Terug

Handgeschakelde auto geleverd terwijl automaat besteld

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

M. H.

Naar: D’Ieteren

10/09/2025

Beste, 14 juni hebben mijn collega Christophe en ik samen een Volkswagen Caddy besteld voor mijn firma Deep Black als bedrijfswagen. Deze hebben we in goed vertrouwen besteld bij D'ieteren Mobility center Antwerpen met behulp van de verkoper Izet Jasar. Wij hebben expliciet gevraagd om een automaat en een kortmodel. Dit waren 2 belangrijke voorkeuren voor ons en de rest hebben we het advies van de verkoper gevolgd. Vandaag bij levering bleek echter dat het een handgeschakelde auto is en niet een automaat. Volgens de verkoper hebben we dit zelf bevestigd want de code 6v staat in de bestelling en hieruit zouden wij, als niet autoverkopers, moeten weten dat deze code het verschil geeft tussen handgeschakeld of automaat. Vervolgens zegt de garage dat het woord tegen woord is en eigenlijk niet bereid is iets aan deze situatie te doen. De verkoper bevestigd nog eens dat wij een 4 motion caddy hadden gewenst. Tot vanmorgen had ik nooit van 4motion gehoord en dit staat voor een 4wheeldrive. Hier hebben wij nooit omgevraagd maar volgens de verkoper is het omdat wij om 4motion hebben gevraagd de auto handschakeling is. Dus niet alleen is de verkeerde versnellingsbak besteld, ook heeft hij ons onnodig een duurder model verkocht waar wij nooit om gevraagd hebben. De auto hebben wij vandaag dan ook bij de garage laten staan met de vraag hoe ze dit gaan oplossen. Mijn werknemer Christophe gaat ook komende week afrijden voor een automatisch rijbewijs en niet een handgeschakeld rijbewijs. Op aanraden van mijn boekhouder stuur ik jullie deze mail.

Berichten (2)

D’Ieteren

Naar: M. H.

12/09/2025

Betreft : - Uw CVI Caddy Cargo WV1ZZZSK4TX003503 - Onze referentie: 00884771 Geachte Test-Aankoop, Geachte heer Hengeveld, Ik dank u voor uw schrijven met betrekking tot het verkoop dossier van dhr. Hengeveld. Gelieve te begrijpen dat ik hierop niet kan reageren, zonder onderzoek en contact met de verkoopafdeling van D'Ieteren Mobility Center Antwerpen. Zodra ik uw dossier met hen en met de interne verkoopdiensten, van de invoerder, heb kunnen bespreken, kom ik naar u terug. Ik dank u voor uw begrip. Met vriendelijke groeten, Gelieve deze melding in geval van verdere communicatie niet te wissen: thread::YGMbRLDhdFSR6clAcI0F4n8::

D’Ieteren

Naar: M. H.

12/09/2025

Betreft : - Uw CVI Caddy Cargo WV1ZZZSK4TX003503 - Onze referentie: 00884771 - Uw referentie :Klachtnummer 13393141 Geachte Test-Aankoop, Ik kom naar u terug nadat ik het dossier had overgemaakt aan de directie van de concessie te Antwerpen. Deze hebben snel gereageerd en vragen of u de klacht rechtstreeks aan hen wil richten. Als gevolg op hun speciefieke vraag, verwijs ik u voor deze klacht dus graag verder naar onze collega's bij D'Ieteren Mobility Center Antwerpen, via het e-mailadres :Info.antwerpen@dieterenmobilitycompany.be , hier in kopie. Ik dank u voor uw begrip en wenst u nog een fijne dag verder. Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, groet ik Met vriendelijke groeten, Gelieve deze melding in geval van verdere communicatie niet te wissen: thread::YGMbRLDhdFSR6clAcI0F4n8::


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform