Beste,
Telenet rekent mij ongehoord hoge kosten aan voor het opnieuw aansluiten van mijn TV zo'n €80.
Ik ben bijna 75 jaar en ken niets van techniek.
Begin juli 2025 meldde ik problemen met mijn TV en telefoon aan telenet.
zij stuurden een technieker.
Die verving terstond mijn tv box . ik had dan een normaal tv beeld zonder storingen. De zware TV box met kabels moest ik zelf binnenbrengen in een telenet winkel. Maar enkele dagen later kreeg ik opnieuw problemen met de TV.
Geen enkel beeld meer. Telenet zond opnieuw een technieker die vaststelde dat de fout niet lag bij telenet maar wel bij mijn 3 maanden oude TV. Ik trok met het toestel naar de zaak waar ik de TV had gekocht. Deze deelde mede dat het toestel naar de fabriek moest voor onderzoek. Omdat het jaarlijks verlof was sleepte het onderzoek zo'n 2 maand aan. Maar gunstig nieuws : ik kreeg een nieuw toestel van de winkel.
ik belde opnieuw telenet op en vroeg om een technieker te sturen om mijn TV opnieuw aan te sluiten en ter zelfde tijd mijn telefoon verbinding te controleren omdat de verbinding soms wegvalt en dat vervelend is
Er werd een technieker gestuurd maar men heeft mij verzwegen dat ik hiervoor zou moeten betalen.
De technieker stelde vast dat ik geen HDMI kabel had. Bij het terugbrengen van mijn oude TV box had ik per ongeluk ook deze kabel afgegeven in de telenet winkel Delanghe op 't Zand in Brugge. Deze hebben mij daar niet attent op gemaakt. Ik ken niets van kabels. Het was voor mij niet mogelijk om zelf de aansluiting te maken omdat de HDMI kabel ontbrak. Telenet beweert dat ik 80 euro kosten moet betalen en dat terwijl ik meer dan 2 maanden al geen TV meer kon kijken hoewel ik er volgens hen zelf in fout ben. Moet ik als klant kennis hebben van kabels en waarvoor ze dienen.
Ik vraag uw tussenkomst.