Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
F. D.
12/12/2025

Niet naleven van promoties op website

Ik heb een mail gestuurd naar 'callcenter@auto5.be' Op 2/12 ben ik langs geweest in uw Auto5 vestiging in Waregem om mijn oude autobatterij binnen te brengen voor recyclage, zoals vermeld op uw website. Volgens de informatie op auto5.be kan elke klant een oude autobatterij inleveren, ongeacht het merk of plaats van aankoop, en ontvangt men hiervoor een waardebon van 15euro zonder aankoop verplichting van een nieuwe batterij. Tot mijn verbazing werd mijn oude batterij geweigerd omdat ik geen nieuwe batterij bij Auto5 had aangekocht. Deze uitleg is in tegenspraak met de voorwaarden en officiële communicatie op uw website. https://www.auto5.be/nl/e/voorwaarden-promoties.html Ik heb nog een 2de mail gestuurd zonder reactie? Ik vind het niet kunnen dat ze promotie maken en zich er niet aan houden. Kan dit zomaar?

In behandeling
D. V.
22/11/2025

Onderhoud niet volledig uitgevoerd

Beste, Op 09.10.2025 onderhoud laten uitvoeren. Op 29.10.2025 in het buitenland melding op dashboard te weinig koelvloeistof en rood lampje. Zelf > 400 ml bijgevuld. Op 30.10.2025 per mail gemeld en voorgesteld om 14 dagen te wachten wegens eventueel mankement aan de motor. Automatisch antwoord ontvangen dat ze het gaan bekijken. Op 13.11.2025 gemeld dat het peil nog steeds op niveau staat en bijgevolg bij onderhoud niet nagekeken werd. Geen reactie. Op 15.11.2025 gebeld naar station Hasselt en aan Hasselt rechtstreeks gemaild. Geen reactie. Op 21.11.2025 rappel aan Hasselt gestuurd. Geen reactie. Onderhoud werd niet grondig uitgevoerd. Nazicht en bijvullen koelvloeistof werd wel aangevinkt ls uitgevoerd. Welke garanties zijn er dat alle andere items van een onderhoud nagekeken werden? Iedereen kan een fout maken maar hierop niet reageren kan niet.

In behandeling
J. D.
22/11/2025

Prestatie niet uitgevoerd

Op 25/10 stond er een afspraak ingepland om 11:00 voor 2 nieuwe banden te plaatsen. Hier wordt 1 uur voor gerekend om deze prestatie te verichten, wat ook zo op de werkbon staat. Wanneer ik omstreeks 14u nog steeds niets gehoord heb dat de wagen klaar is. Keer ikzelf terug naar het auto5 center van Ninove. Wanneer ik mijn sleutel wil afhalen wordt ik op een zeer arrogante manier aangesproken. Dat ik maar moet wachten op een sms dat de wagen klaar is. Wanneer ik hier op antwoord of ze dit normaal vinden of ze hier 3uur overdoen. Begint de manager vanaf ik hier ben is het hier tenminste winstgevend dus ge moet mij de werking niet uitleggen. Dus ik eis mijn sleutel terug heb deze dan ook gekregen dus de prestatie is niet uitgevoerd ook heb ik de nieuwe banden niet meegenomen, dus wens ik mijn geld terug. Ik heb hiervoor al een klachtenformulier ingediend via de site van auto5 maar nog steeds geen gehoor heb al enkele mails gestuurd en ook al meerdere malen proberen bellen naar het hoofdbureau maar nergens wordt er gereageerd. DUS IK WENS MIJN GELD TERUG.

In behandeling
M. Z.
7/11/2025

Oude banden + onterechte kosten Auto5

Beste, Op 11/10/2025 heb ik bij Auto5 Ninove twee banden (225/55 R18 102V 4Seasons2 Norauto) gekocht en laten monteren. Omdat het een groot en bekend bedrijf is, heb ik vertrouwd op hun professionaliteit en heb ik betaald zonder de factuur of de banden ter plaatse te controleren. De volgende dag, toen ik het factuurbedrag controleerde, merkte ik dat de prijs van de twee banden zelf minder dan €200 bedroeg, terwijl het totaal veel hoger was door verschillende diensten die ik nooit heb gevraagd of nodig had. Aangezien de banden op de achteras werden geplaatst, waren bijkomende werken zoals uitbalancering of uitlijning niet nodig. Daarna heb ik het merk en de productiedatum van de banden gecontroleerd en vastgesteld dat ze niet alleen van een lagere kwaliteit zijn dan verwacht, maar ook meer dan een jaar oud (productiedatum: week 34 van 2024). Dit is bedrog, aangezien elke klant die zijn banden laat vervangen er terecht van uitgaat dat de nieuwe banden recent geproduceerd zijn, en niet dat hem oude banden worden verkocht zonder enige vermelding daarvan. Hoewel de banden ongebruikt zijn, verliezen banden die langer dan een jaar opgeslagen worden een deel van hun natuurlijke soepelheid en elasticiteit door uitdroging en langdurige opslag. Hierdoor vermindert hun grip en stabiliteit op de weg, wat een veiligheidsrisico vormt. Daarom vraag ik om tussenkomst van Test Aankoop om: De banden te laten vervangen door volledig nieuwe exemplaren, niet ouder dan één maand vanaf de productiedatum. Alle onterecht aangerekende extra kosten volledig terug te betalen. Ondanks mijn herhaalde pogingen tot contact met het bedrijf, heb ik tot op heden geen enkel antwoord of oplossing ontvangen. Met vriendelijke groeten, Maya Zein Molenstraat 103 9200 DENDERMONDE 0489930444 [E-mailadres]

In behandeling
T. A.
7/11/2025

niet volledig uitgevoerd groot onderhoud

Beste, op vrijdag 31/10 had ik een afspraak bij auto 5 Hasselt. Deze afspraak had ik reeds online gekocht en gereserveerd op 12/11/24 omdat ik toen 15% korting had online. (toegevoegd online afspraak) Reeds toen had ik de dag erna telefoon van een werknemer van auto 5, ik ben niet meer zeker waarover maar ik heb toen ook mijn inschrijvingsformulier doorgemaild (foto naar mag508@auto5.be)naar hun om hun om hun vraag op te lossen, hierna is de afspraak handmatig opnieuw toegevoegd aan hun systeem (bewijs toegevoegd wb5459) Ik bied mijn wagen aan om 13:55 (ik teken niets ter plaatse maar dit doen ze zelf en ik zie dus ook niet wat ik erna in men mail wel zie, bijgevoegd afspraak 5457) In deze mail staat nl bij opmerkingen cng bougies niet te krijgen. om 1415 bel ik dus naar de zaak om dit aan te halen en we zouden dat bij afhalen bespreken aan de kassa. om 1713 krijg ik de sms dat de wagen klaar is om af te halen. eens aan kassa vinden ze blijkbaar mijn betaling niet terug in hun systeem en willen ze opnieuw dat ik 289€ betaal. na wat gezoek en niets te vinden willen ze erna dat ik het verschil betaal (nl 289 -245.65, dat is wat ik online betaald had voor de actie met korting) maar ik had dus alles al volledig betaald plus had ik niet gekregen waarvoor ik heb betaald heb nl bougies. Ik weiger dit dus en eis dat de eigenaar wordt gebeld. nadat de werknemer telefonisch contact had met de zaakvoerder is de rekening toch in orde maar krijg ik geen vergoeding voor de niet geleverde en dus niet geïnstalleerde bougies = teveel betaald voor niet geleverde/geplaatste stukken. (zit nl in het forfait) hierna moet ik dan ook zelf nog mijn auto nog van de brug buiten rijden, waarna ik een snelle controle doe. hierbij stel ik vast dat de pollenfilter eveneens niet is vervangen, hierop had ik een merkteken met het jaartal van installatie aangebracht en dus duidelijk merkbaar dat dit de oude filter was. Dit zit dus ook in het forfait en was niet geplaatst. ik ga dus opnieuw naar binnen om dit aan te halen , gaan ze deze halen uit de rek en heb ik deze dus ook zelf nog geïnstalleerd. volgende diensten en stukken zijn dus in 1ste instantie niet opgeleverd : normale prijs bougies 65,99 pollenfilter 23.99 maw had ik 89.98 teveel betaald maar niet gekregen wat in het forfait zit. De pollenfilter heb ik dus na het vaststellen wel gekregen en zelf gestoken. nadien merk ik ook dat ik nog steeds 1L ruitenwisservloeistof kan bijvullen (hetgeen dus ook in forfait zit, bijvullen vloeistoffen) enkel de koelvloeistof was wel aangevuld) ik weet dus nu niet of daadwerkelijk ook de luchtfilter/oliefilter/olie is vervangen) op dit moment wil de eigenaar van de auto 5 Hasselt dus niet tussenkomen na het toen 1ste gesprek met de werknemer tijdens ophaling. ik heb deze klacht ook ingediend op de auto 5site maar nog steeds geen reactie ontvangen! Ik stel voor dat ofwel de prijs van de bougies wordt vergoed(daar ik deze nog steeds moet vervangen) of deze toch worden nageleverd alen timmy

Opgelost Behandeld door Test Aankoop
B. J.
5/08/2025

Onterechte kosten

Beste, Op 4 augustus heb ik de koplampen laten afregelen bij auto 5 Herent. Normaal kost dit 15 €. Met het fabeltje van een "versleten lamp????" (die perfect brandde), werd 20 € extra aangerekend om 1 lampje te vervangen. Na navraag bij een garagist in mijn familie, blijkt dit schering en inslag te zijn bij auto 5.

Opgelost
S. V.
4/03/2025

Bestelling nooit gekregen

Beste, Op 12/11/2024 bestelde ik online op de website van auto5 ruitenwissers. Op 23/11/2024 stuurde ik een email naar de klantendienst (zie mail verkeer in bijlage) om door te geven dat ik nog altijd mijn bestelling niet ontvangen had. Op 28/11/2024 stuurde ik terug ene mail omdat ik geen feedbqck kreeg. Op 3/12/2024 stuurde ik weeral een mail omt ik nog altijd geen feebdack had. Op 9/12/2024 kreeg ik eindelijk antwoord van Auto5 dat ze het gingen onderzoeken en mij op de hoogte houden. Op 11/02/2025 nog altijd geen antwoord van Auto5 dus stuurde ik terug een mail met de vraag waar mijn bestelling is en dat ik helemaal geen feedback kreeg van hun. Op 11/02/2025 kreeg ik feedback van Auto5 dat ze mail email bevestingen en dat ze zodra alle info hebben mij terug gingen contacteren. Op 25/02/2025 heb ik terug een mail gestuurd omdat ik steeds geen antwoord kreeg en nu gezegd dat ik klacht ging indienen. Ik ben ondetussen al bijna 4 maanden bezig met dit voorval en de klantendienst blijft gewoon stil.

Opgelost
R. V.
27/02/2025

Auto stuk gedaan na herstelling

Korte beschrijving Om het even te schetsen, mijn auto was niet door de keuring, wegens lampen dit niet correct stonden. 21-02 ben ik bij jullie shop geweest. Als ik de wagen ging ophalen melden de man aan de balie dat de lamp goed zijn herstelt en ik door de keuring zal zijn. Wel vermeld hij me erbij dat de instelschroef van mijn lampen wel stuk zijn door het herstel.. Ik ben gisteren naar de herkeuring gegaan met goede hoop maar nog steeds er niet door.. Nu zit ik nog steeds met slecht ingestelde lampen en een kapotte schroef voor dit te kunnen doen door jullie techniekers.. Ik ga hier niet nog is voor betalen aangezien jullie dit stuk hebben gedaan.. Ik verwacht dat mijn led word hersteld en de schroef.. Dit voor ik terug naar de herkeuring moet. .. Desnoods vervang jullie heel de led lamp

Afgesloten
J. V.
5/02/2025

geen antwoord

ik kom om klein onderhoud ! 2 banden moeten vervangen , goed , zijn bestel door jullie en dan weg bij opnieuw langs ! ? 1 week later heb ik ook polst nieuwe ruitenwisser ! ? ! in die week heeft HET niet geregend ! er werd niet gebeld en bewijs dat het nodig was heb ik niet ! ? ik belde al met Auto5 Schoten ( dus niet paraplu ) trekken . graag de juist / correct reactie

Opgelost
S. D.
24/01/2025

Rood batterijlampje pas na 3de herstelling weg

Geachte mevrouw/heer, Op 13/01/2025 verscheen op het dashboard van mijn Ford Mondeo Turnier IV 2.0 TDCI een rood batterijlampje. Ik ben naar Auto5 in Messancy gereden en zij adviseerden mij om de batterij van het voertuig te vervangen, voor de welke ik 243,79 € heb betaald. Echter was het probleem niet opgelost en het lampje op het dashboard bleef rood branden. Dus ik terug naar Auto5 en ditmaal werd voorgesteld om de alternator te wisselen. Gezien het om een duur stuk gaat, had ik even bedenktijd en stemde ik hier voor in. De alternatorwissel gebeurd op 21/01/2025 voor 649,87 €. Normaal zou je denken dat het probleem verholpen is, maar op 23/01/2025 had ik weer een rood batterijlampje op het dashboard. Dus weer terug naar Auto5 om dit te melden. Ze konden niet onmiddellijk het probleem vinden, maar stelden me gerust dat dit onder garantie valt. Op 24/01/2025 in de namiddag kreeg ik bevestiging dat het probleem verholpen is, maar diende ik toch nog 45,5 € extra te betalen omdat het een om defecte kabel ging, wat niet onder de garantie viel. Nu stel ik mij de vraag of Auto5 correct heeft gehandeld. Hadden ze niet eerst naar de kabel moeten kijken in plaats van de batterij en de alternator? Op het einde is dit een dure factuur geworden waar ik mijn twijfels over heb. Mits het duidelijk is dat het enkel om een kabelwissel zou hebben moeten gaan eis ik een terugstorting van het bedrag voor de batterij en alternator. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Stef De Langhe Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform