Meest recente klachten

M. V.
29/08/2025

Waterschade PARKET

Na de keuken geleverd en geïnstalleerd te hebben blijkt de dag erna dat de nieuwe keukenkraan aan de koppeling, de voeding lekt, door interne beschadiging, gevolg ernstige waterhoeveelheid op ons parket en insijpeling. Dovy komt kijken naar de schade en overtuigd mij van dit niet via de verzekering te regelen doch spreken van een oplossing via compensatie bvb een nieuwe keukenrobot. Vermits zij met AEG werken zoek ik zelf wat op… Ik bevestig dat ik akkoord ga met een bepaald type! Dit vermeld ik via iMessage, met een positieve reactie als gevolg!!! Uiteindelijk levert men een minderwaardig type, niet volgens akkoord… (Ik heb me een keuken aangeschaft van ettelijke duizenden euro’s)

In behandeling
G. V.
21/02/2025

Financiële gevolgen na een fout van Dovy

Recent een keuken van Dovy laten plaatsen. Zeer tevreden van het resultaat enkel de service is ondermaats. Bij de technische controle van nutsvoorziening door de verkoopster kon de keuken geplaatst worden. Echter was dit niet correct en heeft de verkoopster een inschattingsfout gemaakt. Hierdoor moest de kast verbouwd worden , deze was ten laste van ons ongeacht wij er niets aan konden doen. Eveneens zijn er veel beloftes gemaakt maar niet gevolgd. Meerdere keren verlof genomen voor niets. Geldelijke gevolgen, een emmer niet geplaatst en pas geleverd bij de oplevering, met de uitleg dat wij dit wel zelf konden plaatsen. En dan nog de extra kost bij het plaatsen van de glazen wand en de opmerking dat de keukenkraan er terug af moet. Na meerdere malen iemand aan de lijn te krijgen nog altijd geen tegemoetkoming gekregen enkel het besluit" je hebt ee´n keuken gekregen comform de regels van de kunst". Ongeacht de extra kosten, eigen werk en de verlofdagen die voor niets genomen moesten worden door miscommunicatie. Zo willen wij niet behandeld worden. Wij hebben altijd met respect voor elkaar gehandeld, zelfs wanneer jullie de details en goodwill van de klanten misbruikt. En de mensen jullie op jullie woord geloofde en dit misbruikte.

Afgesloten
B. B.
11/02/2025

Schade toegebracht aan deur bij levering

Geachte heer/mevrouw, Op 16/01/2025 werd mijn nieuwe keuken door uw firma geleverd en geplaatst op mijn adres. Enkele dagen later merkte ik op dat mijn deur niet meer correct opende. Na controle door de firma die de ramen en deuren heeft geplaatst, werd vastgesteld dat het deurmechanisme aan de binnenkant beschadigd is en dat er krassen op de kozijnen staan. Dit is hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt tijdens het binnenbrengen van de kasten. Ik heb u reeds op 03/02 gecontacteerd met foto's van de schade en een offerte voor herstelling, maar u weigert tussenkomst wegens vermeend gebrek aan bewijs. Ik wijs u er echter op dat het uw wettelijke aansprakelijkheid is om zorg te dragen voor schade veroorzaakt door uw medewerkers tijdens de levering en plaatsing. Daarom verzoek ik u binnen de 14 dagen na ontvangst van deze klacht mij telefonisch of per mail te contacteren met een degelijke uitleg waarom u niet wenst tussen te komen en om samen toch tot een oplossing te komen. Met vriendelijke groeten, Bert Boeckaerts

Afgesloten
C. V.
21/04/2022

Onvoltooide installatie & garantie

Keuken besteld bij Dovy. Alles nagemeten, uitleg gekregen wat moest verbouwd worden voor de plaatsing. Verbouwingen werden gedaan... Maar dan begint het probleem en wordt met de dag groter!1. Levering… er ontbreekt een spoeltafel. Niet door mij gemerkt2. Plaatsing: er werd beloofd altijd een minimale werkende keuken te hebben. Niet dus. Plaatser vertrok wegens ontbrekend materiaal3. Plaatsing na 3 dagen “afgewerkt” door een boertige plaatser die gans ons huis aanziet als zijn werkplaats (veranda, keuken, living….) en klaagt dat we zijn spullen opzij zetten ’s avonds om de badkamer te kunnen bedtreden.4. Afwasmachine werkt niet (is ook nooit getest door de plaatser)5. Kast onder spoeltafel is niet afgewerktAfwasmachine kan door de leverancier pas binnen 2 weken worden hersteld (men weet zelfs niet of er iets moet hersteld worden of dat er een leiding gekneld zit, of de waterstop defect is). Zelf demonteren om dit na te gaan is onmogelijk zonder schade aan te richten. Om dit te laten nakijken door Dovy (of zijn plaatser moeten we.... geduld hebben en wachten (zaterdag vastgesteldn ondertussen is het donderdagavond, nog geen planning gezien). Er wordt beloofd zo spoedig mogelijk. Natuurlijk is alles relatief.Enige excuus van de klantendienst en de verkoper is dat zij er persoonlijk niets aan kunnen verhelpen. Zij schijnen niet te begrijpen dat wij er ook niks aan kunnen doen, maar wel het slachtoffer zijn.

Afgesloten
M. D.
18/03/2022

Kleurverschil in kasten

BesteWij hebben een keuken besteld bij Dovy Oostakker. Er werd ons beloofd dat de keuken geïnstalleerd zou worden in september 2021. Deze timing hebben ze niet kunnen respecteren, waardoor de keuken pas vele weken later werd geïnstalleerd. Dit is vrij onpraktisch, maar kunnen we nog enigszins relativeren aangezien er onvoorziene omstandigheden waren in de fabriek bij Dovy.Het grootste probleem situeert zich bij de plaatsing. Toen is er ontdekt dat bij het uittekenen van de keuken geen rekening werd gehouden met het gaskraantje van de kookplaat, waardoor er een aanpassing nodig was aan onze schuiven. Op zich geen probleem, maar hierdoor moest een nieuw front deurtje gemaakt worden. Onze keukenkasten zijn gemaakt uit hout. Intussen zijn we 6 maanden verder en zijn er al drie front deurtjes gemaakt. Telkens met een kleurverschil en verschillend reliëf in vergelijking met de andere keukenkasten en schuiven.Er is vervolgens een werfleider van Dovy langs geweest om het probleem te bespreken. Wij betalen immers 20.000 euro voor een keuken en dan willen we dat deze perfect is. Een kleurverschil tussen onze kasten/schuiven in het midden van de keuken is een doorn in het oog. Voor de werfleider is de keuken echter “perfect” en kan hij niet anders dan de werf “goed te keuren” en ons vragen de volledige factuur te betalen. Het feit dat het huidige probleem resulteert uit een verkeerde intekening van de verkoper van Dovy Oostakker, veegt hij gewoonweg van tafel als “jammer”. Wanneer ik vraag wat ik als volgende stappen kan ondernemen om het probleem op te lossen, dreigt hij met de juristen binnen het bedrijf en “dat er verder niets aan te doen is” en ik nu gewoon maar de factuur zal moeten betalen. De werfleider is dan ook vertrokken zonder enig voorstel of volgende acties.Intussen heb ik ook een email ontvangen van hun jurist met de melding dat de keuken is gemaakt en geplaatst volgens de regels van de kunst en ik de eindfactuur moet betalen.Dit had ik niet verwacht van de klantenservice/dienst na verkoop van Dovy Keukens. Zeker niet voor een keuken van 20.000 euro. Ik wil hierbij nogmaals bedrukken dat het huidige probleem een gevolg is van een verkeerde intekening van de verkoper van Dovy Oostakker, waar wij nu als consument de gevolgen van moeten dragen aangezien Dovy geen tegenvoorstel heeft.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform