De distributie ketting van mijn wagen (een Caravelle T6 van 2018) is stuk waardoor er veel meer schade is aan de motor. Het factuur (bestek) loopt op tot bijna €7766 incl. btw. Het toppunt van al is dat Volkswagen zelf pas een vervanging van de distributie riem adviseert vanaf 210.000km. Terwijl mijn wagen er slechts 185.000km heeft. Komt daar boven dat de auto netjes zijn onderhouds parcours heeft gevolgd bij VW & niet zo lang geleden ook binnen ging voor een herstelling. Dat bleken de stuurstangen te zijn. Nu opeens de distributie riem. Hebben ze toen al iets gemist? Dat weet je nooit als klant. Als klant heb je er vertrouwen in dat je garagist (in dit geval Volkswagen Kontich - 'Dieteren mobility center) je auto goed onderhoudt. Deze schade komt dan voor mij als totaal onverwacht, je verwacht toch dat zij dit net 'voorkomen' doordat je netjes je onderhoud afspraken nakomt. Komt daar boven dat ze me klaarblijkelijk heel vriendelijk wilden helpen met een vervangwagen. Blijkt nu dat die me €90 per dag zal kosten. Ondertussen rijd ik er al 20 dagen mee rond. En gisteren kreeg ik pas te weten wat dat me kost. Reken maar uit welk factuur ik nog krijg. Ik heb een claim ingediend maar ze wuiven het van zich af. Ze geven mij een schamele troost van 15% korting op het materiaal, redelijk marginaal als je weet wat het totale bedrag betreft. Ik ben zeer teleurgesteld en ik stap af van mijn plannen bij de VW groep een nieuwe auto te kopen volgend jaar. De arrogantie van de autoverkoop en dienst na verkoop is echt erg geworden. Ze beseffen zelfs niet meer wat een kapitalen mensen neerleggen voor hun auto.