Terug

Overlast aanleg glasvezel

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Uitvoering van werken

Klacht

A. V.

Naar: Telenet

04/12/2025

Geachte, Tijdens de maand mei 2024 werden door de firma Wyre (infrastructuur bedrijf opgericht door Telenet en Fluvius) graafwerken uitgevoerd voor mijn deur om de glasvezel aan te leggen. Mijn oprit werd open gebroken en de originele rode stenen werden vervangen door lelijke grijze stenen waardoor het visueel aspect wanordelijk oogt. Een klacht bleef on beantwoord. Bij de graafwerken werd de Telenetkabel doorgesneden ,aar de verplichte melding werd niet gedaan. Bijna dagelijks had ik kontakt met Telenet maar het heeft 3 weken geduurd om de oprit opnieuw open te breken en de verbinding te herstellen. Tijdens deze periode had ik geen internet, tv en vaste telefoonverbinding. Na lang aandringen kreeg ik van Telenet een ,inieme compensatie. Eind oktober 2025 werden de graafwerken hervat, blijkbaar waren de plannen van de eerdere werken verlorengegaan. Alweer werd mijn oprit opengebroken en ditmaal werd de stroomkabel zwaar beschadigd en alweer werd de verplichte meldinsplicht genegeerd. Hoe Fluvius, na meer dan een maand ,nog altijd geen actie heeft onernomen is me een raadsel maar maakt deel uit van een aparte klacht. Ik moet op advies van mijn geneesheer °s namiddags rusten maar door de enorme lawaaihinder was dit schier onmogelijk en was ik de wanhoop nabij en uiteindelijk heb ik beslist om , na deze bijzonder zwarte periode mijn woning te verkopen. Ik zal geen gebruik maken van de glasvvezelverbinding maar toch diende ik alle overlast te ondergaan. Van Telenet, die uiteindelijk de opdrachtgever zijn van al deze werken, verwacht ik een aanvaardbare tegemoetkoming voor alle overlast. Mvg, Alexander Van Agtmael


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform