Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
L. C.
10/12/2025

Site loopt vast waardoor je promo niet krijg

Beste, Je ontvangt een mail bij je ONE abonnement dat je recht hebt op een TV voor 59€. Echter wanneer je deze wilt aankopen gaat de site steeds in foutmelding met als melding "Oops! Er is iets fout gelopen. Probeer het later opnieuw." Echter je kan zo lang wachten en zoveel proberen als je wilt, de site werkt niet! Als je dan probeert te contacteren om dit te melden krijg je een AI chatbot die totaal niet kan helpen en als je vraagt om iemand van telenet te kunnen contacteren, geven ze me dat dit uren gaat duren. Promo's beloven, een site die niet werkt en een service die ondermaats is.

In behandeling
J. D.
5/12/2025

Betalen onterechte opzegvergoeding

Beste, Ik kocht enkele weken geleden online een iPhone 17 Pro Max 256GB bij Telenet, met klantenkorting. Zoals bij vele anderen ontving ik géén correct toestel maar een Samsung. Na wat over en weer gemail kreeg ik mijn geld terug zonder iPhone uiteraard. Nu krijg ik mijn factuur van Telenet en zou €125 opzegvergoeding moeten betalen omdat het contract vroegtijdig verbroken werd. Ik ben hier niet mee akkoord en zou dit niet moeten betalen… Het is niet mijn fout dat ik geen toestel ontvangen heb. Kan ik hier iets tegen doen? Alvast bedankt! Met vriendelijke groeten, Justine Delarue

In behandeling
A. V.
4/12/2025

Overlast aanleg glasvezel

Geachte, Tijdens de maand mei 2024 werden door de firma Wyre (infrastructuur bedrijf opgericht door Telenet en Fluvius) graafwerken uitgevoerd voor mijn deur om de glasvezel aan te leggen. Mijn oprit werd open gebroken en de originele rode stenen werden vervangen door lelijke grijze stenen waardoor het visueel aspect wanordelijk oogt. Een klacht bleef on beantwoord. Bij de graafwerken werd de Telenetkabel doorgesneden ,aar de verplichte melding werd niet gedaan. Bijna dagelijks had ik kontakt met Telenet maar het heeft 3 weken geduurd om de oprit opnieuw open te breken en de verbinding te herstellen. Tijdens deze periode had ik geen internet, tv en vaste telefoonverbinding. Na lang aandringen kreeg ik van Telenet een ,inieme compensatie. Eind oktober 2025 werden de graafwerken hervat, blijkbaar waren de plannen van de eerdere werken verlorengegaan. Alweer werd mijn oprit opengebroken en ditmaal werd de stroomkabel zwaar beschadigd en alweer werd de verplichte meldinsplicht genegeerd. Hoe Fluvius, na meer dan een maand ,nog altijd geen actie heeft onernomen is me een raadsel maar maakt deel uit van een aparte klacht. Ik moet op advies van mijn geneesheer °s namiddags rusten maar door de enorme lawaaihinder was dit schier onmogelijk en was ik de wanhoop nabij en uiteindelijk heb ik beslist om , na deze bijzonder zwarte periode mijn woning te verkopen. Ik zal geen gebruik maken van de glasvvezelverbinding maar toch diende ik alle overlast te ondergaan. Van Telenet, die uiteindelijk de opdrachtgever zijn van al deze werken, verwacht ik een aanvaardbare tegemoetkoming voor alle overlast. Mvg, Alexander Van Agtmael

In behandeling
R. T.
1/12/2025

Aanrekening kosten weder aansluiting TV

Beste, Telenet rekent mij ongehoord hoge kosten aan voor het opnieuw aansluiten van mijn TV zo'n €80. Ik ben bijna 75 jaar en ken niets van techniek. Begin juli 2025 meldde ik problemen met mijn TV en telefoon aan telenet. zij stuurden een technieker. Die verving terstond mijn tv box . ik had dan een normaal tv beeld zonder storingen. De zware TV box met kabels moest ik zelf binnenbrengen in een telenet winkel. Maar enkele dagen later kreeg ik opnieuw problemen met de TV. Geen enkel beeld meer. Telenet zond opnieuw een technieker die vaststelde dat de fout niet lag bij telenet maar wel bij mijn 3 maanden oude TV. Ik trok met het toestel naar de zaak waar ik de TV had gekocht. Deze deelde mede dat het toestel naar de fabriek moest voor onderzoek. Omdat het jaarlijks verlof was sleepte het onderzoek zo'n 2 maand aan. Maar gunstig nieuws : ik kreeg een nieuw toestel van de winkel. ik belde opnieuw telenet op en vroeg om een technieker te sturen om mijn TV opnieuw aan te sluiten en ter zelfde tijd mijn telefoon verbinding te controleren omdat de verbinding soms wegvalt en dat vervelend is Er werd een technieker gestuurd maar men heeft mij verzwegen dat ik hiervoor zou moeten betalen. De technieker stelde vast dat ik geen HDMI kabel had. Bij het terugbrengen van mijn oude TV box had ik per ongeluk ook deze kabel afgegeven in de telenet winkel Delanghe op 't Zand in Brugge. Deze hebben mij daar niet attent op gemaakt. Ik ken niets van kabels. Het was voor mij niet mogelijk om zelf de aansluiting te maken omdat de HDMI kabel ontbrak. Telenet beweert dat ik 80 euro kosten moet betalen en dat terwijl ik meer dan 2 maanden al geen TV meer kon kijken hoewel ik er volgens hen zelf in fout ben. Moet ik als klant kennis hebben van kabels en waarvoor ze dienen. Ik vraag uw tussenkomst.

In behandeling
G. R.
29/11/2025

inkomsten verlies Zaak

Geachte mevrouw/heer, Ik ben de houder van het contract voor [telefoon/internetlijn] met BE0715707075 Sinds 28/11/2025 zijn er enkele problemen waardoor ik geen gebruik meer kan maken van de dienst: met name internet in mijn horecazaak. Ik heb het probleem al gemeld op 28/11 en 29/44 via 07471560736 zonder enig positief resultaat. door deze problemen lijd ik aan inkomsten verlies in mijn zaak. Ik verzoek om de definitieve oplossing van het probleem en de levering van de dienst op een niveau dat in overeenstemming is met de contractuele normen. Ik verzoek ook om erkenning van een schadevergoeding van 250€ te betalen. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, behoud ik mij het recht voor juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet

In behandeling
J. W.
27/11/2025

Niet geleverde diensten

Via dommiciering betaal ik voor internet,TV,vaste teleoon en 1 mobiele telefoon. Ik betaal meer dan 94 euro bij Telenet. Ik stel vast dat ik via de mobiele telefoon geen ontvangst heb. Via een correspondent van Telenet kom ik te weten dat de dichtstbijzijnde mast gelegen is in Veerle, Kwade Plas en ik dus geen ontvangst heb. Eigenlijk heb ik een vaste telefoon moeten nemen omdat men mij via mobiele telefoon niet kan bereiken. Ik vraag gewoon een compensatie voor dit ongemak. Telenet weigert. Eigenlijk wist telenet dat men mij die service niet kon geven en men rekent die mij wel aan. Ik vraag gewoon een gratis telefoon en gratis mobiele telefoon want men laat mij betalen voor iets dat ik niet krijg.

In behandeling
G. F.
24/11/2025

Geen stabiel netwerk

Beste, We zijn ondertussen al bijna 2 weken aan het sukkelen met een instabiel thuisnetwerk. Dit met veel domotica(huisbatterij, alarm, camera's..). Onze werkgevers streven ook naar een groot aantal uren thuiswerk. En dit kan men niet meer verwezenlijken door onze wifi die om de haverklap uitvalt. We hebben al meermaals naar klantendienst gebeld. Zij beloven ons een oplossing maar die komt er helaas niet.

In behandeling
S. K.
24/11/2025

verzoek tot correctie van factuur en schadevergoeding

Geachte Telenet, Ik wens een formele klacht in te dienen over de slechte dienstverlening en de onjuiste facturatie van mijn abonnementen. Situatie en problemen: Abonnement WIGO 23/10 tot 22/11 voor 152,28 € + 6 € voor pods/mnd • Ik woon in een rijwoning zonder goede isolatie, maar dat verklaart niet waarom ik geen stabiele internetverbinding heb. De pods werden aangekocht omdat de wifi constant slecht en onstabiel was. • Op 27 of 28 oktober had ik helemaal geen internet en moest ik noodgedwongen via mobiele data werken, waardoor mijn bundel bijna volledig opgebruikt werd. • Voor deze problemen werd mij een schadevergoeding van 15 €/maand gedurende 6 maanden beloofd. Wijzigingen abonnement: • Op 6/11 wijzigde ik noodgedwongen naar ONEup (3x ongelimiteerd mobiel + TV Flow) voor 157,66 €, met gratis activatie. • Van 7/11 tot 12/11 was ik in Engeland, waar ik recht had op mobiel internet, sms en bellen zoals in de EU. Toch kon ik geen gebruik maken van deze diensten. • TV Flow werkte de hele abonnementsperiode totaal niet. Ik heb meerdere keren gebeld, maar kreeg telkens foutmeldingen voor in te loggen. Hiervoor werd mij een schadevergoeding van 15 €/maand gedurende 3 maanden beloofd. • Op 18/11 wijzigde ik opnieuw naar 2x ongelimiteerd + 1x 10GB + TV Iconic voor 138,85 €/maand, met gratis activatie. In de hoop dat nu alles werkt. Technische problemen: • De TV-box werkte niet. Optie was: ofwel wachten op technieker binnen een paar dagen. Ik bood zelf aan om naar een Telenet-winkel om deze te vervangen zodat alles naar behoren zou werken. Toch lukte het niet en had ik geen verbinding voor TV. Later kwam een technieker langs, die het probleem niet oploste en toch een nieuwe box plaatste. Uiteindelijk heb ik het probleem zelf opgelost door alles via wifi te laten werken. • De technieker heeft niets opgelost, maar er wordt 85 € voor zijn interventie aangerekend, terwijl mij telefonisch werd gezegd dat dit gratis zou zijn. • Ook het toestel dat onnodig vervangen werd, wordt aangerekend (50 €). Conclusie en verzoek: • Mijn eindafrekening zou ongeveer 130 € moeten bedragen, rekening houdend met de kortingen en de lagere maandprijs van het laatste abonnement. • Ik weiger de extra aangerekende kosten voor de technieker en het toestel. • Ik eis dat de beloofde kortingen (2 x 15 €/maand, respectievelijk voor 3 en 6 maanden) correct worden toegepast. • Daarnaast vraag ik een extra schadevergoeding voor de vele telefoons, tijd en moeite die ik heb moeten investeren om uw diensten werkend te krijgen. Gelieve mijn factuur onmiddellijk te corrigeren en mij schriftelijk te bevestigen dat de kortingen en compensaties correct zullen worden toegepast. Er ging ook een 15€/mnd voor 6mnd toegepast worden voor een 2e klacht van een niet geleverde GSM toestel. Dit zie ik ook nergens verschijnen op de factuur. Sükran

In behandeling
S. K.
23/11/2025

niet-geleverde iPhone en uitblijvende terugbetaling

Beste, Graag vraag ik uw hulp bij een probleem met Telenet waarbij ik ondanks correcte betaling en volledige medewerking na meer dan twee maanden nog steeds geen toestel noch terugbetaling heb ontvangen. Op 26 september bestelde ik een iPhone 17 bij Telenet. Wegens vertraging zou het toestel volgens hun communicatie pas op 7 november geleverd worden. Op 2 oktober ontving ik echter een e-mail dat de levering vervroegd was naar 13 oktober. Daarna ontving ik geen verdere communicatie op mijn persoonlijke e-mail. Pas op 10 oktober ontdekte ik dat meldingen van PostNL naar mijn Telenet-mail waren gestuurd, en dat het pakket al klaar lag in het afhaalpunt. Op 11 oktober ben ik het toestel gaan ophalen, waar meteen bleek dat de doos leeg was. Op advies van de medewerker van het afhaalpunt heb ik de doos niet geopend en onmiddellijk Telenet gecontacteerd. Telenet opende een dossier, maar kon verder niets doen. Omdat ik meer informatie wilde, ben ik naar een Telenet-winkel gegaan. Ook daar kreeg ik te horen dat zij niets konden ondernemen tot PostNL het dossier had behandeld. In de winkel bevestigde men wel dat het pakket effectief leeg was. Ondertussen wacht ik meer dan twee maanden op mijn geld. Op 28 oktober heb ik nog mails gebeld waarbij ik eindelijk antwoord kreeg dat het dossier was afgehandeld en dat ik enkel nog foto’s en een document moest doorsturen. Dat heb ik diezelfde dag gedaan. Toch werd ik de week erna opnieuw gecontacteerd met de vraag of ik de foto’s al had doorgestuurd. Ik heb de gevraagde foto’s via de link, via e-mail én via WhatsApp bezorgd, maar toch bleef men mij herhaaldelijk contacteren om dezelfde foto’s opnieuw te vragen. Op 6 november nam ik opnieuw contact op met Telenet voor meer informatie over de terugbetaling, maar kreeg ik geen concreet antwoord. Als compensatie kreeg ik wel een korting van 15 euro gedurende zes maanden op mijn abonnement. Hoewel ik deze tegemoetkoming waardeer, verkies ik dat de schadevergoeding rechtstreeks wordt uitbetaald, aangezien de schade intussen al meer dan twee maanden aanhoudt in plaats van één maand. Tot op vandaag ontving ik: - geen toestel, - geen terugbetaling, - terwijl ik wel volledig betaald heb en alle gevraagde documenten en bewijsstukken correct heb aangeleverd. Gezien de lange wachttijd, het gebrek aan communicatie en het uitblijven van een oplossing vraag ik uw dringende tussenkomst om mijn volledige aankoopbedrag en passende schadevergoeding zo snel mogelijk rechtstreeks te laten terugbetalen. Alvast bedankt voor uw hulp. Met vriendelijke groeten, Sukran

In behandeling
T. V.
22/11/2025

Verbindingsproblemen

Beste Sinds oktober zijn er problemen met de node in de straat, dit zorgt al vaak voor problemen met modem, waarbij er continu storingen zijn tussen de node en modem op het netwerkgedeelte van Wyre, ik heb contact opgenomen met de klantendienst en zij bevestigen dat er werken aan de gang zijn sinds oktober die voor veel storingen zorgen , waarbij de internetverbinding continu onstabiel is. Verder werd bevestigd dat er binnenkort glasvezel zal geplaatst worden tussen mijn woning en de node vermelde klantendienst dit medio december januari, kunnen jullie deze case oplossen ?

In behandeling

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform