Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
herstelling
Beste, wij hebben via orange in Augustes een refurbished iphone se 2020 gekocht. Deze viel regelmatig uit tijdens gebruik op verschillende percentages. Wij zijn er dan terug mee naar orange geweest, zij hebben dan het toestel onder garantie opgestuurd naar de reparatie dienst. Nu hebben wij een mail ontvangen dat wat kapot zou zijn niet onder garantie valt en zij dus niet maken. Wij zouden nu 36,30€ moeten betalen om ons toestel ongemaakt terug te krijgen. Wij zijn al bij orange geweest maar zij trekken hun handen terug en zeggen dat dit iets tussen ons en de reparatie dienst is. Wij vinden het niet kunnen dat een wij voor een toestel wat onder garantie valt wij ook nog kosten voor moeten betalen om die nu terug te krijgen! In bijlage heb ik hun mail die wij gekregen hebben toegevoegd.
extra schade na reparatie
Geachte mevrouw/heer, Op 19-8-24 heb ik met uw onderneming(en) een overeenkomst afgesloten voor de herstelling van van de wifi op mijn Samsung Fold 3 Echter, ik stelde op 21-8-24 vast dat volgende schade werd toegebracht tijdens de werken: • Scherm Kapot • Batterij kapot Er werd een herstelling voorgesteld van 695 Euro voor de herstelling van het scherm en de batterij niettegenstaande dat de batterij en het scherm niet kapot waren bij afgeven toestel aan servicecenter en dat het nog binnen de garantieperiode van 2 jaar was . Een fold 3 is inderdaad 3 jaar geleden geproduceerd,maar ik heb hem zelf aangekocht in januari 2023. Na ontvangen van de mail met de reparatiekost was er geen mogelijkheid jullie te contacteren(niet via mail, telefoon,...). Ik heb daarom via Samsung contact opgenomen en hen verteld dat het scherm en de batterij zeker niet kapot waren VOOR de aanvang herstellingswerken en ik vroeg hen of de schade niet kon veroorzaakt zijn door het openen van de telefoon doordat alles tegenwoordig gelijmd is. Ik had er geen verhaal tegen en ze zeiden dat ik het toestel wel ongerepareerd kon terug krijgen voor 37 euro of niets betalen en het toestel daar laten en niets betalen. Gefrustreerd heb ik het toestel bij de jullie dienst gelaten . Ik verzoek u alsnog onverwijld de veroorzaakte schade te willen herstellen of te laten herstellen op uw kosten. Gelieve te willen reageren binnen de [5] dagen om afspraak te maken om dit praktisch uit te werken. Bij gebreke hieraan, zal ik verdere stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, Bijlagen: aankoop factuur
Toestel gestuurd voor screenprotector, 8 dagen weg en zonder toestemming onnodige herstellingen
Ik stuurde via Samsung mijn Galaxy Fold 6 naar Dynafix. Allereerst werd mijn toestel toen het opgehaald werd los in een doos geworpen. Samsung zegt dat een herstelling 3 dagen duurt en ik had enkel een inner screen protector nodig dus liet ik het oplaten. Nu is het al ruim 8 dagen dat er staat dat men wacht op onderdelen "tape". Vanaf 28 augustus na contact op te nemen met samsung staat er nu ook dat men wacht op onderdelen Display en batterij. Er was helemaal geen probleem met mijn toestel of met het batterij of display. IK HAD ENKEL EEN NIEUWE INNER SCREEN PROTECTOR NODIG. Samsung raad aan om niet te werken met het toestel zonder inner screen protector en dit was los gekomen. Dit is maximum 20 minuten werk. Er werd me bovendien nooit toestemming gevraagd om deze onnodige herstellingen uit te voeren!
Reparatie valt niet onder garantie
Beste, samsung galaxy z flip 3 is opgestuurd naar dynafix voor een reparatie onder garantie. Er begonnen zich kleine scheurtjes te onstaan in de vouwlijn van het toestel. Nergens anders op het scherm is er een beschadiging. Nu viel het toestel zomaar uit na het dichtklappen en terug openen. Alsof er ergens een slecht contact is. Dit is spontaan ontstaan. Ik heb een appart toestel voor het werk, dus mijn z flip wordt niet veel gebruikt.Na het opsturen naar dynafix heb ik tehoren gekregen dat dit bij 'val, druk of stootschade' hoord. Dit vind ik absurt! Hoe kan het 'val, druk of stootschade' zijn als er enkel scheurtjes in de vouwlijn zitten? Of uberhoud het toestel te openen om te kijken naar de oorzaak van het slechte contact? Dit vind ik een foute diagnose om onder de garantie uit te komen.
Slechtste service ooit
Ik heb mijn galaxy watch 5 binnengebracht bij hun omdat die batterij niet in orde was. Dynafix heeft zogezegd niets gevonden en stuurde deze dus terug. Bij het terugkrijgen gemerkt dat de pinnetjes om mijn bandje te connecteren er niet bij waren. Bijkomen bij het opladen nu twee zwarte vlekken en het oplaadicoontje dat niet weggaat ondanks deze niet op de oplader ligt. Mail gestuurd naar dynafix die zeggen gratis reparatie stuur maar binnen, kreeg dan een mail dat ik 37 euro moet betalen dat ze niets hebben gevonden. Sinds dien 3 keer gemailed en 2 keer gebeld om dit op te lossen, wordt volledig niet geholpen, ondertussen ook met samsung zelf al meermaals in contact gestaan ook hier wordt er weinig aan gedaan. Ronduit schandalig dat dit bedrijf nog mag en kan bestaan. Slechtste service dat ik ooit al heb meegemaakt en ik werk in it dus niet de eerste keer dat ik met een service departement contact moet opnemen. Ik raad ten zeerste aan dat samsung een ander bedrijf vind om mee samen te werken want dit kan compleet niet.
Garantie opgeheven door slecht onderhoud
Ik heb een aantal earbuds van samsung welke ik heb moeten opsturen voor reparatie nadat er verlies van geluid was in het rechtse oortje.Nu wilt u dit artikel niet repareren onder garantie, en naar verluidt is dit omdat het artikel te hard vervuild zou zijn. Er is een foto meegestuurd met deze melding en daarop zie je een ingezoomde foto van speakers van oortjes, en waar wel wat (ogenschijnlijk) oorsmeer aanwezig blijkt te zijn. Er wordt in de mail ook melding gemaakt dat beide oortjes voorzien zijn van een portie oorsmeer, hoewel het andere oortje nog wel functioneerde naar behoren.Ik heb vervolgens de vraag gesteld of deze oortjes dan zouden moeten werken als voorheen nadat ik ze zelf proper zou maken, maar dit wou u niet bevestigen.Ik kreeg ergens nog wel mee dat als ik betaal om de oortjes terug te krijgen (€ 37,50), ze vervolgens proper maak en opnieuw aanbiedt, het zou kunnen dat ze het repareren, en dan kon u niet meedelen of het probleem dan uberhaupt opgelost zou zijnErgens in de voorwaarden staat dat je het product moet onderhouden, of dat is alvast de insteek waarmee u de garantie wilt afwimpelen..Nu heb ik deze oortjes gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn, namelijk in de oren stoppen...Ik vind dat ook niet altijd zo fijn dat er wel eens wat oorsmeer aan die dingen hangt, dus ik maak dit ter tijd en stond proper. En ik kuis ze zo goed als elke keer dat ik ze gebruik af alvorens ik ze in de case stop. Dus in mijn ogen is dit het gebruik als een goede huisvader.Ik heb ook wel eens begrepen dat oortjes niet gerepareerd worden omdat deze daarvoor te klein zijn, dus dit is dan een mooie manier om in te dekken dat er onder het mom van slecht onderhoud de garantie opgeheven wordt. Er wordt ook nergens vermeld van het toestel proper te maken alvorens op te sturen voor reparatie. En als dit dan een veel voorkomend probleem zou zijn mag dit toch ook beter aangekaart worden gaandeweg het gebruik hiervan.En ik gebruik overigens al jaren earbuds aangezien ik vaak jeuk krijg van on ear headsets, en een probleem als dit heb ik nog nooit meegemaakt, en er zijn oortjes die ik jaren heb gebruikt, en welke na een half jaar niet zouden stuk zijn door vervuiling.Ik zou het dan ook ten zeerste apprecieren dat hier correct mee wordt omgegaan en dat mijn artikel gerepareerd of omgeruild wordt onder garantie.Het kan niet dat een artikel dat op de juiste manier gebruikt en onderhouden wordt, zoveel last kan ondervinden van dit probleem. Dan moet er bij het maken van het product toch ergens iets mis zijn gegaan lijkt mij. Graag had ik wat van u vernomen
Smartphone verdwenen
Beste, Ik liet mijn samsung S23 ultra herstellen via de Samsung verzekering Careplus. Zij werken samen met de firma Dynafix die de herstelling uitgevoerd heeft. Wanneer mijn toestel terug thuis geleverd werd stelde ik vast dat ik een foutief toestel ontvangen had. Namelijk een Samsung S10 ipv mijn S23 Ultra! Ik werd hier zaterdag 18 november om de hoogte gesteld met de vraag extra gegevens te bezorgen van de S10, wat ik ook meteen gedaan heb. Vandaag 2 dagen later heb ik nog geen enkel bericht ontvangen hoe dit verder afgehandeld zal worden. Waar mijn toestel is? Wanneer ik mijn toestel mag verwachten? Ik ben dus al een ruimte week mijn S23 Ultra KWIJT! Ik erger mij dood aan de slechte bereikbaarheid en geen communicatie! Schandalig gewoon.
Verkeerde telefoon ontvangen
Beste, wij stuurde mijn echtgenote haar telefoon op voor reparatie op 25 September 2023. Na 3 dagen werd ons gemeld dat het toestel hersteld was en terug ging geleverd worden aan ons. Bij het ontvangen van de toestel bleek deze helemaal niet onze toestel te zijn. Niet alleen was het de verkeerde toestel, het was ook een model goedkoper dan wat wij hebben opgestuurd.Wij hebben een dossier opgestart bij Samsung hiervoor aangezien Dynafix aangesteld is geweest door Samsung. Zij zeiden dit op te volgen. Na 2 weken pas kregen we van Samsung te horen dat Dynafix met ons contact zou opnemen en daarom gingen ze het dossier afsluiten bij hen.Dynafix nam inderdaad contact op met ons om te meldden dat zij inderdaad per vergissing een andere toestel hebben opgestuurd en dat zij deze willen ophalen om nadien het onderzoek verder te zetten naar mijn toestel. Dit was op 13 Oktober. Tot op heden hebben wij niets meer vernomen van zowel Dynafix als van Samsung en heb ik nog steeds mijn eigen toestel niet terug of zelfs een oplossing.
Herstelling Laptop
Beste,Mijn laptop werd ter herstelling opgehaald door Samsung. Werd heet en scherm kreeg hierdoor barstje. Volgens mij al schade bij aankoop en nu doorgebarst. Bij ophaling ging laptop niet in beschermende verpakking die koerier bijhad en nam deze zo mee.Laptop is nog geen 6 maand , dus aan de verkoper te bewijzen dat er nog geen schade was.Nu beweren ze dat ik de schade heb toegebracht en vragen 600 euroherstelkost.Samsung is enkel te contacteren via WhatsApp of telefoon, maar krijg via geen enkele weg contact. Laptop zou bij Dynafix zijn voor de herstelling.
Geen garantie ondanks dat het toestel geen 2 jaar oud is
Beste,Mijn dochter haar Iphone 13 gaf opeens uit het niets de melding dat de conditie van de batterij niet meer kon weergegeven worden. Nadat de batterij uitviel, kon die sinds dan ook niet meer opgeladen worden..De Iphone is nog geen 2 jaar oud en dus nog in garantie.Nu is er een heel klein schreefje in de camera (wat zelfs geen problemen geeft aan de foto's, video's of gsm) maar zou hierdoor de garantie van de batterij vervallen???Mijn dochter wou met haar eigen spaargeld een nieuwe gsm kopen en geen 2e hands om zeker te zijn dat hij toch een tijd zou meegaan en dan komen we dit tegen...We kregen vandaag een offerte van €653,94 indien we die willen vermaken!!! En neen het is geen typfout, €653,94!!Online vinden we terug dat een nieuw batterij voor Iphone 13 +/- €100 kost.Indien we hem gewoon terug willen, zonder hersteldienst moeten we €44,95 betalen..Wij voelen ons echt bedrogen door Dynafix/Telenet!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten