Terug

Oude banden + onterechte kosten Auto5

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Bestelling

Klacht

M. Z.

Naar: Auto5

07/11/2025

Beste, Op 11/10/2025 heb ik bij Auto5 Ninove twee banden (225/55 R18 102V 4Seasons2 Norauto) gekocht en laten monteren. Omdat het een groot en bekend bedrijf is, heb ik vertrouwd op hun professionaliteit en heb ik betaald zonder de factuur of de banden ter plaatse te controleren. De volgende dag, toen ik het factuurbedrag controleerde, merkte ik dat de prijs van de twee banden zelf minder dan €200 bedroeg, terwijl het totaal veel hoger was door verschillende diensten die ik nooit heb gevraagd of nodig had. Aangezien de banden op de achteras werden geplaatst, waren bijkomende werken zoals uitbalancering of uitlijning niet nodig. Daarna heb ik het merk en de productiedatum van de banden gecontroleerd en vastgesteld dat ze niet alleen van een lagere kwaliteit zijn dan verwacht, maar ook meer dan een jaar oud (productiedatum: week 34 van 2024). Dit is bedrog, aangezien elke klant die zijn banden laat vervangen er terecht van uitgaat dat de nieuwe banden recent geproduceerd zijn, en niet dat hem oude banden worden verkocht zonder enige vermelding daarvan. Hoewel de banden ongebruikt zijn, verliezen banden die langer dan een jaar opgeslagen worden een deel van hun natuurlijke soepelheid en elasticiteit door uitdroging en langdurige opslag. Hierdoor vermindert hun grip en stabiliteit op de weg, wat een veiligheidsrisico vormt. Daarom vraag ik om tussenkomst van Test Aankoop om: De banden te laten vervangen door volledig nieuwe exemplaren, niet ouder dan één maand vanaf de productiedatum. Alle onterecht aangerekende extra kosten volledig terug te betalen. Ondanks mijn herhaalde pogingen tot contact met het bedrijf, heb ik tot op heden geen enkel antwoord of oplossing ontvangen. Met vriendelijke groeten, Maya Zein Molenstraat 103 9200 DENDERMONDE 0489930444 [E-mailadres]

Berichten (1)

M. Z.

Naar: Auto5

12/11/2025

Beste, Ik heb uw antwoord per e-mail ontvangen en daarop reeds gereageerd. Hier herhaal ik mijn reactie zodat alles ook via dit platform geregistreerd is. In de bijlage vindt u de gevraagde factuur en foto's van de twee banden. Op de foto's is duidelijk de productiedatum (DOT 3424) te zien. Zoals vermeld in mijn oorspronkelijke klacht wens ik dat deze oude banden worden vervangen door nieuwe exemplaren van recente productie (maximaal één maand oud), en dat de onterechte extra kosten op de factuur worden terugbetaald. De foto's waren te groot om via dit platform te uploaden, daarom heb ik ze rechtstreeks per e-mail naar Auto5 gestuurd. Met vriendelijke groeten, Maya Zein

Bemiddeling door Testaankoop 27 november 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform