Terug

Onveiligvoertuig van leasing bedrijf

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. W.

Naar: D’Ieteren

21/03/2025

D’Ieteren Group Maliestraat, 50 1050 Brussel België Geachte heer/mevrouw, Via deze weg wil ik mijn ernstige bezorgdheid en ontevredenheid uiten over de elektrische leasewagen die ik via uw maatschappij in gebruik heb. Ik rijd deze wagen nu een jaar, maar heb hier tot op heden nauwelijks onbezorgd gebruik van kunnen maken. Op een totaal van slechts 7.000 kilometer is de auto al vier keer met pech afgesleept wegens softwareproblemen en andere defecten. Dit is onaanvaardbaar en maakt de wagen zowel onbetrouwbaar als gevaarlijk. Hieronder vindt u een overzicht van de data waarop mijn wagen is gestrand en getakeld: • 02/12/2024 • 19/09/2024 • 19/05/2024 • 13/03/2025 Na de voorlaatste takeling heeft uw serviceafdeling de wagen een maand lang bij zich gehouden voor reparatie. Helaas stel ik vast dat de problemen niet zijn verholpen. De auto vertoont nog steeds onverklaarbaar en onvoorspelbaar gedrag, wat niet alleen bijzonder hinderlijk is, maar vooral een groot veiligheidsrisico inhoudt. Zo stopt de auto soms zomaar uit het niets, wat potentieel ernstige ongelukken kan veroorzaken. Naast de veiligheid en betrouwbaarheid van de wagen ondervind ik ook aanzienlijke praktische en financiële nadelen door deze voortdurende defecten. Aangezien ik zonder deze auto niet naar mijn werk geraak, ben ik genoodzaakt om telkens een huurwagen te nemen tegen een kostprijs van €60 per dag. Daarnaast maakt de onvoorspelbaarheid van de defecten het onmogelijk om met dit voertuig op vakantie te gaan, wat een aanzienlijke impact heeft op mijn mobiliteit en levenskwaliteit. Gezien de ernst van de situatie en het feit dat de problemen zich blijven voordoen, verzoek ik u dringend om een structurele en passende oplossing. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een vervangend voertuig zonder deze mankementen of een herziening van het leasecontract. Ik verwacht binnen tien werkdagen een schriftelijke reactie met een concreet voorstel om deze kwestie op te lossen. Ik hoop echter op een constructieve samenwerking en een snelle oplossing. Gelieve deze klacht met de hoogste prioriteit te behandelen en mij spoedig te informeren over de vervolgstappen. Met vriendelijke groet, Wuytack Yves Kruisboogstaat 13 9120 Beveren 0470454306 wuytack23@hotmail.com

Bemiddeling door Testaankoop 09 april 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform