Terug

Kleurverschil in kasten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: Cuisines Dovy

18/03/2022

BesteWij hebben een keuken besteld bij Dovy Oostakker. Er werd ons beloofd dat de keuken geïnstalleerd zou worden in september 2021. Deze timing hebben ze niet kunnen respecteren, waardoor de keuken pas vele weken later werd geïnstalleerd. Dit is vrij onpraktisch, maar kunnen we nog enigszins relativeren aangezien er onvoorziene omstandigheden waren in de fabriek bij Dovy.Het grootste probleem situeert zich bij de plaatsing. Toen is er ontdekt dat bij het uittekenen van de keuken geen rekening werd gehouden met het gaskraantje van de kookplaat, waardoor er een aanpassing nodig was aan onze schuiven. Op zich geen probleem, maar hierdoor moest een nieuw front deurtje gemaakt worden. Onze keukenkasten zijn gemaakt uit hout. Intussen zijn we 6 maanden verder en zijn er al drie front deurtjes gemaakt. Telkens met een kleurverschil en verschillend reliëf in vergelijking met de andere keukenkasten en schuiven.Er is vervolgens een werfleider van Dovy langs geweest om het probleem te bespreken. Wij betalen immers 20.000 euro voor een keuken en dan willen we dat deze perfect is. Een kleurverschil tussen onze kasten/schuiven in het midden van de keuken is een doorn in het oog. Voor de werfleider is de keuken echter “perfect” en kan hij niet anders dan de werf “goed te keuren” en ons vragen de volledige factuur te betalen. Het feit dat het huidige probleem resulteert uit een verkeerde intekening van de verkoper van Dovy Oostakker, veegt hij gewoonweg van tafel als “jammer”. Wanneer ik vraag wat ik als volgende stappen kan ondernemen om het probleem op te lossen, dreigt hij met de juristen binnen het bedrijf en “dat er verder niets aan te doen is” en ik nu gewoon maar de factuur zal moeten betalen. De werfleider is dan ook vertrokken zonder enig voorstel of volgende acties.Intussen heb ik ook een email ontvangen van hun jurist met de melding dat de keuken is gemaakt en geplaatst volgens de regels van de kunst en ik de eindfactuur moet betalen.Dit had ik niet verwacht van de klantenservice/dienst na verkoop van Dovy Keukens. Zeker niet voor een keuken van 20.000 euro. Ik wil hierbij nogmaals bedrukken dat het huidige probleem een gevolg is van een verkeerde intekening van de verkoper van Dovy Oostakker, waar wij nu als consument de gevolgen van moeten dragen aangezien Dovy geen tegenvoorstel heeft.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform