Ref 71921Beste , ik kocht een keuken die op 2 mei 2021 zou geïnstalleerd worden.10 tot 14 dagen later zou ze dan ,na plaatsing van het werkblad, volledig afgewerkt worden.De plaatsing werd op jullie vraag uitgesteld tot 30 mei.Bij de plaatsing bleek dat er van alles verkeerd was gelopen.Deurtjes waren niet in de juiste maat , de spoelbak werd beschadigd , een passtuk boven de oven werd niet geleverd en de afwerking boven de koelkast was ook niet zoals afgesproken.Verkoper Dirk Hoste in Herent,die mij tussendoor ook al vrij bot behandeld had,had ondertussen ontslag genomen.Natuurlijk gemakkelijk om zo met de klant om te gaan als je weet dat je het bedrijf gaat verlaten.Na een tijd werden de nieuwe stukken dus geleverd maar bleek toch nog niet alles ok te zijn.De plaatser heeft dan de maten van het werkblad opgegeven en bestelde dan ook nog maar eens nieuwe deurtjes enz.Het werkblad werd geleverd maar omdat ik toen enkele dagen weg was van huis ontdekte ik net voor aankomst van de plaatser dat het werkblad beschadigd was.Zowel hij als ik hebben dit onmiddelijk aan Dovy gemeld.Twee dagen later werd ik gecontacteerd door Mevr Sarah Vannieuwenhuyse .Ze vroeg me of haar collega’s het beschadigde deel van het werkblad tussen 12 en 14u die dag konden komen terughalen.Ik zei haar dat dit kon en vroeg meermaals of dit wel degelijk in voorgenoemd tijdsblok zou zijn.Ik zou daarvoor speciaal van mijn werk naar huis gaan.Het werd me bevestigd en ze zei me dat de chauffeur me 30 à 45 minuten voor aankomst zou bellen.Ik had daarna een vergadering.Toen die afgelopen was las ik in een mail en hoorde ik via mijn mailbox tot mijn grote verbazing dat de vrachtwagen van Dovy voor mijn deur zou gestaan hebben rond 10.30u !Toen ik Mevr Vannieuwenhuyse daarover terugbelde was ze ongelofelofelijk grof en kort en kreeg ik allerlei verwensingen naar het hoofd geslingerd.Ik had niet eens de kans om iets te zeggen want na haar tirade verbrak ze de verbinding.Ik heb dan een klacht naar de klantendienst gestuurd om te vragen of dit de normale gang van zaken was bij Dovy ? Ook Mevr Vannieuwenhuyse ging Dovy verlaten.Was daarom dit gedrag tegenover een klant gerechtvaardigd?Ik heb dan op 2 juli een standaard antwoord gekregen dat de klantendienst snel contact met mij zou opnemen.Ik wacht nog altijd.Mr De Smet,die Mr Hoste ondertussen opvolgde als projectleider,werd hiervan ook door mij op de hoogte gesteld.Er gebeurde verder niets en ik werd aan mijn lot overgelaten.Toen ik Mr De Smet om meer uitleg vroeg en hem duidelijk maakte dat dit absoluut niet meer kon zei hij dat hij dit persoonlijk aan de directie zou voorleggen en dat hiervoor zeker een tussenkomst in mijn voordeel zou gebeuren .Weer hoorde ik verder niets en toen ik vroeg wat de directie beslist had kreeg ik als antwoord dat dit allemaal na de afwerking zou geregeld worden.Allemaal heel onduidelijk en volledig in de stijl van Dovy dus.Ondertussen was het bouwverlof begonnen en als ik nog eens informeerde hoe het nu verder moest werd me duidelijk gemaakt dat ik nog maar eens enkele weken langer zou moeten wachten.Op 30/08/21 werd dan het nieuw liggend werkblad geleverd.Ik had op voorhand duidelijk gezegd dat ik vreesde voor kleurverschil met het gene dat er al lag.Dit bleek dus helaas zo te zijn.Ik vroeg om dit dan terug mee te nemen om toch wat tijd te besparen.De chauffeurs wilden dit absoluut niet en ook de dame aan de telefoon weigerde.Nochtans was op de doorgestuurde foto's een heel duidelijk verschil te zien.Maar neen.Een werfleider en de directie zouden de foto's bestuderen en eventueel nog die dag bij me langskomen.De plaatser moest en zou ook 's anderdaags komen.Conclusie:De werfleider en de directie blinken weer uit in complete onverschilligheid en hebben mij niets laten weten.Zijn die laatstsen überhaupt wel op de hoogte van wat er gebeurd?De plaatser kon dus alleen maar het grote kleurverschil bevestigen met als gevolg dat zowel hij als ik veel tijd en geldverlies leden.Mr De Smet heeft me dan gezegd dat alle werkbladen volledig zouden hermaakt worden en uit dezelfde steen zouden komen.Zowel de rechtopstaande alsook de liggende.En ook zwart zoals de oorspronkelijke en niet grijs zoals de laatste.Hij zou me foto's sturen.Ondertussen is het oktober en ik kreeg onlangs een mail van Mevr Devos met de vraag wanneer het tablet kon geleverd worden.Ik vroeg haar naar de foto's en kreeg enkel die van de liggende wekbladen.Ik wacht nog op antwoord.Ook een zekere Mr Vandoorne contacteerde me via mail betreffende levering en afwerking van de keuken.Ik heb hem teruggemaild dat hij me altijd mag bellen maar ook daar weer volledige stilte.De keuken had ten allerlaatste half juni moeten afgewerkt zijn.Ik had dit speciaal zo ingepland omdat ik nog andere renovatiewerken op de agenda had staan.Dit alles ligt nu al bijna 5 maanden stil.De vorige keuken is op 18/05/2012 afgebroken.Wij dragen gezond eten en lekker koken hoog in het vaandel.Maar dat kan dus nu helemaal niet meer.Wij kunnen al 5 maanden niet meer koken !!Omdat wij toch niet op vakantie zouden gaan in deze covid periode keken wij er enorm naar uit om deze zomer familie , vrienden , buren en kennissen uit te nodigen om bij ons te komen tafelen.Wij hebben al die tijd niemand gezien.De rest van de werken staan on hold.Er moet geschilderd worden en dat wilden we doen als er veel licht is.In de zomer dus.Er moesten al lang nieuwe gordijnen hangen maar we hebben diegene die moet komen opmeten al maanden geleden afgebeld want al het keukengerief staat her en der in kamers verspreid.Ik wou de meubelen van mijn bureel terug ineenzetten en een nieuwe pc installeren.Kan dus niet want mijn bureel staat vol keukenspullen.Afwassen gebeurt boven in de badkamer .Zowel bij de 1e levering,de nalevering, de twee leveringen van de werkbladen en 2 van de 4 dagen dat de plaatser is gekomen(ik werk ook op zaterdagen) en de halve dag dat ze te vroeg waren heb ik vakantie moeten nemen.(Er komt nog een vervolg)