvormer van de zonnepanelen die sinds 07/04 error 031 geeft. Wij zijn sinds vijf weken verhuisd naar onze nieuwe woning, waarin deze zonnepaneleninstallatie aanwezig zijn. Belangrijk om te vermelden: de omvormer is nog twee maanden onder garantie. Bij mijn eerste contact op 08/04 werd mij gemeld dat er geen technici beschikbaar waren wegens de paasvakantie. De klantendienst verzekerde mij dat ik na de vakantie gecontacteerd zou worden voor een afspraak. Ik heb daarop gewacht, maar op 22/04, na afloop van de vakantie, bleef het beloofde telefoontje uit. Ondertussen zijn wij nu 17 dagen verder zonder functionerende zonnepanelen en heb ik vijf keer telefonisch contact gehad met de klantendienst. Telkens werd mij meegedeeld dat er “een ticket zou worden aangemaakt” en dat ik “terug gecontacteerd zou worden”, maar tot op vandaag is daar niets van in huis gekomen. Door dit gebrek aan opvolging draait ons zwembad al 15 dagen op gewone elektriciteit, wat mij gemiddeld circa €35 per dag kost — een aanzienlijke onvoorziene meerkost, bovenop de frustratie van het niet kunnen benutten van mijn zonnepaneleninstallatie. Ik vind deze situatie onaanvaardbaar. Er wordt niet gereageerd, er is geen zicht op herstelling en de extra kosten lopen verder op. Daarom eis ik: • Een onmiddellijke afspraak voor de herstelling van mijn omvormer. • Een financiële compensatie voor de geleden schade sinds het defect. • Een duidelijke schriftelijke reactie na ontvangst van deze klacht. Ik verwacht een spoedige reactie. Met vriendelijke groet,

Afgesloten
R. V.
26/04/2025

Bestelling auto, artikel HLN

Ik schrijf u naar aanleiding van een artikel dat vandaag in HLN verscheen, waarin wordt besproken hoe autoverdeler D'Ieteren klanten zou lokken met hoge, mogelijk misleidende kortingen. Volgens het onderzoek zou er bijvoorbeeld een korting van 17.000 euro op Audi-wagens worden geadverteerd, terwijl experts suggereren dat deze deels verzonnen is. Dit baart me grote zorgen, aangezien ik wellicht zelf ben beïnvloed door dergelijke prijsstrategieën. Ik wil graag verduidelijking over hoe de kortingen worden berekend en of de gepresenteerde prijzen daadwerkelijk overeenkomen met de werkelijke waarden van de voertuigen. Transparantie in prijszetting is essentieel voor het vertrouwen van consumenten, en ik hoop dat u mijn zorgen serieus neemt. Zonder deze korting had ik anders geen nieuwe auto gekocht

Opgelost
Y. W.
21/03/2025

Onveiligvoertuig van leasing bedrijf

D’Ieteren Group Maliestraat, 50 1050 Brussel België Geachte heer/mevrouw, Via deze weg wil ik mijn ernstige bezorgdheid en ontevredenheid uiten over de elektrische leasewagen die ik via uw maatschappij in gebruik heb. Ik rijd deze wagen nu een jaar, maar heb hier tot op heden nauwelijks onbezorgd gebruik van kunnen maken. Op een totaal van slechts 7.000 kilometer is de auto al vier keer met pech afgesleept wegens softwareproblemen en andere defecten. Dit is onaanvaardbaar en maakt de wagen zowel onbetrouwbaar als gevaarlijk. Hieronder vindt u een overzicht van de data waarop mijn wagen is gestrand en getakeld: • 02/12/2024 • 19/09/2024 • 19/05/2024 • 13/03/2025 Na de voorlaatste takeling heeft uw serviceafdeling de wagen een maand lang bij zich gehouden voor reparatie. Helaas stel ik vast dat de problemen niet zijn verholpen. De auto vertoont nog steeds onverklaarbaar en onvoorspelbaar gedrag, wat niet alleen bijzonder hinderlijk is, maar vooral een groot veiligheidsrisico inhoudt. Zo stopt de auto soms zomaar uit het niets, wat potentieel ernstige ongelukken kan veroorzaken. Naast de veiligheid en betrouwbaarheid van de wagen ondervind ik ook aanzienlijke praktische en financiële nadelen door deze voortdurende defecten. Aangezien ik zonder deze auto niet naar mijn werk geraak, ben ik genoodzaakt om telkens een huurwagen te nemen tegen een kostprijs van €60 per dag. Daarnaast maakt de onvoorspelbaarheid van de defecten het onmogelijk om met dit voertuig op vakantie te gaan, wat een aanzienlijke impact heeft op mijn mobiliteit en levenskwaliteit. Gezien de ernst van de situatie en het feit dat de problemen zich blijven voordoen, verzoek ik u dringend om een structurele en passende oplossing. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een vervangend voertuig zonder deze mankementen of een herziening van het leasecontract. Ik verwacht binnen tien werkdagen een schriftelijke reactie met een concreet voorstel om deze kwestie op te lossen. Ik hoop echter op een constructieve samenwerking en een snelle oplossing. Gelieve deze klacht met de hoogste prioriteit te behandelen en mij spoedig te informeren over de vervolgstappen. Met vriendelijke groet, Wuytack Yves Kruisboogstaat 13 9120 Beveren 0470454306 wuytack23@hotmail.com

Afgesloten
I. D.
19/10/2024

Operationele leasing wurgcontract

In januari 2023 ga ik langs bij Audi voor een Q8, er wordt mij aangeraden een Q5 hybride te nemen aangezien die hetzelfde is maar gewoon iets kleiner (vrouwelijker) en dit te nemen in operationele leasing ipv financiële leasing zoals gebruikelijk in mijn bedrijf "aangezien de hybride systemen binnen 3 jaar (einddatum leasing) niet meer interessant zullen zijn voor eigen overname" volgens de verkoper. Q5 nog niet beschikbaar voor proefrit dus gekocht op cataloog. Ik volg hun redenering en bestel de auto. Levering november 2023. De auto voldoet niet aan wat ik zoek en ik wil na een jaar wijzigen naar nieuwe leasing voor Macan 4 (zelfde groep D'Ieteren na overname van de Porsche garage). Ik vraag voor het aanpassen van het lease contract na 1 jaar maar dit wordt gelijkgesteld aan verbreking contract (ik stel zelfs voor om zelf de Audi over te nemen en door te verkopen maar van de aankoopprijs 2023 gaat slechts 3000 euro van de prijs af dus belachelijk hoog). Er wordt mij zelfs bij het nemen van het nieuwe contract voor de Porsche bovendien 35% van de nog ontbrekende huurgelden gevraagd en daar bovenop nog regularisatie banden 1238 euro en biv settlement 3538 euro (wat niet in het contract staat bij verbreking contract !). Bovendien wordt de 35% niet berekend op de financiële huur maar wel op de volledige huurprijs waarin ook verkeersbelasting, bijstand, vervangauto, onderhoud en herstellingen, winter- en zomerbanden wissel en opslag, verzekeringen zijn inbegrepen. Deze kosten moeten niet meer door mij betaald worden aangezien deze door de volgende leasingnemer van de auto zullen betaald worden. Enerzijds is het mijn oordeel dat het niet gaat over een verbreking van het contract maar een upgrade van mijn bestaand contract met een wagen die duurder is dan de huidige wagen dus compleet absurd dat ze dit weigeren. Indien ik voor een ander merk zou gaan en het dus wel zou kunnen aanzien worden als het verbreken van een bestaand contract is de bereking alsnog foutief met het aanrekenen van bijkomende kosten (+/-4200 euro) die niet vermeld staan in het contract en de operationele kosten verbonden aan de wagen (verzekering, ...) die door de nieuwe eigenaar betaald zullen worden. Ik probeerde meermaals met D'Ieteren te onderhandelen maar ze blijven kortzichtig met een financiële tegemoetkoming die nog steeds lager ligt dan wat de eigenlijke kost zou zijn. Dit is een echt wurgcontract en bovendien getuigen ze niet echt van enige commerciële feeling bij het willen wisselen naar een wagen die 35.000 euro duurder is in aankoop. Voor mij geen operationele leasing meer en al zeker niet bij D'Ieteren als dit hun manier van zaken doen is.

Afgesloten
M. V.
23/09/2024

Repatriëring

Eén van mijn medewerkers viel half juli in panne in Italië. Auto passeerde altijd via een officiële VW bij onderhoud, dus VW Assistance hun hulp ingeroepen. Er werd een dossier aangemaakt met nummer 7621381. Relaas van onze oproepen naar VW Assistance. 26 Augustus - Persoon die de afhalingen regelt is niet op kantoor. 28 Augustus - Persoon is nu wel hier en gaat naar de garage in Italië bellen om de nodige zaken af te stemmen en de repatriëring te organiseren. Binnen 2 à 3 weken is de wagen terug in België. Vrijdag 20 september - We zijn nu 3 weken verder en we bellen dus terug. Oei, ja,... er is hier het één en het ander misgelopen. Ik zoek alle info op en we bellen u binnen het half uur terug met meer informatie. Wat zijn we toch naïef ; ze hebben uiteraard niet terug gebeld. Maandag 23 september - Er is nog geen repatriëring in gang gezet. We gaan vandaag de garage contacteren en de repatriëring opstarten. Vraag is dan ook : mag ik ervan uitgaan dat de auto nog hier gaat geraken voor 31 december ? Ik ben nu al 2 maanden een verzkering aan het betalen voor een auto die niet meer rijdt !!

Opgelost
P. H.
25/07/2024

Weigering fabricage fout op zich te nemen

De distributie ketting van mijn wagen (een Caravelle T6 van 2018) is stuk waardoor er veel meer schade is aan de motor. Het factuur (bestek) loopt op tot bijna €7766 incl. btw. Het toppunt van al is dat Volkswagen zelf pas een vervanging van de distributie riem adviseert vanaf 210.000km. Terwijl mijn wagen er slechts 185.000km heeft. Komt daar boven dat de auto netjes zijn onderhouds parcours heeft gevolgd bij VW & niet zo lang geleden ook binnen ging voor een herstelling. Dat bleken de stuurstangen te zijn. Nu opeens de distributie riem. Hebben ze toen al iets gemist? Dat weet je nooit als klant. Als klant heb je er vertrouwen in dat je garagist (in dit geval Volkswagen Kontich - 'Dieteren mobility center) je auto goed onderhoudt. Deze schade komt dan voor mij als totaal onverwacht, je verwacht toch dat zij dit net 'voorkomen' doordat je netjes je onderhoud afspraken nakomt. Komt daar boven dat ze me klaarblijkelijk heel vriendelijk wilden helpen met een vervangwagen. Blijkt nu dat die me €90 per dag zal kosten. Ondertussen rijd ik er al 20 dagen mee rond. En gisteren kreeg ik pas te weten wat dat me kost. Reken maar uit welk factuur ik nog krijg. Ik heb een claim ingediend maar ze wuiven het van zich af. Ze geven mij een schamele troost van 15% korting op het materiaal, redelijk marginaal als je weet wat het totale bedrag betreft. Ik ben zeer teleurgesteld en ik stap af van mijn plannen bij de VW groep een nieuwe auto te kopen volgend jaar. De arrogantie van de autoverkoop en dienst na verkoop is echt erg geworden. Ze beseffen zelfs niet meer wat een kapitalen mensen neerleggen voor hun auto.

Opgelost
J. D.
15/05/2024

Kost nieuwe DSG koppeling

1ste ingebruikname voertuig 27/08/2018. Bij onderhoud op 05/07/2022 probleem van schokken bij vertrek aanhangig gemaakt. Bougies werden vervangen. Probleem bleef. Ikzelf had er geen goed gevoel bij. Expliciet gevraagd aan verkoper B.V.H ,garage Mertens, om preventief dossier te openen bij VW D'Ieteren. Bij elk volgend onderhoud 't zelfde probleem aanhangig gemaakt. Er werd niets 'fout' gevonden. Bij laatste onderhoud 22/04/2024 blijkt nu dat de DSG koppeling volledig dient vervangen te worden ??? Het schokken is nog steeds hetzelfde, geen toename. Het voertuig is 6jaar oud - 90.000 km. Ik uit ten zeerste mijn ongenoegen. Klopt de diagnose ? Moet ik elders voor een second opinion ? Wat met de herstelkosten ? Het zou fijn zijn mocht Volkswagen D'Ieteren oa. financieel en technisch tussenkomen in dit verhaal

Afgesloten
M. D.
30/04/2024

transparantie

BesteIk heb bij u een contract lopen voor het onderhoud van mijn wagen We Care. U verhoogt mijn bedrag per maand en rekent mij hoge herzieningen aan.Ik vroeg al meermaals een duidelijke verantwoording van de gelden die ik reeds gestort heb. Ik maakte al 853,04 euro over sedert mijn vorig onderhoud en dit vind ik veel voor zo'n kleine wagen. U wil mij zelfs niet melden hoeveel u betaalde voor het laatste onderhoud aan mijn eigen wagen. Dat is zeer teleurstellend.Ik wil transparantie: u betaalt met MIJN geld en ik vind dat u mij dan ook volledig op de hoogte moet stellen als ik u daar een vraag over stel. Vriendelijke groeten

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform