Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Waterschade PARKET
Na de keuken geleverd en geïnstalleerd te hebben blijkt de dag erna dat de nieuwe keukenkraan aan de koppeling, de voeding lekt, door interne beschadiging, gevolg ernstige waterhoeveelheid op ons parket en insijpeling. Dovy komt kijken naar de schade en overtuigd mij van dit niet via de verzekering te regelen doch spreken van een oplossing via compensatie bvb een nieuwe keukenrobot. Vermits zij met AEG werken zoek ik zelf wat op… Ik bevestig dat ik akkoord ga met een bepaald type! Dit vermeld ik via iMessage, met een positieve reactie als gevolg!!! Uiteindelijk levert men een minderwaardig type, niet volgens akkoord… (Ik heb me een keuken aangeschaft van ettelijke duizenden euro’s)
Financiële gevolgen na een fout van Dovy
Recent een keuken van Dovy laten plaatsen. Zeer tevreden van het resultaat enkel de service is ondermaats. Bij de technische controle van nutsvoorziening door de verkoopster kon de keuken geplaatst worden. Echter was dit niet correct en heeft de verkoopster een inschattingsfout gemaakt. Hierdoor moest de kast verbouwd worden , deze was ten laste van ons ongeacht wij er niets aan konden doen. Eveneens zijn er veel beloftes gemaakt maar niet gevolgd. Meerdere keren verlof genomen voor niets. Geldelijke gevolgen, een emmer niet geplaatst en pas geleverd bij de oplevering, met de uitleg dat wij dit wel zelf konden plaatsen. En dan nog de extra kost bij het plaatsen van de glazen wand en de opmerking dat de keukenkraan er terug af moet. Na meerdere malen iemand aan de lijn te krijgen nog altijd geen tegemoetkoming gekregen enkel het besluit" je hebt ee´n keuken gekregen comform de regels van de kunst". Ongeacht de extra kosten, eigen werk en de verlofdagen die voor niets genomen moesten worden door miscommunicatie. Zo willen wij niet behandeld worden. Wij hebben altijd met respect voor elkaar gehandeld, zelfs wanneer jullie de details en goodwill van de klanten misbruikt. En de mensen jullie op jullie woord geloofde en dit misbruikte.
Schade toegebracht aan deur bij levering
Geachte heer/mevrouw, Op 16/01/2025 werd mijn nieuwe keuken door uw firma geleverd en geplaatst op mijn adres. Enkele dagen later merkte ik op dat mijn deur niet meer correct opende. Na controle door de firma die de ramen en deuren heeft geplaatst, werd vastgesteld dat het deurmechanisme aan de binnenkant beschadigd is en dat er krassen op de kozijnen staan. Dit is hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt tijdens het binnenbrengen van de kasten. Ik heb u reeds op 03/02 gecontacteerd met foto's van de schade en een offerte voor herstelling, maar u weigert tussenkomst wegens vermeend gebrek aan bewijs. Ik wijs u er echter op dat het uw wettelijke aansprakelijkheid is om zorg te dragen voor schade veroorzaakt door uw medewerkers tijdens de levering en plaatsing. Daarom verzoek ik u binnen de 14 dagen na ontvangst van deze klacht mij telefonisch of per mail te contacteren met een degelijke uitleg waarom u niet wenst tussen te komen en om samen toch tot een oplossing te komen. Met vriendelijke groeten, Bert Boeckaerts
Onvoltooide installatie & garantie
Keuken besteld bij Dovy. Alles nagemeten, uitleg gekregen wat moest verbouwd worden voor de plaatsing. Verbouwingen werden gedaan... Maar dan begint het probleem en wordt met de dag groter!1. Levering… er ontbreekt een spoeltafel. Niet door mij gemerkt2. Plaatsing: er werd beloofd altijd een minimale werkende keuken te hebben. Niet dus. Plaatser vertrok wegens ontbrekend materiaal3. Plaatsing na 3 dagen “afgewerkt” door een boertige plaatser die gans ons huis aanziet als zijn werkplaats (veranda, keuken, living….) en klaagt dat we zijn spullen opzij zetten ’s avonds om de badkamer te kunnen bedtreden.4. Afwasmachine werkt niet (is ook nooit getest door de plaatser)5. Kast onder spoeltafel is niet afgewerktAfwasmachine kan door de leverancier pas binnen 2 weken worden hersteld (men weet zelfs niet of er iets moet hersteld worden of dat er een leiding gekneld zit, of de waterstop defect is). Zelf demonteren om dit na te gaan is onmogelijk zonder schade aan te richten. Om dit te laten nakijken door Dovy (of zijn plaatser moeten we.... geduld hebben en wachten (zaterdag vastgesteldn ondertussen is het donderdagavond, nog geen planning gezien). Er wordt beloofd zo spoedig mogelijk. Natuurlijk is alles relatief.Enige excuus van de klantendienst en de verkoper is dat zij er persoonlijk niets aan kunnen verhelpen. Zij schijnen niet te begrijpen dat wij er ook niks aan kunnen doen, maar wel het slachtoffer zijn.
Kleurverschil in kasten
BesteWij hebben een keuken besteld bij Dovy Oostakker. Er werd ons beloofd dat de keuken geïnstalleerd zou worden in september 2021. Deze timing hebben ze niet kunnen respecteren, waardoor de keuken pas vele weken later werd geïnstalleerd. Dit is vrij onpraktisch, maar kunnen we nog enigszins relativeren aangezien er onvoorziene omstandigheden waren in de fabriek bij Dovy.Het grootste probleem situeert zich bij de plaatsing. Toen is er ontdekt dat bij het uittekenen van de keuken geen rekening werd gehouden met het gaskraantje van de kookplaat, waardoor er een aanpassing nodig was aan onze schuiven. Op zich geen probleem, maar hierdoor moest een nieuw front deurtje gemaakt worden. Onze keukenkasten zijn gemaakt uit hout. Intussen zijn we 6 maanden verder en zijn er al drie front deurtjes gemaakt. Telkens met een kleurverschil en verschillend reliëf in vergelijking met de andere keukenkasten en schuiven.Er is vervolgens een werfleider van Dovy langs geweest om het probleem te bespreken. Wij betalen immers 20.000 euro voor een keuken en dan willen we dat deze perfect is. Een kleurverschil tussen onze kasten/schuiven in het midden van de keuken is een doorn in het oog. Voor de werfleider is de keuken echter “perfect” en kan hij niet anders dan de werf “goed te keuren” en ons vragen de volledige factuur te betalen. Het feit dat het huidige probleem resulteert uit een verkeerde intekening van de verkoper van Dovy Oostakker, veegt hij gewoonweg van tafel als “jammer”. Wanneer ik vraag wat ik als volgende stappen kan ondernemen om het probleem op te lossen, dreigt hij met de juristen binnen het bedrijf en “dat er verder niets aan te doen is” en ik nu gewoon maar de factuur zal moeten betalen. De werfleider is dan ook vertrokken zonder enig voorstel of volgende acties.Intussen heb ik ook een email ontvangen van hun jurist met de melding dat de keuken is gemaakt en geplaatst volgens de regels van de kunst en ik de eindfactuur moet betalen.Dit had ik niet verwacht van de klantenservice/dienst na verkoop van Dovy Keukens. Zeker niet voor een keuken van 20.000 euro. Ik wil hierbij nogmaals bedrukken dat het huidige probleem een gevolg is van een verkeerde intekening van de verkoper van Dovy Oostakker, waar wij nu als consument de gevolgen van moeten dragen aangezien Dovy geen tegenvoorstel heeft.
Installatie keuken
Ref 71921Beste , ik kocht een keuken die op 2 mei 2021 zou geïnstalleerd worden.10 tot 14 dagen later zou ze dan ,na plaatsing van het werkblad, volledig afgewerkt worden.De plaatsing werd op jullie vraag uitgesteld tot 30 mei.Bij de plaatsing bleek dat er van alles verkeerd was gelopen.Deurtjes waren niet in de juiste maat , de spoelbak werd beschadigd , een passtuk boven de oven werd niet geleverd en de afwerking boven de koelkast was ook niet zoals afgesproken.Verkoper Dirk Hoste in Herent,die mij tussendoor ook al vrij bot behandeld had,had ondertussen ontslag genomen.Natuurlijk gemakkelijk om zo met de klant om te gaan als je weet dat je het bedrijf gaat verlaten.Na een tijd werden de nieuwe stukken dus geleverd maar bleek toch nog niet alles ok te zijn.De plaatser heeft dan de maten van het werkblad opgegeven en bestelde dan ook nog maar eens nieuwe deurtjes enz.Het werkblad werd geleverd maar omdat ik toen enkele dagen weg was van huis ontdekte ik net voor aankomst van de plaatser dat het werkblad beschadigd was.Zowel hij als ik hebben dit onmiddelijk aan Dovy gemeld.Twee dagen later werd ik gecontacteerd door Mevr Sarah Vannieuwenhuyse .Ze vroeg me of haar collega’s het beschadigde deel van het werkblad tussen 12 en 14u die dag konden komen terughalen.Ik zei haar dat dit kon en vroeg meermaals of dit wel degelijk in voorgenoemd tijdsblok zou zijn.Ik zou daarvoor speciaal van mijn werk naar huis gaan.Het werd me bevestigd en ze zei me dat de chauffeur me 30 à 45 minuten voor aankomst zou bellen.Ik had daarna een vergadering.Toen die afgelopen was las ik in een mail en hoorde ik via mijn mailbox tot mijn grote verbazing dat de vrachtwagen van Dovy voor mijn deur zou gestaan hebben rond 10.30u !Toen ik Mevr Vannieuwenhuyse daarover terugbelde was ze ongelofelofelijk grof en kort en kreeg ik allerlei verwensingen naar het hoofd geslingerd.Ik had niet eens de kans om iets te zeggen want na haar tirade verbrak ze de verbinding.Ik heb dan een klacht naar de klantendienst gestuurd om te vragen of dit de normale gang van zaken was bij Dovy ? Ook Mevr Vannieuwenhuyse ging Dovy verlaten.Was daarom dit gedrag tegenover een klant gerechtvaardigd?Ik heb dan op 2 juli een standaard antwoord gekregen dat de klantendienst snel contact met mij zou opnemen.Ik wacht nog altijd.Mr De Smet,die Mr Hoste ondertussen opvolgde als projectleider,werd hiervan ook door mij op de hoogte gesteld.Er gebeurde verder niets en ik werd aan mijn lot overgelaten.Toen ik Mr De Smet om meer uitleg vroeg en hem duidelijk maakte dat dit absoluut niet meer kon zei hij dat hij dit persoonlijk aan de directie zou voorleggen en dat hiervoor zeker een tussenkomst in mijn voordeel zou gebeuren .Weer hoorde ik verder niets en toen ik vroeg wat de directie beslist had kreeg ik als antwoord dat dit allemaal na de afwerking zou geregeld worden.Allemaal heel onduidelijk en volledig in de stijl van Dovy dus.Ondertussen was het bouwverlof begonnen en als ik nog eens informeerde hoe het nu verder moest werd me duidelijk gemaakt dat ik nog maar eens enkele weken langer zou moeten wachten.Op 30/08/21 werd dan het nieuw liggend werkblad geleverd.Ik had op voorhand duidelijk gezegd dat ik vreesde voor kleurverschil met het gene dat er al lag.Dit bleek dus helaas zo te zijn.Ik vroeg om dit dan terug mee te nemen om toch wat tijd te besparen.De chauffeurs wilden dit absoluut niet en ook de dame aan de telefoon weigerde.Nochtans was op de doorgestuurde foto's een heel duidelijk verschil te zien.Maar neen.Een werfleider en de directie zouden de foto's bestuderen en eventueel nog die dag bij me langskomen.De plaatser moest en zou ook 's anderdaags komen.Conclusie:De werfleider en de directie blinken weer uit in complete onverschilligheid en hebben mij niets laten weten.Zijn die laatstsen überhaupt wel op de hoogte van wat er gebeurd?De plaatser kon dus alleen maar het grote kleurverschil bevestigen met als gevolg dat zowel hij als ik veel tijd en geldverlies leden.Mr De Smet heeft me dan gezegd dat alle werkbladen volledig zouden hermaakt worden en uit dezelfde steen zouden komen.Zowel de rechtopstaande alsook de liggende.En ook zwart zoals de oorspronkelijke en niet grijs zoals de laatste.Hij zou me foto's sturen.Ondertussen is het oktober en ik kreeg onlangs een mail van Mevr Devos met de vraag wanneer het tablet kon geleverd worden.Ik vroeg haar naar de foto's en kreeg enkel die van de liggende wekbladen.Ik wacht nog op antwoord.Ook een zekere Mr Vandoorne contacteerde me via mail betreffende levering en afwerking van de keuken.Ik heb hem teruggemaild dat hij me altijd mag bellen maar ook daar weer volledige stilte.De keuken had ten allerlaatste half juni moeten afgewerkt zijn.Ik had dit speciaal zo ingepland omdat ik nog andere renovatiewerken op de agenda had staan.Dit alles ligt nu al bijna 5 maanden stil.De vorige keuken is op 18/05/2012 afgebroken.Wij dragen gezond eten en lekker koken hoog in het vaandel.Maar dat kan dus nu helemaal niet meer.Wij kunnen al 5 maanden niet meer koken !!Omdat wij toch niet op vakantie zouden gaan in deze covid periode keken wij er enorm naar uit om deze zomer familie , vrienden , buren en kennissen uit te nodigen om bij ons te komen tafelen.Wij hebben al die tijd niemand gezien.De rest van de werken staan on hold.Er moet geschilderd worden en dat wilden we doen als er veel licht is.In de zomer dus.Er moesten al lang nieuwe gordijnen hangen maar we hebben diegene die moet komen opmeten al maanden geleden afgebeld want al het keukengerief staat her en der in kamers verspreid.Ik wou de meubelen van mijn bureel terug ineenzetten en een nieuwe pc installeren.Kan dus niet want mijn bureel staat vol keukenspullen.Afwassen gebeurt boven in de badkamer .Zowel bij de 1e levering,de nalevering, de twee leveringen van de werkbladen en 2 van de 4 dagen dat de plaatser is gekomen(ik werk ook op zaterdagen) en de halve dag dat ze te vroeg waren heb ik vakantie moeten nemen.(Er komt nog een vervolg)
Mijn ervaring met Dovy Keukens
In het begin tevreden vanaf de eerste communicatie bij Dovy. Ze zijn tenslotte ook de enige keukenbouwer die vrijblijvend is langs gekomen voor opmetingen daar ik zelf geen accurate plannen heb van het huis en bijgevolg de mogelijkheden niet wist. Nadat mijn handtekening gezet was, voelde ik mij wat aan de kant geschoven. Communicatie liep vanaf dan mis, geen planning, geen timings, niet weten wie de aannemer was zodat ik dan maar zelf zou opnemen, zeer toevallig data en timings te weten gekomen en zo mijn agenda helemaal moeten omdraaien (2 dagen voor levering), levering was niet volledig en deels foutief,... Gekozen voor hun aannemer voor efficiëntie en om zo geen stress te ervaren van tijdsdruk of andere, maar alsnog méér stress ervaren omdat ik net voor hun aannemer gekozen heb. Dovy keukens vraagt een hoge prijs, maar die prijs is nog exclusief de prijs van de aannemer en daar ontbrak het mij ook aan communicatie of schatting of advies of een idee. Foutieve bedragen op factuur van de aannemer + verkeerde verwoording. Dovy stelt mij bijvoorbeeld de vraag om een toestel te verplaatsen zonder te zeggen dat er een meerkost aan verbonden is, terwijl de voorziening er al is. Kwaliteit van materiaal: Prima. Geen klachten. Installatie: Veel geluk gehad met de installateur. Heel ervaren man, die zelf ook het initiatief nam als er iets ontbrak van de levering of als er iets foutiefs was. Dat was in elk geval mijn enige positieve ervaring bij Dovy. Ik verwijs graag naar mijn emails naar Dovy van 24/05, 07/03, 21/01 en 14/01 én naar de emails gericht naar de door jullie aangeraden aannemer van 19/04 en 17/05.
Late levering zonder nieuwe datum
Beste, ik bestelde een keuken bij jullie op 11 september 2020 met een leverdatum in 2021 omdat er ook andere werken plaats zouden vinden. Oorspronkelijk was jullie planning eind maart maar omdat dit niet kon voor de andere werklui, hebben in gemeenschappelijke overeenkomst de datum verzet naar de week van 17 mei voor de plaatsing en de week van 10 mei voor de levering. Wij zelf verlaten normaal gezien gedurende 3 weken de woonst omdat de werken in de badkamer en keuken dit onmogelijk maken. Op 19 maart krijgen wij een brief van jullie om te zeggen dat door de COVID crisis jullie een vertraging oplopen die het niet mogelijk maken en met de vraag om te wachten. Na contact met onze keukenspecialist om onze bezorgdheid uit te drukken, bevestigt hij ons dat jullie met man en macht werken om iedereen vlug duidelijkheid te geven. Op 2 april verneem ik van hem dat de plaatsingdienst niet volgende paasweek maar pas de week erna contact zal opnemen. Dat is op minder dan één maand voor de datum die gepland staat voor de andere aannemers (tegelwerken, elektrieker, loodgieters etc) en bijna een maand na jullie schrijven. Dit wordt wel wat veel. Hoe kunnen wij dit uitleggen aan onze andere aannemers? Moeten wij uitstel vragen? Indien ja, naar welke datum? Zullen jullie de extra kosten die wij hiervoor maken vergoeden (afgezien van de vele uren die we nu al kwijt zijn om te proberen de plaatsingdienst te bellen)? Wij hebben bewust voor Dovy gekozen omdat het een lokale producent is waarvan we weten dat het bedrijf al lang bestaat en hebben niet beknibbeld (keuken van 40.000 € zonder noemenswaadige korting) maar krijgen nu wel spijt van onze keuze. Hoe kunnen we dit oplossen?
Onvolledige levering en installatie
Beste, drie weken geleden liet Dovy weten dat mijn keuken zou geleverd en geïnstalleerd worden. Datzelfde weekend breek ik dus mijn oude keuken uit. Een beetje in vertraging, maar niet heel erg, beginnen ze aan de installatie van mijn keuken. Na de eerste dag van installatie kom ik thuis en de installateur zegt dat ik eens moet bellen naar de contactpersoon want dat er geen kraan en kookvuur is geleverd. Wat ik dus ook doe. Het enige wat hij mij kan zeggen is dat de fabriek van de toestellen vertraging heeft en dat hij niet kan zeggen wanneer deze ter beschikking zullen zijn. Een tweede telefoon, van mij, was nodig om hen te vragen of er dan eventueel vervanging mogelijk zou kunnen zijn. Hun antwoord was dat ze naar vervanging gingen kijken als de levering van de oorspronkelijk toestellen te lang op zich lieten wachten. Maar wat is te lang? Ondertussen zijn we één week na de installatie, heb ik NIETS meer gehoord van Dovy, kan ik de contactpersoon ook niet meer bereiken en zit ik dus nog steeds zonder kraan en kookvuur, wat dus het meest essentiële is van een keuken. Dit kan toch niet? Wat ik dus niet begrijp is dat Dovy mijn keuken komt leveren en installeren, terwijl zij weten dat deze niet volledig is? Wat ik nog minder begrijp is dat ik telkens degene ben die contact moet opnemen met hen. Zij hebben mij uit hunzelf nog nooit gebeld of nog geen enkele keer een aanbod gedaan. Daarnaast zit ik dus nu al weken zonder keuken, terwijl Dovy toch pretendeert van een voortreffelijke werking te hebben, ze rekenen er ook genoeg voor aan. Dit zijn toch wel grove fouten en hier moet toch iets aan gedaan kunnen worden?
De gehele werking van Dovy!
Beste, Ik heb een keuken besteld bij Dovy Schoten en ik ben absoluut niet tevreden. Vanaf het begin loopt alles al mis. Matthias de verkoper belooft dingen die hij jammer genoeg niet waarmaakt. Volgende dingen liepen reeds mis: - Eindbedrag was anders dan de bestelbon door vragen dat te laat gesteld werden- Beloven dat de datum van plaatsing ten laatste in september zou kunnen plaatsvinden omdat we anders niet zouden tekenen. Nadat we getekend hebben opeens zeggen dat dit niet lukt. - Datum plaatsing wordt telkens veranderd (3x)- Opmeting door iemand anders en hier een korting voor beloven maar niet geven- Geen klantvriendelijkheid bij de tweede afspraak- Beloven dat we onze oven vroeger kunnen krijgen waarna dit opeens niet meer kan en hij een oven van zichzelf aanbiedt. - Aannemer dat niets laat weten en Matthias dat telkens “vergeet” ernaar te bellen en mij vraagt om maar zelf contact op te nemen- Uiteindelijk een afspraak met de aannemer kunnen inplannen waarna hij zonder iets te laten weten niet komt opdagen. Ik denk dat de keukens van Dovy genoeg kosten om een goede dienstverlening te ontvangen! Ik wil heel graag een oplossing zien anders zal ik me tot een andere keukenwinkel richten. Alvast bedankt Met vriendelijke groeten Shelsey Van Vaeck
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten