Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
bestelling niet geleverd
Bestelling Dyson Airstrait™ wet-to-dry stijltang geplaatst op maandag 6 oktober, nav een speciale promotie die zij per mail aanboden. Dyson gaat er prat op er binnen de 1 à 2 dagen geleverd wordt na bestelling, tja... De opvolging hiervan tart evenwel alle verbeelding. Aangezien ik op woensdag nog geen enkel bericht van levering ontving ben ik dagelijks zowel per whatsapp als telefonisch levering gaan opvolgen. Onvoorstelbaar welke antwoorden ik telkens kreeg, niemand maar dan ook niemand kon mij zeggen wanneer geleverd zou worden iedereen schermde met het feit dat zij niet bevoegd waren om dit op te lossen en zij konden en of mochten of wilden mij blijkbaar ook niet doorverbinden met een verantwoordelijke die een beslissing kon nemen in dit dossier. de whatsapp conversaties waren zo mogelijk nog erger.... Uiteindelijk kreeg ik op 11 oktober de belofte dat er uiterlijk binnen de 2 dagen zou gereageerd worden per mail, 2 dagen later moest ik nog tot tot 7 dagen wachten op antwoord van de “escalatie”afdeling……. Vandaag opnieuw contact om te vernemen dat zij nog 30 dagen nodig hebben om mijn probleem op te lossen alle mails naar opgegeven mail adressen worden beantwoord als " no-reply mailbox"...
Yalcin akkus
Beste dyson team, Ik heb een dyson airwrap gekocht via krefel . Ik heb deze op 17/7/25 opgestuurd voor herstelling dat garantie vervallen was . Hier voor heb ik 95 euro moeten betalen. Na weken bellen heb ik info gehad dat artikel hersteld is en zou binnen een week via hoofdkantoor mijn bezit zou zijn . Na 2 weken nog niks ontvangen ik bel naar krefel lommel en hoor ik van eene medewerker dat het artikel kwijtgeraakt is en andere medewerker zegt neen kan niet hersteld worden roept zij !Hoofdkantoor gemaild en krijg info mail als dyson heeft deze artikel en reageert niet op onze mails aldus krefel . Ik krijg van hun een voorstel van 324 euro tegoed bon als ik niet kan niet wachten. Ik ben nu bijna 4 maanden aan het wachten op mijn dyson. Zij geven jullie de schuld , maar ik zit zonder mijn artikel . Ik heb hun ook een voorstel gedaan van Mijn dyson en mijn 95 euro terug oftewel een nieuwe dyson arwrap. Krijg ik als antwoord neen. Nu ik ben hier te duppe . Gelieve deze oplossen met krefel Zie bijlage voor bewijzen en mails van krefel . Alvast bedankt
Terugbetaling
Beste, Het product 15 dagen geleden teruggestuurd en nog steeds geen terugbetaling ontvangen!!! heb al 2 maal Whatsapp gedaan, maar wij worden gewoon aan het lijntje gehouden dat dit wel in orde zou komen maar ik geloof hier niets van. Gelieve een onderzoek in te stellen. Dit is de track-and-tracecode van terugsturen 3SECOV0115209
herstelling in garantie
Beste , Ik december 2024 maak ik een melding dat de steelstofzuiger die we aankochten niet meer oplaad. Op 13 december kregen we een mail terug met de melding dat de inruiling van het toestel ingeboekt staat met dossiernummer Dyson 43285068. We zijn ondertussen 10 maand, tientallen mails , beloften, contacten met verschillende diensten en duizenden excuse en uitleg verder maar hebben nog steeds geen ander toestel.
Geen terugbetaling ontvangen
Geachte mevrouw/heer, Op 25/06/2025 heb ik in uw online winkel een Dyson Cool AM07 gekocht, waarbij ik het bedrag van €299 heb betaald. Bij de levering van het product, die plaatsvond op 26/06/2025, heb ik, na kennis te hebben genomen van de kenmerken ervan, besloten gebruik te maken van het herroepingsrecht. Ik heb u op 01/07/2025een mededeling in die zin gestuurd via WhatsApp. Op 01/07/2025 antwoordde u mij dat u het verzoek om teruggave aanvaardde en gaf u mij instructies voor de terugzending van de goederen. Ik heb uw instructies opgevolgd en heb op 09/07/2025 de bevestiging ontvangen dat het product bij u is aangekomen. Tot op heden, na 72 dagen, heb ik echter nog geen terugbetaling ontvangen van de betaalde prijs van 299. Ik nodig u uit mij dit bedrag zo spoedig mogelijk te betalen . Ik wacht op uw antwoord binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Met vriendelijke groet, Eleni Logas Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs • Kopie van het bericht van herroeping + ontvangstbewijs
Terugbetaling defect toestel
Beste, op 21/06 heb ik een Dyson Purifier Cool PC2 De-NOxn aangekocht op Dyson.be, op 23/06 is dit geleverd, uitgepakt en bij het eerste gebruik verscheen een waarschuwingssymbool op de display en het roteerde niet, onmiddellijk contact opgenomen met Dyson en het toestel diende teruggestuurd te worden. Dezelfde dag is het pakket afgegeven bij Bpost met de door Dyson gemailde verzend labels naar een verzameladres in Nederland, vandaar is het doorgestuurd naar een hersteldienst in Duitsland. Op 2/07 kreeg ik de melding dat het toestel niet kon hersteld worden en dat er na 2 tot 3 dagen contact ging opgenomen worden. Op 9/07 kreeg ik een omruilaanbod waar ik niet wilde op ingaan en de volledige terugbetaling van het defecte toestel vroeg. Op 17/07 kreeg ik bericht dat dit in behandeling was en onderzocht moest worden. Er zijn ook nog telefonische contacten geweest op nummer 0032 3 377 42 33 op de volgende dagen, 17/07 , 24/07 , 06/08 en 13/08 met steeds hetzelde resultaat namelijk he dient steeds terug onderzocht te worden en naar een andere dienst doorgestuurd te worden. Dit blijft aanslepen ondanks de verschillende telefonische contacten van bij de start van de meldingen door Dyson. Dyson heeft zelf gemeld dat het toestel NIET hersteld kon worden en nu moet dit terug onderzocht worden voor dat dit afgehandeld kan worden, dit blijft duren waarbij ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt, ik vindt deze handelswijze niet kunnen, hopelijk kan u mij helpen om tot een terugbetaling te komen, Mvg, Danny Van Hamme
Leveringsprobleem
Op 5/6 kochten wij - naar aanleiding van een exclusieve aanbieding door Dyson, een Dyson V15S detect Submarine toestel (zie factuur) met gratis dock. Bij levering bleek alleen de gratis dock in de (grote doos) te zitten. Wij meldden dit probleem enkele dagen nadien (omdat wij ondertussen enkele dagen vakantie namen) en stuurden onmiddellijk de gevraagde foto’s en informatiefiche op (zie bijlage). Ik had al verschillende keren telefonisch en via mail contact met het supportteam. Telkens wordt mij verzekerd dat ik binnen 4-5 werkdagen uitsluitsel krijg. Laatste bericht dateert van 22/7 en luidt als volgt: "Hallo Wouter, Bedankt dat je contact hebt opgenomen met Dyson. Wij verontschuldigen ons oprecht voor het veroorzaakte ongemak en stellen uw geduld zeer op prijs. Graag willen wij u erop wijzen dat het door u bestelde onderdeel momenteel niet op voorraad is. U kunt er zeker van zijn dat we de voorraad nauwlettend in de gaten houden en zodra deze beschikbaar komt, wordt deze onmiddellijk naar uw adres verzonden. Als je vragen hebt, neem dan gerust contact op met Dyson-ondersteuning via e-mail of WhatsApp. We helpen je graag verder. Vriendelijke groeten en groeten, Ondersteuning voor eigenaren Dyson België" Sindsdien niets meer gezien of gehoord. Ik wil nu officieel klacht indienen. Ik geloof niet dat er geen voorraad meer zou zijn, anders zouden ze geen exclusiviteitscampagne hebben gevoerd. Ik vrees dat men mij niet gelooft en mij aan het lijntje houdt tot ik het zou opgeven. Ik kocht en betaalde een dure stofzuiger en heb die nog steeds niet ontvangen. Met de hand op het hart kan ik u verzekeren dat die stofzuiger niet in het pakket zat en ik die dus op generlei wijze heb laten verdwijnen. Als bijlage alle documenten die ik aan Dyson bezorgde. De doos en de dock zijn nog steeds in mijn bezit en houd ik zo tot ik alles geleverd krijg. Kunnen jullie iets voor mij betekenen? An Wouters
Ingebrekestelling - niet geleverde bestelling
INGEBREKESTELLING – NIET-GELEVERDE BESTELLING Aan: Dyson BV De Ruijterkade 139 1011 AC Amsterdam Nederland Van: Jaime Cuykens Sterrenlaan 47 2610 Antwerpen België Datum: 1 augustus 2025 Betreft: Niet-geleverde bestelling – Ordernummer 1752353329 Geachte heer/mevrouw, Op 3 juli 2025 heb ik via uw website Dyson.be de volgende producten besteld en volledig betaald: Dyson WashG1™ vloerreiniger – €699,00 Dyson Purifier Cool PC2 De-NOx – €699,00 Totaal betaald bedrag: €1.098,00 (incl. btw) Tot op heden heb ik de Dyson WashG1™ vloerreiniger niet ontvangen, terwijl de levering reeds had moeten plaatsvinden volgens de door u opgegeven standaardbezorgtermijn. Dit betreft een duidelijke niet-nakoming van de koopovereenkomst conform artikelen VI.44 en volgende van het Wetboek van Economisch Recht en de EU-consumentenrichtlijn 2011/83/EU. Ik verzoek u hierbij formeel en laatste maal: De ontbrekende Dyson WashG1™ vloerreiniger onmiddellijk alsnog te leveren, of, Bij gebrek aan levering binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van deze ingebrekestelling, mij het bedrag van €699,00 volledig terug te betalen op mijn rekening BE48 7370 6722 9127. Indien u hier niet tijdig op reageert, zie ik mij genoodzaakt om: Mijn klacht voor te leggen aan het Europees Consumenten Centrum (ECC Belgium), En/of een gerechtelijke procedure in te leiden bij het bevoegde vredegerecht in Antwerpen, waarbij ik tevens aanspraak zal maken op interesten en gerechtelijke kosten. Gelieve deze brief als formeel in gebreke stellen te beschouwen. Ik behoud alle rechten en rechtsmiddelen voor. Hoogachtend, Jaime Cuykens E: jc@vesperventures.co M: +32 474 92 44 55
Nog steeds geen levering na één maand
Geachte heer/mevrouw, Op 26/06/2025 heb ik via uw webshop een bestelling geplaatst en het volledige bedrag van €399 betaald voor het volgende product: Dyson Airstrait wet-to-dry stijltang (Jasper Plum); bestelreferte 1752350767. Tot op heden heb ik het product nog steeds niet ontvangen. Volgens uw communicatie is er een "onderzoek" lopende, maar er is geen levering noch concrete oplossing aangeboden. Ik heb intussen meer dan 7 keer contact opgenomen met de klantendienst waar telkens gezegd wordt dat ik moet wachten. Volgens het Belgische Wetboek van economisch recht(Boek VI, art. VI.43 e.v.) moet een bestelling uiterlijk binnen 30 dagen geleverd worden, tenzij anders overeengekomen, wat in dit geval niet het geval is. Aangezien u uw leveringsverplichting niet bent nagekomen, stel ik u hierbij formeel in gebreke. Ik ontbind hierbij de koopovereenkomst conform artikel VI.45 van het Wetboek van economisch recht en eis een volledige terugbetaling van €[bedrag] binnen 14 dagen na ontvangst van deze brief. Een schadevergoeding wegens niet nakomen van de verplichtingen zou echter ook op zijn plaats zijn. Ik verzoek u vriendelijk deze kwestie met de nodige spoed en ernst te behandelen. Met vriendelijke groet, Gaëlle Uytterhaegen
bestelling nooit geleverd
Beste, op 29-4-25 bestelde ik een vloerzuigmond voor mijn V11. Tot vandaag, 13 juli 2025, nog niets ontvangen , ondanks herhaalde contacten via chat en telefoon gebeurt er helemaal niets. Jullie mailadres is helemaal niet meer bereikbaar. Ook op mijn dringende vraag om een refund van het betaalde bedrag komt geen reactie. Ik eis van Dyson een levering of een terugbetaling van het bestelde artikel binnen 2 weken vanaf vandaag.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten