Terug

niet-geleverde iPhone en uitblijvende terugbetaling

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. K.

Naar: Telenet

23/11/2025

Beste, Graag vraag ik uw hulp bij een probleem met Telenet waarbij ik ondanks correcte betaling en volledige medewerking na meer dan twee maanden nog steeds geen toestel noch terugbetaling heb ontvangen. Op 26 september bestelde ik een iPhone 17 bij Telenet. Wegens vertraging zou het toestel volgens hun communicatie pas op 7 november geleverd worden. Op 2 oktober ontving ik echter een e-mail dat de levering vervroegd was naar 13 oktober. Daarna ontving ik geen verdere communicatie op mijn persoonlijke e-mail. Pas op 10 oktober ontdekte ik dat meldingen van PostNL naar mijn Telenet-mail waren gestuurd, en dat het pakket al klaar lag in het afhaalpunt. Op 11 oktober ben ik het toestel gaan ophalen, waar meteen bleek dat de doos leeg was. Op advies van de medewerker van het afhaalpunt heb ik de doos niet geopend en onmiddellijk Telenet gecontacteerd. Telenet opende een dossier, maar kon verder niets doen. Omdat ik meer informatie wilde, ben ik naar een Telenet-winkel gegaan. Ook daar kreeg ik te horen dat zij niets konden ondernemen tot PostNL het dossier had behandeld. In de winkel bevestigde men wel dat het pakket effectief leeg was. Ondertussen wacht ik meer dan twee maanden op mijn geld. Op 28 oktober heb ik nog mails gebeld waarbij ik eindelijk antwoord kreeg dat het dossier was afgehandeld en dat ik enkel nog foto’s en een document moest doorsturen. Dat heb ik diezelfde dag gedaan. Toch werd ik de week erna opnieuw gecontacteerd met de vraag of ik de foto’s al had doorgestuurd. Ik heb de gevraagde foto’s via de link, via e-mail én via WhatsApp bezorgd, maar toch bleef men mij herhaaldelijk contacteren om dezelfde foto’s opnieuw te vragen. Op 6 november nam ik opnieuw contact op met Telenet voor meer informatie over de terugbetaling, maar kreeg ik geen concreet antwoord. Als compensatie kreeg ik wel een korting van 15 euro gedurende zes maanden op mijn abonnement. Hoewel ik deze tegemoetkoming waardeer, verkies ik dat de schadevergoeding rechtstreeks wordt uitbetaald, aangezien de schade intussen al meer dan twee maanden aanhoudt in plaats van één maand. Tot op vandaag ontving ik: - geen toestel, - geen terugbetaling, - terwijl ik wel volledig betaald heb en alle gevraagde documenten en bewijsstukken correct heb aangeleverd. Gezien de lange wachttijd, het gebrek aan communicatie en het uitblijven van een oplossing vraag ik uw dringende tussenkomst om mijn volledige aankoopbedrag en passende schadevergoeding zo snel mogelijk rechtstreeks te laten terugbetalen. Alvast bedankt voor uw hulp. Met vriendelijke groeten, Sukran

Berichten (3)

Telenet

Naar: S. K.

24/11/2025

Is deze e-mail niet goed leesbaar? Hierwel.CaseId: S-43275766 Beste Mevrouw, Wij bevestigen de ontvangst van uw klacht via het Testaankoop-leden platform. Uw klacht wordt bij Telenet intern verder opgevolgd. Alle verdere communicatie zal ook rechtstreeks via Telenet verlopen. Mvg, Petra Telenet Customer Mediation © Telenet BV maatschappelijke zetel: Liersesteenweg4,2800Mechelen,België telenet.be tel. +32 (0) 15 66 66 66 KBO/BTW(BE)0473.416.418 RPR Antwerpen, afd.Mechelen IBAN BE11 4050 5046 1148 statementAlgemene voorwaarden

S. K.

Naar: Telenet

24/11/2025

Beste Petra Deze klantontvangst en verder behandelen is al ettelijke malen gebeurd, telkens met een nieuw casenummer. Tot op heden is er genenenkel gevolg gegeven aan de ontvangst verklaring, noch is er een terugbetaling geweest. Alle communicatie stopt met het openen van een nieuw klachtennummer en vraag voor een ondertekend document naar jullie te sturen. Dit is al op elke manier en kanaal gebeurd. Toch weigeren jullie de terugbetaling te doen. Wat loopt er in hemelsnaam mis in jullie organisatie. Jullie kunnen alle ontvangen documenten, telefoongesprekken die hierover gevoerd zijn in dit dossier terugvinden in het dossier. Jullie personeel zegt telkens dit te noteren en dat ze dit aan de achterliggende dienst geven. Is er überhaupt een achterliggende dienst of is dit een zoethouder om alles op de lange baan te schuiven? Ik wacht al 2 maanden op een gsm of geld! De actie om de gsm te ontvangen voor het in de winkel ligt is allang gepasseerd. De schadevergoeding die zogenaamd via de factuur zou lopen, is ook nergens te bespeuren. Ik wens het geld met schadevergoeding te ontvangen. Sükran

Telenet

Naar: S. K.

25/11/2025

Is deze e-mail niet goed leesbaar? Hierwel.CaseId: S-43275766 Beste, Uw klacht Testaankoop-leden platform werd goed ontvangen. Wij bevestigen hiermee dat de klacht werd opgelost. Mvg, Telenet Customer Mediation © Telenet BV maatschappelijke zetel: Liersesteenweg4,2800Mechelen,België telenet.be tel. +32 (0) 15 66 66 66 KBO/BTW(BE)0473.416.418 RPR Antwerpen, afd.Mechelen IBAN BE11 4050 5046 1148 statementAlgemene voorwaarden


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform