Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Datasimkaart ongelimiteerd
Beste, Wij zijn sinds april verhuisd en hebben een contract bij Telenet aangevraagd. Er moet nog een coax kabel getrokken worden, dus bij de opstart van het contract hebben we als optie een datasimkaart genomen. Dit met ongelimiteerd mobiele data. Zodat we toch verder konden en op onze 4G tv, gsm konden gebruiken. Deze datasim hadden we in een apart apparaat gestoken (tp link) zodat dit een wifi signaal kon genereren. Dit loopt nu al een aantal maanden goed, maar sinds vrijdag zijn er problemen opgedoken. We kregen de melding dat er een technieker langs zou komen op 10 november voor de installatie van de coax kabel. Mijn vriend belde naar Telenet om zeker te zijn of ze dan gingen langskomen. Na dat gesprek heeft Telenet onze datasimkaart stopgezet, zonder onze vraag. Wij konden deze bv niet meer in onze app zien, maar we hadden op dat moment nog wel wifi. Vandaag (zondag) viel dit ineens uit , dus belde mijn vriend naar Telenet. Nu beweren zij dat dit werd stopgezet omdat er een fraudezaak loopt tegen ons, omdat we 900 euro boven verbruik zitten. Wat absoluut niet kan, aangezien we onbeperkt 4G hebben op deze datasim. Ze willen ons ook niet voorthelpen. Nogmaals als wij in onze app gaan kijken zie ik geen extra verbruik. Alles staat op oké. In bijlage kan je het contract vinden, waarbij staat dat de een ongelimiteerd datasimkaart hebben aangevraagd. Kunnen jullie helpen? Met vriendelijke groeten
belaging - misbruik van electronische communicatie om schade of overlast te bezorgen a
Ik vraag dat de overvloed aan mails van : + Dr Dowson + Ana Jonson + Brian Moore ophouden om mijn account te vullen. Van maandag 15 sept tot zaterdag 20 september hebben zij mij in totaal bijna 30 mails laten geworden ! Dat is reeds maanden zo ! Ik betaal telenet om gebruik te maken van een kwalitatief communicatie kanaal en NIET om mij voortdurend te laten belagen met e-mails uit duistere hoeken en kanten. Daarom is Telenet verantwoordelijk voor de belaging en dat het misbruik toelaat van electronische communicatiemiddelen om mij schade en/of overlast te bezorgen. De desbetreffende e-mails bevinden zich nog op mijn computer. Daarom eis ik dat Telenet het nodige doet om dit te laten stoppen. En gezien het risico op geldelijk nadeel - elke week 100 euro compensatie
TV kijken via Telenet
Beste, Ik krijg van jullie bericht dat spoedig mijn TV verbinding verbroken zal worden daar ik geen internet abonnement heb bij Telenet. Ik heb al een ander Internet abonnement en wil dit niet opzeggen. Bovendien is het nog aan mij om zelf te kiezen welke provider ik wil! Mijn vraag is, of dit wettelijke wel kan? iemand verplichten om iets aan te kopen dat je elders beter koop kan krijgen en dit te verbinden aan een andere aankoop namelijk TV distributie. Deze praktijk is laakbaar en of die wettelijk is? Daarover heb ik nog mijn twijfels. Graag wil ik mijn TV abonnement bij Telenet behouden zonder verplicht te worden ook internet te nemen. MVG Paul Van Hoovels
Telenet medewerker adviseert ons om naar Proximus te gaan
Op 25 maart kwamen wij voor de eerste maal bij een telenet winkel om een contract af te sluiten voor onze verhuis naar een nieuwbouwwoning. Daar hebben ze ons verteld dat er voor de bovengrondse aansluiting een kabel + gat in de gevel voorzien moest worden en dat er op 5 mei (ruim voor de verhuisdatum) iemand zou langskomen voor de aansluiting. De persoon die op 5 mei bij ons geweest is wist echter niets van een bovengrondse aansluiting en dacht dat hij slechts voor de binnenaansluiting kwam. Naar aanleiding hiervan heb ik terug contact opgenomen met telenet en werd er op 16 juni een nieuwe afspraak ingepland. Vroeger was geen optie ondanks dat we bijna 3 maanden op voorhand in de winkel kwamen en de fout van het niet natrekken van onze situatie bij Telenet lag. Op 16 juni kwam er echter niemand opdagen. Vermits dit om een onderaannemer ging kon Telenet niks anders doen dan een mail sturen en wachten, zelf konden zij niet telefonish contact opnemen om nog maar iets van verdere info te verkrijgen. Omdat we na twee dagen nog geen enkele update hadden gekregen hebben we zelf teruggebeld waarop er ons verzekerd werd dat er op 19 juni iemand zou langskomen. Omdat we dit bijna niet konden geloven hebben we meermaals en nadrukkelijk gevraagd of het dan zeker over de aansluiting buiten ging waarop we gerust gesteld werden dat het in orde ging komen. De persoon die op 19 juni langs kwam dacht echter opnieuw dat hij enkel voor de binnenaansluiting kwam en kon ons dus niet verder helpen. Het werd ons heel duidelijk dat er bij Telenet bijna niemand verstand heeft van waar hij mee bezig is. Ondertussen ontvingen we elke maand een factuur + aanmaningen ondanks dat we nog van geen enkele dienst gebruik konden maken. De verhuisdatum was ook al lang gepasseerd waardoor er ons Tadaam werd aangeraden wat totaal niet goed werkt en ook nog eens maandelijks geld kost. De mensen van Telenet gaven zelf aan dat dit geen goede oplossing is. Na opnieuw een week niks gehoord te hebben, namen we zelf terug contact op met telenet die ons vertelde dat de werken niet meer voor het bouwverlof zouden gebeuren en dat het ook niet duidelijk was wanneer dan wel. Niemand wist iets en niemand kon ons iets vertellen. Extreem frustrerend wanneer het ondertussen 4 maanden geleden is dat je om een wat ons een simpele dienst lijkt bent gaan aankloppen bij een van de grootste dienstverleners van ons land. Als kers op de taart adviseerde meerdere telefonistes en winkelmedewerkers ons om misschien gewoon bij een andere provider aan te kloppen. (absurd??!!) Tijdens het bouwverlof nogmaals zelf contact opgenomen met de hoop op een update, tevergeefs, ze konden niks anders doen dan het nogmaals navragen. Ondertussen werden onze mobiele diensten ook geblokkeerd door zogezegde onbetaalde facturen van diensten waar we geen gebruik van konden maken. Een winkelmedewerker van Telenet zelf had ons echter geadviseerd om alle aanmaningen te negeren en vooral niks te betalen, wederom absurd. De kost van de eerste factuur die we wel betaalde + onze nieuwbouwkorting waren we ondertussen kwijt... op 28 juli werden we uiteindelijk gebeld en verzekerd dat de werken op 21 augustus uitgevoerd zouden worden. Uiteindelijk was dit inderdaad het geval. 5 Maanden na datum... Ook ging het uiteindelijk om een ondergrondse aansluiting waardoor er voor niks een gat in onze gevel gemaakt werd. Als de winkelmedewerker ons vanaf dag 1 correct had geadviseerd en het nodige had gedaan had dit allemaal veel efficienter kunnen lopen. Wij kregen tot op heden nog geen enkele kost terugbetaald, alhoewel dit ons wel verzekerd werd gedurende het hele proces.
Verplichting tot aanschaf Internet
Beste, Ik krijg van jullie bericht dat ik moet overstappen van Decoder, maar dat dit alleen kan mits het afsluiten van een Internet abonnement! Ik heb al een ander Internet abonnement en wil dit niet opzeggen. Bovendien is het nog aan mij om zelf te kiezen welke provider ik wil! Deze praktijk is laakbaar en of die wettelijk is? Daarover heb ik nog mijn twijfels. Ik wil een passende oplossing anders zal ik mijn contract bij jullie moeten opzeggen. Mijn andere provider biedt ook digitale TV aan. Mvg, Erwin daelman
telecomdiensten opgezegd wegens fout van telenet zelf
Beste, op 06/08 dienden wij een vraag in voor de overname van onze businessdiensten naar een particulier account. Ons bedrijf waarop tot an werd gefactureerd ging in faling, waardoor onze gsm-nummers, tv-abonnement en internetabonnement moesten worden overgenomen door de privé. Op 07/08 diende ook de curator nogmaals deze overnamevraag in. Op 04/09 hadden wij opeens geen bereik meer. Ik belde met het gsm-nummer van mijn moeder naar telenet, waar ze mij lieten weten dat zij extra info nodig hadden gehad voor de overname en daarvoor ook hadden gemaild en gebeld, maar geen gehoor kregen. Ze hebben deze mails gestuurd naar een e-mailadres dat niet van ons is en wij kregen geen telefoon. Wij konden dus ook niet weten dat de overname niet in orde zou zijn en konden ook niet op extra vragen antwoorden. Ondertussen hebben wij al bijna een week geen telefonische diensten, tv of internet. Wij hebben echter nog een ander bedrijf waarvoor alle klanten ook deze gsm-nummers gebruiken. Ik belde dagelijks naar telenet en er werd mij steeds gezegd dat ze de diensten opnieuw zouden activeren en de overname zouden doorzetten, maar dit bleef aanslepen. Ik kreeg nu telefoon van telenet op het nummer van mijn moeder met de simpele mededeling dat de nummers niet meer opnieuw geactiveerd kunnen worden. Wij krijgen normaal dagelijks verschillende telefoons van klanten, maar deze kunnen ons nu dus niet bereiken. De schade hiervan loopt minstens in de 10000 euro. Het kan toch niet dat telenet zelf fouten maakt en dat wij daardoor onze gsm-nummers kwijt zijn, die we al heel ons leven hebben en waarop ook al onze klanten bellen en dat hier geen enkel gevolg aan gegeven wordt? Hoe is het mogelijk dat onze nummers zomaar niet meer opnieuw geactiveerd kunnen worden terwijl de fout bij telenet ligt? Wij eisen de heractivering van onze diensten op de naam zoals vermeld op de overnamedocumenten, alsook een schadevergoeding van €1500,00 per dag voor het verlies aan klanten en werkopdrachten. Mvg, Sandy
Activatie dienst geweigerd
Geachte mevrouw/heer, Ik ben meer dan 20 jaar klant bij Telenet. Op 8 september 2025 heb ik de dienst Telenet Pay proberen te activeren. Dat is niet gelukt omdat ik zogezegd nog geen 3 facturen betaald heb, nochtans ben ik meer dan 20 jaar klant! Ik heb met de klantendienst telefonisch en via chat contact opgenomen. Zij konden telenet pay niet activeren. Ik heb steeds mijn facturen betaald en geen achterstallige facturen, wat ook door de klantendienst bevestigd is. Ik begrijp dus niet waarom ik deze dienst niet kan activeren. Na de foutieve facturatie van 666,6666 EUR op mijn laatste factuur, krijg ik nu deze slechte dienstverlening te verwerken. Met vriendelijke groet, Karl Meerbergen
Ten onrechte restwaarde terug gevorderd
Geachte mevrouw/heer, Op 02/09/25 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 376,26. Dat moet echter een vergissing zijn: Er word mij ten onrechte restwaarde korting aangerekend voor een bedrag van 196,67 aangerekend. Op 07/01/2025 heb ik een toestelkorting gekregen dit via een promotie namelijk als ik een extra sim kaartje zou nemen en dit gedurende een jaar niet zou opzeggen. Op 03/03/2025 ben ik ingegaan op jullie tijdelijke promotie gratis one+ voor 6 maanden op proef. Dit heb ik opgezegd op 24/08/2025 daar deze optie voor mij niet veel waarde had. Ik heb telefonisch contact met jullie opgenomen die beweerd dat ik mijn contract gewijzigd heb op 24/08/2025. Bij deze ik heb mijn contract NIET gewijzigd betreft de extra sim kaart deze heb ik nog steeds, ik heb enkel jullie tijdelijke one+ actie stopgezet. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 179,59 en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet, Castille Peter
Play sports werkt niet op TV maar wel volledig gefactureerd!!
Beste Ik heb op 21 augustus Play Sports geactiveerd op mijn nieuwe account voor mijn appartement in Antwerpen. Dit staat op MyTelenet wel als actief. Onnoemelijk veel telefoons naar Telenet verder maar Play Sports werkt nog steeds niet op mijn TV!!! Allemaal geven ze de uitleg geduld te hebben, maar hoe lang kan dit nog duren, we zijn 5 september?? En iedere callcentermedewerker geeft een andere uitleg Het toppunt, ik krijg gisteren mijn factuur en daar is Play Sports wel mooi op aangerekend vanaf 21 augustus terwijl ik geen enkele dag heb kunnen kijken! de laatste medewerker aan telefoon zei dat er wel 'een compensatie ' zou volgen, pardon compensatie?? Wij betalen geen cent voor iets wat niet geleverd is! Kan dit ASAP opgelost worden??
Aanrekening
Accountnummer : 107861660 Opgezegd telenet via easyswitch op 1/9/25, melding gekregen dat ik twee items moet terugsturen. Feitelijk maar 1 want op de andere zit geen restwaarde meer, ma bon. Beide teruggestuurd en nu plots een aanrekening gekregen van €88? Ziet dien van hier dat ik deze betaal! Ik had een jaarabonnement die afliep op 4/9 (vertaalt zelf naar €70-75/maand), dus al zeker geen idee waarvan die €88 komt, overigens zelf geen aanrekening beschikbaar, enkel betalen staat er! ja doei!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten