Meest recente klachten

K. E.
24/09/2025

Weigering correcte naleving garantieperiodess

Geachte mevrouw/heer, medio 2022 kochten wij 2 keukens in uw winkel en betaalden wij hiervoor ca. 70.000€ inclusief BTW. Kort na de ingebruikname vanaf de aankoop, vertoont een frontpaneel onder de spoelbak, gebreken in de vorm van verkleuring waardoor dit paneel afwijkt van het geheel. Nochtans is hier geen enkele sprake van misbruik door wij als bewoners noch komt dit in aanraking met vocht zoals uw diensten beweren. Een offerte daartegenover stellen is dan ook volledig uit den boze. Verwijzend naar de garantievoorwaarden, dewelke door uw diensten vermeld worden op de factuur, is hier een garantieperiode van toepassing gedurende 10jaar op het meubilair vanaf de datum dat alles werd geleverd en geplaatst, zijnde tot ca. 2032. Het is enkel op de aangekochte toestellen dat een garantie rust voor 2 jaar en mits registratie van de producten, nog een verlenging voor 3 extra jaren. Echter, onder de algemene voorwaarden spreekt u uw eigen garanties over de volledige lijn tegen waardoor de klant weinig tot geen enkele reden meer kan inbrengen om beschadigingen en dergelijke meer, te kunnen verhalen op uw diensten. Zoiets noemt men "de klant gijzelen". Uw diensten weigeren dit op correcte wijze na te leven en bijgevolg zien wij ons dan ook genoodzaakt uw diensten hiervoor in gebreke stellen. Heden stellen wij tevens vast dat ook de deurtrekkers op diverse plaatsen in onze keuken beginnen af te bladderen. Wat gaat Dovy hierop vinden om dit af te wimpelen? Voorafgaand deze feiten stelden zich ook nog andere problemen: - foutieve adviezen en opmeting voor wat betreft de eettafel naast het eiland met als resultaat dat de doorgang rondom rond te beperkt was om ook nog eens in de diverse kasten te geraken - de eettafel diende lost te staan van het eiland en hebben we net kunnen voorkomen of de tafel was in het eiland bevestigd geweest - foutieve adviezen op gebied van aangekochte cadeau ouders in de vorm van een microgolfoven waarbij de verkeerde binnenmaten werden afgeleverd werden en wij genoodzaakt werden deze terug te verkopen. Dient wel gezegd te worden dat Dovy hier WEL correct handelde door hier als compensatie zelf een microgolfoven tegenover te stellen - de kwaliteit van de diverse toestellen is zeer ondermaats en ook daar hebben zich al diverse gebreken vertoond, een opsomming: - in de diepvriezer gaan de schuiven om de haverklap stuk, je mag er nog niet eens naar zien of ze scheuren stuk. Echt heel fragiel materiaal - de verlichting in de ijskast ook om de haverklap stuk - vaatwasser meer in panne dan wat anders, gelukkig kunnen we dergelijke zaken wel enigszins oplossen - ...... Dit schrijven betreft een eerste ingebrekestelling zonder juridische tussenkomst. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal door onze advocaat alles verder in gang gezet worden om jullie malafide praktijken een halt toe te roepen. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • gebreken aan paneel en handgrepen (ik voeg hierbij de gebreken aan de diepvriezer, de eerder gevoerde communicaties omtrent de foutieve adviezen, het toegeven van de gemaakte fouten door de adviseur van Dovy en het niet ondertekende PV van oplevering zelfs nog niet toe om nog maar te spreken omtrent de dreigende taal van Dovy's jurist inzake een negatieve review die werd geplaatst omtrent hun diensten) • tegensprekende garantievoorwaarden waardoor menig mens wordt gegijzeld om ook maar iets te kunnen verhalen op hun gebreken

In behandeling
M. V.
29/08/2025

Waterschade PARKET

Na de keuken geleverd en geïnstalleerd te hebben blijkt de dag erna dat de nieuwe keukenkraan aan de koppeling, de voeding lekt, door interne beschadiging, gevolg ernstige waterhoeveelheid op ons parket en insijpeling. Dovy komt kijken naar de schade en overtuigd mij van dit niet via de verzekering te regelen doch spreken van een oplossing via compensatie bvb een nieuwe keukenrobot. Vermits zij met AEG werken zoek ik zelf wat op… Ik bevestig dat ik akkoord ga met een bepaald type! Dit vermeld ik via iMessage, met een positieve reactie als gevolg!!! Uiteindelijk levert men een minderwaardig type, niet volgens akkoord… (Ik heb me een keuken aangeschaft van ettelijke duizenden euro’s)

In behandeling
G. V.
21/02/2025

Financiële gevolgen na een fout van Dovy

Recent een keuken van Dovy laten plaatsen. Zeer tevreden van het resultaat enkel de service is ondermaats. Bij de technische controle van nutsvoorziening door de verkoopster kon de keuken geplaatst worden. Echter was dit niet correct en heeft de verkoopster een inschattingsfout gemaakt. Hierdoor moest de kast verbouwd worden , deze was ten laste van ons ongeacht wij er niets aan konden doen. Eveneens zijn er veel beloftes gemaakt maar niet gevolgd. Meerdere keren verlof genomen voor niets. Geldelijke gevolgen, een emmer niet geplaatst en pas geleverd bij de oplevering, met de uitleg dat wij dit wel zelf konden plaatsen. En dan nog de extra kost bij het plaatsen van de glazen wand en de opmerking dat de keukenkraan er terug af moet. Na meerdere malen iemand aan de lijn te krijgen nog altijd geen tegemoetkoming gekregen enkel het besluit" je hebt ee´n keuken gekregen comform de regels van de kunst". Ongeacht de extra kosten, eigen werk en de verlofdagen die voor niets genomen moesten worden door miscommunicatie. Zo willen wij niet behandeld worden. Wij hebben altijd met respect voor elkaar gehandeld, zelfs wanneer jullie de details en goodwill van de klanten misbruikt. En de mensen jullie op jullie woord geloofde en dit misbruikte.

Afgesloten
B. B.
11/02/2025

Schade toegebracht aan deur bij levering

Geachte heer/mevrouw, Op 16/01/2025 werd mijn nieuwe keuken door uw firma geleverd en geplaatst op mijn adres. Enkele dagen later merkte ik op dat mijn deur niet meer correct opende. Na controle door de firma die de ramen en deuren heeft geplaatst, werd vastgesteld dat het deurmechanisme aan de binnenkant beschadigd is en dat er krassen op de kozijnen staan. Dit is hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt tijdens het binnenbrengen van de kasten. Ik heb u reeds op 03/02 gecontacteerd met foto's van de schade en een offerte voor herstelling, maar u weigert tussenkomst wegens vermeend gebrek aan bewijs. Ik wijs u er echter op dat het uw wettelijke aansprakelijkheid is om zorg te dragen voor schade veroorzaakt door uw medewerkers tijdens de levering en plaatsing. Daarom verzoek ik u binnen de 14 dagen na ontvangst van deze klacht mij telefonisch of per mail te contacteren met een degelijke uitleg waarom u niet wenst tussen te komen en om samen toch tot een oplossing te komen. Met vriendelijke groeten, Bert Boeckaerts

Afgesloten
C. V.
21/04/2022

Onvoltooide installatie & garantie

Keuken besteld bij Dovy. Alles nagemeten, uitleg gekregen wat moest verbouwd worden voor de plaatsing. Verbouwingen werden gedaan... Maar dan begint het probleem en wordt met de dag groter!1. Levering… er ontbreekt een spoeltafel. Niet door mij gemerkt2. Plaatsing: er werd beloofd altijd een minimale werkende keuken te hebben. Niet dus. Plaatser vertrok wegens ontbrekend materiaal3. Plaatsing na 3 dagen “afgewerkt” door een boertige plaatser die gans ons huis aanziet als zijn werkplaats (veranda, keuken, living….) en klaagt dat we zijn spullen opzij zetten ’s avonds om de badkamer te kunnen bedtreden.4. Afwasmachine werkt niet (is ook nooit getest door de plaatser)5. Kast onder spoeltafel is niet afgewerktAfwasmachine kan door de leverancier pas binnen 2 weken worden hersteld (men weet zelfs niet of er iets moet hersteld worden of dat er een leiding gekneld zit, of de waterstop defect is). Zelf demonteren om dit na te gaan is onmogelijk zonder schade aan te richten. Om dit te laten nakijken door Dovy (of zijn plaatser moeten we.... geduld hebben en wachten (zaterdag vastgesteldn ondertussen is het donderdagavond, nog geen planning gezien). Er wordt beloofd zo spoedig mogelijk. Natuurlijk is alles relatief.Enige excuus van de klantendienst en de verkoper is dat zij er persoonlijk niets aan kunnen verhelpen. Zij schijnen niet te begrijpen dat wij er ook niks aan kunnen doen, maar wel het slachtoffer zijn.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform