Terug

Garantie opgeheven door slecht onderhoud

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. C.

Naar: Dynafix

14/12/2023

Ik heb een aantal earbuds van samsung welke ik heb moeten opsturen voor reparatie nadat er verlies van geluid was in het rechtse oortje.Nu wilt u dit artikel niet repareren onder garantie, en naar verluidt is dit omdat het artikel te hard vervuild zou zijn. Er is een foto meegestuurd met deze melding en daarop zie je een ingezoomde foto van speakers van oortjes, en waar wel wat (ogenschijnlijk) oorsmeer aanwezig blijkt te zijn. Er wordt in de mail ook melding gemaakt dat beide oortjes voorzien zijn van een portie oorsmeer, hoewel het andere oortje nog wel functioneerde naar behoren.Ik heb vervolgens de vraag gesteld of deze oortjes dan zouden moeten werken als voorheen nadat ik ze zelf proper zou maken, maar dit wou u niet bevestigen.Ik kreeg ergens nog wel mee dat als ik betaal om de oortjes terug te krijgen (€ 37,50), ze vervolgens proper maak en opnieuw aanbiedt, het zou kunnen dat ze het repareren, en dan kon u niet meedelen of het probleem dan uberhaupt opgelost zou zijnErgens in de voorwaarden staat dat je het product moet onderhouden, of dat is alvast de insteek waarmee u de garantie wilt afwimpelen..Nu heb ik deze oortjes gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn, namelijk in de oren stoppen...Ik vind dat ook niet altijd zo fijn dat er wel eens wat oorsmeer aan die dingen hangt, dus ik maak dit ter tijd en stond proper. En ik kuis ze zo goed als elke keer dat ik ze gebruik af alvorens ik ze in de case stop. Dus in mijn ogen is dit het gebruik als een goede huisvader.Ik heb ook wel eens begrepen dat oortjes niet gerepareerd worden omdat deze daarvoor te klein zijn, dus dit is dan een mooie manier om in te dekken dat er onder het mom van slecht onderhoud de garantie opgeheven wordt. Er wordt ook nergens vermeld van het toestel proper te maken alvorens op te sturen voor reparatie. En als dit dan een veel voorkomend probleem zou zijn mag dit toch ook beter aangekaart worden gaandeweg het gebruik hiervan.En ik gebruik overigens al jaren earbuds aangezien ik vaak jeuk krijg van on ear headsets, en een probleem als dit heb ik nog nooit meegemaakt, en er zijn oortjes die ik jaren heb gebruikt, en welke na een half jaar niet zouden stuk zijn door vervuiling.Ik zou het dan ook ten zeerste apprecieren dat hier correct mee wordt omgegaan en dat mijn artikel gerepareerd of omgeruild wordt onder garantie.Het kan niet dat een artikel dat op de juiste manier gebruikt en onderhouden wordt, zoveel last kan ondervinden van dit probleem. Dan moet er bij het maken van het product toch ergens iets mis zijn gegaan lijkt mij. Graag had ik wat van u vernomen

Berichten (1)

Dynafix

Naar: T. C.

21/12/2023

Geachte klant,Hartelijk dank voor uw e-mail.Graag willen we u informeren als de buds vervuild zijn de garantie wordt vervallen en er wordt een prijsopgave opgesteld, omdat beide buds zijn vervuild met oorsmeer, alle gaatjes in de roosters zitten dicht met oorsmeer en moeten vervangen worden.In bijlage vindt u de foto's van de vervuilde buds.Mocht u nog vragen hebben, horen we het graag!Met vriendelijke groet,MariammeDynafix Care B.V Customer Care Center------------------------------------------------------------------------------------------------Vragen? web.dynafix.com/nl/faq/ Volg hier uw reparatie! s:www3.dynafix.com/ascima/forms/frm_gsmrepairorder_tracestatus.aspx Visit our website www.dynafix.com Like us on Facebookwww.facebook.com/dynafixrepair Follow us on Twitter www.twitter.com/DynafixNL ------------------------------------------------------------------------------------------------Dynafix Group B.V.Industrialpark De HorselDaelderweg 216361 HK NuthThe Netherlands------------------------------------------------------------------------------------------------Messages and any files or documents attached are intended only for the use of the addressee and may contain information which is privileged and confidential. It is intended for the individual or entity named. If the reader of the email is not the intended recipient, or the employee or agent responsible for delivering it to the intended recipient, you are hereby notified that any use, dissemination, forwarding, printing or copying of the email is strictly prohibited. If someone is not the named addressee or has received the email in error, he has to inform the sender immediately and delete it from his system. He also cannot copy or disclose it or its contents or use it for any purpose. Transmission of an email cannot be guaranteed to be secure or error-free. Any opinions expressed in this email are those of the author and do not necessarily constitute the views of the Dynafix Group B.V. Nothing in this email shall bind the Company in any contract or obligation.Original Message:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform