Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
B. J.
5/08/2025

Onterechte kosten

Beste, Op 4 augustus heb ik de koplampen laten afregelen bij auto 5 Herent. Normaal kost dit 15 €. Met het fabeltje van een "versleten lamp????" (die perfect brandde), werd 20 € extra aangerekend om 1 lampje te vervangen. Na navraag bij een garagist in mijn familie, blijkt dit schering en inslag te zijn bij auto 5.

In behandeling
S. V.
4/03/2025

Bestelling nooit gekregen

Beste, Op 12/11/2024 bestelde ik online op de website van auto5 ruitenwissers. Op 23/11/2024 stuurde ik een email naar de klantendienst (zie mail verkeer in bijlage) om door te geven dat ik nog altijd mijn bestelling niet ontvangen had. Op 28/11/2024 stuurde ik terug ene mail omdat ik geen feedbqck kreeg. Op 3/12/2024 stuurde ik weeral een mail omt ik nog altijd geen feebdack had. Op 9/12/2024 kreeg ik eindelijk antwoord van Auto5 dat ze het gingen onderzoeken en mij op de hoogte houden. Op 11/02/2025 nog altijd geen antwoord van Auto5 dus stuurde ik terug een mail met de vraag waar mijn bestelling is en dat ik helemaal geen feedback kreeg van hun. Op 11/02/2025 kreeg ik feedback van Auto5 dat ze mail email bevestingen en dat ze zodra alle info hebben mij terug gingen contacteren. Op 25/02/2025 heb ik terug een mail gestuurd omdat ik steeds geen antwoord kreeg en nu gezegd dat ik klacht ging indienen. Ik ben ondetussen al bijna 4 maanden bezig met dit voorval en de klantendienst blijft gewoon stil.

Opgelost
R. V.
27/02/2025

Auto stuk gedaan na herstelling

Korte beschrijving Om het even te schetsen, mijn auto was niet door de keuring, wegens lampen dit niet correct stonden. 21-02 ben ik bij jullie shop geweest. Als ik de wagen ging ophalen melden de man aan de balie dat de lamp goed zijn herstelt en ik door de keuring zal zijn. Wel vermeld hij me erbij dat de instelschroef van mijn lampen wel stuk zijn door het herstel.. Ik ben gisteren naar de herkeuring gegaan met goede hoop maar nog steeds er niet door.. Nu zit ik nog steeds met slecht ingestelde lampen en een kapotte schroef voor dit te kunnen doen door jullie techniekers.. Ik ga hier niet nog is voor betalen aangezien jullie dit stuk hebben gedaan.. Ik verwacht dat mijn led word hersteld en de schroef.. Dit voor ik terug naar de herkeuring moet. .. Desnoods vervang jullie heel de led lamp

Afgesloten
J. V.
5/02/2025

geen antwoord

ik kom om klein onderhoud ! 2 banden moeten vervangen , goed , zijn bestel door jullie en dan weg bij opnieuw langs ! ? 1 week later heb ik ook polst nieuwe ruitenwisser ! ? ! in die week heeft HET niet geregend ! er werd niet gebeld en bewijs dat het nodig was heb ik niet ! ? ik belde al met Auto5 Schoten ( dus niet paraplu ) trekken . graag de juist / correct reactie

Opgelost
S. D.
24/01/2025

Rood batterijlampje pas na 3de herstelling weg

Geachte mevrouw/heer, Op 13/01/2025 verscheen op het dashboard van mijn Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCI een rood batterijlampje. Ik ben naar Auto5 in Messancy gereden en zij adviseerden mij om de batterij van het voertuig te vervangen, voor de welke ik 243,79 € heb betaald. Echter was het probleem niet opgelost en het lampje op het dashboard bleef rood branden. Dus ik terug naar Auto5 en ditmaal werd voorgesteld om de alternator te wisselen. Gezien het om een duur stuk gaat, had ik even bedenktijd en stemde ik hier voor in. De alternatorwissel gebeurd op 21/01/2025 voor 649,87 €. Normaal zou je denken dat het probleem verholpen is, maar op 23/01/2025 had ik weer een rood batterijlampje op het dashboard. Dus weer terug naar Auto5 om dit te melden. Ze konden niet onmiddellijk het probleem vinden, maar stelden me gerust dat dit onder garantie valt. Op 24/01/2025 in de namiddag kreeg ik bevestiging dat het probleem verholpen is, maar diende ik toch nog 45,5 € extra te betalen omdat het een om defecte kabel ging, wat niet onder de garantie viel. Nu stel ik mij de vraag of Auto5 correct heeft gehandeld. Hadden ze niet eerst naar de kabel moeten kijken in plaats van de batterij en de alternator? Op het einde is dit een dure factuur geworden waar ik mijn twijfels over heb. Mits het duidelijk is dat het enkel om een kabelwissel zou hebben moeten gaan eis ik een terugstorting van het bedrag voor de batterij en alternator. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Stef De Langhe Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Afgesloten
P. T.
31/08/2024

Inkorrekte herstelling

Op 30 augustus 2024 was ik bij Auto 5 Herent voor een grote onderhoudsbeurt. Na deze onderhoudsbeurt heeft de Auto 5 automonteurs mij geconfronteerd met het feit dat ze tijdens hun onderhoudsbeurt iets aan het elektrische systeem hebben gedaan, waardoor de ruitenwissers nu niet meer uitgaan en constant werken. De monteurs weigerden hun fout te corrigeren en brachten de auto met dit probleem terug naar mij. Ook werd het bedrag voor onderhoud niet verlaagd als compensatie voor de pech. De auto is zonder dit probleem opgestuurd voor service; bovendien is dit niet de eerste servicebeurt die aan mjn auto is uitgevoerd en zijn er nooit problemen geweest. Er kan niet met de auto worden gereden omdat de ruitenwissers niet kunnen worden uitgeschakeld. In deze staat zal de auto nooit door de jaarlijkse keuring komen; ik zal naar een andere service of een garage moeten gaan om de storing veroorzaakt door de service bij Auto 5 te verhelpen. Aangezien deze situatie een schending is van mijn consumentenrechten, eis ik dat Auto 5 dit probleem corrigeert, of, als de opleiding en ervaring van automonteurs niet voldoende is om de storing te verhelpen, mij compenseert voor reparaties elders. In het geval dat mijn vorderingen niet worden ingewilligd, behoud ik mij het recht voor om contact op te nemen met de Ombudsman en, indien nodig, bij de rechtbank om toestemming te vragen om de auto op kosten van Auto 5 te repareren.

Afgesloten
I. Z.
19/06/2024

Batterij kapot binnen garantie

Geachte mevrouw/heer, Op 4 Juli 2023 kocht ik een batterij Norauto 06 (RA691146) in uw winkel en betaalde ik er €91.95 voor met 3 jaar garantie. Na minder dan 12 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Meer specifiek, batterij werkte niet meer sinds begin Juni 2024 en nadat ze naar de garage waren gestuurd, bevestigden ze dat deze kapot was. Op 12 Juni ging ik naar uw winkel in Zemst om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek is afgewezen omdat ik de fysieke bonnen van mijn aankoop niet had. Ik maak bezwaar tegen het bovenstaande omdat ik mijn aankoop op mijn bankrekening kan laten zien en deze ook in uw systeem daaraan gekoppeld moet zijn. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Christophe Van der Linden / Izabella Zschaber Bijlagen: • Betalingsbewijs • Foto van product

Opgelost
D. T.
28/05/2024

Na onderhouds beurt rijd de wagen niet meer

GeachteIk bracht op zaterdag 11/05/24 omstreeks 14h mijn auto binnen bij Auto 5 voor onderhoud en om de airco bij te vullen. De auto reed perfect zonder problemen toen ik hem binnenbracht. Om 17h50 kwam ik om de wagen en aan de kassa werd mij meegedeeld dat alles inorde is.Toen ik wilde vertrekken deed de auto meteen raar en ik kon er zelf de parking niet mee afrijden. De auto schokte gedurig en de lampjes gearbox stonden aan.De wagen staat er tot op vandaag nog steeds en op Maandag 13/05/24 hebben ze hem onderzocht waaruit blijkt dat de auto getakeld moet worden naar een Audi garage omdat zij niet kunnen werken aan 4x4automaat.Ik heb dan meteen ook een klachten mail gestuurd waarop ik enkel reactie kreeg dat het enorm druk is momenteel en ze gaan antwoorden wanneer het past.Tot op vandaag ook nog steeds geen reactie op deze mail.Zaterdag 18/05/24 ben ik dan nog naar de manager geweest. Hij wist niks van het probleem en zag mijn auto gewoon langs de baan staan daar. De manager ging de wagen laten bekijken en van op afstand laten uitlezen wat het probleem is. Ondertussen zit ik al meer dan 2 weken zonder wagen en moet zien hoe ik naar mijn werk geraak, mijn kind ga ophalen in de crèche en mij elke dag verplaats. Hopelijk zetten jullie prioriteit achter het probleem en kunnen jullie meekijken voor een gepaste oplossing zodat mijn wagen al rijdend de parking kan verlaten. Met vriendelijke groeten David Tuytschaever

Opgelost
A. D.
23/05/2024

Artikel niet geleverd, klantendienst reageert niet

Beste, op 29 april bestelde ik een batterij, mijn bestelling heeft nummer 05079843. Ging enkele dagen later geleverd worden maar dat is nog steeds niet gebeurd. Op 8 mei contactformulier ingevuld, geen reactie gekregen. Op 15 mei opnieuw contactformulier ingevuld, weer geen reactie. Verschillende keren proberen te chatten, maar krijg steeds de melding dat er geen medewerker aanwezig is. Een enquêteformulier ingevuld, want dat kreeg ik wel, over mijn tevredenheid over mijn aankoop: heel lage score en gezegd dat het nog niet geleverd werd maar ook hier geen reactie op gekregen. Zelf dan maar contact opgenomen met transporteur DPD, het artikel ligt ergens in een depot in Frankrijk, maar verder geen reactie. Levertermijn is al lang overschreden, dit artikel is ergens verloren gegaan. Ik verwacht een terugbetaling!

Opgelost
E. M.
22/05/2024

Geen terugbetaling van niet-uitgevoerde service waarvoor op voorhand betaling vereist was

Beste,Ik had online een afspraak gemaakt die verplicht online betaald moest worden om een bevestiging te krijgen. Bij het inleveren van mijn wagen bleek dat het vervangen van de versnellingsbakolie voor een automaat niet via Auto5 mogelijk is omdat dit te complex is. Dat werd niet vermeld op de website, noch bij het maken van de afspraak terwijl ik toch alle gegevens van mijn auto heb moeten doorgeven. Aangezien ik het bedrag van €149 reeds online betaald had, zou dit binnen enkele dagen teruggestort worden op mijn rekening. Dat is 3 weken later nog steeds niet gebeurd en het is onmogelijk om auto5 te contacteren. Ik probeer al 2 weken lang meerdere keren per dag het auto5 center van Genk telefonisch te bereiken, maar daar neemt nooit iemand op en krijg ik elke keer een afspeelbandje te horen. Ook de hoofdzetel van auto5 is telefonisch onbereikbaar. Ik heb al 3x een contactformulier ingevuld maar ook hier zonder enige reactie. Op de website is een chatfunctie maar die geeft telkens de melding dat er niemand beschikbaar is. Qua klantendienst is dit bedrijf echt rampzalig. Ik wil gewoon de €149 terug die ik op voorhand moest betalen om de bevestiging van de afspraak te krijgen van auto5. Ter plaatse werd dan gezegd dat de geplande service niet via auto5 mogelijk was. Geen probleem, maar het is toch echt niet normaal dat ik hemel en aarde moet verzetten om gewoon het bedrag terugbetaald te krijgen?

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform